市場調査レポート
商品コード
1519384
顧客関係管理(CRM)市場レポート:コンポーネント別、展開形態別、組織規模別、用途別、業界別、地域別、2024年~2032年Customer Relationship Management Market Report by Component, Deployment Mode, Organization Size, Application, Industry Vertical, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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顧客関係管理(CRM)市場レポート:コンポーネント別、展開形態別、組織規模別、用途別、業界別、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の顧客関係管理(CRM)の市場規模は2023年に638億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに1,515億米ドルに達し、2024年から2032年の間に9.9%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
顧客関係管理(CRM)とは、組織が顧客との外部交流や関係を管理するために採用する様々なソリューションやソフトウェアを指します。顧客データの保存、販売機会の特定、サービス上の問題や苦情の記録管理、マーケティング・キャンペーンの管理などを行う。また、一元化されたデータベースへのリアルタイムのアクセスを提供することで、不要なペーパーワークの必要性をなくし、コミュニケーションを迅速化することで、販売、会計、管理の合理化を支援します。近年、CRMソリューションは、銀行、金融サービス、保険(BFSI)、通信、小売、ヘルスケア、政府、教育など、数多くの業界で絶大な支持を得ています。
CRMソリューションは、顧客サービスの向上、ブランドと顧客の関係強化、顧客維持・獲得の改善に役立ちます。その結果、より良い顧客体験のために自動化された顧客エンゲージメントに対する需要の高まりが、市場成長を促進する主な要因となっています。これに加えて、ソーシャルメディア・プラットフォームのようなデジタル・チャネルを利用してブランドと交流する個人の増加が、CRMソリューションの需要を増大させています。さらに、企業は効率的なツールを使用して顧客データを処理し、実用的な洞察を活用して、情報に基づいたビジネス上の意思決定を行っています。これとともに、プッシュ型マーケティングからプル型マーケティングへの嗜好の変化が市場成長を促進しています。さらに、最近のコロナウイルス感染症(COVID-19)の流行に起因する在宅勤務(WFH)ポリシーの広範な採用は、リモートワーク環境で顧客と効果的に対話するためにCRMソリューションを採用する組織を奨励しています。さらに、モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)、ビッグデータなどの先進技術とCRMソフトウェアの統合が進んでいることも、製品需要を刺激しています。また、クラウドソリューションの普及、急速なデジタル化、ビジネスインテリジェンスの技術的進歩など、その他の要因も市場の見通しを明るいものにしています。
The global customer relationship management (CRM) market size reached US$ 63.8 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 151.5 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.9% during 2024-2032.
Customer relationship management, or CRM, refers to various solutions and software employed by organizations to manage the external interactions and relationships with customers. It stores the customer data, identify sales opportunities, maintain a record of service issues or complaints, and manage marketing campaigns. It also assists businesses in streamlining sales, accounting, and management by providing real-time access to a centralized database, thus eliminating the need for unnecessary paperwork and speeding up communication. In recent years, CRM solutions have gained immense traction across numerous industries, including banking, financial services and insurance (BFSI), telecommunications, retail, healthcare, government, and education.
CRM solutions help enhance customer service, build stronger brand-customer relationships, and improve customer retention and acquisition. As a result, the escalating demand for automated customer engagement for better customer experience represents the primary factor driving the market growth. Besides this, the growing usage of digital channels like social media platforms by individuals to interact with brands is augmenting the demand for CRM solutions. Additionally, enterprises are employing efficient tools to handle customer data and utilize actionable insights to make informed business decisions. Along with this, the shifting preferences from push marketing to pull marketing are propelling the market growth. Furthermore, the widespread adoption of work-from-home (WFH) policies due to the recent coronavirus disease (COVID-19) outbreak is encouraging organizations to adopt CRM solutions to interact with customers effectively in a remote-working environment. Moreover, the increasing integration of CRM software with advanced technologies, such as the Internet of Things (IoT), artificial intelligence (AI), and big data, are catalyzing the product demand. Other factors, including the growing popularity of cloud solutions, rapid digitization, and technological advancements in business intelligence, are also creating a positive market outlook.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global customer relationship management (CRM) market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, deployment mode, organization size, application and industry vertical.
Software
Services
On-premises
Cloud-based
Small and Medium-sized Enterprises
Large Enterprises
Customer Service
Customer Experience Management
CRM Analytics
Marketing Automation
Salesforce Automation
Others
BFSI
Retail
Healthcare
IT and Telecom
Discrete Manufacturing
Government and Education
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Insightly Inc., International Business Machines Corporation, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, Pegasystems Inc., Ramco Systems Limited (The Ramco Cements Limited), Sage Group plc, Salesforce Inc., SAP SE, SugarCRM Inc. and Zoho Corporation Private Limited.