市場調査レポート
商品コード
1540788
子供向けエンターテインメントセンター市場レポート:来場者人口統計、施設規模、収益源、アクティビティ領域、地域別、2024~2032年Children's Entertainment Centers Market Report by Visitor Demographics (Families with Children, Families with Children, Teenagers, Young Adults, Adults ), Facility Size, Revenue Source, Activity Area, and Region 2024-2032 |
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子供向けエンターテインメントセンター市場レポート:来場者人口統計、施設規模、収益源、アクティビティ領域、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の幼児向けエンターテインメントセンター市場規模は2023年に121億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに225億米ドルに達し、2024~2032年の間に6.94%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
幼児向けエンターテインメントセンターは、複数の地域コミュニティにサービスを提供するための様々なレクリエーション施設やゲームを包含する小規模な遊園地や娯楽ゾーンです。幼児向けエンターテインメントセンターを含む大規模な運営センターと関連していることが多く、家族連れやティーンエイジャー向けに販売されています。幼児向け娯楽センターは、絶叫マシン、クラシック・ファンセンター、アーケード、屋内遊び場システム、ソフトプレイ・エリア、スキルベースのマシンゲームなど、幅広いアクティビティを提供しています。これらの魅力的なアクティビティは、幼児たちの社会性を養い、社交の機会を提供し、能動的な学習を保証し、想像力を促進することによって創造性を奨励し、怪我のリスクを軽減するために最適な安全性とセキュリティを記載しています。このような特性から、幼児向けエンターテインメントセンターは、家族の参加や、誕生日パーティー、企業イベント、個人の達成祝いなど、プライベートなお祝いの開催に利用されています。
大都市に様々なファミリー向けエンターテインメントセンターが次々と導入され、若年層のレクリエーション目的が遊園地へとシフトしていることが、主に市場成長の原動力となっています。さらに、急速な都市化、可処分所得の増加、来園者がさまざまなゲームオプションを利用できるようになったことも影響しています。これに伴い、入場料マーチャンダイジングや飲食品(F&B)企業が幼児向けエンターテインメントセンターと統合し、主要収益源として機能しながら多様な食品を提供することが、市場成長を補完しています。さらに、遊園地における仮想現実/人工現実(VR/AR)ゲームオプションの登場や、参入企業に没入体験を提供するための3次元(3D)技術とコンソールの普及が、市場の成長を支えています。これとは別に、幼児向けエンターテインメントセンターにおける個人的なイベントの開催が増加していることや、ボーナス、ギフトカード、誕生日割引など、さまざまなマーケティング戦術が広く採用されていることが、市場に明るい展望を生み出しています。
The global children's entertainment centers market size reached US$ 12.1 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 22.5 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.94% during 2024-2032.
Children's entertainment centers are small amusement parks or entertainment zones that encompass various recreational facilities and games to serve multiple local communities. They are often associated with larger operational centers, including theme parks, and are marketed toward families and teenagers. Children's entertainment centers offer a wide range of activities, such as thrilling rides, classic fun centers, arcades, indoor playground systems, soft play areas, and skill-based machine games. These engaging activities develop the social skills of kids, provide them an opportunity to socialize, ensure active learning, encourage creativity by promoting imagination, and provide optimal safety and security to mitigate the risk of injuries. Owing to these properties, children's entertainment centers are used to engage families and host several private celebrations, such as birthday parties, corporate events, and personal accomplishment celebrations.
The continuous introduction of various family entertainment centers in metropolitan cities and the shifting inclination of younger demographics toward amusement parks for recreational purposes are primarily driving the market growth. This is further influenced by rapid urbanization, rising disposable incomes, and the availability of different gaming options for visitors. In line with this, the integration of entry fees merchandising and food and beverage (F&B) companies with children's entertainment centers to offer a diverse range of food products while acting as main revenue-generating sources is supplementing the market growth. Additionally, the advent of virtual/artificial reality (VR/AR) gaming options in amusement parks and the uptake of three-dimensional (3D) technologies and consoles to offer an immersive experience to players are supporting the market growth. Apart from this, the rising organization of personal events in children's entertainment centers and the widespread adoption of various marketing tactics, such as bonuses, gift cards, and birthday discounts, are creating a positive outlook for the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global children's entertainment centers market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on visitor demographics, facility size, revenue source and activity area.
Families with Children (0-9)
Families with Children (9-12)
Teenagers (12-18)
Young Adults (18-24)
Adults (Ages 24+)
Up to 5,000 Sq. Ft.
5,001 to 10,000 Sq. Ft.
10,001 to 20,000 Sq. Ft.
20,001 to 40,000 Sq. Ft.
1 to 10 Acres
11 to 30 Acres
Over 30 Acres
Entry Fees and Ticket Sales
Food and Beverages
Merchandising
Advertisement
Others
Arcade Studios
AR and VR Gaming Zones
Physical Play Activities
Skill/Competition Games
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Cinergy Entertainment Group, Dave & Buster's Inc., Fun City India (Landmark Group), Funriders Leisure & Amusement Pvt. Ltd., KidZania S.A.P.I. de C.V., Lucky Strike Entertainment, Scene75 Entertainment Centers, Smaaash and The Walt Disney Company.