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市場調査レポート
商品コード
1683226
切断機器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)Cutting Equipment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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切断機器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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切断機器市場は予測期間中に5%を超えるCAGRで推移する見込みです。
自動車産業では、メーカーは高品質のエッジとカットを得るためにいくつかの切断技術を採用しています。世界中の自動車産業が良くなるにつれて、この産業における切断機器の機会も増えています。切断設備は自動車産業で大きな役割を果たしており、車の部品やフレームなどを作るために様々な方法で使用されています。
レーザー切断は自動車製造の様々な段階で使用されています。自動車業界の情勢は刻々と変化しているため、装置メーカーは要件を満たし、特殊な切削工具を作る必要に迫られています。
COVID-19パンデミックと自動車用半導体の不足は、2020年以降の世界の自動車セクターの需要低下と生産停止をもたらしました。チップ不足の結果、2021年には全世界で約1,130万台の自動車が生産中止となり、2022年には自動車業界のサプライチェーン寸断の結果、さらに700万台の自動車が生産中止となると予測されています。Statistaによると、パンデミック時に減少を経験した世界の自動車販売台数は回復に転じ、2021年には6,670万台に達しました。
生産台数に関しては、APACが最も伸び、北米がそれに続くと予想されています。このため、製造工程で使用される切断機器やその他の機械のニーズが高まる可能性が高いです。
分析によると、アジア太平洋地域(APAC)は今後数年間、他の地域よりも急速に成長することが示唆されています。この地域は製造工場の数が最も多く、切断機の採用が多いです。中国は、その広大な製造部門により、この地域の主要国になると予想されています。また、自動車は中国の基幹産業のひとつであり、世界最大の自動車市場であり続けています。
ASEANでは、製造業がこの地域の主要な経済成長要因のひとつとなっています。この地域の経済は操業コストが低く、大規模な製造拠点から多くの企業が進出しています。近年、中国では賃金の上昇と規制の強化が進み、より付加価値の高い製造業へのシフトが進むにつれて操業コストが上昇しています。
かつて中国が果たした役割を代替するため、企業はASEAN地域に低付加価値の生産ネットワークを求めており、これらの地域も世界な製造バリューチェーンにほぼ組み込まれています。分析によると、切断機器メーカーは、新興製造業にサービスを提供することで成長市場に焦点を当て、売上を伸ばすために販売チャネルを調整する必要があります。
切断機器市場はかなり細分化されており、大手世界プレーヤーと中小ローカルプレーヤーが存在し、かなりの数のプレーヤーが市場シェアを占めています。市場の主要企業には、リンカーン・エレクトリック社、メッサー・カッティング・システムズ社、コルファックス社、アドール・ウェルディング社、アマダ社などがあります。主要国の製造事業所を分析すると、多くの世界企業が主要国に拠点を構えていることが明らかになりました。
The Cutting Equipment Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.
In the automotive industry, manufacturers are adopting several cutting technologies to get high-quality edges and cuts. As the automotive industry around the world gets better, there are more opportunities for cutting equipment in this industry. Cutting equipment is a big part of the automotive industry and is used in a number of ways to make car parts, frames, and other things.
Laser cutting is used at various stages of automotive manufacturing. The ever-changing landscape of the automotive industry is putting pressure on equipment manufacturers to meet requirements and create special cutting tools.
The COVID-19 pandemic and automotive semiconductor shortages resulted in lower demand and production halts for the worldwide automobile sector since 2020. Around 11.3 million vehicles were removed from production globally in 2021 as a result of the chip shortage, and predictions predict that seven more million vehicles will be removed from production in 2022 as a result of supply chain disruptions in the automotive industry. After experiencing a decline during the pandemic, global auto sales began to rebound, reaching 66.7 million units sold in 2021, according to Statista.
When it comes to production volumes, APAC is expected to grow the most, followed by North America. This is likely to increase the need for cutting equipment and other machines used in the manufacturing process.
Analysis suggests that Asia-Pacific (APAC) will grow faster than other regions over the next few years.The region has the highest number of manufacturing plants, where the adoption of cutting machines is substantial. China is expected to be the major country in the region owing to its vast manufacturing sector. Additionally, automotive is one of China's pillar industries, and it continues to be the largest vehicle market in the world.
In ASEAN, the manufacturing sector has been one of the region's key economic growth drivers. The economies in this region have low operating costs, which attract many businesses from larger manufacturing bases. In recent times, China has seen rising wages and tighter regulations, which have led to an increase in operating costs as it shifts towards higher-value manufacturing.
To replace the role that China once played, companies are looking to the ASEAN region for lower-value production networks, which have also been largely integrated into global manufacturing value chains. As per the analysis, cutting equipment manufacturers should align their distribution channels to focus on the growing markets by serving the emerging manufacturing sectors to increase their sales.
The cutting equipment market is fairly fragmented in nature, with the presence of large global players and small and medium-sized local players, with quite a few players who occupy the market share. Some of the major players in the market are The Lincoln Electric Company, Messer Cutting Systems, Colfax Corporation, Ador Welding Ltd., and Amada. When analyzing major countries' manufacturing establishments, it is revealed that many of the global companies have a footprint in the major countries.