デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1651031

北米のプラスチックパッケージング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

NA Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.84円
北米のプラスチックパッケージング:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年02月03日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

北米のプラスチックパッケージング市場は予測期間中にCAGR 2.7%を記録する見込みです。

NA Plastic Packaging-Market-IMG1

主なハイライト

  • 北米地域のパッケージング産業は近年劇的な変化を遂げており、eコマースの成長、デジタル印刷の革新、持続可能性が市場を牽引しています。このため、持続可能なフレキシブル・パッケージングへの需要が高まっています。例えば、フレキシブル・パッケージング協会によると、北米の消費者の60%以上が、製品保護、輸送のしやすさ、サプライチェーンの有効性など、具体的かつ機能的なパッケージングの利点に対して、より多くの対価を支払うことを望んでいます。
  • 軟包装は主に食品に使用され、市場全体の60%以上を占めています。米国のフレキシブル・パッケージング業界は、業界が直面する多くのパッケージング課題に対して革新的なソリューションを導入できたことから、健全な成長を目の当たりにしています。フレキシブル・パッケージング・アソシエーション(軟包装協会)によると、ブランド・オーナーはフィルム、パウチ、バッグをパッケージング・ソリューションとして採用しており、これはアメリカの消費者に広く受け入れられていることも一因となっています。
  • アルミニウムの国内需要の増加は、中国からのアルミ箔輸入の急増につながった。中国から米国へのアルミ箔の出荷量は、過去10年間でほぼ10倍に増加し、約2億6,500万ポンドに達しました。現在、軟包装は主に食品に使用されており、最も急速に拡大している分野はコーヒー、スナック菓子、生鮮食品、調理済み食品、ペットフードです。
  • カナダは、多くの産業で革新的な包装技術の採用が進んでいるため、より高い成長率が見込まれます。さらに、この地域は小売業界が盛んであり、小売業界の世界的リーダーであるため、フレキシブルなパッケージング手法に大きく依存しています。
  • カナダでは、完成した食品に長い保存期間を提供する包装媒体の人気が高まっており、これがカナダの飲食品業界における硬質包装を牽引しています。さらに、利便性の高い食品への需要の高まりと核家族の増加が、飲食品用硬質包装市場の採用をさらに促進すると予想されます。

北米のプラスチックパッケージング市場の動向

エンドユーザーからの食品-軟質プラスチックパッケージングは予測期間中最も遅れたシェアを保持すると予想される

  • 食品分野は、外食需要の高まりと食品小売事業の成長により、市場調査において突出したシェアを占めています。この地域の消費者は健康的な食生活を維持することにますます慎重になっており、新鮮で健康的な食品が消費者に届けられる時間が変化しています。
  • FDAは国内の食品産業を高度に規制しています。FDAは国内で販売されるほとんどの包装食品を規制しており、包装に含まなければならない要素、身元表示、正味量、栄養成分、原材料など特定の要件を定めています。この政府機関は、食品接触物質、食品と包装の放射線照射、環境に関する決定に基づき、特定の包装規則を定めています。
  • FDAは、食品接触物質届出(FCN)用の包装要因(PF)の最新データベースを開発中で、550品目の食品のPFを含む可能性があります。この開発は、食品包装におけるPFASのFDAの承認を撤回させようとする国内の様々なNGOからの働きかけに沿ったものです。
  • 包装食品の輸出増加により、フレキシブル包装の需要が高まっています。カナダの加工食品は190カ国に輸出されています。製品の大部分は米国、中国、日本、メキシコ、ロシア、韓国に輸出されています。StatCanによると、カナダからの加工食品の輸出額は280億カナダドルです。
  • カナダはまた、小売業と外食産業の売上が増加しています。外出先での消費、ファーストフードなどの需要が加工食品の成長を促し、それがフレキシブル包装市場を押し上げています。USDA Foreign, Agricultural Service studies 2019によると、2017年から2022年の間にカナダで予想されるパッケージ食品の売上成長は、甘いビスケット、スナックバー、フルーツスナックが19.8%成長し、スプレッド、食用油、乳製品がそれぞれ15.8%、13.8%、12.3%と続く可能性があります。さらに同調査によると、2018年の包装食品の輸入額は248億カナダドルでした。
  • 最近、米国食品医薬品局(FDA)はカナダ食品検査庁(CFIA)およびカナダ保健省(Health Canada)と協定を結びました。この協定は、食品安全システムと検査を承認することを目的としています。従って、FDAの包装製品品質基準に準拠する必要性から、カナダのメーカーは自社製品に強化された包装材料とシステムを採用しようとしています。
  • さらに、米国とカナダのアルミ箔容器の主要メーカーは、最高品質の製品を生産し、アルミ箔容器の利点を一般に啓蒙することを目的とした協会、アルミ箔容器製造業者協会(AFCMA)を結成しました。

カナダが最大の市場になる見込み

  • カナダの多くの消費者は、環境に優しい包装材への移行を強めています。プラスチックやプラスチック製品の使用は環境に有害な影響を及ぼす可能性があるため、これらの国の政府はこの業界に非常に厳しい規則や規制を課しており、他の材料に比べて比較的成長が鈍い業界となっています。
  • 同時に、スチュワードシップ・オンタリオが自治体で行っている"Plastic Is In "キャンペーンは、縁側ブルーボックスへの硬質プラスチック容器の供給を刺激しています。オンタリオ州のボトル入り飲料水メーカー、アイス・リバー・スプリングス社のリサイクル部門は、PETボトルとスーパーマーケットのシェルを混ぜて100%リサイクルボトルを製造しています。パッケージングと廃棄物管理業界、政府、大学、業界団体、ウォルマートのベンダー・パートナーの代表者が集まり、パッケージング削減と廃棄物転換に焦点を当てた最初のワーキンググループのひとつです。
  • ウォルマート・カナダ・パッケージングSVNは、持続可能なパッケージング・スコアカードを立ち上げ、材料の種類や重量、製品とパッケージの比率、立方体の利用率など、いくつかの基準に基づいて製品パッケージングの持続可能性を評価しました。SVNはまた、他のいくつかの組織の代表者と協力して、包装のリサイクル率を向上させ、埋め立て処分場から転換される廃棄物の量を増やす方法を探ることを目的とした「材料最適化委員会」を設立しました。
  • 持続可能性への注目が高まる中、企業は環境に優しくリサイクル可能な製品の採用に力を入れています。カナダのプラスチック業界は毎年、リサイクルのために回収されるプラスチックの量と種類を増やすため、カナダ全土の自治体に対して積極的な働きかけとプログラム支援を行っています。リサイクルBCは、ブリティッシュ・コロンビア州全域で住宅用包装材と紙製品のリサイクルを担当する非営利団体です。
  • 小森コーポレーションとKomcan Inc.は、軟包装会社に機械設備を提供することで、カナダの包装市場での存在感を高めています。例えば、Produlith Packaging社は、競合する2台の印刷機を入れ替え、コーター(GLX640C)とH-UVインキ硬化システムを備えた6色刷りの小森リスロンGX40と、全ての印刷工程をリアルタイムで制御するデータ駆動型オペレーションのためのクラウドベースの技術である小森のKP-Connectを購入しました。
  • オンタリオ州のリサイクル協議会によると、カナダではプラスチックの約9%がリサイクルされ、残りは埋立地に捨てられたり、ゴミとして捨てられたりしています。カナダの消費者は、リサイクル可能な食品包装材への移行を進めており、包装に責任を持っているブランドを好む傾向にあります。
  • 2020年2月、カナダの主要な食品・飲料包装企業は、同国におけるプラスチックの循環型経済を発展させるために協力しました。また、各社はこの地域でフレキシブル食品包装製品の革新と開発を進めています。例えば、2019年7月、ProAmpacは新しい子供用スナックのパッケージデザインで銀賞PAC Canadian leadership awardsを、プレミアヘアケア製品のフレキシブルパッケージにおけるグラフィックイノベーションで2位を達成しました。

北米のプラスチックパッケージング業界の概要

北米のプラスチックパッケージング市場は競争が激しく、複数の大手企業が存在します。少数のプレーヤーは、より良い市場信用を享受し、地理的認知度とプレゼンスを拡大しています。市場で比較的大きなシェアを持つ大手企業は、エンドユーザー産業全体の顧客基盤の拡大に注力しています。

  • 2020年6月-AmcorはEspoma Organicと提携し、より持続可能なパッケージングを革新し、新しいバイオベースポリマーパッケージを発売します。ポリエチレン(PE)フィルムには、サトウキビ由来のバイオベース原料が25%含まれています。
  • SEP 2020-アムコアはネスレと共同で、消費者向けパッケージの環境フットプリントを最大60%改善するリサイクル可能なフレキシブルレトルトパウチを、ウェットキャットフードから順次発売。この新しいパウチは、CEFLEXコンソーシアムが最近発表した循環型経済のためのパッケージングガイドラインに適合しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 便利な包装への需要の高まり
    • 人口動態とライフスタイルの変化
  • 市場抑制要因
    • 環境悪化に関するメーカーへの厳しい規制
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第6章 市場セグメンテーション:タイプ別

  • 硬質プラスチックパッケージング
    • 材料別
      • PE
      • PP
      • PET
      • PSとEPS
      • その他の材料
    • 製品別
      • ボトル・ジャー
      • トレー・容器
      • キャップ・クロージャー
      • その他の製品
    • エンドユーザー別
      • 食品
      • 飲料
      • パーソナルケア
      • 医薬品
      • その他のエンドユーザー
  • 軟質プラスチックパッケージング
    • 材料別
      • PE
      • BOPP
      • CPP
      • その他の材料
    • 製品別
      • パウチ・バッグ
      • フィルム・ラップ
      • その他製品
    • エンドユーザー別
      • 食品
      • 飲料
      • パーソナルケア
      • その他のエンドユーザー
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Berry Global Inc.
    • Anchor Packaging
    • Amcor PLC
    • Mondi PLC
    • American Packaging Corporation
    • Tetra Pak International SA
    • U.S. Packaging & Prapping LLC
    • Crown Holdings Inc.
    • Packaging Corporation of America
    • Owens Illinois Inc.
    • Transcontinental Inc.
    • Emmerson Packaging
    • DS Smith PLC
    • Winpak Ltd
    • ES Plastic
    • Guycan Plastics Limited
    • Sonoco Products Company
    • St. Johns Packaging
    • Flair Flexible Packaging Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 55176

The NA Plastic Packaging Market is expected to register a CAGR of 2.7% during the forecast period.

NA Plastic Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The packaging industry in the North American region has undergone a drastic change in recent years, and the growth of e-commerce, along with innovations in digital printing, and sustainability are driving the market. Due to this, there has been an increased demand for sustainable, flexible packaging. For instance, according to the Flexible Packaging Association, more than 60% of consumers in North America are keen to pay more for tangible and functional packaging benefits, such as product protection, shipping friendly, and supply chain efficacy, among others.
  • Flexible packaging is mainly used for food, which contributes to more than 60% of the total market. The US flexible packaging industry is witnessing healthy growth, as the industry was able to implement innovative solutions for the many packaging challenges it faced. According to the Flexible Packaging Association, brand owners are taking on films, pouches, and bags as a go-to packaging solution, acknowledgments in part to extensive acceptance by American consumers.
  • The increased domestic demand for aluminum has led to an upsurge in aluminum foil imports from China, whose foil shipments to the United States increased almost 10-fold, valued at around 265 million pounds, in the last decade. Today, flexible packaging is mostly used for food, with the fastest areas of expansion being coffee, snack foods, fresh produce, ready-to-eat meals, and pet food.
  • Canada is anticipated to witness a higher growth rate due to the growing adoption of innovative packaging techniques across numerous industries. Furthermore, the region has a flourishing retail industry that banks heavily on flexible packaging methods, being a global leader in the retail industry.
  • The increasing popularity of packaging media in Canada, which provides long shelf life to finished food products, is driving the rigid packaging in the food and beverage industry in Canada. Moreover, the rising demand for convenience food and an increasing number of nuclear families is expected to further enhance the adoption of the rigid packaging market for food and beverages.

North America Plastic Packaging Market Trends

Food from end-user - flexible plastic packaging is expected to hold lagest share during the forecast period

  • The food segment holds a prominent share of the market studied due to the rising demand for food services and the growing retail food business. The consumers in the region are increasingly becoming cautious about maintaining a healthy diet, which is transforming the time of fresh, healthy food being delivered to them, which, in turn, is expected to augment the demand for flexible food packaging.
  • The FDA highly regulates the food industry in the country. The FDA regulates most packaged foods sold in the country and has specific requirements, such as what elements a package must contain, identity statement, net quantity, nutrition facts, and ingredients. The government body has a particular set of packaging rules based on food contact substances, irradiation of food and packaging, and environmental decisions.
  • The FDA is developing an updated database of packaging factors (PFs) for food contact substance notifications (FCNs) that may include PFs for 550 food items. The development is in line with the push from various NGOs in the country to pull the FDA's approval of PFASs in food packaging.
  • The demand for flexible packaging is rising due to the increase in exports of packaged foods. Processed food products from Canada are exported to 190 countries. A significant share of the products is exported to the United States, China, Japan, Mexico, Russia, and South Korea. According to StatCan, the export value of processed food products from Canada was CAD 28 billion.
  • The country is also witnessing an increasing growth in its retail and food services sales. The demand for on-the-go consumption, and fast food, among others, is driving the growth of processed food, which, in turn, is boosting the flexible packaging market. According to the USDA Foreign, Agricultural Service studies 2019, the expected sales growth of packaged food in Canada between 2017 and 2022 may be driven by sweet biscuits, snack bars, and fruit snacks with 19.8% growth followed by spreads, edible oil, dairy with 15.8%, 13.8%, and 12.3% respectively. Additionally, according to the same study, the import of packaged food in 2018 was CAD 24.8 billion.
  • In the recent past, US Food and Drug Administration (FDA) signed an arrangement with the Canadian Food Inspection Agency (CFIA) and the Department of Health Canada (Health Canada). The agreement is aimed at recognizing food safety systems and inspections. Thus, with the need to comply with packaging product quality standards of the FDA, Canadian manufacturers have sought to adopt enhanced packaging materials and systems for their products.
  • Moreover, leading manufacturers of aluminium foil containers in the United States and Canada have formed an association, the Aluminium Foil Container Manufacturers Association (AFCMA), dedicated to producing top quality products and educating the public of the advantages of aluminium foil containers.

Canada is expected to hold the largest market

  • Many consumers in Canada are increasingly moving toward eco-friendly packaging materials. As the usage of plastic and plastic products has potentially hazardous implications on the environment, governments in these countries have imposed very stringent rules and regulations in the industry, making it a relatively slower-growing industry compared to other materials.
  • At the same time, Stewardship Ontario's "Plastic Is In" campaigns in municipalities are stimulating the supply of rigid plastic containers in curbside Blue Boxes. Ontario bottled water manufacturer Ice River Springs' Recycling Division uses a mix of PET bottles and supermarket shells to create 100% recycled bottles. It is one of the first working groups focused on packaging reduction and waste diversion, bringing together representatives from the packaging and waste management industries, government, universities, industry associations, and Walmart vendor partners.
  • The Walmart Canada Packaging SVN launched the Sustainable Packaging Scorecard, which evaluates the sustainability of product packaging based on several criteria, such as material type and weight, product-to-package ratio, and cube utilization. They also collaborated with representatives of several other organizations to form the Material Optimization Committee, aimed at exploring how to improve recycling rates for packaging and increase the volume of waste diverted from landfills.
  • With the increased focus on sustainability, companies are focusing on adopting eco-friendly and recyclable products. Each year, the Canadian plastics industry undertakes proactive outreach and program support to municipalities across Canada in order to increase the amount and types of plastics collected for recycling. Recycle BC is a not-for-profit organization responsible for residential packaging and paper product recycling throughout British Columbia.
  • Komori and Komcan Inc. extended their presence in the Canadian packaging market by providing flexible packaging companies with machinery and equipment. For instance, Produlith Packaging replaced two competitive presses with the purchase of a six-color Komori Lithrone GX40 with coater (GLX640C) and H-UV ink curing system along with Komori's KP-Connect, a cloud-based technology for data-driven operations that offers real-time control of all printing processes.
  • According to the recycling council of Ontario, Canada recycles about 9% of its plastics, with the rest dumped in landfills or tossed away as litter. Consumers in the country are increasingly moving toward recyclable food packaging materials and prefer brands that are responsible for their packaging that pushes the market for flexible packaging.
  • In February 2020, major Canadian food and beverage packaging companies collaborated to develop a circular economy for plastic in the country. The companies are also innovating and developing flexible food packaging products in the region. For instance, in July 2019, ProAmpac achieved silver PAC Canadian leadership awards for designing the packaging for new children's snacks and the second for graphics innovation in flexible packaging for premier hair care products.

North America Plastic Packaging Industry Overview

The North America Plastic Packaging Market is highly competitive and has several major players. A few of the players enjoy better market goodwill and extended geographical recognition and presence. The major players, who have a relatively prominent share in the market, are focusing on expanding their customer base across the end-user industries.

  • JUN 2020- Amcor partnered with Espoma Organic to innovate more sustainable packaging and launch a new bio-based polymer package. The polyethylene (PE) film contains 25% bio-based material derived, in this case, from sugarcane.
  • SEP 2020- Amcor collaborated with Nestle to launch recyclable flexible retort pouches that will improve the environmental footprint of consumer packaging by up to 60%, starting with wet cat food. The new pouch meets the packaging guidelines for a circular economy recently published by the CEFLEX Consortium.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 The Increased Demand for Convenient Packaging
    • 5.1.2 Changing Demographic and Lifestyle Factors
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Regulation on Manufacturers Pertaining to Environmental Degradation
  • 5.3 Assessment of the Impact of COVID 19 on the market

6 MARKET SEGMENTATION - BY TYPE

  • 6.1 Rigid Plastic Packaging
    • 6.1.1 By Material
      • 6.1.1.1 PE
      • 6.1.1.2 PP
      • 6.1.1.3 PET
      • 6.1.1.4 PS and EPS
      • 6.1.1.5 Other Materials
    • 6.1.2 By Product
      • 6.1.2.1 Bottles and Jars
      • 6.1.2.2 Trays and Containers
      • 6.1.2.3 Caps and Closures
      • 6.1.2.4 Other Products
    • 6.1.3 By End User
      • 6.1.3.1 Food
      • 6.1.3.2 Beverage
      • 6.1.3.3 Personal Care
      • 6.1.3.4 Pharmaceuticals
      • 6.1.3.5 Other End Users
  • 6.2 Flexible Plastic Packaging
    • 6.2.1 By Material
      • 6.2.1.1 PE
      • 6.2.1.2 BOPP
      • 6.2.1.3 CPP
      • 6.2.1.4 Other Materials
    • 6.2.2 By Product
      • 6.2.2.1 Pouches and Bags
      • 6.2.2.2 Films and Wraps
      • 6.2.2.3 Other Products
    • 6.2.3 By End User
      • 6.2.3.1 Food
      • 6.2.3.2 Beverage
      • 6.2.3.3 Personal Care
      • 6.2.3.4 Other End Users
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 US
    • 6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Berry Global Inc.
    • 7.1.2 Anchor Packaging
    • 7.1.3 Amcor PLC
    • 7.1.4 Mondi PLC
    • 7.1.5 American Packaging Corporation
    • 7.1.6 Tetra Pak International SA
    • 7.1.7 U.S. Packaging & Prapping LLC
    • 7.1.8 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.9 Packaging Corporation of America
    • 7.1.10 Owens Illinois Inc.
    • 7.1.11 Transcontinental Inc.
    • 7.1.12 Emmerson Packaging
    • 7.1.13 DS Smith PLC
    • 7.1.14 Winpak Ltd
    • 7.1.15 ES Plastic
    • 7.1.16 Guycan Plastics Limited
    • 7.1.17 Sonoco Products Company
    • 7.1.18 St. Johns Packaging
    • 7.1.19 Flair Flexible Packaging Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET