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市場調査レポート
商品コード
1680120
デジタルコマースによるマルチステップB2B販売における価値創造の機会Value Creation Opportunities in Multi-Step B2B Sales via Digital Commerce |
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デジタルコマースによるマルチステップB2B販売における価値創造の機会 |
出版日: 2025年03月14日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能
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このIDCの展望では、マルチステップB2Bセールスを分析し、複雑な流通ネットワーク、付加価値再販業者、パートナーとの関係といった急速に進化する状況に焦点を当てています。本書では、マルチステップB2B販売における変革の主要動向と価値創造の機会を探る。最終的には、関連する課題に対処し、企業が新たな機会を活用できるようにする上で、デジタル技術がいかに重要な役割を果たせるかについての洞察を提供します。「マルチステップB2B販売は、価値創造とビジネスモデル革新のための数多くの機会を提供します。しかし、それらは俊敏なアプローチとパートナーのライフサイクルを注意深く管理することによってのみ、完全に実現することができます。バリューチェーン全体で真に価値を引き出すには、企業はクラウドとAIを活用したソリューションを戦略的に活用し、コラボレーション、実行、顧客へのサービスのあり方を変革する必要があります。」と、IDC、ワールドワイドデジタルコマース担当シニアリサーチアナリスト、マーク・カシディッド氏は述べました。
This IDC Perspective analyzes multi-step B2B sales, highlighting the rapidly evolving landscape of complex distribution networks, value-added resellers, and partner relationships. This document explores the key trends driving transformation as well as value creation opportunities in multi-step B2B sales. Ultimately, it provides insights on how digital technologies can play an important role in addressing related challenges and enabling companies to capitalize on emerging opportunities. "Multi-step B2B sales offer numerous opportunities for value creation and business model innovation. However, they can only be fully realized through an agile approach and careful management of the partner life cycle. To truly unlock value across the entire value chain, companies must strategically leverage cloud and AI-enabled solutions, transforming the way they collaborate, execute, and serve their customers." - Mark Casidsid, senior research analyst, worldwide digital commerce, IDC