市場調査レポート
商品コード
1287635
食品フレーバー市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測Food Flavors Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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食品フレーバー市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2023-2028年予測 |
出版日: 2023年03月18日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の食品フレーバー市場規模は、2022年に162億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2023年から2028年の間に4.29%の成長率(CAGR)を示し、2028年までに210億米ドルに達すると予測しています。
食品フレーバーとは、匂い、味、香り、食感の感覚を強め、向上させるために食品に添加される成分を指します。天然、合成、天然同一は、食品フレーバーの一般的なバリエーションの一部です。エッセンシャルオイル、有機合成化学物質、有機酸、塩、グリセロール、プロピレングリコールなどを使って製造されます。食品香料は、ソース、乳製品、シリアル、飲食品、スープ、マリネ、ベーカリー製品、バー、スナック、菓子などに広く使用されています。これらのフレーバーは、酸味、苦味、甘味、肉感などの独特の風味を提供し、加工後も風味を維持するために食品に配合されます。
世界中でRTE(ready-to-eat)食品への需要が高まっていることが、市場の明るい見通しを生み出す重要な要因の一つです。食品フレーバーは、味を維持し、酸性条件下でも生き残るために、パッケージ食品に広く使用されています。さらに、クッキー、パン、ケーキ、パイ、ロールケーキ、プレッツェルなどのベーカリーや菓子類で広く製品が利用されていることも、市場の成長に好影響を与えています。また、フルーツ、チョコレート、ナッツなど、食用製品に自然な香りを与える新しい組み合わせのフレーバーの導入など、さまざまな製品イノベーションが市場成長に弾みをつけています。また、化学添加物による身体への悪影響を軽減するため、健康意識の高まりから天然素材や植物由来の食品フレーバーへの需要が高まっており、市場成長にプラスの影響を与えています。その他の要因としては、天然フレーバーを使用した商品化されたクリーンラベルの食品に対する需要の増加、広範な研究開発活動、消費者の支出能力の上昇などが挙げられ、市場の成長に向けて推進すると予想されます。
The global food flavors market size reached US$ 16.2 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 21.0 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.29% during 2023-2028.
Food flavors refer to ingredients added in food items to intensify and improve the sensation of odor, taste, aroma and texture. Natural, synthetic and natural identical are some of the common variants of food flavors. They are manufactured using essential oils, synthetic organic chemicals, organic acids, salts, glycerol and propylene glycol. Food flavors are widely used in sauces, dairy products, cereals, beverages, soups, marinades, bakery products, bars, snacks and confectionary items. These flavors are incorporated in food products to offer a unique flavor, such as sour, bitter, sweet, and meaty and preserve the flavor after processing.
The increasing demand for ready-to-eat (RTE) food products across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Food flavors are widely used in packaged food products to maintain the taste and survive under acidic conditions. Additionally, the widespread product utilization in the bakery and confectionery items, such as cookies, breads, cakes, pies, rolls and pretzels, is also favoring the market growth. Apart from this, various product innovations, such as the introduction of novel, combinational flavors, such as fruits, chocolate. and nuts, to give a natural aroma to edible products, are providing an impetus to the market growth. In line with this, the increasing demand for natural ingredients and plant-based food flavors due to the rising health awareness as it assists in reducing the harmful effects of chemical additives on the body is positively impacting the market growth. Other factors, including increasing demand for commercialized and clean-label food products with natural flavors, extensive research and development (R&D) activities and the rising expenditure capacities among consumers, are anticipated to drive the market toward growth.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global food flavors market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on type, form and end user.
Natural
Artificial
Dry
Liquid
Beverages
Dairy and Frozen Products
Bakery and Confectionery
Savory and Snacks
Animal and Pet Food
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Archer-Daniels-Midland Company, BASF SE, Corbion N.V., Firmenich SA, Givaudan, International Flavors & Fragrances Inc., Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V., Robertet Group, Sensient Technologies Corporation, Symrise AG and Takasago International Corporation.
Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the global food flavors market in 2022?
2. What is the expected growth rate of the global food flavors market during 2023-2028?
3. What are the key factors driving the global food flavors market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the global food flavors market?
5. What is the breakup of the global food flavors market based on the type?
6. What is the breakup of the global food flavors market based on the end user?
7. What are the key regions in the global food flavors market?
8. Who are the key players/companies in the global food flavors market?