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市場調査レポート
商品コード
1642026

米国のマーケティングアナリティクス市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

US Marketing Analytics Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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米国のマーケティングアナリティクス市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のマーケティングアナリティクスの市場規模は2025年に52億5,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは12.73%を超え、2030年には95億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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企業は、顧客維持と競争力維持におけるアナリティクスのメリットをますます認識するようになっています。企業は複数のチャネルを利用して顧客に情報を提供し、顧客とのつながりを保つが、アナリティクス・ソリューションはこうした行動の影響を追跡するのに役立ちます。このため、アナリティクス・ソリューションを既存のERPシステムに統合し、生成されたデータをより良い意思決定のために活用するようになっています。

主なハイライト

  • 大企業は、効果的な投資収益率(ROI)を達成し、業績を向上させるために、ウェブ解析とデジタルマーケティングツールを使用しています。ソーシャルメディア・プラットフォームも、ソーシャルメディア・パフォーマンスのモニタリング、強化、ベンチマーキングを通じて、マーケティング担当者にオンライン・マーケティングデータ分析への投資を促しています。
  • クラウド技術とビッグデータの採用も、米国のマーケティングアナリティクス市場の成長に寄与しています。クラウドベースの分析ツールはウェブベースであるため、ハードウェアやソフトウェアのインストールが不要であり、好まれています。包括的でユーザーフレンドリーなダッシュボードを作成するために、高度な視覚化技術が利用されています。
  • 2023年5月、マイクロソフトはAIへの投資を発表しました。OpenAIへの130億米ドルの投資と、AI技術をBingの検索エンジンや電子メール、ワード、エクセルなどの他の製品に統合するための初期の取り組み、そしてマイクロソフトは、ユーザーが企業のデータベースに保存された情報を理解できるようにするチャットボットまたはCopilotを展開しています。
  • 小売業界はマーケティングアナリティクスの重要なユーザーであり、特にデジタルトランスフォーメーションと革新的な店舗運営テクノロジーへのシフトが進んでいます。実行可能なデータの必要性は、会計時の資産ロスを削減する上で極めて重要であり、収益と顧客体験にプラスの影響を与える可能性があります。
  • 2022年5月、インテリジェントなビデオ分析企業であるディープノースは、この問題に対処するため、新しい小売ロス防止ソリューションであるCheckout IQを発表しました。このソリューションは、コンピュータ・ビジョンと人工知能(AI)を使用して会計時のシュリンクを削減し、小売業者が競争力を維持し、収益を最大化し、優れた顧客体験を提供するためのデータ駆動型ツールを提供します。ディープノースはまた、セレスタ・キャピタルとYobiPartnersが主導する1,670万米ドルのシリーズA-1資金調達も発表しました。

米国のマーケティングアナリティクス市場動向

クラウド技術とビッグデータの採用が市場成長を牽引する見込み

  • クラウドマーケティングは組織のデジタルマーケティング戦略にとって極めて重要であり、さまざまなウェブベースのテクノロジーを活用してオンラインで商品やサービスを宣伝します。このアプローチでは、ソーシャルメディア、ウェブサイト、アプリ、電子メールなどのオンライン・プラットフォームを利用して潜在顧客とつながり、販売を促進します。
  • 例えば、企業はクラウドマーケティング計画の一環として、Facebook、Instagram、Twitterなどのソーシャルメディアサイトでターゲットを絞った広告キャンペーンを実施することができます。さらに、クラウドベースのマーケティングプラットフォームは、デジタル・マーケティングやオンライン広告に特化した機能を提供しており、企業はウェブ・マーケティングイニシアチブをより効果的に管理することができます。
  • クラウドマーケティングの利点の1つは、最先端のマーケティングデータと分析テクノロジーを活用できることです。マーケティングデータをローカル・システムからクラウドに移行することで、企業はウェブサイトの訪問者数、閲覧数、「いいね!」数、シェア数などの重要なデータを追跡することができます。これらの指標は、企業がキャンペーンの成功を判断し、改善点を特定するのに役立ちます。さらに、企業はクラウド・マーケティングオートメーション・ソフトウェアを使用して、マーケティング活動を自動化することができます。
  • カスタマイズされたクラウド・インフラは、日々のトラフィックの管理にも役立ちます。一方、強力なハイブリッドクラウドソリューションは、クリスマス、ブラックフライデー、ボクシングデー、送料無料デーなどのピークシーズンのトラフィック急増にも対応できます。小売業界におけるクラウドの導入は、在庫管理、生産性の向上、顧客データのより良い管理、カスタマイズされた顧客体験などの利点により、急速に拡大しています。
  • さらに、高度な分析、迅速な洞察、クラウド戦略により、パーソナライズされた顧客体験、オムニチャネル・ネットワーク、俊敏なサプライチェーンなど、デジタル情勢が大きく変化しています。IBMとOxford Economicsの調査によると、小売業界ではクラウドホスティング環境への移行が進むと予想されており、クラウド導入の有望な動向を示しています。
  • 結論として、クラウドマーケティングは、オンラインで商品やサービスを販売促進しようとする組織にとって効果的なアプローチです。さまざまなウェブベースのテクノロジーを活用することで、企業はより多くの人々にリーチし、重要なデータを追跡し、マーケティング活動を自動化することができます。小売業界におけるクラウドの導入が拡大し続けるなか、このテクノロジーを採用する企業は、そうでない企業よりも競争優位に立つことができると思われます。

小売業が大幅な成長率を記録する見込み

  • 米国の小売業界は世界最大級の規模を誇り、世界最大の小売企業の多くが米国に本社を置いています。過去20年間で、同国の小売総売上高は大幅に増加し、2000年の3兆ドル弱から2021年には約6兆6,000億米ドルに増加しました。
  • コロナウィルスの流行が従来の小売売上に影響を与えた一方で、全国的な営業停止や店舗閉鎖がオンライン小売の成長に拍車をかけた。2022年第1四半期には、eコマースが米国の全小売売上高の14%以上を占め、2019年同期より4%近く増加しました。その結果、米国のeコマース小売売上高は最近急増しており、2016年から2021年にかけて同国のeコマース売上額は4,870億米ドル以上上昇しています。店舗業務全体のデータ量が急速に増加していることが、市場の成長を後押ししています。
  • NewGenAppsによると、ビッグデータ分析の可能性を最大限に活用する小売企業は、営業利益率を60%近く最適化できるといいます。さらに、オムニチャネル小売企業は、店舗内での顧客行動を監視し、店舗内での購入やその後のオンライン購入の動機付けとなる提案をタイムリーに提供することで、購買を小売企業の範囲内に留めることができます。こうした要因から、小売マーケティングアナリティクスの採用が市場を牽引すると予想されます。
  • 調査対象市場におけるデータの収集とそれに基づく意思決定は、特に小売業界では不可欠です。顧客は小売企業の成功に直接的な責任を負っているため、買い物客の体験と顧客満足度は優先順位が高く、顧客調査と市場調査は極めて重要です。顧客データにより、小売業者は何が購買決定の原動力となっているかを理解することができ、小売業におけるビッグデータのイントロダクションより、小売業者はより適切で有意義、かつ魅力的な顧客体験を創造することができます。また、ビジネス戦略やマーケティング戦略を成功に導くためにも必要です。

米国のマーケティングアナリティクス業界概要

米国のマーケティングアナリティクス市場は競争が激しく、複数の大手企業が市場シェアを争っています。現在、市場を独占しているのはこれらのプレイヤーのうち数社に過ぎないです。これらの業界大手は、主に国内外で顧客基盤を拡大することに注力しています。

  • 2023年9月- オラクルはOrcale Fusionクラウド・カスタマー・エクスペリエンス(CX)に新たな人工知能(AI)機能を追加し、マーケティング担当者、販売担当者、サービス・エージェントの収益拡大と卓越したカスタマー・エクスペリエンスの提供を支援します。最新のAI機能により、マーケティング担当者、販売担当者、およびサービス・エージェントは、自動化と会話型インターフェイスによって関連コンテンツ、推奨事項、および洞察を引き出すことで、時間のかかる手作業から解放されます。
  • 2022年3月-LinkedInは、イスラエルのマーケティングアナリティクススタートアップであるOribiを買収することで、マーケティングソリューションの提供を大幅に拡大しました。この買収により、LinkedInは、プラットフォーム全体のパフォーマンスを向上させながら、広告と採用機能から利益を得る企業を支援する新たな方法を模索します。Oribiの分析ソリューションは、企業が業績動向から利益を得るために行動する必要がある重要な知識を強調することで、事象を追跡し、対応するための簡単な方法を提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ソーシャルメディアチャネルの増加
    • 効果的なROIのためにマーケティング予算を活用する必要性の高まり
    • クラウド技術とビッグデータの採用
  • 市場抑制要因
    • マーケティングアナリティクスソフトウェアの導入コストの高さとシステム統合の問題
    • 多くの無料オープンソースソフトウェアの利用可能性

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 用途別
    • オンラインマーケティング
    • メールマーケティング
    • コンテンツマーケティング
    • ソーシャルメディア・マーケティング
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 小売
    • BFSI
    • 教育
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 旅行・ホスピタリティ
    • その他のエンドユーザー

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • Salesforce.Com Inc.(Tableau Software Inc.)
    • Accenture PLC
    • Adobe Systems Incorporated
    • SAS Institute Inc.
    • Teradata Corporation
    • Neustar, Inc.
    • Pegasystems Inc.
    • Google LLC

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66021

The US Marketing Analytics Market size is estimated at USD 5.25 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.56 billion by 2030, at a CAGR of greater than 12.73% during the forecast period (2025-2030).

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Companies increasingly realize the benefits of analytics in retaining customers and staying competitive. Businesses use multiple channels to keep customers informed and connected, and analytics solutions help track the impact of these actions. This has led to integrating analytics solutions with existing ERP systems, utilizing the generated data for better decision-making.

Key Highlights

  • Large businesses use web analytics and digital marketing tools to achieve an effective return on investment (ROI) and improve performance. Social media platforms also encourage marketers to invest in online marketing data analysis by monitoring, enhancing, and benchmarking their social media performance.
  • The adoption of cloud technology and Big Data is also contributing to the growth of the marketing analytics market in the US. Cloud-based analytical tools are preferred as they are web-based, making hardware or software installation unnecessary. Advanced visualization techniques are being used to create comprehensive and user-friendly dashboards.
  • In May 2023, Microsoft has announced Investment in AI Chatbots are finding their way into data analysis of USD 13 billion investment in OpenAI and its early efforts to integrate AI technology into Bing's search engine and other products such as email, word and excel, and Microsoft is rolling out a chatbot or Copilot that allows users to make sense of the information stored in corporate databases.
  • The retail industry is a significant user of marketing analytics, particularly with the shift towards digital transformation and innovative store operations technologies. The need for actionable data is crucial in reducing asset loss at checkout, which can positively impact revenue and customer experience.
  • In May 2022, Deep North, an intelligent video analytics company, launched Checkout IQ, its new retail loss prevention solution, to combat this issue. The solution uses computer vision and artificial intelligence (AI) to reduce shrinkage at checkout, empowering retailers with data-driven tools to remain competitive, maximize revenue, and offer great customer experiences. Deep North also announced a USD 16.7 Million Series A-1 funding, led by Celesta Capital and YobiPartners.

US Marketing Analytics Market Trends

Adoption of Cloud Technology and Big Data is Expected to Drive the Market Growth

  • Cloud marketing is crucial to an organization's digital marketing strategy, leveraging various web-based technologies to promote goods and services online. This approach involves using online platforms, such as social media, websites, apps, emails, and more, to connect with potential customers and drive sales.
  • For instance, businesses may run targeted advertising campaigns on social media sites like Facebook, Instagram, or Twitter as part of their cloud marketing plan. Additionally, cloud-based marketing platforms offer specific capabilities for digital marketing or online advertising, enabling businesses to manage their web marketing initiatives more effectively.
  • One of the advantages of cloud marketing is that it allows businesses to leverage cutting-edge marketing data and analytics technologies. By moving their marketing data from local systems to the cloud, companies can track important data such as website visitors, views, likes, and shares. These indicators help businesses determine their campaigns' success and identify improvement areas. Moreover, companies can use cloud marketing automation software to automate their marketing efforts.
  • Customized cloud infrastructure can also help manage daily traffic. In contrast, a strong hybrid cloud solution can handle traffic spikes during peak seasons like Christmas, Black Friday, Boxing Day, and free-shipping days. Cloud adoption in the retail industry is growing rapidly due to benefits such as inventory control, increased productivity, better control of customer data, and customized customer experience.
  • In addition, advanced analytics, quick insights, and cloud strategies are transforming the digital landscape around personalized customer experiences, omnichannel networks, and agile supply chains. According to a study by IBM and Oxford Economics, a shift to cloud hosting environments is expected to gain traction for the retail sector, indicating promising trends in cloud adoption.
  • In conclusion, cloud marketing is an effective approach for organizations looking to promote their goods and services online. By leveraging various web-based technologies, businesses can reach a wider audience, track important data, and automate their marketing efforts. As cloud adoption in the retail sector continues to grow, businesses embracing this technology will have a competitive edge over those not.

Retail is Expected to Register the Significant Growth Rate

  • The retail industry in the United States is one of the largest in the world, with many of the world's biggest retailers headquartered there. Over the past two decades, total retail sales in the country experienced a significant increase, rising from just under three trillion dollars in 2000 to approximately 6.6 trillion dollars in 2021.
  • While the coronavirus epidemic impacted conventional retail sales, nationwide lockdowns, and store closures fueled the growth of online retail. In the first quarter of 2022, e-commerce accounted for more than 14% of all US retail sales, nearly 4% more than during the same period in 2019. As a result, US e-commerce retail sales have experienced a recent surge, with the value of e-commerce sales in the nation climbing by over 487 billion dollars between 2016 and 2021. The rapidly growing data volume across in-store operations drives the market's growth.
  • According to NewGenApps, retailers who leverage the full potential of big data analytics can optimize their operating margins by almost 60%. Additionally, omnichannel retailers can monitor in-store customer behavior and provide timely suggestions to incentivize in-store or later online purchases, thereby keeping the purchasing within the fold of the retailer. Due to these factors, adopting retail marketing analytics is expected to drive the market.
  • Collecting and making decisions based on that data in the studied market is vital, particularly in the retail industry. Customers are directly responsible for retailers' success, making shopper experience and customer satisfaction high on the priority list, and customer and market research crucial. Customer data enables retailers to understand what drives purchase decisions, and the introduction of big data in retail enables retailers to curate more relevant, meaningful, and engaging customer experiences. It is also necessary for developing a successful business and marketing strategy.

US Marketing Analytics Industry Overview

The marketing analytics market in the United States is highly competitive, with several major players vying for market share. Currently, only a few of these players dominate the market. These industry leaders primarily focus on expanding their customer base domestically and abroad.

  • September 2023 - Oracle added new artificial intelligence (AI) capabilities in Orcale Fusion cloud customer experience (cx)to help marketers, sellers, and service agents grow revenue and deliver exceptional customer experience. The latest AI capabilities liberate marketers, sellers, and service agents from time-consuming and manual tasks by unlocking relevant content, recommendations, and insights with automation and conversational interfaces.
  • March of 2022 - LinkedIn significantly expanded its marketing solutions offering by acquiring Oribi, an Israeli marketing analytics startup. This acquisition will help LinkedIn explore new methods to assist businesses in profiting from its advertising and recruitment capabilities while improving performance across its platform. Oribi's analytics solutions provide businesses with an easier way to track and respond to events by emphasizing the crucial knowledge they need to act upon to benefit from performance trends.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in Social Media Channels
    • 5.1.2 Increasing Need to Utilize Marketing Budgets for an Effective ROI
    • 5.1.3 Adoption of Cloud Technology and Big Data
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Cost of Implementation and System Integration Issues for Marketing Analytics Software
    • 5.2.2 Availability of Many Free Open Source Software

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 Cloud
    • 6.1.2 On-premise
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Online Marketing
    • 6.2.2 E-mail Marketing
    • 6.2.3 Content Marketing
    • 6.2.4 Social Media Marketing
    • 6.2.5 Other Applications
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Education
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Manufacturing
    • 6.3.6 Travel and Hospitality
    • 6.3.7 Other End Users

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Salesforce.Com Inc. (Tableau Software Inc.)
    • 7.1.5 Accenture PLC
    • 7.1.6 Adobe Systems Incorporated
    • 7.1.7 SAS Institute Inc.
    • 7.1.8 Teradata Corporation
    • 7.1.9 Neustar, Inc.
    • 7.1.10 Pegasystems Inc.
    • 7.1.11 Google LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS