市場調査レポート
商品コード
1308176
低脂肪ヨーグルト市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023~2028年予測Low-Fat Yogurt Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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低脂肪ヨーグルト市場:世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023~2028年予測 |
出版日: 2023年07月05日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の低脂肪ヨーグルト市場規模は2022年に202億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに371億米ドルに達し、2023年から2028年の間に10.28%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
低脂肪ヨーグルトは、低脂肪乳またはスキムミルクを発酵させて調製されます。低カロリーでカルシウム、カリウム、プロバイオティクスが豊富で、骨や歯の健康維持、筋肉や神経の適切な働きを助ける。また、体内の電解質バランスを整え、消化や呼吸機能を改善し、病気に対する抵抗力を与えます。現在、低カロリー食品の人気が高まっており、これが世界中で低脂肪ヨーグルトの需要を喚起しています。
現在、世界的に栄養品質を向上させた機能性発酵乳製品の消費がかなり増加しています。このことは、個人の健康意識の高まりと相まって、市場の成長を促進する重要な要因の一つとなっています。さらに、食事脂肪の過剰摂取は肥満や心血管疾患(CVD)などの障害を引き起こす可能性があります。これに伴い、低脂肪ヨーグルトは乳糖不耐症の人々、特に幼児や高齢者にとって理想的な栄養補助食品と考えられています。低脂肪ヨーグルトの特性を改善するために、乳清タンパク質の添加、適切なスターター株の利用、総固形分の増加、増粘剤など、さまざまな方法が用いられています。加えて、肥満関連の懸念から、多くの国で現在の食事ガイドラインが低脂肪・低糖の乳製品を推奨しています。市場の主なプレーヤーは、ユニークなフレーバーを導入するための研究開発(R&D)活動に資金を投じています。また、ブランド認知度を高め、年間収益を増加させるため、販促キャンペーンにも投資しています。これとは別に、低脂肪ヨーグルトは、デザートやその他の料理において、マヨネーズ、クリーム、サワークリームの代用品として使用することができます。これは、急成長する飲食品(F&B)業界と相まって、市場の成長を強化しています。
The global low-fat yogurt market size reached US$ 20.2 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 37.1 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 10.28% during 2023-2028.
Low-fat yogurt is prepared by fermenting low-fat or skim milk. It is low in calories and rich in calcium, potassium, and probiotics, which aids in maintaining bone and tooth health and the proper functioning of muscles and nerves. It also helps regulate the balance of electrolytes in the body, improve digestion and respiratory function, and offer resistance to diseases. At present, there is a rise in the popularity of low-calorie food products, which is catalyzing the demand for low-fat yogurt across the globe.
There is presently a considerable increase in the consumption of functional fermented dairy food products with improved nutritional qualities worldwide. This, coupled with the rising health consciousness among individuals, represents one of the key factors propelling the growth of the market. Moreover, excessive intake of dietary fat can cause disorders, such as obesity and cardiovascular diseases (CVDs). In line with this, low-fat yogurts are considered ideal dietary products for lactose intolerant people, particularly young children and the elderly population. Besides this, different methods are being used to improve the characteristics of low-fat yogurt, such as the inclusion of whey protein, utilization of suitable starter strains, enhanced total solids content, and thickeners. In addition, current dietary guidelines in numerous countries recommend low fat and sugar dairy products on account of obesity-related concerns. Key market players are financing research and development (R&D) activities to introduce unique flavors. They are also investing in promotional campaigns to generate brand awareness and increase their yearly revenue. Apart from this, low-fat yogurt can be used as a substitute for mayonnaise, cream, and sour cream in desserts and other dishes. This, in confluence with the burgeoning food and beverage (F&B) industry, is strengthening the growth of the market.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global low-fat yogurt market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, nature and distribution channel.
Flavored
Cherry
Strawberry
Mango
Others
Unflavored
Organic
Conventional
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Chobani LLC, CP-Meiji Company Ltd., Danone S.A., Fage International S.A., General Mills Inc., Juhayna Food Industries, Lausanne Dairies, Muller UK & Ireland Group, Nestle S.A., Parmalat S.p.A. (Lactalis American Group Inc) and Tillamook.