市場調査レポート
商品コード
1378978
アフェクティブコンピューティング市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023~2028年予測Affective Computing Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2023-2028 |
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アフェクティブコンピューティング市場:世界の産業動向、シェア、市場規模、成長、機会、2023~2028年予測 |
出版日: 2023年11月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のアフェクティブコンピューティング市場規模は2022年に511億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2028年までに2,987億米ドルに達し、2022年から2028年の間に34.2%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
感情AIとしても知られるアフェクティブコンピューティングは、認知科学、心理学、コンピュータ科学を組み合わせたもので、人間の非言語的な感情信号を感知します。分析エンジン、ビッグデータ、機械知能、さまざまなセンサーを利用して人の感情を分析します。全体的なユーザーエクスペリエンスを向上させ、製品を効果的に販売するためのビジネスを支援します。その結果、アフェクティブコンピューティングは世界中の自律学習システムやeラーニングシステムに幅広く応用されています。
アフェクティブコンピューティングは、ユーザーの刺激を検出し、それに応じて応答することで、コンピューターと人間の間の相互作用を確立するのに役立ちます。この技術は、高解像度のデュアルカメラと人間の感情を解釈する機械学習(ML)モデル間のリアルタイムで効果的な通信を確保するために、高速ブロードバンド接続に依存しています。したがって、アフェクティブコンピューティングが提供する数多くの利点は、世界中のいくつかの最終用途産業への応用にプラスの影響を与える重要な要因のひとつです。これに加えて、ユーザーの要求に応じて室温、音楽、照明を変更するなどのパーソナライゼーションにも採用でき、これが市場の成長に寄与しています。さらに、ロジスティクス、駐車支援ソフトウェア、自律走行車、手術ロボットへのAIの採用が増加していることも、市場の成長を後押ししています。これとは別に、ロボットの配備の増加、ウェアラブルデバイスの利用の増加、市場プレイヤー間の協働の増加は、世界中でアフェクティブコンピューティングの需要を触媒すると予想されます。
The global affective computing market size reached US$ 51.1 Billion in 2022. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 298.7 Billion by 2028, exhibiting a growth rate (CAGR) of 34.2% during 2022-2028.
Also known as emotion AI, affective computing is a combination of cognitive science, psychology, and computer science that senses the non-verbal emotional signals of human beings. It analyzes the emotion of a person by using an analytics engine, big data, machine intelligence, and different sensors. It assists businesses in enhancing the overall user experience and selling products effectively. As a result, affective computing finds extensive application in autonomous and e-learning systems across the globe.
Affecting computing helps establish an interaction between a computer and a human being by detecting the stimuli of the user and responding accordingly. The technology relies on high-speed broadband connections to ensure real-time and effective communication between high-resolution dual cameras and the machine learning (ML) models that interpret human emotions. Therefore, the numerous benefits offered by affective computing represent one of the significant factors positively influencing its application in several end use industries around the world. Besides this, it can be employed for personalization, such as changing room temperature, music, and lighting as per the requirement of the user, which is contributing to the market growth. Furthermore, the rising adoption of AI in logistics, parking aid software, autonomous cars and surgical robots is bolstering the growth in the market. Apart from this, the growing deployment of robots, rising utilization of wearable devices, and increasing collaborations among market players are anticipated to catalyze the demand for affective computing across the world.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global affective computing market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2023-2028. Our report has categorized the market based on technology, components and end use.
Touch-based
Touchless
Hardware
Sensors
Cameras
Storage Devices and Processors
Others
Software
Analytics Software
Enterprise Software
Facial Recognition
Gesture Recognition
Speech Recognition
Automotive
BFSI
Government
Healthcare
IT and Telecom
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Affectiva Inc., Cipia Vision Ltd., Cognitec Systems GmbH, Elliptic Laboratories A/S, Google LLC (Alphabet Inc.), Intel Corporation, International Business Machines Corporation, Kairos AR Inc., Microsoft Corporation and Nuance Communications Inc.