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市場調査レポート
商品コード
1722828
自動車用SCRの市場規模、シェア、動向、予測:コンポーネント別、車両タイプ別、燃料タイプ別、地域別、2025年~2033年Automotive Selective Catalytic Reduction Market Size, Share, Trends and Forecast by Component, Vehicle Type, Fuel Type, and Region, 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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自動車用SCRの市場規模、シェア、動向、予測:コンポーネント別、車両タイプ別、燃料タイプ別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年05月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車用SCRの世界市場規模は2024年に90億7,000万米ドルとなりました。今後、IMARC Groupは、2033年には138億9,000万米ドルに達し、2025~2033年のCAGRは4.61%になると予測しています。現在、アジア太平洋地域が市場を独占しており、2024年には38.9%以上の大きな市場シェアを占めています。これは、特に中国、インド、日本における産業活動の拡大、厳しい排出基準、ディーゼル車の採用増加によるものです。
自動車用SCRは、新世代のディーゼル車や装置において、窒素酸化物(NOx)のテールパイプ排出をゼロに近いレベルまで削減する先進のアクティブ排出制御技術システムです。ディーゼル排気ガス(DEF)を利用して窒素酸化物を窒素、水、微量の二酸化炭素(CO2)に変換します。費用対効果が高く、燃費効率に優れているため、メーカーはエンジン性能と燃費を両立させることができます。現在、自動車の生産台数が増加しており、これが自動車用SCRの世界の需要を喚起しています。
自動車の排ガス規制装置における自動車用触媒システムの利用拡大が、世界全体のマーケットを牽引する重要な要因の一つとなっています。さらに、いくつかの国の政府は、ディーゼル燃料、重油、ガソリン、バイオディーゼルなどの燃料の燃焼による自動車からの汚染物質の排出について厳しい規制を実施しています。その結果、メーカーは自動車に自動車用SCRシステムを搭載するようになり、これが市場の成長を促進しています。また、世界の大気汚染の深刻化により、呼吸器疾患の有病率が大幅に増加しています。これは、排出ガスを削減する自動車用SCRの利点に関する意識の高まりと相まって、業界の投資家に有利な成長機会を提供しています。このほか、世界の交通インフラの開発拡大も市場にプラスの影響を与えています。これとは別に、主要な市場プレーヤーは、燃費を改善し、より低い運転温度で二酸化炭素(CO2)の排出を大幅に削減する自動車用三元触媒を開発するために、研究開発(R&D)活動に幅広く投資しています。これに伴い、自動車産業の拡大が市場の成長を後押ししています。
The global automotive selective catalytic reduction market size was valued at USD 9.07 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 13.89 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 4.61% during 2025-2033. Asia Pacific currently dominates the market, holding a significant market share of over 38.9% in 2024, driven by growing industrial activities, strict emission standards, and increasing adoption of diesel vehicles, especially in China, India, and Japan.
Automotive selective catalytic reduction (SCR) is an advanced active emissions control technology system that reduces nitrogen oxide (NOx) tailpipe emissions to near-zero levels in newer generation diesel-powered vehicles and equipment. It relies on diesel exhaust fluid (DEF) to convert nitrogen oxides into nitrogen, water, and tiny amounts of carbon dioxide (CO2). It is highly cost-effective and fuel-efficient, which allows manufacturers to balance engine performance and maximize fuel economy. At present, there is a rise in the production of vehicles, which is catalyzing the demand for automotive selective catalytic reduction (SCR) globally.
The growing utilization of automotive catalysts systems in emission control devices of automobiles represents one of the key factors driving the market across the globe. Moreover, governments of several countries are implementing stringent regulations on the emission of pollutants from vehicles owing to the combustion of fuels, such as diesel fuel, fuel oil, petrol, gasoline, and biodiesel. As a result, manufacturers are installing automotive SCR systems in vehicles, which is propelling the growth of the market. In addition, there is a considerable increase in the prevalence of respiratory diseases due to the growing air pollution around the world. This, coupled with the rising awareness about the benefits of automotive SCR to reduce emissions, is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Besides this, the increasing development of transportation infrastructure worldwide is positively influencing the market. Apart from this, key market players are extensively investing in research and development (R&D) activities to develop three-way catalysts for vehicles that improve fuel efficiency and reduce carbon dioxide (CO2) emission substantially at lower operating temperatures. In line with this, the expanding automobile industry is bolstering the growth of the market.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being BASF SE, BOSAL, Continental AG, CORMETECH Inc., Faurecia SE, Johnson Matthey, Kautex Textron GmbH & Co. KG (Textron Inc.), Magneti Marelli S.p.A., Plastic Omnium, Robert Bosch GmbH, Rochling SE & Co. KG and Tenneco Inc.