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市場調査レポート
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968062

IDC FutureScape:世界のCMO (最高マーケティング責任者) 予測 (2021年)

IDC FutureScape: Worldwide Chief Marketing Officer 2021 Predictions

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 18 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDC FutureScape:世界のCMO (最高マーケティング責任者) 予測 (2021年)
出版日: 2020年10月27日
発行: IDC
ページ情報: 英文 18 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当レポートでは、2021年以降の世界のCMO (最高マーケティング責任者) に関するIDCの予測トップ10を提供しており、関連する成長要因、ITへの影響、および技術バイヤーへのアドバイスなどをまとめています。

IDC市場予測図

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScape の予測

  • 外部成長要因の概要
  • 予測:技術バイヤーへの影響
    • 予測1:2024年までに、消費者ブランドの32%が、AI対応のコンテキスト感情分析を使用して顧客の共感の認識を測定するように
      • 関連する成長要因
      • ITへの影響
      • ガイダンス
    • 予測2:2023年までに、ブランドエクイティの20%がプライバシーと信頼のポリシーに結び付けられ、CXの取り組みの一環として企業によって採用される
    • 予測3:2023年までに、G2000の33%がデータプロモータースコア調査を使用して、顧客とのデータ関係をより適切に管理し、共感と信頼を向上させる
    • 予測4:2025年までに、B2Bハイテクマーケティング部門の20%にトレーニングチームが含まれ、顧客の価値実現までの時間を短縮し、採用、マージン、ロイヤルティを向上させる
    • 予測5:2022年までに、上場企業上位50社の3分の2が党派的な政治的立場を採用し、売上高が10%増加
    • 予測6:2024年までに、エンタープライズマーケティングアプリケーションの42%が排除され、Martechスタックが合理化され、マーケティングが変化する顧客のニーズと市場の状況に容易に適応できるようになる
    • 予測7:パンデミックにより市場開拓戦略が変更されたため、2022年までにイベント予算の50%が高生産のデジタルイベントに割り当てられる予定
    • 予測8:2023年までに、AI主導の感情知能/心の知能指数 (EI:エモーショナル・インテリジェンス) がブランドとのリアルタイムのデジタル顧客インタラクションの90%以上で使用され、共感、忠誠心、信頼が向上し、NPSが30%向上
    • 予測9:2024年までに、データ運用の役割が高まり、マーケティングスタッフの30%が重要なデータと分析スキルセットを持つことに
    • 予測10:2023年までに、企業の50%が、マーケティングオペレーション、セールスオペレーション、顧客の成功をリンクするRevOps原則を使用して、収益の獲得を最適化し、顧客のライフタイムバリュースコアを30%向上させる予定

テクノロジーバイヤーへのアドバイス

外部成長要因:詳細

  • 混乱の加速:危機、回復力、機会
    • 概要
    • 背景
  • 次の標準:回復力のあるビジネスモデルと運用モデル
  • どこでもインテリジェンス:データがアクションを推進
  • デジタルプラットフォーム:大規模なエコシステム
  • 信頼の危機:高まる期待に応える
  • 顧客エンゲージメントの再定義:安全、安心、そして持続可能なデジタル体験
  • 学習組織:非対称的な利点

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US46913020

This IDC study presents 10 transformational trends for CMOs and their marketing teams to consider as opportunities for differentiation and competitive advantage. Key themes include AI, empathy and trust, social responsibility, and operational continuity - all of which are necessary to support consistently outstanding experiences throughout the customer life cycle."Digital has become the preferred domain for customer interactions of all kinds," said Gerry Murray, research director, Marketing and Sales Technology research at IDC. "CMOs must adapt their teams, technology, and practices to accommodate accelerating transformations in buyer behavior. It's more important than ever for marketers to use all the data and analytics at their fingertips to improve the personal and professional lives of their audiences in ways that are empathetic and worthy of the trust they so desire from their customers."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2024, 32% of Consumer Brands Will Be Using AI-Enabled Contextual Sentiment Analysis to Measure Customer Perceptions of Empathy
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2023, 20% of Brand Equity Will Be Tied to Privacy and Trust Policies, Adopted by Enterprises as Part of CX Efforts
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: By 2023, 33% of G2000 Will Use Data Promoter Score Surveys to Better Manage Their Data Relationships with Customers and Improve Empathy and Trust
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2025, 20% of B2B High-Tech Marketing Departments Will Include Training Teams to Accelerate Customers' Time to Value, Resulting in Greater Adoption, Margin, and Loyalty
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2022, Two-Thirds of the Top 50 Public Companies Will Have Adopted Partisan Political Positions, Increasing Sales by 10%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2024, 42% of Enterprise Marketing Applications Will Be Eliminated, Streamlining the Martech Stack and Enabling Marketing to Readily Adapt to Changing Customer Needs and Market Conditions
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2022, 50% of Event Budget Will Be Allocated Toward High-Production Digital Events, as the Go-to-Market Strategy Has Changed Because of the Pandemic
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: By 2023, AI-Driven Emotional Intelligence Will Be Used in over 90% of Real-Time Digital Customer Interactions with Brands to Improve Empathy, Loyalty, and Trust, Boosting NPS by 30%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2024, the Data Operations Role Will Rise, Resulting in 30% of Marketing Staff Having Critical Data and Analytical Skill Sets
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2023, 50% of Firms Will Use RevOps Principles Linking Marketing Operations, Sales Operations, and Customer Success to Optimize Revenue Capture and Grow Customer Lifetime Value Scores by 30%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Guidance

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External Drivers: Detail

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