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市場調査レポート
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フランスのプラスチック包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

France Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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フランスのプラスチック包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスのプラスチック包装市場は予測期間中にCAGR 2.21%を記録する見込み

France Plastic Packaging-Market-IMG1

主なハイライト

  • 食品包装における硬質プラスチックの使用は、移動性と利便性を求める傾向の高まりに大きく影響され続けています。さらに、PETボトルの使用は、外出先での消費の増加とポーションコントロールの需要に牽引されています。さらに、ホット飲料は、予測期間中、軟質包装材料利用の主要な牽引役であり続けると思われます。女性用衛生製品に対する需要の増加は、予測期間を通じて軟包装の成長を促進すると思われます。
  • さらに、国内の全産業で硬質プラスチックの使用を促進している主な特性は、その手頃な価格、強靭性、携帯性、低重量です。軟質パッケージングの拡大も、その手頃な価格、さまざまな形状やサイズへの適応性、閉じ方の簡便さによって推進されています。
  • プラスチック使用に対する国内規制の増加は、国内のプラスチック包装市場に影響を与えると予想されます。例えば、2020年12月、フランス議会下院は、2040年以降すべての使い捨てプラスチック製品と包装を禁止する法律と、再利用とリサイクルを強化するための一連の措置を可決しました。様々な環境保護主義者は、2040年という期限に加え、当初の予定通り2020年ではなく2021年からプラスチック製のカップ、皿、カトラリー、ストローの使用を廃止するという目標には、もっとスピードが必要だと苦言を呈しました。
  • 国内では、プラスチックの使用と禁止をめぐる環境が混在しています。環境省は2021年10月11日、フランスはプラスチックごみを減らすため、2022年1月からほぼすべての果物や野菜のプラスチック包装を禁止すると発表しました。試算によると、野菜や果物の37%が包装された状態で販売されており、この動きによって年間10億個以上の不要なプラスチック包装品が生産されなくなると予想されています。
  • さらに、さまざまなエンドユーザー業界やその顧客の間で、プラスチックの使用に関する懸念が高まっていることも、プラスチックの使用に影響を与えています。例えば、国内の化粧品ベンダーは、業界のプラスチック問題への取り組みに熱心であり、それゆえ、大手企業向けに持続可能なソリューションを開発しています。
  • さらに最近、フランスはほとんどの果物や野菜のプラスチック包装を禁止しました。今年6月末までに、プチトマト、インゲン豆、桃のプラスチック包装が禁止されます。エンダイブ、アスパラガス、マッシュルーム、特定のサラダ、ハーブは来年末までにプラスチック包装で販売されなくなります。2026年6月までに、ラズベリー、イチゴ、その他のデリケートなベリーの販売にプラスチックは使用されなくなります。
  • COVID-19の発生により、飲食品会社はコロナウイルスの影響に対処するため、リスクを軽減し準備するための対応策と実践的な計画を策定しました。これらの計画には、事業のあらゆる側面からの人員からなる学際的な危機対応チームの設立が含まれ、提示されたリスクを特定、評価、管理しました。さらに、ロシア・ウクライナ戦争は包装エコシステム全体に影響を与えました。

フランスのプラスチック包装市場の動向

軽量包装の採用増加が市場成長を牽引する可能性

  • プラスチックから代替品(紙・板紙、ガラス、スチール、アルミ、繊維、ゴム、コルクなど)への置き換えがもたらす影響に関するCustom-Pakの調査によると、代替品は平均して4.5倍重いです。代替品は、同じ種類の包装を作るのに、より多くの材料生産量を必要とします。
  • サントリーはまた、より多くのリサイクルプラスチックを調達するため、ポリマーをモノマーに分解し、飲料ボトルなどの新しい硬質プラスチック包装に再利用しやすくする技術を開発したフランスの新興企業、カルビオスに投資します。また、主要な欧州市場において、各国のデポジットリターン制度の実施を支援するための投資も行う。また、プラスチック包装がその地域で100%リサイクル可能なものに分類されるよう努力します。
  • さらに、あらゆる種類のプラスチックの中で、PETを使用することが最も軽いボトルや容器の製造に役立つと考えられています。PETRAによると、PETは透明で強度があり、軽量なプラスチックで、飲食品、特に手軽なサイズのソフトドリンク、ジュース、水の包装に広く使用されています。英国で販売されている炭酸飲料や水の1人用ボトルや2リットルボトルは、ほぼすべてPET製です。
  • プラスチックは軽量で丈夫なため、ガラスよりも輸送に適しています。プラスチックボトルや容器の輸送は、ガラスよりも燃料消費が少ないため、エネルギー消費量も少なく、二酸化炭素排出量も少ないです。
  • さらに、リサイクル可能な軽量プラスチック包装製品に対する需要の高まりも市場開拓に貢献しています。複数の包装企業が、幅広い顧客層を獲得するために軽量包装製品の導入に注力しています。例えば、プラスチック包装ソリューション企業のグライナー・パッケージング社は、昨年2月、同社が3月8日から10日までフランスのレンヌで開催されるCFIAに参加すると発表しました。グライナー・パッケージング社の革新的な開発は、厚紙とプラスチックの組み合わせのリサイクル性に革命を起こしています。廃棄物が正しく分別されているかどうかを確認するのは、以前は消費者の役割に完全に依存していました。しかし、K3(R)r100を使用すると、段ボールとプラスチックカップがリサイクル施設に送られる途中で自動的に分別されます。これは、リサイクルに理想的なパッケージングソリューションです。
  • K3は薄いプラスチックカップと、簡単に取り外せる外装の段ボールラップを組み合わせています。プラスチックは食品を保護し、賞味期限を延ばし、食品廃棄物を減少させるため、食品にとって最良の包装材料であり続けています。リサイクル可能であることに加え、K3カップの製造に使用されるプラスチックは、rPETのようなリサイクル素材から作られることもあります。K3カップは、同じサイズの直接印刷されたカップよりも、最大50%多くのプラスチックを節約することができます。
  • さらに、ユーロスタットによると、昨年のフランスにおけるプラスチック製包装用品の生産量指数は99.1を記録し、前年から1.6個増加しました。パンデミックからの大幅な回復は、同国におけるプラスチック包装用品の需要増加を表しており、軽量包装への嗜好の高まりにつながっています。

パーソナルケアは大幅な成長率が期待される

  • この地域の社会人口統計学的変化は、化粧品および関連製品の天然成分需要に影響を与えます。同地域の高齢化は、アンチエイジングなどの活性特性を持つ天然成分の需要を増大させています。
  • 多くのスキンケアブランドは競争の激化に直面しており、パッケージングサプライヤーはブランドに対し、利便性、使いやすさ、先進機能を提供するデザインの差別化方法を提供しています。スキンケア製品の包装には、さまざまな製品形態や処方に対応できるよう、幅広いオプションが用意されています。例えば、ナード・スキンケアは、プラスチックやその他の素材のボトル、チューブ、ジャー、スポイトを使用しています。
  • 一部のブランドは、他業界に倣って、消費者使用後の再生PETを使用することで、使い捨てプラスチックの消費量を削減することを選択しています。例えば、アヴェダは現在、スキンケアとヘアスタイリングのPETボトル、ジャー、サトウキビ由来のバイオプラスチックの85%に、100%消費者再生PETを使用しています。
  • 複数の政府機関が、欧州におけるプラスチック原料の価格が上昇したことを挙げており、その大きな要因となっています。ヴァージンプラスチックの生産能力は現在パイプラインにあり、これはヴァージン樹脂の価格を下げ、リサイクル樹脂の価格にも圧力をかけると思われます。
  • また、フランスの美容製品メーカーがソーシャルメディアを通じてプロモーション活動を活発化させていることも、オンラインサイト経由の購買を後押しし、増加させています。例えば、フランスにおけるパーソナルケア分野のオンラインショップの昨年1年間の売上ランキングを、eコマースの年間純売上高順に並べたものがあります。昨年、パーソナルケアと美容製品を扱うフランスの多国籍小売業者であるセフォラ(Sephora)は、フランスでパーソナルケア分野の製品を販売し、2億4,540万米ドルを売り上げました。オンラインストアのNocibe.frは1億9,310万米ドルの売上で2位だった。
  • Sephora.frは、昨年8月に500万人以上のアクセス数を記録し、フランスの美容・パーソナルケア商品のオンラインショップの中で最も高いトラフィックを集めました。2位はドイツの香水・化粧品会社ダグラスの子会社であるNocibe.frで、370万人のウェブサイト訪問があった。各ブランドの製品販売には幅広いプラスチック包装製品が含まれ、プラスチック包装製品から大きな売上を生み出しています。

フランスのプラスチック包装業界の概要

フランスのプラスチック包装市場は、少数の企業が大きなシェアを占めているため、統合されています。フランス地域ではプラスチック包装の需要が大幅に増加しているため、Amcor plc、Coveris Management GmbH、Berry Global Inc.、Sealed Air Corporation、Constantia Flexibles International GmbHなどの大手企業が存在し、市場は非常に集中しています。各社は一貫して新製品の開発に携わっており、新規参入の障壁となっています。

2023年1月、フランスのLa GeneteにあるBerryの工場は、包装におけるリサイクル可能性とリサイクル含有量に関する信頼できる主張の需要を満たすため、RecyClass認証を受けました。同社は、2030年までにすべてのプラスチックをリサイクル・再利用可能にするというEUの目標を達成するため、直線経済から循環経済への転換に取り組んでいます。このような循環型経済発展のための施策により、あらゆる分野のメーカーにとって、プラスチック包装ソリューションにおけるリサイクルや再生材料の使用についてオープンにし、それを証明することがますます重要になっています。

2022年2月、コベリスはフランスのモンフォコンにある施設に投資しました。最近、同社は設備を改善し、産業用シュリンクフードとストレッチフードの生産を増やすために押出機を購入しました。この投資は、リサイクル可能で再生可能な軟包装材に対する需要の高まりに対応するためのものです。コベリス社の5層共押出技術押出機は、リサイクル可能な素材を含むストレッチフードやシュリンクフードの生産能力を高めることを目的としています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 軽量包装方法の採用増加
    • 環境に優しい包装と再生プラスチックの増加
  • 市場の課題
    • 原材料(プラスチック樹脂)価格の高騰
    • 政府の規制と環境問題
  • ロシア・ウクライナ戦争の市場への影響
  • 世界のプラスチック包装市場の概要

第6章 市場セグメンテーション

  • 包装タイプ別
    • 軟質プラスチック包装
    • 硬質プラスチック包装
  • 製品タイプ別
    • ボトルとジャー
    • トレー・容器
    • パウチ
    • フィルム・ラップ
    • その他の製品タイプ
  • 業界別
    • 食品
    • 飲料
    • ヘルスケア
    • パーソナルケアと家庭用品
    • その他エンドユーザー別

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Plc
    • Coveris Management GmbH
    • Berry Global Inc.
    • Constantia Flexibles International GmbH
    • Wipak Group
    • Sonoco Products Company
    • Sealed Air Corporation
    • Tetra Laval International SA
    • Silgan Holdings Inc.
    • Industrial Packaging Solutions

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 54376

The France Plastic Packaging Market is expected to register a CAGR of 2.21% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The usage of rigid plastics in food packaging continues to be significantly influenced by the rising trend toward mobility and convenience. Additionally, the use of PET bottles is driven by the rise in on-the-go consumption and the demand for portion control. Further, hot beverages would continue to be the primary driver of flexible packaging material utilization during the projection period. Increased demand for feminine hygiene products would drive flexible packaging growth through the forecast period.
  • Moreover, the main attributes driving the use of rigid plastics across industries in the country are their affordability, toughness, portability, and low weight. The expansion of flexible packaging is also driven by its affordability, adaptability to various forms and sizes, and simplicity of closing.
  • The increasing regulations in the country against the use of plastic are anticipated to affect the market for plastic packaging in the country. For instance, in December 2020, the French Parliament's lower chamber passed a law to ban all single-use plastic products and packaging after 2040 and a raft of measures to ramp up reuse and recycling. Various environmentalists complained that the 2040 deadline, plus targets for ending the use of plastic cups, plates, cutlery, and straws, starting in 2021 instead of 2020, as initially planned, needs to be faster.
  • The country has been witnessing a mixed environment for the use and ban of plastic. The environment ministry said on October 11, 2021, that France will ban plastic packaging for nearly all fruit and vegetables from January 2022 to reduce plastic waste. According to estimates, 37% of fruits and vegetables are sold packaged, and it is anticipated that the move will stop more than one billion unnecessary plastic packaging items from being produced annually.
  • Further, the growing concerns regarding the use of plastics across various end-user industries and among their customers are affecting the use of plastics. For instance, the cosmetic vendors in the country are keen on tackling the industry's plastic problem; hence, they are developing sustainable solutions for major players.
  • Moreover, recently, France banned plastic packaging for most fruits and vegetables. By the end of June this year, plastic packing for cherry tomatoes, green beans, and peaches will be prohibited. Endives, asparagus, mushrooms, certain salads, and herbs will no longer be sold in plastic packaging by the end of next year. By June 2026, plastic will no longer be used to market raspberries, strawberries, and other delicate berries.
  • Owing to the COVID-19 outbreak, Food & Beverage companies developed response actions and practical plans to mitigate their risk and prepare to deal with the coronavirus's effects. These plans included establishing an interdisciplinary crisis response team of personnel from all aspects of the business to identify, assess, and manage the risk presented. Further, the Russia-Ukraine war had an impact on the overall packaging ecosystem.

France Plastic Packaging Market Trends

Increase in Adoption of Light-Weight Packaging may Drive the Market Growth

  • Custom-Pak's study on the ramifications of replacing plastic with alternatives (such as paper and paperboard, glass, steel, aluminum, textile, rubber, and cork) found that substitutes are, on average, 4.5 times heavier. The alternatives require substantially more material output to create the same type of packaging.
  • Suntory is also investing in Carbios, a French startup that developed the technology that breaks down polymers into monomers, making them easy to reuse in new rigid plastics packaging, such as drinks bottles, in order to source more recycled plastics. It will also invest in supporting the implementation of national deposit-return schemes across its key European markets. It will also work to ensure that its plastic packaging is classed as 100% recyclable in the region.
  • Moreover, of all the types of plastic, it is believed that using PET will help manufacture the lightest bottle and containers. According to PETRA, PET is a clear, strong, and lightweight plastic that is widely used for packaging food and beverages, especially convenience-sized soft drinks, juices, and water. Virtually all single-serving and 2-liter bottles of carbonated soft drinks and water sold in the United Kingdom are made from PET.
  • Plastic is lightweight and tough, making it much more suitable for transportation than glass. Shipping of plastic bottles and containers consumes less fuel than that of glass, expending less energy and leaving a smaller carbon footprint.
  • Furthermore, the growing demand for recyclable, lightweight plastic packaging products contributes to the market's development. Several packaging companies are focusing on introducing light packaging products to gain a broad customer base. For instance, Greiner Packaging, a plastic packaging solution company, stated in February of last year that the company would participate in the CFIA in Rennes, France, from March 8-10. An innovative development from Greiner Packaging is revolutionizing the recyclability of cardboard-plastic combinations. Making sure that waste was sorted correctly used to be fully reliant on consumers playing their part. But now with K3(R) r100, the cardboard wrap and theplastic cup separate all by themselves on the way to the recycling facility. This makes the packaging solution ideal for recycling
  • K3 combines a thin plastic cup with an easily removed exterior cardboard wrap. Because plastic protects, increases shelf life, and decreases food waste, it remains the best packaging material for food goods. In addition to being recyclable, the plastic used to produce K3 cups may also be made from recycled materials like rPET. The K3 cup can save up to 50% more plastic than a directly printed cup of the same size.
  • Moreover, according to Eurostat, last year, the production volume index of the manufacture of plastic packing goods in France was recorded at 99.1, which increased by 1.6 units from the previous year. The significant recovery from the pandemic represents the increased demand for plastic packaging goods in the country, leading to the growing preference for lightweight packaging.

Personal Care is Expected to Witness Significant Growth Rates

  • Socio-demographic changes in the region affect the demand for natural ingredients for cosmetics and related products. The region's aging population is increasing the demand for natural ingredients with active properties, such as anti-aging.
  • Many skincare brands face increased competition, and the packaging suppliers provide brands with ways to differentiate designs that deliver convenience, ease of use, and advanced capabilities. A broad range of options is available for packaging skin care products to accommodate different product formats and formulations. For example, Nerd Skincare uses bottles, tubes, jars, and droppers in plastic and other materials.
  • Some brands choose to reduce their single-use plastic consumption by using post-consumer recycled PET, following the suit of other industries. Aveda, for instance, is now using 100% post-consumer recycled PET in 85% of its skin care and hair styling PET bottles, jars, and bioplastic from sugarcane.
  • Multiple government agencies cited that prices of plastic materials in Europe increased, with a significant contributor. With virgin plastics production capacity being in the current pipeline, this would place pressure on virgin resin prices downward and also on recycled resin prices.
  • Also, the growing promotional activities of beauty product manufacturer in France through social media has boosted and increased purchasing through online websites. For example, the statistic presents a ranking of the top online stores in France in the personal care segment in the last year, sorted by annual net e-commerce sales. Last year, a significant market shareholding player, Sephora, a French multinational retailer of personal care and beauty products, generated USD 245.4 million via selling products from the personal care segment in France. The online store Nocibe.fr was ranked second with a revenue of USD 193.1 million.
  • With more than five million visits in August last year, Sephora.fr garnered the highest traffic to its website among selected French online stores for beauty and personal care products. In second place came Nocibe.fr, a German perfume and cosmetics company Douglas subsidiary, with 3.7 million website visits. The brands' product sales include a wide range of plastic packaging products, generating significant sales from plastic packaging products.

France Plastic Packaging Industry Overview

The France Plastic Packaging Market is consolidated owing to a few players holding significant shares. As the demand for plastic packaging has been increasing significantly in the France region, the market is highly concentrated with the presence of major players like Amcor plc, Coveris Management GmbH, Berry Global Inc., Sealed Air Corporation, and Constantia Flexibles International GmbH, among others. The companies are involved in developing new products consistently, creating a barrier to new entrants.

In January 2023, the Berry factory in La Genete, France, received RecyClass certification to fulfill the demand for credible claims regarding recyclability and recycled content in packaging. The company is working to shift from a linear to a circular economy to meet the EU goal of having all plastic recyclable and reused by 2030. These measures to develop circularity make it more and more critical for manufacturers in all sectors to be open about recycling and using recycled material in their plastic packaging solutions and to prove it.

In February 2022, Coveris invested in its facilities in Montfaucon, France. Recently, the business bought an extruder to improve its equipment and increase the production of shrink and stretch hoods for industrial uses. The investment is meant to satisfy the rising demand for recyclable and recycled flexible packaging materials. The five-layer coextrusion technology extruder from Coveris is intended to boost the plant's capability for producing stretch and shrink hoods, including those made of recyclable materials.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Lightweight Packaging Methods
    • 5.1.2 Increased Eco-friendly Packaging and Recycled Plastic
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Price of Raw Material (Plastic Resin)
    • 5.2.2 Government Regulations & Environmental Concerns
  • 5.3 Impact of Russia-Ukraine War on the Market
  • 5.4 Overview of the Global Plastic Packaging Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Packaging Type
    • 6.1.1 Flexible Plastic Packaging
    • 6.1.2 Rigid Plastic Packaging
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Bottles and Jars
    • 6.2.2 Trays and containers
    • 6.2.3 Pouches
    • 6.2.4 Bags
    • 6.2.5 Films & Wraps
    • 6.2.6 Other Product Types
  • 6.3 By End-User Vertical
    • 6.3.1 Food
    • 6.3.2 Beverage
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Personal Care and Household
    • 6.3.5 Other End-User Verticals

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Plc
    • 7.1.2 Coveris Management GmbH
    • 7.1.3 Berry Global Inc.
    • 7.1.4 Constantia Flexibles International GmbH
    • 7.1.5 Wipak Group
    • 7.1.6 Sonoco Products Company
    • 7.1.7 Sealed Air Corporation
    • 7.1.8 Tetra Laval International SA
    • 7.1.9 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.10 Industrial Packaging Solutions

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET