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市場調査レポート
商品コード
1471405
ミートスナック市場:製品タイプ、肉タイプ、流通チャネル、最終用途別-2024~2030年の世界予測Meat Snacks Market by Product (Bars, Bites, Jerky), Meat Type (Beef, Chicken, Pork), Distribution Channel, End-Use - Global Forecast 2024-2030 |
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ミートスナック市場:製品タイプ、肉タイプ、流通チャネル、最終用途別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 192 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ミートスナック市場規模は2023年に170億8,000万米ドルと推定され、2024年には181億7,000万米ドルに達し、CAGR 6.49%で2030年には265億4,000万米ドルに達すると予測されています。
ミートスナックは、さまざまな食肉原料で加工され、すぐに食べられる形で消費者に提供される便利な食品を指します。牛肉、トルコ肉、豚肉など数種類の肉が使われています。こうしたスナックには、ビタミンB12、タンパク質、鉄分やナイアシンなどの栄養素が豊富に含まれています。健康志向の高まりとタンパク質摂取に対する意識の高まりに加え、eコマース・プラットフォームを通じた肉スナック・オプションの利用可能性が、ミートスナックの需要急増につながっています。ミートスナックと動物性肉には必須アミノ酸と非必須アミノ酸が豊富に含まれているため、毎日のタンパク質摂取量の増加を目指す消費者にとって好ましい選択肢となっています。利便性と宅配代替食品に対する消費者の嗜好は急速に高まっており、すぐに食べられるミートスナックに対する需要の急増を引き起こしています。しかし、製品回収の増加、アレルギーや健康への注意喚起の増加により、アレルギー発作を起こしやすい人々のミートスナックの消費に対する懸念が高まっています。さらに、厳しい食品包装要件や、食肉製品に含まれる遺伝子組み換え物質の存在に関する懸念が、食肉製品の消費を妨げています。規制上の懸念に対処するため、主要利害関係者は品質保証手順の改善と規制ガイドラインの遵守確保に投資しています。さらに、食品の品質を向上させるためのAIと食品技術の進歩の統合が急速に増加しています。こうした技術革新は、より優れた品質管理戦略の採用を通じて、製品の保存期間を延ばし、規制遵守を改善することを目的としています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 170億8,000万米ドル |
予測年[2024] | 181億7,000万米ドル |
予測年 [2030] | 265億4,000万米ドル |
CAGR(%) | 6.49% |
製品ジャーキーの消費を牽引しているのは、便利で簡単に手に入る食品への需要です。
ジャーキーとは、赤身肉を切り落とし、短冊状にカットし、腐敗を防ぐために脱水したものを指します。ジャーキーは、亜鉛、鉄、リン、ビタミンB12、葉酸など、たんぱく質、ビタミン、ミネラルを豊富に含む栄養価の高い食品です。スティックやストリップは長いものを指し、通常は豚肉や牛肉から作られます。ミート・ストリップは通常、ジャーキーの製造に使われる材料と同様のものを使って作られます。一口大や棒状のものは、スナックとして食べる小さな部位やブロック肉を指し、低カロリーであることが多いです。
肉の種類:鶏肉ベースのスナックの消費が世界的に拡大
牛肉スナック牛肉スナックとは、牛、雄牛、去勢牛、未経産牛、雄牛など、ウシやウシから得られる肉を指します。牛肉ベースのスナックは、低カロリーでタンパク質が豊富で、亜鉛、鉄、ビタミンB12、コリンなどのビタミンやミネラルの供給源となります。豚肉は、豚、ワイン、イノシシの肉を指し、生や塩漬けで提供されます。セレン、亜鉛、ビタミンB6、B12が豊富に含まれており、免疫システムの適切かつ十分な機能に不可欠とされています。鶏肉スナックは、世界で最も一般的な鶏肉食品であり、鶏の肉または肉を指します。鶏肉を使ったスナックには、脳の機能に関与するとされるトリプトファンというアミノ酸が含まれています。トルコ肉スナックは、家畜化されたトルコまたは野生のトルコから得られる肉を指します。トルコは、ビタミンB群のナイアシン、B6、B12、必須栄養素のコリンを豊富に含んでいます。
流通チャネルeコマースとオンライン・プラットフォームの出現がミートスナックの消費を促進しています。
ビーフジャーキー、チキンミートスナック、ポークミートなど、ミートスナックの入手が急速に進んでいます。オンラインチャネルを通じたミートスナックの購入は、割引価格やロイヤルカスタマー向けのクーポンによって向上しています。スーパーマーケットやコンビニエンスストア、専門店は、調理済みミートスナックやコンビニエンス・フードの品揃えを増やしています。ミートスナックは、小売店の冷蔵庫や常温の通路で入手できるようになり、肉スナック製品の専用エンドキャップ・ディスプレイを設置した店舗もあります。
エンドユーザー:在宅勤務の状況下で、手軽で便利な肉スナック・オプションを提供する必要があります。
在宅居住者や在宅勤務者は、利便性の高さから肉スナック・オプションを消費しています。短時間で食品を配達するオンライン・プラットフォームの利用が増加し、在宅勤務の従業員の間ですぐに食べられるスナックの消費が増加しています。近年、従業員向けに社内食を提供する商業施設やオフィスが増えていることから、手軽で簡単、便利な食品オプションの需要が急増しています。
地域別インサイト
南北アメリカのミートスナック市場は、次世代ミートスナックの生産に向けた大手メーカーの努力により、急速に拡大しています。この拡大は、食品の賞味期限と味を拡大させた強固な食品加工・保存戦略の存在によるものです。米国の老舗ブランドは、顧客のブランドへの関与と満足度を向上させるために、食品の品揃えを常に革新しています。消費者の嗜好に基づいて斬新な肉用スナックの選択肢を生み出すためのAIの活用と相まって、製造業セクターにおける絶え間なく進化する調査活動が業界を後押ししています。さらに、タンパク質の摂取による健康上のメリットに対する認識が高まり、英国、フランス、ドイツなどの欧州諸国では肉食品の需要が伸びています。グルテンフリーやナッツフリーの代替品の存在も、食物アレルギーや不耐性を持つ消費者の消費を促進しています。ミートスナックは、中国、韓国、インドを含む国々で、頻繁に旅行する人々に多く利用されています。eコマース企業や流通チャネルの存在感の高まりにより、若者の間で食肉消費が急増しています。市民の多様な味覚や風味の嗜好に応えるため、メーカーは郷土料理に基づいたミートスナックを提供し、ブランド・ロイヤルティと顧客満足を促進しています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはミートスナック市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、ミートスナック市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.ミートスナック市場の市場規模および予測は?
2.ミートスナック市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.ミートスナック市場の技術動向と規制枠組みは?
4.ミートスナック市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.ミートスナック市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[192 Pages Report] The Meat Snacks Market size was estimated at USD 17.08 billion in 2023 and expected to reach USD 18.17 billion in 2024, at a CAGR 6.49% to reach USD 26.54 billion by 2030.
Meat snacks refer to convenient food products that are processed with different meat raw materials and are offered to consumers in ready-to-eat formats. They are made of several types of meat, including beef, turkey, and pork. Such snacks are rich in the nutrient vitamin B12, proteins, and elements such as iron and niacin. The rising health consciousness and growing awareness about protein consumption, coupled with the availability of meat snack options through e-commerce platforms, have led to a surge in demand for meat snacks. Meat snacks and animal meat are rich in essential amino acids and non-essential amino acids, making them a favorable choice for consumers aiming to increase daily protein intake. Consumer preference for convenience and home-delivered food alternatives is rapidly increasing, causing a surge in demand for ready-to-eat meat snacks. However, the rising number of product recalls and growing incidences of allergies and health alerts raise concerns about the consumption of meat snacks among those prone to allergy attacks. Additionally, stringent food packaging requirements and concerns about the presence of genetically modified material in meat products impede the consumption of meat products. To tackle regulatory concerns, major stakeholders are investing in improving the quality assurance procedures and ensuring adherence to regulatory guidelines. Additionally, integration of AI and advancements in food technology to improve food quality are increasing rapidly. Such innovations aim to increase the shelf life of products and improve compliance with regulations through the adoption of better quality control strategies.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 17.08 billion |
Estimated Year [2024] | USD 18.17 billion |
Forecast Year [2030] | USD 26.54 billion |
CAGR (%) | 6.49% |
Product: Demand for convenience and easily available food driving the consumption of jerky
Jerky refers to meat that has been lean, trimmed, cut into strips, and dehydrated to prevent spoilage. Jerky is nutritionally rich in protein, vitamins, and minerals, including zinc, iron, phosphorus, vitamin B12, and folate. Sticks and strips refer to long pieces and are usually made from pork or beef. Meat strips are usually made using ingredients similar to those used in producing jerky. Bites and bars refer to small parts or blocks of meat consumed as a part of a snack and are often low in calories.
Meat type: Growing consumption of chicken-based snacks across the world
Beef-snacks refers to meat obtained from bovines and cattle, including cows, bulls, steers, heifers, and ox. Beef-based snacks act as a good snack that is low calorie, rich in protein, and a good source of vitamins and minerals such as zinc, iron, Vitamin B12, and choline. Pork-based meat options refer to the flesh of pigs, wine, and boars that is served fresh or in salted form. It is a rich source of selenium and zinc and vitamins B6 and B12, which are considered essential for the proper and adequate functioning of the immune system. Chicken meat snack is the most common type of poultry food in the world and refers to meat or flesh obtained from the chicken bird. Chicken-based snacks contain the amino acid tryptophan, which has been implicated in brain functioning. Turkey meat snack refers to the meat obtained from domesticated or wild turkeys. Turkey meat snacks act as a good source of B-complex vitamins niacin, B6, and B12 and the essential nutrient choline.
Distribution Channel: Emergence of e-commerce and online platforms driving consumption of meat snacks
The availability of meat snacks, including beef jerky, chicken meat snacks, and pork meat, is rapidly advancing. Discounted prices and coupons for loyal customers improve the purchase of meat snacks through online channels. Supermarkets and, convenience stores, specialty stores are increasing their offerings of ready-to-meat snacks and convenience foods. Meat snacks have become available in fridges and ambient aisles in retail outlets, and some stores have installed dedicated end-cap displays of meat snack products.
End-Use: Work-from home conditions necessitating provision of easy and convenient meat snack options
Stay-at-home residents and working professionals operating from home consume meat snack options due to the enhanced convenience offered. The growing utilization of online platforms that deliver food in less time has led to rising consumption of ready-to-eat snacks among employees working from home. In recent years, the rising number of commercial and office spaces that offer in-house food options for employees has led to a surge in demand for quick, easy and convenient food options.
Regional Insights
The meat snacks market in the Americas is rapidly expanding, driven by the efforts of major manufacturers to produce next-generation meat snacks. This increase can be attributed to the presence of robust food-processing and storage strategies, which have expanded the shelf life and taste of food products. Established brands in the USA are constantly innovating their range of food products that improve customer involvement and satisfaction with the brand. Constantly evolving research activities in the meat snacks manufacturing industry sector coupled with utilization of AI to create novel meat snack options based on consumer preferences have boosted the industry. Additionally, rising awareness about the health benefits of protein consumption, the demand for meat foods is growing in European nations, including UK, France, and Germany. The presence of gluten-free and nut-free alternatives has also driven consumption among consumers with food allergies and intolerance. Meat snacks are largely utilized by frequent travelers in countries including China, South Korea and India. The growing presence of e-commerce companies and distribution channels has led to a surge in meat consumption among the youth. To cater to the diverse taste and flavor preferences of citizens, manufacturers offer meat snacks based on local cuisine to promote brand loyalty and customer satisfaction.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Meat Snacks Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Meat Snacks Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Meat Snacks Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Ayoba, Brooklyn Biltong, Conagra Brands, Inc., Country Archer Provisions, General Mills Inc., Hormel Foods Corporation, Jack Link's, LLC, Kepak Group Limited, Mountain America Jerky, New World Foods Europe by Valeo Foods Group, Old Trapper Smoked Products, Inc., PepsiCo, Inc., Perky Jerky, LLC, Premium Brands Holdings Corporation, Smokehouse Products., Sonomo Brands Capital, Tanka Bar by Native American Natural Foods, The New Primal, Three Jerks, Tillamook Country Smoker, Tyson Foods, Inc., Wenzel's Farm, LLC., and Wild Zora Foods, LLC.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Meat Snacks Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Meat Snacks Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Meat Snacks Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Meat Snacks Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Meat Snacks Market?