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市場調査レポート
商品コード
1432314

デジタルコマースの動向:NRF Buzzword Bingo 2024

Digital Commerce Trends: NRF Buzzword Bingo 2024

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 14 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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デジタルコマースの動向:NRF Buzzword Bingo 2024
出版日: 2024年02月23日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

当レポートでは、2024年1月13日から16日までニューヨークで開催されるNational Retailers Federationのカンファレンスにおいて、各ベンダーのブースで使用される表現について詳細に分析しています。この分析により、デジタルコマーステクノロジーを提供するベンダーのマーケティングに共通する動向やテーマについて洞察することができます。この中には、真に差別化されたコンセプトや、バイヤーにとって矛盾したり曖昧な意味を持つ用語も含まれています。IDCのWorldwide Digital Commerce, IDCのリサーチディレクターであるHeather Hershey氏は、次のように指摘しています。「テクノロジー製品のマーケティング担当者は、技術的な深みとわかりやすいコミュニケーションとの間で、洗練されたバランスを取る必要があります。加えて、明確なコミュニケーションと先見性のあるマーケティングの物語の間の不均衡は、買い手の冷笑と疎外につながる可能性があります。

エグゼクティブスナップショット

新しい市場の発展とダイナミクス

  • Buzzword Bingo:NRF 2024のデジタルコマース動向の上位4を求めて
    • NRF 2024の上位25動向
    • NRF 2024で最も注目された動向のベンダー20社
    • 観察された最も差別化されたベンダー:VTEX
  • NRF 2024デジタルコマースの動向と分析の概要
    • AIとML
      • AI≠ML
      • ML⊂AI
      • GenAI⊂ML⊂AI
    • パーソナライゼーションとエクスペリエンス
    • 構成可能な統合コマース
      • "Composable" "Modular" "Headless"が目立ったが、「統合」ほど動向ではなかった
      • 「ユニファイドコマース」について
    • 観察された"Unified"言語の例
      • Unified Commerce:プラットフォームのブランド変更の観点
      • Unified:デジタルトランスフォーメーションのリブランドの視点
      • Unified:オムニチャネルのリブランドの視点
    • 信頼と安心
  • 調査手法

技術サプライヤーへのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US51824223

This IDC Market Perspective offers a detailed analysis of the language used in the public displays of booth vendors at the National Retailers Federation conference held from January 13 to 16, 2024, in New York City. This analysis will provide insight into the common trends and themes among the marketing of vendors of digital commerce technology, including truly differentiated concepts and terminology that have conflicting or ambiguous meaning to buyers."Digital commerce software vendors must continuously adapt their language to echo industry trends, capturing the zeitgeist while effectively conveying their unique value proposition. Unfortunately, this can create opaque and coded language about the value of the technology," suggests Heather Hershey, research director of Worldwide Digital Commerce, IDC. "Technology product marketers need to strike a sophisticated balance between technical depth and accessible communication. In addition, an imbalance between clear communication and visionary marketing narratives can lead to buyer cynicism and alienation."

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • Buzzword Bingo: In Search of Top 4 Digital Commerce Trends at NRF 2024
    • Top 25 Trends at NRF 2024
    • The 20 Most On-Trend Vendors Observed at NRF 2024
    • Most Differentiated Vendor Observed: VTEX
  • Summary of NRF 2024 Digital Commerce Trends and Analysis
    • AI and ML
      • AI ≠ ML
      • ML ⊂ AI
      • GenAI ⊂ ML ⊂ AI
    • Personalization and Experience
    • Composable and Unified Commerce
      • "Composable," "Modular," and "Headless" Were Prominent, But Not as On-Trend as "Unified"
      • About "Unified Commerce"
    • Examples of "Unified" Language Observed
      • Unified Commerce: The Platform Rebrand Perspective
      • Unified: The Digital Transformation Rebrand Perspective
      • Unified: The Omni-Channel Rebrand Perspective
    • Trust and Security
  • Methodology

Advice for the Technology Supplier

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  • Related Research
  • Synopsis