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市場調査レポート
商品コード
1432314
デジタルコマースの動向:NRF Buzzword Bingo 2024Digital Commerce Trends: NRF Buzzword Bingo 2024 |
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デジタルコマースの動向:NRF Buzzword Bingo 2024 |
出版日: 2024年02月23日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即納可能
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当レポートでは、2024年1月13日から16日までニューヨークで開催されるNational Retailers Federationのカンファレンスにおいて、各ベンダーのブースで使用される表現について詳細に分析しています。この分析により、デジタルコマーステクノロジーを提供するベンダーのマーケティングに共通する動向やテーマについて洞察することができます。この中には、真に差別化されたコンセプトや、バイヤーにとって矛盾したり曖昧な意味を持つ用語も含まれています。IDCのWorldwide Digital Commerce, IDCのリサーチディレクターであるHeather Hershey氏は、次のように指摘しています。「テクノロジー製品のマーケティング担当者は、技術的な深みとわかりやすいコミュニケーションとの間で、洗練されたバランスを取る必要があります。加えて、明確なコミュニケーションと先見性のあるマーケティングの物語の間の不均衡は、買い手の冷笑と疎外につながる可能性があります。
This IDC Market Perspective offers a detailed analysis of the language used in the public displays of booth vendors at the National Retailers Federation conference held from January 13 to 16, 2024, in New York City. This analysis will provide insight into the common trends and themes among the marketing of vendors of digital commerce technology, including truly differentiated concepts and terminology that have conflicting or ambiguous meaning to buyers."Digital commerce software vendors must continuously adapt their language to echo industry trends, capturing the zeitgeist while effectively conveying their unique value proposition. Unfortunately, this can create opaque and coded language about the value of the technology," suggests Heather Hershey, research director of Worldwide Digital Commerce, IDC. "Technology product marketers need to strike a sophisticated balance between technical depth and accessible communication. In addition, an imbalance between clear communication and visionary marketing narratives can lead to buyer cynicism and alienation."