デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1685718

ヨーグルト:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Yogurt - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 365 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
ヨーグルト:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 365 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ヨーグルトの市場規模は2025年に1,106億米ドルと推定され、2030年には1,438億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは5.39%で成長します。

Yogurt-Market-IMG1

組織小売チャネルの強力な浸透が市場成長を促進

  • アジア太平洋は最大のヨーグルト市場で、2022年の金額シェアは44.55%です。ヨーグルトは主にオフトレード・チャネルを通じて消費されています。2023年には2022年比で10.68%の成長が見込まれます。この成長は、小売および外食チャネルで幅広い種類のヨーグルトが容易に入手できることに起因しています。スーパーマーケットは、非売品セグメントの61.43%の金額シェアを占めています。最も高いシェアは、マルエツ、アルディ、ビッグバザール、ウールワース・グループ、イオンリテールなどの人気チェーン店の強力な浸透によるもので、これらのチェーン店は輸入品や国産のヨーグルトを幅広く取り揃えています。
  • 世界のヨーグルト流通チャネルは、幅広い種類のヨーグルトフレーバーを利用できるため、2022年には2021年比で4.57%成長しました。小売業者もまた、ヨーグルト分野で多種多様なブランドを提供しています。2021年、北米地域で最大のヨーグルト市場である米国では、ストロベリー風味のヨーグルトが8%の人口に好まれ、バニラとブルーベリー(ともに4%)、ピーチ(3%)、マンゴー(2%)が続きます。北米地域における流通チャネルの需要を求め、ヨーグルト市場は2025年に5.08%上昇すると予想されます。
  • オンライン小売は、オフトレードカテゴリーで最も急成長している小売販売チャネルであり、予測期間中にCAGR 7.75%を記録すると予測されます。Amazon、Sainsbury's、Asda、Tescoを含むオンライン小売業者は、乳製品を含む食料品全般の販売において、世界で最も支配的なプラットフォームを代表しています。このサブセグメントは、2022年の市場で3.29%のシェアを占めました。グループ購入、ライブストリーミング、割引は、消費者をeコマースに引き付けるマーケティングキャンペーンです。

欧州とアジア太平洋が大きなシェアを占め、オフトレード・チャンネルを通じた販売が増加し、売上高が増加しています。

  • ヨーグルトの世界消費量は2017年から2022年にかけて14.15%成長しました。ヨーグルトは古くからある食品で、さまざまな国々で何千年もの間、毎日の食生活の一部となってきました。欧州とアジア太平洋が世界最大のヨーグルト消費者で、2022年の市場数量シェアはそれぞれ32.52%と41.79%でした。
  • インドと中国はこの地域の主要市場です。インドと中国は、2022年におけるこの地域のヨーグルト販売量全体の65.25%を占めています。市場の成長を促す主な要因としては、生乳の生産量の多さ、高品質な乳製品に対する消費者の嗜好の高まり、乳製品の製造と取引を促進するための適切な業界規制などが挙げられます。インド政府は、食品加工への自動ルートによる100%FDI(外国直接投資)を許可しました。酪農産業は、インドの食品産業におけるFDIの約40%を占める大規模なFDIを記録しています。ヨーグルトはほとんどのインド料理に欠かせないため、インドは最大のヨーグルト消費国のひとつです。
  • 欧州では、ヨーグルトの売上は予測期間中にCAGR 4.50%を記録し、2029年には401億314万米ドルに達すると予測されています。フレーバーヨーグルトは、この地域全体で主に消費されているカテゴリーであり、ドイツ、英国、フランスなどの主要国ではフルーツフレーバーが最も人気があります。2022年には、英国の消費者の32%が革新的なヨーグルトフレーバーにもっとお金を払うことを望んでいた。
  • アフリカは最も急成長しているヨーグルト市場です。予測期間中のCAGRは7.64%と予想されます。同市場の成長は、フレーバーカテゴリーにおける頻繁な製品発表に起因しています。Libstar Holdings、LANCEWOOD、Dannon Egyptなどの主要企業は、2021年から2022年にかけて新しいヨーグルトフレーバーを発売しました。

世界のヨーグルト市場動向

体重管理、腸の健康、栄養におけるヨーグルトの役割など、ヨーグルトの健康上の利点に対する意識の高まりが、幅広いフレーバーと多用途の消費オプションとともに、世界のヨーグルト需要の拡大を促進しています。

  • より多くの人々が、その健康上の利点によりヨーグルトを消費しています。ヨーグルトは、代謝を改善するタンパク質豊富な食品源と考えられています。そのため、一日中ヨーグルトを食べることで、より多くのカロリーを消費することができます。減量以外にも、ヨーグルトは腸内細菌を増やす効果もあります。そのため、ヨーグルトの需要は絶えず上昇し、世界中で人気を博しています。肥満やそれに関連する問題(糖尿病、高血圧、心臓病、高コレステロール)と闘うために考案された、政府主導の健康・ウェルネス・キャンペーンの増加といった要因が、消費者により健康的な製品を購入するよう促しています。これはヨーグルトを含む乳製品の消費を直接後押ししています。ヨーグルトの一人当たり消費量は、2023年から2024年にかけて世界で2.67%増加すると予想されています。
  • ヨーグルトは多くのフレーバーがあり、飲み物、冷凍食品、デザートとして摂取できます。ラベルには栄養素に関する詳細な情報が記載されており、心臓・脳卒中財団(Heart and Stroke Foundation)の健康チェックマークが表示されていることも多いです。ヨーグルトにはビタミン、ミネラル、食物繊維が強化されていることが多く、消費者の間でヨーグルトの消費が拡大しています。例えば、2021年現在、米国の消費者の80.8%は、その重要な栄養上の利点のためにフレーバーヨーグルトを消費しています。
  • カフェやレストランではヨーグルトベースのレシピの需要が増加しており、これが市場の成長をさらに後押ししています。これは、外資系フードチェーンによる戦略的拡大やインバウンド観光客の増加により、各国、特に東南アジアのフードサービス業界が成長していることにも起因しています。2022年の観光入込客数は約1,115万人に達し、以前より大幅に増加しました。

ヨーグルト産業の概要

ヨーグルト市場は細分化されており、上位5社で28.87%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。China Mengniu Dairy Company Ltd, Danone SA, Inner Mongolia Yili Industrial Group, Nestle SA and Yakult Honsha(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 一人当たりの消費量
  • 原材料/商品生産量
    • 牛乳
  • 規制の枠組み
    • オーストラリア
    • カナダ
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • メキシコ
    • オランダ
    • 韓国
    • スペイン
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • フレーバーヨーグルト
    • ノンフレーバーヨーグルト
  • 流通チャネル
    • オフトレード
      • コンビニエンスストア
      • オンライン小売
      • 専門小売店
      • スーパーマーケットとハイパーマーケット
      • その他(倉庫クラブ、ガソリンスタンドなど)
    • オントレード
  • 地域
    • アフリカ
      • 製品タイプ別
      • 流通チャネル別
      • エジプト
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 製品タイプ別
      • 流通チャネル別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • ニュージーランド
      • パキスタン
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 製品タイプ別
      • 流通チャネル別
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • 製品タイプ別
      • 流通チャネル別
      • バーレーン
      • イラン
      • クウェート
      • オマーン
      • カタール
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • 製品タイプ別
      • 流通チャネル別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米
    • 南米
      • 製品タイプ別
      • 流通チャネル別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • China Mengniu Dairy Company Ltd
    • Danone SA
    • Fonterra Co-operative Group Limited
    • Groupe Lactalis
    • Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd
    • Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd
    • Nestle SA
    • Saputo Inc.
    • The Hain Celestial Group Inc.
    • Yakult Honsha Co. Ltd

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 46639

The Yogurt Market size is estimated at 110.6 billion USD in 2025, and is expected to reach 143.8 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 5.39% during the forecast period (2025-2030).

Yogurt - Market - IMG1

Strong penetration of organized retail channels enhancing the market growth

  • Asia-Pacific is the largest yogurt market, with a value share of 44.55% in 2022. Yogurt is consumed mainly through the off-trade channel. The market is estimated to witness a growth of 10.68% in 2023 compared to 2022. The growth is to be attributed to the easy availability of a wide range of yogurts across the retail and foodservice channels. Supermarkets account for a value share of 61.43% of the off-trade segment. The highest share is attributed to the strong penetration of popular chains such as Maruetsu, Aldi, Big Bazaar, Woolworths Group, and Aeon Retail, which provide a wide selection of yogurt varieties that are imported and made locally.
  • The global yogurt distribution channel grew by 4.57% in 2022 compared to 2021 due to the availability of a wide range of yogurt flavors. Retailers also offer a wide variety of brands under the yogurt segment. In 2021, in the United States, the largest yogurt market in the North American region, strawberry flavored yogurt was preferred by 8% of the population, followed by vanilla and blueberry (both 4%), peach (3%), and mango (2%). Seeking the demand for distribution channels in the North American region, the yogurt market is expected to rise by 5.08% in 2025.
  • Online retail is the fastest-growing retail sales channel in the off-trade category, and it is projected to register a CAGR of 7.75% during the forecast period. Online retailers, including Amazon, Sainsbury's, Asda, and Tesco, represent the most dominant platforms in terms of the sales of overall groceries, including dairy products, worldwide. The sub-segment held a share of 3.29% in the market in 2022. Group buying, live streaming, and discounts are the marketing campaigns that attract consumers to e-commerce.

Europe and Asia-Pacific holds significant share coupled with increasing sales through off trade channles resulting higher sales

  • Global consumption of yogurt grew by 14.15% from 2017 to 2022. Yogurt is an ancient food that has been part of the daily diet for thousands of years across different countries. Europe and Asia-Pacific were the largest yogurt consumers globally, with a market volume share of 32.52% and 41.79%, respectively, in 2022.
  • India and China are identified as the region's major markets. They collectively accounted for a 65.25% share of the overall yogurt volume sales across the region in 2022. The key factors driving the market's growth include the high production of raw milk, rising consumer preference for quality dairy products, and adequate industry regulation to facilitate the manufacturing and trading of dairy products. The Indian government permitted 100% FDI (Foreign Direct Investment) through an automatic route for food processing. The dairy industry records a substantial FDI constituting about 40% of FDIs in the Indian food industry. India is one of the largest yogurt-consuming countries, as it is the key component of most Indian cuisines.
  • In Europe, yogurt sales are estimated to register a CAGR of 4.50% during the forecast period, reaching USD 40,103.14 million in 2029. Flavored yogurt is a largely consumed category across the region, with fruit flavors being the most popular in key countries such as Germany, the United Kingdom, and France. In 2022, 32% of UK consumers were willing to pay more for innovative yogurt flavors.
  • Africa is identified as the fastest-growing yogurt market. It is anticipated to register a CAGR of 7.64% during the forecast period. The market's growth can be attributed to the frequent product launches in the flavored category. Key companies such as Libstar Holdings, LANCEWOOD, and Dannon Egypt launched new yogurt flavors during 2021-2022.

Global Yogurt Market Trends

The increasing awareness of the health benefits of yogurt, including its role in weight management, gut health, and nutrition, along with a wide range of flavors and versatile consumption options, is driving the growing demand for yogurt globally.

  • A larger number of people are consuming yogurt due to its health benefits. Yogurt is considered a protein-rich food source that improves metabolism. Therefore, eating yogurt throughout the day helps to burn more calories. Apart from weight loss, yogurt also enhances gut bacteria. Thus, the demand for yogurt is continuously rising and gaining popularity worldwide. Factors like increasing government-run health and wellness campaigns designed to combat obesity and related problems (diabetes, high blood pressure, heart disease, and high cholesterol) are encouraging consumers to purchase healthier products. This is directly boosting the consumption of dairy products, including yogurt. The per capita consumption of yogurt is expected to increase by 2.67% globally during 2023-2024.
  • Yogurt is available in many flavors and can be taken as a drink, a frozen good, or a dessert. Labels offer expanded nutrient information and often carry the Heart and Stroke Foundation health check symbol. Yogurt is often fortified with additional vitamins, minerals, and fiber, enhancing the consumption of yogurt among consumers. For instance, as of 2021, 80.8% of consumers in the United States consumed flavored yogurt due to its significant nutritional benefits.
  • The demand for yogurt-based recipes is increasing in cafes and restaurants, which is further boosting the market's growth. This is also attributed to growth in the foodservice industry in different countries, especially in Southeast Asia, due to strategic expansion by foreign food chains and growing inbound tourists. In 2022, the number of tourist arrivals amounted to around 11.15 million, a drastic increase from the previous years.

Yogurt Industry Overview

The Yogurt Market is fragmented, with the top five companies occupying 28.87%. The major players in this market are China Mengniu Dairy Company Ltd, Danone SA, Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd, Nestle SA and Yakult Honsha Co. Ltd (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Per Capita Consumption
  • 4.2 Raw Material/commodity Production
    • 4.2.1 Milk
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Australia
    • 4.3.2 Canada
    • 4.3.3 China
    • 4.3.4 India
    • 4.3.5 Japan
    • 4.3.6 Mexico
    • 4.3.7 Netherlands
    • 4.3.8 South Korea
    • 4.3.9 Spain
    • 4.3.10 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Flavored Yogurt
    • 5.1.2 Unflavored Yogurt
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Off-Trade
      • 5.2.1.1 Convenience Stores
      • 5.2.1.2 Online Retail
      • 5.2.1.3 Specialist Retailers
      • 5.2.1.4 Supermarkets and Hypermarkets
      • 5.2.1.5 Others (Warehouse clubs, gas stations, etc.)
    • 5.2.2 On-Trade
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
      • 5.3.1.1 By Product Type
      • 5.3.1.2 By Distribution Channel
      • 5.3.1.3 Egypt
      • 5.3.1.4 Nigeria
      • 5.3.1.5 South Africa
      • 5.3.1.6 Rest of Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 By Product Type
      • 5.3.2.2 By Distribution Channel
      • 5.3.2.3 Australia
      • 5.3.2.4 China
      • 5.3.2.5 India
      • 5.3.2.6 Indonesia
      • 5.3.2.7 Japan
      • 5.3.2.8 Malaysia
      • 5.3.2.9 New Zealand
      • 5.3.2.10 Pakistan
      • 5.3.2.11 South Korea
      • 5.3.2.12 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 By Product Type
      • 5.3.3.2 By Distribution Channel
      • 5.3.3.3 Belgium
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Germany
      • 5.3.3.6 Italy
      • 5.3.3.7 Netherlands
      • 5.3.3.8 Russia
      • 5.3.3.9 Spain
      • 5.3.3.10 Turkey
      • 5.3.3.11 United Kingdom
      • 5.3.3.12 Rest of Europe
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 By Product Type
      • 5.3.4.2 By Distribution Channel
      • 5.3.4.3 Bahrain
      • 5.3.4.4 Iran
      • 5.3.4.5 Kuwait
      • 5.3.4.6 Oman
      • 5.3.4.7 Qatar
      • 5.3.4.8 Saudi Arabia
      • 5.3.4.9 United Arab Emirates
      • 5.3.4.10 Rest of Middle East
    • 5.3.5 North America
      • 5.3.5.1 By Product Type
      • 5.3.5.2 By Distribution Channel
      • 5.3.5.3 Canada
      • 5.3.5.4 Mexico
      • 5.3.5.5 United States
      • 5.3.5.6 Rest of North America
    • 5.3.6 South America
      • 5.3.6.1 By Product Type
      • 5.3.6.2 By Distribution Channel
      • 5.3.6.3 Argentina
      • 5.3.6.4 Brazil
      • 5.3.6.5 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 China Mengniu Dairy Company Ltd
    • 6.4.2 Danone SA
    • 6.4.3 Fonterra Co-operative Group Limited
    • 6.4.4 Groupe Lactalis
    • 6.4.5 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation Ltd
    • 6.4.6 Inner Mongolia Yili Industrial Group Co. Ltd
    • 6.4.7 Nestle SA
    • 6.4.8 Saputo Inc.
    • 6.4.9 The Hain Celestial Group Inc.
    • 6.4.10 Yakult Honsha Co. Ltd

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR DAIRY AND DAIRY ALTERNATIVE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms