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市場調査レポート
商品コード
1680120

デジタルコマースによるマルチステップB2B販売における価値創造の機会

Value Creation Opportunities in Multi-Step B2B Sales via Digital Commerce


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IDC
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英文 11 Pages
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デジタルコマースによるマルチステップB2B販売における価値創造の機会
出版日: 2025年03月14日
発行: IDC
ページ情報: 英文 11 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

このIDCの展望では、マルチステップB2Bセールスを分析し、複雑な流通ネットワーク、付加価値再販業者、パートナーとの関係といった急速に進化する状況に焦点を当てています。本書では、マルチステップB2B販売における変革の主要動向と価値創造の機会を探る。最終的には、関連する課題に対処し、企業が新たな機会を活用できるようにする上で、デジタル技術がいかに重要な役割を果たせるかについての洞察を提供します。「マルチステップB2B販売は、価値創造とビジネスモデル革新のための数多くの機会を提供します。しかし、それらは俊敏なアプローチとパートナーのライフサイクルを注意深く管理することによってのみ、完全に実現することができます。バリューチェーン全体で真に価値を引き出すには、企業はクラウドとAIを活用したソリューションを戦略的に活用し、コラボレーション、実行、顧客へのサービスのあり方を変革する必要があります。」と、IDC、ワールドワイドデジタルコマース担当シニアリサーチアナリスト、マーク・カシディッド氏は述べました。

エグゼクティブスナップショット

状況概要

  • マルチステップB2Bセールスの変革を推進する動向
  • マルチステップB2Bセールスにおける価値創造の機会
    • メーカーにとっての価値
    • パートナーにとっての価値
  • 取り組む課題
  • クラウドとAIテクノロジーを活用して多段階のB2B販売を強化
  • デジタルコマースによる多段階B2B販売の課題への対応
    • パートナーパフォーマンスモニタリング
    • チャネル競合の解決
    • プロセスの自動化と統合
    • データに基づく意思決定

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: EUR153227125

This IDC Perspective analyzes multi-step B2B sales, highlighting the rapidly evolving landscape of complex distribution networks, value-added resellers, and partner relationships. This document explores the key trends driving transformation as well as value creation opportunities in multi-step B2B sales. Ultimately, it provides insights on how digital technologies can play an important role in addressing related challenges and enabling companies to capitalize on emerging opportunities. "Multi-step B2B sales offer numerous opportunities for value creation and business model innovation. However, they can only be fully realized through an agile approach and careful management of the partner life cycle. To truly unlock value across the entire value chain, companies must strategically leverage cloud and AI-enabled solutions, transforming the way they collaborate, execute, and serve their customers." - Mark Casidsid, senior research analyst, worldwide digital commerce, IDC

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Trends Driving the Transformation in Multi-Step B2B Sales
  • Value Creation Opportunities in Multi-Step B2B Sales
    • Value for Manufacturers
    • Value for Partners
  • Challenges to Address
  • Leveraging Cloud and AI Technology to Enhance Multi-Step B2B Sales
  • Addressing Challenges in Multi-Step B2B Sales Through Digital Commerce
    • Partner Performance Monitoring
    • Channel Conflict Resolution
    • Process Automation and Integration
    • Data-Driven Decision Making

Advice for the Technology Buyer

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  • Synopsis