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市場調査レポート
商品コード
1468493
LNGバンカリング市場レポート:製品タイプ、用途、地域別、2024~2032年LNG Bunkering Market Report by Product Type (Ship-to-Ship, Truck-to-Ship, Port-to-Ship, Portable Tanks), Application (Cargo Fleet, Container Fleet, Tanker Fleet, Ferries, Inland Vessels, and Others), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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LNGバンカリング市場レポート:製品タイプ、用途、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 137 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のLNGバンカリング市場規模は2023年に30億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけて6.7%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに54億米ドルに達すると予測しています。
LNGバンカリングプロセスでは、船舶にLNG燃料を供給し、消費させる。LNG燃料バンカリングでは、燃料を運び、貨物船や旅客船に移送するバンカー船が硫黄含有量規制に従う必要があります。LNG燃料は硫黄含有量が低く、硫黄含有量を満たすための処理が比較的少なくて済むため、従来の燃料に代わる環境に優しい燃料として船舶に使用されています。LNGは、硫黄分と粒子状物質の排出を無視できるレベルまで即座に削減する一方、窒素酸化物の排出を大幅に削減します。船舶用燃料として、LNGには、船舶からの排出ガスの削減、運航・輸送コストの削減、安全性、無毒性など、多くの利点があります。
LNGバンカリング市場は、持続可能な市場開拓を重視する船舶用燃料としてLNGの採用が増加していることが大きな要因となっています。この背景には、船舶燃料中の硫黄分や船舶輸送による汚染に関する厳しい環境規制があります。これに伴い、LNGの流通インフラの継続的な進歩が市場に弾みをつけています。さらに、世界中でガス探査と生産活動が大幅に増加していることも、市場に明るい展望をもたらしています。さらに、世界中でトラック・ツー・シップによるLNGバンカリングが大幅に増加していることも市場を牽引しています。これとは別に、主要な海事拠点でLNGバンカー燃料が容易に入手できることも、市場にプラスの影響を与えています。また、LNG船の就航によりLNG製造・貯蔵施設が急速に開拓されていることも、市場の成長を促す大きな要因となっています。その他の市場拡大要因としては、急速な都市化と工業化、化石燃料の枯渇に対する懸念の高まり、主要企業による広範な研究開発活動などが挙げられます。
The global LNG bunkering market size reached US$ 3.0 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 5.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.7% during 2024-2032.
The LNG bunkering process involves providing LNG fuel to ships for their consumption, including loading and distributing the fuel among their tanks. LNG fuel bunkering requires the bunker ship that carries the fuel and transfers it to the cargo ship or passenger ship to follow the sulfur content regulations. As LNG fuel has a lower sulfur content and requires comparatively less processing to meet the sulfur levels, it is used as an eco-friendly alternative to conventional fuel in shipping. LNG immediately reduces sulfur and particulate matter emissions to negligible levels while reducing nitrogen oxide emissions significantly. As a marine fuel, LNG has a number of benefits, including less shipping emissions, lower operating and shipment costs, safety, and non-toxic properties.
The market is majorly driven by the increasing adoption of LNG as a shipping fuel with an enhanced focus on sustainable development. This can be attributed to the stringent environmental regulations regarding sulfur content in marine fuel and pollution caused by ship transportation. In line with this, continual advancements in the distribution infrastructure of LNG are providing an impetus to the market. Moreover, a significant increase in gas exploration and production activities across the globe is creating a positive outlook for the market. The market is further driven by a considerable rise in the uptake of truck-to-ship LNG bunkering practices across the globe. Apart from this, the easy availability of LNG bunker fuel in most of the major maritime hubs is impacting the market positively. The launch of LNG-powered ships resulting in the rapid development of LNG manufacturing and storage facilities are also acting as a significant growth-inducing factor for the market. Some of the other factors contributing to the market include rapid urbanization and industrialization, the growing concerns over the depletion of fossil fuels and extensive research and development (R&D) activities conducted by key players.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global LNG bunkering market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type and application.
Ship-to-Ship
Truck-to-Ship
Port-to-Ship
Portable Tanks
Cargo Fleet
Container Fleet
Tanker Fleet
Ferries
Inland Vessels
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Broadview Energy Solutions B.V., Crowley Maritime Corporation, Gasum Oy, Harvey Gulf International Marine LLC, Korea Gas Corporation, Petroliam Nasional Berhad (PETRONAS), Shell plc, SHV Energy NV (SHV Holdings), TotalEnergies SE and Trelleborg AB.