市場調査レポート
商品コード
1207775

エンタープライズAR/MR市場:2022-2027年

Enterprise Augmented/Mixed Reality Market Report 2022-2027

出版日: | 発行: IoT Analytics GmbH | ページ情報: 英文 164 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.98円
エンタープライズAR/MR市場:2022-2027年
出版日: 2023年01月31日
発行: IoT Analytics GmbH
ページ情報: 英文 164 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートは、企業における拡張現実と複合現実について調査・分析した164ページのレポートです。

エンタープライズAR/MRレポート 2022-2027年は、IoT Analyticsが現在発行している産業用IoTに関する調査レポートの一部です。本レポートに掲載されている情報は、2022年1月~2022年12月の二次調査および定性調査、すなわちベンダーやエンドユーザーへのインタビュー結果に基づくものである。本書には、拡張現実技術の定義、市場予測、市場シェア分析、ユースケース分析、主要動向と課題などが含まれています。

回答された質問

  • 企業向け拡張現実/複合現実とは何か?
  • 企業向けAR/MRにはどの技術が使われているのか?
  • 企業向けAR/MR市場の規模はどの程度で、今後どのように発展していくのか(地域別、技術別)?
  • 企業向けAR/MR技術の主要ベンダーと各技術の市場シェアは?

掲載企業

レポート内で言及されている企業の一部

  • Google
  • Lenovo
  • Microsoft
  • PTC
  • RealWear
  • Rokid
  • Unity
  • Varjo
  • Vuzix
  • Xerox

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 トピックの概要

  • ARの進化
  • ARの定義
  • ARの実装手順と一般的な例
  • VR、AR、MR、XRの違い
  • メタバースにおけるARの役割
  • VR、AR、MR、XRに関する世界の関心
  • 企業決算説明会でのAR/VR/メタバースへの言及
  • 産業を超えたARの応用
  • ARを使用する利点

第3章 技術概要

  • ARの技術スタックとエコシステム
  • ディープダイブ:ARハードウェア
  • ディープダイブ:技術の種類

第4章 市場規模・展望

  • 世界のAR/MR市場
    • 技術スタック別
    • 産業別
    • 地域別

第5章 競合情勢

  • 主要な市場区分
  • 技術カテゴリー別の競合情勢
  • ベンダープロファイル
  • 特許分析

第6章 使用事例の分析

  • 産業用 AI の主な使用例

第7章 エンドユーザーによる導入に関する洞察

  • ARの採用
  • ARへの投資計画
  • ARソフトの調達経路
  • エンドユーザーの意見

第8章 技術開発・動向・課題

  • 技術開発
  • 動向
  • 課題

第9章 調査手法・市場の定義

第10章 当社について

目次

164-page report examining augmented and mixed reality in enterprise settings incl. definition, disambiguation, market size & outlook, market segmentation, competitive landscape, case studies, technological developments, trends.

The ‘Enterprise Augmented/Mixed Reality Report 2022-2027’ is part of IoT Analytics' ongoing coverage of Industrial IoT. The information presented in this report is based on the results of secondary research and qualitative research, i.e., interviews with vendors and end users from January 2022-December 2022. The document includes a definition of augmented reality technologies, market projections, market share analysis, use case analysis, key trends and challenges, and much more.

Questions answered:

  • What is enterprise Augmented Reality/Mixed Reality ?
  • Which technologies are used in enterprise AR/MR?
  • How big is the enterprise AR/MR market and how is it expected to evolve (by region and technology)?
  • Who are the leading enterprise AR/MR technology vendors and what is their market share in each technology?

Companies mentioned:

A selection of companies mentioned in the report.

  • Google
  • Lenovo
  • Microsoft
  • PTC
  • RealWear
  • Rokid
  • Unity
  • Varjo
  • Vuzix
  • Xerox

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Topic at a glance

  • 2.1. Evolution of Augmented Reality
  • 2.2. Definition of Augmented Reality
  • 2.3. Implementation steps and common examples of AR
  • 2.4. Differences between VR, AR, MR, and XR
  • 2.5. Role of AR in the Metaverse
  • 2.6. Worldwide Search Interest for VR, AR, MR, and XR
  • 2.7. AR/VR/Metaverse mentions in corporate earnings calls
  • 2.8. AR Applications across sectors
  • 2.9. Benefits of using Augmented Reality

3. Technology Overview

  • 3.1. AR technology stack and ecosystem
  • 3.2. Deep dive: AR hardware
  • 3.3. Deep dive: Technology types

4. Market Size and Outlook

  • 4.1. Global Augmented / Mixed Reality Market
    • 4.1.1. Global Augmented / Mixed Reality Market by Tech stack
    • 4.1.2. Global Augmented / Mixed Reality Market by Industry
    • 4.1.3. Global Augmented / Mixed Reality by Region
      • 4.1.3.1. Deep dive: East Asia and Pacific
      • 4.1.3.1. Deep dive: North America
      • 4.1.3.1. Deep dive: Europe and Central Asia
      • 4.1.3.1. Deep dive: South Asia
      • 4.1.3.1. Deep dive: Middle East and North Africa (MENA)

5. Competitive Landscape

  • 5.1. Key Augmented Reality/Mixed Reality Market Segments
  • 5.2. Competitive landscape by technology category
  • 5.3. Vendor profiles
  • 5.4. Patent analysis

6. Use Case Analysis

  • 6.1. Main industrial AI use cases
    • 6.1.1. Use case: X
    • 6.1.2. Use case: X
    • 6.1.3. Use case: X
    • 6.1.4. Use case: X
    • 6.1.5. Use case: X
    • 6.1.6. Use case: X
    • 6.1.7. Use case: X
    • 6.1.8. Use case: X
    • 6.1.9. Use case: X
    • 6.1.10. Use case: X
    • 6.1.11. Use case: X

7. End-User Adoption Insights

  • 7.1. Adoption of AR
  • 7.2. Investment plans for AR
  • 7.3. Procurement channels for AR software
  • 7.4. End-user opinions

8. Technology Developments, Trends, and challenges

  • 8.1. Technology Developments
  • 8.2. Trends
  • 8.3. Challenges

9. Methodology & market definitions

  • 9.1. Research Methodology
  • 9.2. Market Definitions, Country Mapping, Isic codes
  • 9.3. Overview of the end user insights survey

10. About IoT Analytics

  • 10.1. About IoT Analytics
  • 10.2. Other Reports by IoT Analytics
  • 10.3. Contact Information