デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1370142

IDC FutureScape:CMO(Chief Marketing Officer)の世界予測(2024年)

IDC FutureScape: Worldwide Chief Marketing Officer 2024 Predictions

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 21 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
IDC FutureScape:CMO(Chief Marketing Officer)の世界予測(2024年)
出版日: 2023年10月26日
発行: IDC
ページ情報: 英文 21 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

IDCのCMO Advisory Practice、リサーチバイスプレジデントであるLaurie Buczek氏は次のように述べています。「過去10年半の間に、マーケティングの本質は、デジタルマーケティングの出現からコンテンツマーケティングの台頭、そして現在のデジタルエクスペリエンスの時代へと進化してきました。IDCの予測により、CMOは、絶え間ない変化と、ビジネスの成長を推進する上でのマーケティングの戦略的重要性の高まりの一歩先を行くことができます」

IDC FutureScape図

エグゼクティブサマリー

IDC FutureScapeの予測

  • 外部促進要因の概要
  • 予測:テクノロジーバイヤーへの影響
    • 予測1:2028年までに、G2000は、データとAIを活用してマーケティング・販売におけるバイヤー行動の38%を自動化し、センシングに移行し、バイヤーが選択した「冒険」を動的に提供する
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測2:2026年までに、GenAIは、SEO、コンテンツ・Webサイトの最適化、顧客データ分析、セグメンテーション、リードスコアリング、ハイパーパーソナライゼーションなど、従来のマーケティングの日常的なタスクの42%を引き受ける
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測3:コンテンツの混雑を軽減するために、2027年までに、消費者の50%以上がモバイルデバイスを通じてAIを活用し、必要な製品やサービスのほとんどを発見、評価、購入するようになる
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測4:2027年までに、G2000企業の64%が、ホステッドコミュニティを利用してロイヤルティ、エンゲージメント、アイデア、そして年金となるファーストパーティのデータを使用することで、単なる顧客ではなく、ファンを作ることを求める
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測5:2025年までに、G1000企業の65%が、信頼ベースのマーケティングプログラムを採用し、ゼロパーティおよびファーストパーティのデータからより大きな価値を活用し、マーケティングの収益性を50%改善する
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測6:2029年までに、G1000企業の10%が、マーケティング活動に量子センシングを採用し、顧客の感情、認識、意図をよりよく理解するために状況に応じたエクスペリエンスを構築するようになる
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測7:2025年までに、ウォールドガーデンベンダーの収益の23%が、消費者、マーケティング担当者、政府からの圧力がオープンな戦術と相互運用性の向上を促すため、間接的な収入源になる見込み
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測8:浸透したセンチメントとインテントAIにより、2025年までにG1000企業の55%が、すべてのマーケティング活動をリアルタイムの双方向会話として実施し、購入コンバージョンへのリードが40%向上する
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測9:2027年までに、G2000企業のマーケティング担当者の33%が、データ分析、エクスペリエンスデザイン、ストーリーテリング、創造性のスキルセットを融合し、マーケティングのエクスペリエンス時代の新たな役割を果たすようになる
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス
    • 予測10:2027年までに、G2000企業のCMOの60%は、顧客価値の成果を提供する能力を主に評価され、30%は顧客価値のオーケストレーターに進化する必要がある
      • 関連する促進要因
      • ITへの影響
      • ビジネスへの影響
      • ガイダンス

テクノロジーバイヤーへのアドバイス

外部促進要因:詳細

  • AI Everywhere - 生成AIが注目を集める
  • 自動化への原動力 - 効率と新たな機会の最大化
  • 経済的不確実性 - ITの低迷と市場のボラティリティ
  • デジタルビジネスのインペラティブ - 競争力と成果
  • Everything as a Serviceの強化 - モデルを変革して変化を推進
  • ダイナミックワークとスキルの要件 - 新しいワークモード時代
  • 変化するテクノロジー規制状況 - リスクと機会を切り抜ける

参考資料

  • 関連調査
目次
Product Code: US50107023

"Over the last decade and a half, the nature of marketing has evolved from the emergence of digital marketing to the rise of content marketing and now the digital experience era. Each major inflection point has necessitated the need for marketing to evolve its culture, people, processes, and technology," says Laurie Buczek, research vice president, IDC's CMO Advisory Practice. "The IDC predictions will allow chief marketing officers to stay one step ahead of the continual shifts and the rising strategic importance of marketing in driving business growth."

IDC FutureScape Figure

Executive Summary

IDC FutureScape Predictions

  • Summary of External Drivers
  • Predictions: Impact on Technology Buyers
    • Prediction 1: By 2028, the G2000 Will Utilize Data and AI to Automate 38% of Actions in the Buyer Journey Across Marketing and Sales, Shifting to Sensing, Dynamically Delivering to the "Adventure" the Buyer Chooses
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 2: By 2026, GenAI Will Assume 42% of Traditional Marketing's Mundane Tasks Such as SEO, Content and Website Optimization, Customer Data Analysis, Segmentation, Lead Scoring, and Hyper-Personalization
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 3: Trying to Reduce Content Congestion, by 2027, More than 50% of Consumers Will Employ AI Through Mobile Devices to Discover, Evaluate, and Purchase Most of the Products and Services They Want
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 4: By 2027, 64% of G2000 Companies Will Seek to Create Fans, Not Just Customers, by Using Hosted Communities to Drive Loyalty, Engagement, Ideation, and First-Party Data That Becomes an Annuity
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 5: By 2025, 65% of G1000 Companies Will Adopt Trust-Based Marketing Programs, Harness Greater Value from Zero- and First-Party Data, and Improve Marketing Profitability by 50%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 6: By 2029, 10% of the Global 1000 Will Employ Quantum Sensing in Their Marketing Efforts and Build Contextual Experiences to Better Understand the Feelings, Perceptions, and Intentions of Customers
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 7: By 2025, 23% of Walled Garden Vendor Revenue Will Come from Indirect Sources as Pressure from Consumers, Marketers, and Governments Encourages More Open Tactics and Greater Interoperability
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 8: Pervasive Sentiment and Intent AI Will Propel 55% of G1000 Firms to Conduct All Marketing Journeys as Real-Time, Two-Way Conversations by 2025, Improving Leads to Purchase Conversions by 40%
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 9: By 2027, 33% of Marketers in G2000 Firms Will Possess a Blend of Data Analysis, Experience Design, Storytelling, and Creativity Skill Sets, Fulfilling Emerging Roles for Marketing's Experience Era
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance
    • Prediction 10: By 2027, 60% of CMOs in G2000 Organizations Will Be Primarily Measured for Their Ability to Deliver Customer Value Outcomes, Forcing 30% to Evolve into Becoming Orchestrators of Customer Value
      • Associated Drivers
      • IT Impact
      • Business Impact
      • Guidance

Advice for Technology Buyers

External Drivers: Detail

  • AI Everywhere - Generative AI Takes the Spotlight
  • The Drive to Automate - Maximizing Efficiency and New Opportunities
  • Economic Uncertainty - IT Malaise and Market Volatility
  • The Digital Business Imperative - Competitiveness and Outcomes
  • Everything as a Service Intensifies - Transforming Models to Drive Change
  • Dynamic Work and Skills Requirements - New Work Mode Era
  • Shifting Tech Regulatory Landscape - Navigating Risk and Opportunity

Learn More

  • Related Research