市場調査レポート
商品コード
1308464
ストリーミングメディア機器市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測Streaming Media Devices Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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ストリーミングメディア機器市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年07月05日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のストリーミングメディア機器市場規模は2022年に121億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて14.1%の成長率(CAGR)を示し、2028年には275億米ドルに達すると予測しています。
ストリーミングメディア機器は、Hulu、Netflix、YouTube、Prime Videoなどの動画共有ポータル上のコンテンツを閲覧・視聴するのに役立ちます。ストリーミングメディア機器は、オーディオ、ビデオ、マルチメディア・コンテンツを通信チャネル上でオンデマンドまたはリアルタイムで表示・配信することができます。さらに、これらのデバイスは、ファイル全体をダウンロードすることなく、一時停止、巻き戻し、ストリームの前方への移動などの完全なコントロールをユーザーに提供します。人口のかなりの部分がケーブルテレビ(TV)から娯楽目的のストリーミング・サービスに移行しているため、ストリーミングメディア機器の需要は世界中で増加しています。
ストリーミングメディア機器市場の成長を強めている重要な要因のひとつは、世界中でオンライン・ストリーミング・サービスへの嗜好が高まっていることです。これは、特に新興国におけるインターネット普及率の上昇と高速通信インフラの整備に起因しています。加えて、オンライン・ストリーミング・サービスのライブラリーの増加は、ケーブルや衛星放送の有料テレビ料金の高騰とともに、世界中でストリーミングメディア機器の需要を高めています。これとは別に、世界中の中小企業から大企業までがオンライン・ミーティング・サービスを利用しているため、これらの機器の販売をさらに後押ししています。これらのサービスは、費用対効果の高い柔軟な作業環境の構築に役立つため、全体的な設備投資や対面会議の実施に伴う出張費を最小限に抑えることができます。さらに、メーカーは8Kのような高解像度のアップグレードされたストリーミング・デバイスを導入するための研究開発活動に資金を提供しています。
The global streaming media devices market size reached US$ 12.1 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 27.5 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.1% during 2023-2028.
Streaming media devices help in browsing and viewing content on video-sharing portals such as Hulu, Netflix, YouTube and Prime Video. They allow on-demand or real-time presentation and dispersal of audio, video and multimedia content over a communication channel. Moreover, these devices offer users complete control to pause, rewind, or move forward in the stream without downloading the entire file. As a significant part of the population is shifting from cable television (TV) toward streaming services for entertainment purposes, the demand for streaming media devices is increasing around the world.
One of the significant factors which are strengthening the streaming media devices market growth is the growing preference for online streaming services across the globe. This can be accredited to increasing internet penetration and the development of high-speed communication infrastructure, particularly in emerging economies. Additionally, the growing library of online streaming services, along with the inflating rates of cable and satellite pay TV, is escalating the demand for streaming media devices worldwide. Apart from this, as both small and large companies across the globe are utilizing online meeting services, it is further supporting the sales of these devices. These services help in creating a cost-effective and flexible working environment, thereby minimizing the overall capital expenditure as well as travel expenses involved in conducting face-to-face meetings. Further, manufacturers are financing research and development activities to introduce upgraded streaming devices with higher resolutions like 8K.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global streaming media devices market report, along with forecasts at the global and regional level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on device type, application and end-use.
Game Consoles
Media Streamers
Smart TVs
E-Learning
Web-Browsing
Gaming
Real-Time Entertainment
Social Networking
Commercial
Residential
North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Google LLC, Microsoft Corporation, Sony Corporation, Roku, Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., AsusTek Computer Inc., LG Electronics Inc., Apple, Inc., Koninklijke Philips N.V., Amazon.com, Inc., Huawei Technologies Co., Ltd., HiMedia Technology Limited, ARRIS International Limited and D-Link Corporation.