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市場調査レポート
商品コード
1603823
自動車の選択的接触還元の2030年までの市場予測:コンポーネント別、車両タイプ別、触媒タイプ別、地域別の世界分析Automotive Selective Catalytic Reduction Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Vehicle Type, Catalyst Type and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車の選択的接触還元の2030年までの市場予測:コンポーネント別、車両タイプ別、触媒タイプ別、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年11月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の自動車の選択的接触還元(SCR)市場は2024年に154億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは8.3%で成長し、2030年には249億米ドルに達する見込みです。
自動車の選択的接触還元(SCR)は、大気汚染の主要因である有害な窒素酸化物(NOx)の排出を削減するために、最新の自動車で使用されている技術です。SCRは、一般にディーゼル排気液(DEF)として知られる尿素ベースの溶液を排気の流れに注入することで機能します。この液体は、通常プラチナなどの貴金属を組み合わせた触媒の存在下でNOxガスと反応し、有害なNOxを無害な窒素(N2)と水蒸気(H2O)に変換します。
電動化とハイブリッド化の採用
自動車分野での電動化とハイブリッド化の採用は、内燃機関から排出される窒素酸化物(NOx)を削減するために使用される選択的触媒還元(SCR)システムの強化に重要な役割を果たしています。電気自動車やハイブリッド車は通常、より高度なパワートレインを搭載しており、エンジンの運転条件をより最適化することができます。これらの車両は、電気モードと内燃モードを切り替えることができ、SCRの効率にとって重要なエンジン負荷を低く保ち、排気温度をより一定に保つ柔軟性を提供します。
SCRシステムの高い初期コスト
選択的接触還元(SCR)システムの初期コストが高いことは、自動車業界におけるSCRシステムの普及にとって大きな障壁となっています。ディーゼルエンジンから排出される窒素酸化物(NOx)を削減するために設計されたSCR技術は、触媒コンバーター、尿素噴射システム、関連するセンサーや制御装置などの複雑な部品を必要とします。これらの部品は、特に少量生産では製造コストが高く、高温や過酷な使用条件に耐える高度な材料が必要となります。システムには、尿素溶液の補充など定期的なメンテナンスが必要で、これがさらに自動車の寿命を通じたコストを押し上げます。特に、消費者が価格に敏感であることや、環境規制が強化される中で費用対効果の高いソリューションが求められ続けていることを考慮すると、自動車メーカーにとって、高額な先行投資は特に困難です。
燃料効率への注目の高まり
SCRは、ディーゼルエンジンから排出される窒素酸化物(NOx)を削減し、厳しい環境規制への適合を確保するために不可欠な後処理プロセスです。ディーゼル排ガス液(DEF)として知られる尿素ベースの溶液を排ガスの流れに注入することで、SCRシステムは有害なNOxガスを窒素と水蒸気に分解し、排出ガスを大幅に削減します。自動車メーカーが燃費向上に努めるなか、SCRシステムは、低温でより効果的に機能し、DEF消費量を削減し、エンジン性能への影響を最小限に抑えるよう最適化されています。このような改良は、排出ガス規制に妥協することなく、より高い燃費を達成するために極めて重要です。
スクラップと廃棄の課題
ディーゼルエンジンの窒素酸化物(NOx)排出を削減するために重要な自動車の選択的接触還元(SCR)システムは、廃車と廃棄に関するいくつかの課題に直面しています。SCRシステムを搭載した車両がライフサイクルの終わりに近づくにつれて、これらのコンポーネントの適切な廃棄はますます複雑になっています。SCRシステムに使用される触媒には、プラチナ、パラジウム、ロジウムなどの貴金属が含まれていることが多く、これらは高価であるため、その価値を回収するには慎重なリサイクルが必要です。しかし、これらの金属の抽出と加工は、環境面でも物流面でも困難を伴う。SCRシステムの廃棄には、還元工程で使用される尿素ベースの液体などの有毒物質の取り扱いが含まれ、不適切な廃棄に伴う環境リスクは大きいです。
COVID-19の大流行は自動車産業の生産とサプライチェーンに大きな影響を与え、ディーゼルエンジンの窒素酸化物(NOx)排出を削減するために使用される選択的接触還元(SCR)などの技術に連鎖的な影響を与えました。工場の操業停止、労働力不足、世界・サプライチェーンの混乱により、尿素タンクや触媒を含むSCRコンポーネントの生産は遅れに直面しました。パンデミック期間中の自動車需要の減少は、自動車メーカーが当面の市場環境に適応することに注力したため、新しい排ガス規制技術の採用が遅れました。
予測期間中、インジェクター部門が最大となる見込み
インジェクターセグメントは、ディーゼルエンジンから排出される窒素酸化物(NOx)を削減するために使用され、予測期間中最大のシェアを占めると予想されます。インジェクターは、ディーゼル排気液(DEF)と呼ばれる尿素ベースの溶液を排気の流れに正確に噴射する役割を担っています。この溶液はSCR触媒内でNOxガスと反応し、無害な窒素と水蒸気に変換します。霧化の改善、噴霧パターンの改善、流量制御の強化など、インジェクター技術の進歩により、尿素が排気ガスの流れ全体に効果的に行き渡るようになります。
商用車セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
商用車セグメントは、より厳しい排ガス規制を満たし、燃費を向上させるため、予測期間中に急成長すると予測されます。SCRは、尿素ベースの溶液(DEF:Diesel Exhaust Fluid)を排気の流れに注入することで、ディーゼルエンジンからの窒素酸化物(NOx)排出を削減するために使用される主要技術です。この化学反応により、NOxは無害な窒素と水に変換されます。環境基準が世界的に厳しくなるにつれ、メーカーは性能、耐久性、エンジン管理システムとの統合性を高めるため、SCRシステムの最適化を進めています。
北米地域は、予測期間を通じて同市場で最大のシェアを維持する見通しです。アジア、ラテンアメリカ、アフリカの国々が都市化するにつれて、自動車保有台数と産業活動が増加し、排出ガスの増加につながり、より厳しい環境規制が必要となっています。これに対応するため、自動車メーカーや産業事業者は、ディーゼル・エンジンからの窒素酸化物(NOx)排出を削減するSCR技術の採用を進めています。規制の枠組みや自動車産業が発達している北米では、自動車メーカーがEuro 6やEPA規制などの厳しい環境基準を遵守しているため、SCRシステムの需要が急増しています。同地域は持続可能性に重点を置いており、ディーゼル車や産業活動の増加も相まって、SCR技術の成長を後押ししています。
予測期間中、欧州地域が最も高いCAGRを示すと推定されます。SCRは、窒素酸化物(NOx)の排出を削減するためにディーゼルエンジンで使用される重要な排出制御システムであり、自動車が厳しい欧州連合(EU)の環境基準を満たすのに役立っています。EUが2050年までに二酸化炭素排出量を削減し、気候ニュートラル(中立)を達成するという公約を掲げていることから、内燃機関(ICE)車の環境性能の向上に注目が集まっています。SCRシステムは、自動車メーカーが世界で最も厳しいとされるEuro 6d-TEMPおよびEuro 7の基準を満たすことを可能にするため、このシフトに不可欠です。
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) Market is accounted for $15.4 billion in 2024 and is expected to reach $24.9 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.3% during the forecast period. Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) is a technology used in modern vehicles to reduce harmful nitrogen oxide (NOx) emissions, which are a major contributor to air pollution. SCR works by injecting a urea-based solution, commonly known as Diesel Exhaust Fluid (DEF), into the exhaust stream. This fluid reacts with the NOx gases in the presence of a catalyst, typically made from a combination of precious metals like platinum, to convert the harmful NOx into nitrogen (N2) and water vapor (H2O), both of which are harmless.
Adoption of electrification and hybridization
The adoption of electrification and hybridization in the automotive sector is playing a crucial role in enhancing Selective Catalytic Reduction (SCR) systems, which are used to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions from internal combustion engines. Electrified and hybrid vehicles typically have more advanced powertrains, which allow for better optimization of engine operating conditions. These vehicles can switch between electric and internal combustion modes, providing the flexibility to maintain lower engine loads and more consistent exhaust temperatures, which are critical for SCR efficiency.
High initial cost of SCR systems
The high initial cost of Selective Catalytic Reduction (SCR) systems is a significant barrier to their widespread adoption in the automotive industry. SCR technology, designed to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions from diesel engines, requires complex components, including the catalytic converter, urea injection system, and associated sensors and controls. These components are expensive to manufacture, especially in small volumes, and require advanced materials to withstand high temperatures and harsh operating conditions. The system demands regular maintenance, such as replenishing the urea solution, which further adds to the cost over the vehicle's lifespan. The high upfront investment is particularly challenging for automakers, especially when considering the price sensitivity of consumers and the ongoing push for cost-effective solutions in the face of stricter environmental regulations.
Increasing focus on fuel efficiency
SCR is an essential aftertreatment process used to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions from diesel engines, ensuring compliance with stringent environmental regulations. By injecting a urea-based solution, known as Diesel Exhaust Fluid (DEF), into the exhaust stream, SCR systems break down harmful NOx gases into nitrogen and water vapor, significantly lowering emissions. As automakers strive for better fuel efficiency, SCR systems are being optimized to function more effectively at lower temperatures, reduce DEF consumption, and minimize the impact on engine performance. These improvements are crucial for achieving higher fuel economy without compromising on emission control.
Scrapping and disposal challenges
The Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) system, which is crucial for reducing nitrogen oxide (NOx) emissions in diesel engines, faces several challenges related to scrapping and disposal. As vehicles with SCR systems reach the end of their lifecycle, proper disposal of these components becomes increasingly complex. The catalysts used in SCR systems often contain precious metals like platinum, palladium, and rhodium, which are expensive and require careful recycling to recover their value. However, the extraction and processing of these metals pose environmental and logistical difficulties. The disposal of SCR systems involves handling toxic substances, such as urea-based fluids, which are used in the reduction process, and the environmental risks associated with improper disposal are significant.
The COVID-19 pandemic significantly impacted the automotive industry's production and supply chains, with cascading effects on technologies like Selective Catalytic Reduction (SCR), used to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions in diesel engines. With factory shutdowns, labor shortages, and disruptions to global supply chains, the production of SCR components, including urea tanks and catalysts, faced delays. Reduced vehicle demand during the pandemic led to slower adoption of newer emission control technologies, as automakers focused on adjusting to the immediate market conditions.
The Injector segment is expected to be the largest during the forecast period
Injector segment is expected to dominate the largest share over the estimated period, which are used to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions from diesel engines. The injector is responsible for precisely injecting a urea-based solution, often referred to as Diesel Exhaust Fluid (DEF), into the exhaust stream. This solution reacts with NOx gases in the SCR catalyst, converting them into harmless nitrogen and water vapor. Advances in injector technology, including improved atomization, better spray patterns, and enhanced flow control, ensure that the urea is effectively distributed across the exhaust gas stream.
The Commercial Vehicle segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Commercial Vehicle segment is estimated to grow at a rapid pace during the forecast period as it meets stricter emissions regulations and improve fuel efficiency. SCR is a key technology used to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions from diesel engines by injecting a urea-based solution (DEF - Diesel Exhaust Fluid) into the exhaust stream. This chemical reaction converts NOx into harmless nitrogen and water. As environmental standards become more stringent globally, manufacturers are optimizing SCR systems for better performance, durability, and integration with engine management systems.
North America region is poised to hold the largest share of the market throughout the extrapolated period. As countries in Asia, Latin America, and Africa urbanize, vehicle ownership and industrial activities are rising, leading to increased emissions that necessitate stricter environmental regulations. In response, automakers and industrial operators are adopting SCR technology, which reduces nitrogen oxide (NOx) emissions from diesel engines. North America, with its advanced regulatory framework and automotive industry, is experiencing a surge in demand for SCR systems as automakers comply with stringent environmental standards like Euro 6 and EPA regulations. The region's focus on sustainability, coupled with the increasing number of diesel vehicles and industrial activities, is propelling the growth of SCR technologies.
Europe region is estimated to witness the highest CAGR during the projected time frame. SCR is a crucial emissions-control system used in diesel engines to reduce nitrogen oxide (NOx) emissions, helping vehicles meet stringent European Union (EU) environmental standards. With the EU's commitment to reducing carbon emissions and achieving climate neutrality by 2050, there has been an increased focus on improving the environmental performance of internal combustion engine (ICE) vehicles. SCR systems are vital in this shift, as they enable automakers to meet Euro 6d-TEMP and Euro 7 standards, which are some of the most demanding in the world.
Key players in the market
Some of the key players in Automotive Selective Catalytic Reduction (SCR) market include BorgWarner Inc, Caterpillar Inc, Continental AG, Daimler AG, Delphi Technologies, Eaton Corporation, Ford Motor Company, Magna International Inc, Sanden Corporation, Schaeffler AG, Tenneco Inc, Toyota Motor Corporation and Volkswagen Group.
In November 2022, Walker(R) replacement selective catalytic reduction (SCR) systems announced the availability of over 1400,000 passenger cars operating in Europe, according to Tenneco's DRiVTM Motorparts division. Tenneco is a top provider of clean air technology, including SCR systems, to international producers of light- and commercial vehicles as well as machinery for rail, marine, and industrial uses.
In January 2022, Large trucks and modern diesels, cars and four-wheelers won't be stuck after a USD 30 million federal grant to a Brisbane company ensures an uninterrupted supply of Ad Blue emissions treatment fluid.