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市場調査レポート
商品コード
1308464

ストリーミングメディア機器市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測

Streaming Media Devices Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028

出版日: | 発行: IMARC | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 2~3営業日

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ストリーミングメディア機器市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023-2028年予測
出版日: 2023年07月05日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

市場概要:

世界のストリーミングメディア機器市場規模は2022年に121億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年にかけて14.1%の成長率(CAGR)を示し、2028年には275億米ドルに達すると予測しています。

ストリーミングメディア機器は、Hulu、Netflix、YouTube、Prime Videoなどの動画共有ポータル上のコンテンツを閲覧・視聴するのに役立ちます。ストリーミングメディア機器は、オーディオ、ビデオ、マルチメディア・コンテンツを通信チャネル上でオンデマンドまたはリアルタイムで表示・配信することができます。さらに、これらのデバイスは、ファイル全体をダウンロードすることなく、一時停止、巻き戻し、ストリームの前方への移動などの完全なコントロールをユーザーに提供します。人口のかなりの部分がケーブルテレビ(TV)から娯楽目的のストリーミング・サービスに移行しているため、ストリーミングメディア機器の需要は世界中で増加しています。

ストリーミングメディア機器市場の成長を強めている重要な要因のひとつは、世界中でオンライン・ストリーミング・サービスへの嗜好が高まっていることです。これは、特に新興国におけるインターネット普及率の上昇と高速通信インフラの整備に起因しています。加えて、オンライン・ストリーミング・サービスのライブラリーの増加は、ケーブルや衛星放送の有料テレビ料金の高騰とともに、世界中でストリーミングメディア機器の需要を高めています。これとは別に、世界中の中小企業から大企業までがオンライン・ミーティング・サービスを利用しているため、これらの機器の販売をさらに後押ししています。これらのサービスは、費用対効果の高い柔軟な作業環境の構築に役立つため、全体的な設備投資や対面会議の実施に伴う出張費を最小限に抑えることができます。さらに、メーカーは8Kのような高解像度のアップグレードされたストリーミング・デバイスを導入するための研究開発活動に資金を提供しています。

本レポートで扱う主な質問

  • 世界のストリーミングメディア機器市場はこれまでどのように推移してきたか?
  • 世界のストリーミングメディア機器産業における主要地域市場は?
  • COVID-19が世界のストリーミングメディア機器市場に与えた影響は?
  • デバイスタイプ別の市場内訳は?
  • 用途別の市場内訳は?
  • 最終用途別の市場内訳は?
  • 世界のストリーミングメディア機器産業のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
  • 世界のストリーミングメディア機器産業の主な促進要因と課題は?
  • 世界のストリーミングメディア機器産業の構造と主要企業は?
  • 世界のストリーミングメディア機器業界における競合の程度は?
  • 世界のストリーミングメディア機器業界の利益率は?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査目的
  • 利害関係者
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要産業動向

第5章 ストリーミングメディア機器の世界市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場内訳:デバイスタイプ別
  • 市場内訳:用途別
  • 市場内訳:最終用途別
  • 市場内訳:地域別
  • 市場予測

第6章 市場内訳:デバイスタイプ別

  • ゲーム機
    • 市場動向
    • 市場予測
  • メディアストリーマー
    • 市場動向
    • 市場予測
  • スマートテレビ
    • 市場動向
    • 市場予測

第7章 市場内訳:用途別

  • eラーニング
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ウェブブラウジング
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ゲーム
    • 市場動向
    • 市場予測
  • リアルタイムエンターテイメント
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ソーシャルネットワーキング
    • 市場動向
    • 市場予測

第8章 市場内訳:最終用途別

  • 商業
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 住宅
    • 市場動向
    • 市場予測

第9章 市場内訳:地域別

  • 北米
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 欧州
    • 市場動向
    • 市場予測
  • アジア太平洋
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 中東・アフリカ地域
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ラテンアメリカ
    • 市場動向
    • 市場予測

第10章 SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第13章 価格分析

第14章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • Google LLC
    • Microsoft Corporation
    • Sony Corporation
    • Roku, Inc.
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • AsusTek Computer Inc.
    • LG Electronics Inc.
    • Apple, Inc.
    • Koninklijke Philips N.V.
    • Amazon.com, Inc.
    • Huawei Technologies Co., Ltd.
    • HiMedia Technology Limited
    • ARRIS International Limited
    • D-Link Corporation
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Streaming Media Device Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Streaming Media Device Market: Sales Value (in Billion US$), 2017-2022
  • Figure 3: Global: Streaming Media Device Market: Breakup by Device Type (in %), 2022
  • Figure 4: Global: Streaming Media Device Market: Breakup by Application (in %), 2022
  • Figure 5: Global: Streaming Media Device Market: Breakup by End-Use (in %), 2022
  • Figure 6: Global: Streaming Media Device Market: Breakup by Region (in %), 2022
  • Figure 7: Global: Streaming Media Device Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2023-2028
  • Figure 8: Global: Streaming Media Device Industry: SWOT Analysis
  • Figure 9: Global: Streaming Media Device Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 10: Global: Streaming Media Device Industry: Porter's Five Forces Analysis
  • Figure 11: Global: Streaming Media Device (Game Consoles) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 12: Global: Streaming Media Device (Game Consoles) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 13: Global: Streaming Media Device (Media Streamers) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 14: Global: Streaming Media Device (Media Streamers) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 15: Global: Streaming Media Device (Smart TVs) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 16: Global: Streaming Media Device (Smart TVs) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 17: Global: Streaming Media Device (E-Learning) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 18: Global: Streaming Media Device (E-Learning) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 19: Global: Streaming Media Device (Web-Browsing) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 20: Global: Streaming Media Device (Web-Browsing) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 21: Global: Streaming Media Device (Gaming) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 22: Global: Streaming Media Device (Gaming) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 23: Global: Streaming Media Device (Real-Time Entertainment) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 24: Global: Streaming Media Device (Real-Time Entertainment) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 25: Global: Streaming Media Device (Social Networking) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 26: Global: Streaming Media Device (Social Networking) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 27: Global: Streaming Media Device (Commercial) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 28: Global: Streaming Media Device (Commercial) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 29: Global: Streaming Media Device (Residential) Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 30: Global: Streaming Media Device (Residential) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 31: North America: Streaming Media Device Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 32: North America: Streaming Media Device Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 33: Europe: Streaming Media Device Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 34: Europe: Streaming Media Device Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 35: Asia Pacific: Streaming Media Device Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 36: Asia Pacific: Streaming Media Device Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 37: Middle East and Africa: Streaming Media Device Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 38: Middle East and Africa: Streaming Media Device Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Figure 39: Latin America: Streaming Media Device Market: Sales Value (in Million US$), 2017 & 2022
  • Figure 40: Latin America: Streaming Media Device Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2023-2028
  • Table 1: Global: Streaming Media Device Market: Key Industry Highlights, 2022 and 2028
  • Table 2: Global: Streaming Media Device Market Forecast: Breakup by Device Type (in Million US$), 2023-2028
  • Table 3: Global: Streaming Media Device Market Forecast: Breakup by Application (in Million US$), 2023-2028
  • Table 4: Global: Streaming Media Device Market Forecast: Breakup by End-Use (in Million US$), 2023-2028
  • Table 5: Global: Streaming Media Device Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2023-2028
  • Table 6: Global: Streaming Media Device Market Structure
  • Table 7: Global: Streaming Media Device Market: Key Players
目次
Product Code: SR112023A1427

Market Overview:

The global streaming media devices market size reached US$ 12.1 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 27.5 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.1% during 2023-2028.

Streaming media devices help in browsing and viewing content on video-sharing portals such as Hulu, Netflix, YouTube and Prime Video. They allow on-demand or real-time presentation and dispersal of audio, video and multimedia content over a communication channel. Moreover, these devices offer users complete control to pause, rewind, or move forward in the stream without downloading the entire file. As a significant part of the population is shifting from cable television (TV) toward streaming services for entertainment purposes, the demand for streaming media devices is increasing around the world.

One of the significant factors which are strengthening the streaming media devices market growth is the growing preference for online streaming services across the globe. This can be accredited to increasing internet penetration and the development of high-speed communication infrastructure, particularly in emerging economies. Additionally, the growing library of online streaming services, along with the inflating rates of cable and satellite pay TV, is escalating the demand for streaming media devices worldwide. Apart from this, as both small and large companies across the globe are utilizing online meeting services, it is further supporting the sales of these devices. These services help in creating a cost-effective and flexible working environment, thereby minimizing the overall capital expenditure as well as travel expenses involved in conducting face-to-face meetings. Further, manufacturers are financing research and development activities to introduce upgraded streaming devices with higher resolutions like 8K.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global streaming media devices market report, along with forecasts at the global and regional level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on device type, application and end-use.

Breakup by Device Type:

Game Consoles

Media Streamers

Smart TVs

Breakup by Application:

E-Learning

Web-Browsing

Gaming

Real-Time Entertainment

Social Networking

Breakup by End-Use:

Commercial

Residential

Breakup by Region:

North America

Europe

Asia Pacific

Middle East and Africa

Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Google LLC, Microsoft Corporation, Sony Corporation, Roku, Inc., Samsung Electronics Co. Ltd., AsusTek Computer Inc., LG Electronics Inc., Apple, Inc., Koninklijke Philips N.V., Amazon.com, Inc., Huawei Technologies Co., Ltd., HiMedia Technology Limited, ARRIS International Limited and D-Link Corporation.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global streaming media devices market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the key regional markets in the global streaming media devices industry?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global streaming media devices market?
  • What is the breakup of the market based on the device type?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the end-use?
  • What are the various stages in the value chain of the global streaming media devices industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the global streaming media devices industry?
  • What is the structure of the global streaming media devices industry and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the global streaming media devices industry?
  • What are the profit margins in the global streaming media devices industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Streaming Media Devices Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Breakup by Device Type
  • 5.5 Market Breakup by Application
  • 5.6 Market Breakup by End-Use
  • 5.7 Market Breakup by Region
  • 5.8 Market Forecast

6 Market Breakup by Device Type

  • 6.1 Game Consoles
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Media Streamers
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Smart TVs
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 E-Learning
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Web-Browsing
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Gaming
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Real-Time Entertainment
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Social Networking
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End-Use

  • 8.1 Commercial
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Residential
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Europe
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Asia Pacific
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Middle East and Africa
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Google LLC
    • 14.3.2 Microsoft Corporation
    • 14.3.3 Sony Corporation
    • 14.3.4 Roku, Inc.
    • 14.3.5 Samsung Electronics Co., Ltd.
    • 14.3.6 AsusTek Computer Inc.
    • 14.3.7 LG Electronics Inc.
    • 14.3.8 Apple, Inc.
    • 14.3.9 Koninklijke Philips N.V.
    • 14.3.10 Amazon.com, Inc.
    • 14.3.11 Huawei Technologies Co., Ltd.
    • 14.3.12 HiMedia Technology Limited
    • 14.3.13 ARRIS International Limited
    • 14.3.14 D-Link Corporation