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市場調査レポート
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1495995

皮膚科治療薬の世界市場:2024年~2029年の予測

Global Dermatological Drug Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 125 Pages
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
皮膚科治療薬の世界市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年04月17日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

皮膚科治療薬市場は予測期間中にCAGR 9.10%で成長し、2022年の299億3,100万米ドルから2029年には550億7,600万米ドルに達すると予測されています。

皮膚科学は、皮膚、毛髪、爪の疾患を扱う医学分野で、乾癬、湿疹、尋常性ざ瘡が最も一般的です。皮膚科の薬は、皮膚、爪、毛髪、生殖器膜の疾患の治療と管理に使用されます。栄養不足、食習慣の乱れ、ストレスの増加、公害、世界の免疫力の低下などの理由から、皮膚科の病気にかかる人は近年急速に増えています。

それに伴い、皮膚疾患の治療に適切な治療法や皮膚科治療薬の需要が高まっています。市場セグメンテーションは、適応症、投与経路、エンドユーザー、地域別に区分されています。

市場促進要因

  • 皮膚科疾患の有病率の増加とヘルスケアにおける研究開発の活発化が市場の急拡大につながると予測されます。

皮膚科治療薬業界を牽引する最も重要な要因の一つは、皮膚疾患の有病率の上昇です。外傷、環境要因、遺伝要因、加齢は、世界中の何百万人もの人々の皮膚疾患の発症に寄与する主要な変数のほんの一部に過ぎないです。2013年以来、世界皮膚保健デーは、さまざまな皮膚疾患に対する認識を高め、治療するために世界中で実施されています。世界保健機関(WHO)によると、皮膚疾患は最も一般的な健康障害のひとつであり、世界中で常時9億人近くが罹患しています。

人間の皮膚は加齢とともに健康的な機能が低下し始め、様々な皮膚疾患の発生につながるため、皮膚科用医薬品市場は前進しています。さらに、高齢になると、傷の治りが遅くなる、紫外線(UV)に対する感受性が高まる、感染症にかかりやすくなる、皮下脂肪が減少するなど、さまざまな問題が生じ始める。オーストラリアの調査によると、尋常性ざ瘡は長期的には人口の4%以上に影響を及ぼすという。その結果、皮膚疾患の頻度が増加し、効果的な医薬品への需要が高まるため、予測期間中に市場はより速い速度で発展すると予想されます。

米国皮膚科学会によれば、にきびは最も一般的な皮膚疾患であり、米国では毎年4,000~5,000万人に影響を与えています。若い人に多く、12歳から24歳の85%が何らかのニキビに悩まされています。全米酒さ協会によると、酒さの患者数は増加しており、米国だけでも1,600万人がこの症状に苦しんでいます。世界の皮膚科医薬品市場は、斬新で顧客中心の製品が定期的に発売されることにより、さらに影響を受けると思われます。例えば、ソル・ジェル・テクノロジーズは2021年7月にTWYNEOのFDA認可を発表しました。これは、成人および9歳以上の小児の尋常性ざ瘡治療用の外用クリームです。

市場の抑制要因:

  • 製品の誤った使用による悪影響のリスクは、皮膚科治療薬市場の抑制要因として作用する可能性があります。

新興国は、食生活の乱れ、公害、喫煙や飲酒などの不健康な生活習慣のために、皮膚感染症に罹患する人口が世界的に大きな割合を占めています。中低所得国では、皮膚トラブルに関する情報の不足や非識字率の高さにより、皮膚科治療の普及率が低下しています。製品に関連する悪影響も、市場の成長を阻害する問題です。例えば、米国食品医薬品局(FDA)は、生命を脅かすアレルギー反応を誘発する可能性のある特定の市販薬の使用に関する勧告を発表しました。このため、製品の採用が減少し、皮膚科治療薬の市場価値が低下すると予想されます。

北米は世界市場で大きなシェアを占めると予想されます。

皮膚科治療薬が簡単に入手できることから、北米は予測期間中、皮膚科治療薬市場の大きな割合を占めると推定されます。さらに、皮膚炎、にきび、乾癬などの皮膚疾患の発生が増加していることも、この市場の上昇を促す顕著な要因となっています。一方、皮膚科治療薬の使用に関する意識の高まりも、この市場の上昇を後押ししている、

技術の進歩に伴い、皮膚科治療薬の使用に関する一般的な知識も高まっています。さらに、人々の美的感性を高めることで、皮膚科治療薬市場の拡大に役立っています。

主な発展

  • 2023年12月-Arcutis Biotherapeutics社は、外用ホスホジエステラーゼ-4阻害剤であるroflumilast cream(ZORYVE)0.3%外用フォームについて、12歳以上の尋常性乾癬および9歳以上の脂漏性皮膚炎を適応症とするFDAの承認を取得しました。ゾリーブフォームは、安全性、有効性、忍容性に優れた1日1回投与のステロイドを含まないフォーム剤で、毛髪を含むすべての患部に使用できます。
  • 2023年1月-ブリストル・マイヤーズスクイブ社は、中等度から重度の尋常性乾癬の成人患者を対象とした経口薬Sotyktuについて、CHMPから肯定的な見解を得た。選択的TYK2阻害剤であるSotyktuは、プラセボおよびオテズラと比較して、皮膚クリアランス、症状負担、QOLにおいて有意な改善を示しました。欧州委員会が審査した勧告本薬剤の忍容性は良好で、有害事象による中止率は低かった。FDAは2022年9月にSotyktuを承認し、日本では厚生労働省が従来の治療で効果不十分な尋常性乾癬、汎発性膿疱性乾癬、紅皮症性乾癬の成人を対象に承認しました。
  • 2022年1月-米国食品医薬品局(FDA)はRINVOQ(R)(一般名:ウパダシチニブ)を12歳以上の成人および小児の中等症から重症のアトピー性皮膚炎の治療薬として承認しました。今回の承認は、2,500人以上の患者が参加した第3相プログラムの有効性と安全性のデータに基づいています。同試験では、プラセボと比較して、早ければ1週目から痒みが有意に改善し、16週目には皮膚クリアランスが認められました。米国では、RINVOQ 15mgおよび30mgは、難治性の中等度から重度のアトピー性皮膚炎を有する成人および小児患者への使用が承認されています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 皮膚科治療薬の世界市場:適応症別

  • イントロダクション
  • 乾癬
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ニキビ
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 皮膚炎
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 皮膚科治療薬の世界市場:投与経路別

  • イントロダクション
  • 外用
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 経口
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 非経口
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 皮膚科治療薬の世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 病院と診療所
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 化粧品センター
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 皮膚科治療薬の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 適応症別
    • 投与経路別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 適応症別
    • 投与経路別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 適応症別
    • 投与経路別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 適応症別
    • 投与経路別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 適応症別
    • 投与経路別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • AbbVie Inc
  • Amgen Inc
  • GlaxoSmithKline Plc
  • Johnson & Johnson
  • Leo Pharma A/S
  • Merck KGaA
  • Nestle S.A
  • Novartis AG
  • Pfizer Inc
  • Curatio Healthcare
目次
Product Code: KSI061612156

The global dermatological drug market is projected to grow at a CAGR of 9.10% during the forecast period to reach US$55.076 billion by 2029, up from US$29.931 billion in 2022.

Dermatology is a field of medicine that deals with diseases of the skin, hair, and nails, with psoriasis, eczema, and acne vulgaris being the most common. Dermatology medications are used to treat and manage diseases of the skin, nails, hair, and genital membranes. Due to reasons such as nutritional inadequacy, bad eating habits, increased stress, pollution, and a lack of immunity in the worldwide population, the pool of people affected by dermatological problems has rapidly expanded in recent years.

The demand for appropriate treatment methods and dermatological medications for the treatment of dermatological disorders has risen as a result. The global dermatological drug market is segmented by indication, route of administration, end-user, and geography.

Market Drivers:

  • The increasing prevalence of dermatological conditions and the rise in research and development in healthcare are anticipated to surge the market.

One of the most important factors driving the dermatological medication industry is the rising prevalence of skin diseases. Trauma, environmental and hereditary factors, and age are only a few of the major variables that contribute to the development of skin diseases in millions of people around the world. Since 2013, World Skin Health Day has been observed around the world to raise awareness of and treat a variety of skin conditions. According to the World Health Organization (WHO), skin diseases are one of the most common types of health disorders, affecting nearly 900 million people worldwide at any given time.

The healthy functioning of the human skin begins to deteriorate with age, leading to an incidence of various skin diseases, propelling the dermatology drug market forward. Furthermore, as people get older, they begin to experience a variety of other issues, including slower wound healing, increased sensitivity to ultraviolet (UV) radiation, increased susceptibility to infections, and a loss of subcutaneous fat. According to Australian research, acne vulgaris affects more than 4% of the population in the long run. As a result, the market is expected to develop at a faster rate during the projected period due to an increase in the frequency of skin diseases and the demand for effective medications.

Acne is the most common skin disorder, according to the American Academy of Dermatology, impacting 40 to 50 million people in the United States each year. It is more common in younger people, with 85% of people aged 12 to 24 suffering from some kind of acne. According to the National Rosacea Society, the rosacea patient population is rising, with 16 million people in the United States alone suffering from the condition. The worldwide dermatological pharmaceutical market is likely to be impacted further by the regular release of novel and customer-centric products. For example, Sol-Gel Technologies announced FDA clearance of TWYNEO in July 2021. It's a topical cream for the treatment of acne vulgaris in adults and children aged 9 and above.

Market Restraint:

  • Risks of negative effects from incorrect product use can act as a limitation on the market for dermatological drugs.

Emerging countries account for a large share of the global population with dermatological infections owing to poor diet, pollution, and unhealthy habits such as smoking and drinking. Lack of information on skin problems, as well as a higher illiteracy rate, have resulted in decreased adoption of dermatological treatments in low-middle-income nations. The negative effects connected with the products are another issue impeding the market's growth. For example, the US Food and Drug Administration (FDA) has issued an advisory regarding the use of certain over-the-counter drugs that might induce life-threatening allergic reactions. This is anticipated to reduce product adoption, resulting in a drop in the market value of dermatology medications.

North America is expected to hold a significant share of the global market.

Due to the simple availability of dermatological drugs, North America is estimated to account for a large proportion of the dermatological drug market over the forecast period. Furthermore, an increase in the occurrence of skin ailments such as dermatitis, acne, and psoriasis is a prominent factor driving this market's rise. On the other hand, due to increased awareness about the usage of dermatological medications,

As technology advances, there is a rise in public knowledge about the usage of dermatological medications. Furthermore, it helps with the expansion of the dermatological medication market by increasing people's aesthetic sensibility.

Key Developments:

  • December 2023- Arcutis Biotherapeutics received FDA approval for its roflumilast cream (ZORYVE) 0.3% topical foam, a topical phosphodiesterase-4 inhibitor, for plaque psoriasis in patients aged 12 and above and seborrheic dermatitis in individuals aged 9 and older. ZORYVE foam is a safe, effective, and well-tolerated once-daily steroid-free foam for use on all affected areas, including hair-bearing areas. It provides rapid disease clearance and a significant reduction in itch, a common symptom of seborrheic dermatitis.
  • January 2023- Bristol Myers Squibb received a positive CHMP opinion for Sotyktu, an oral medication for adults with moderate-to-severe plaque psoriasis. Sotyktu, a selective TYK2 inhibitor, showed significant improvements in skin clearance, symptom burden, and quality of life compared to placebo and Otezla. The recommendation reviewed by the European Commission. The drug was well tolerated, with a low rate of discontinuation due to adverse events. The FDA approved Sotyktu in September 2022, while Japan's Ministry of Health, Labour and Welfare approved it for adults with plaque psoriasis, generalized pustular psoriasis, and erythrodermic psoriasis who have had inadequate response to conventional therapies.
  • January 2022- The U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved RINVOQ(R) (upadacitinib) for treating moderate to severe atopic dermatitis in adults and children aged 12 years and older. The approval is based on efficacy and safety data from a Phase 3 program involving over 2,500 patients. The study showed significant improvement in itch as early as week one and skin clearance at 16 weeks compared to the placebo. In the U.S., RINVOQ 15 mg and 30 mg are approved for use in adults and pediatric patients with refractory, moderate to severe atopic dermatitis.

Key Market Segments:

By Indication

  • Psoriasis
  • Acne
  • Dermatitis
  • Others

By Route Of Administration

  • Topical
  • Oral
  • Parenteral

By End-User

  • Hospitals And Clinics
  • Cosmetic Centers
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • Thailand
  • Indonesia
  • South Korea
  • India
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL DERMATOLOGICAL DRUG MARKET BY INDICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Psoriasis
    • 5.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Acne
    • 5.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Dermatitis
    • 5.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. GLOBAL DERMATOLOGICAL DRUG MARKET BY ROUTE OF ADMINISTRATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Topical
    • 6.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Oral
    • 6.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Parenteral
    • 6.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. GLOBAL DERMATOLOGICAL DRUG MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Hospitals And Clinics
    • 7.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Cosmetic Centers
    • 7.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Others
    • 7.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness

8. GLOBAL DERMATOLOGICAL DRUG MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Indication
    • 8.2.2. By Route of Administration
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Indication
    • 8.3.2. By Route of Administration
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Indication
    • 8.4.2. By Route of Administration
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
        • 8.4.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. France
        • 8.4.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. United Kingdom
        • 8.4.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Indication
    • 8.5.2. By Route of Administration
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. South Africa
        • 8.5.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Indication
    • 8.6.2. By Route of Administration
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. Thailand
        • 8.6.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. Indonesia
        • 8.6.4.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. South Korea
        • 8.6.4.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. India
        • 8.6.4.6.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Taiwan
        • 8.6.4.7.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. AbbVie Inc
  • 10.2. Amgen Inc
  • 10.3. GlaxoSmithKline Plc
  • 10.4. Johnson & Johnson
  • 10.5. Leo Pharma A/S
  • 10.6. Merck KGaA
  • 10.7. Nestle S.A
  • 10.8. Novartis AG
  • 10.9. Pfizer Inc
  • 10.10. Curatio Healthcare