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市場調査レポート
商品コード
1317041

コンピュータビジョン:デジタル化が進む小売エコシステムにおけるデータ洞察の加速化

Computer Vision: Accelerating Data Insights in an Increasingly Digitized Retail Ecosystem

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 14 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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コンピュータビジョン:デジタル化が進む小売エコシステムにおけるデータ洞察の加速化
出版日: 2023年07月28日
発行: IDC
ページ情報: 英文 14 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

このIDC Perspectiveでは、小売業界におけるコンピュータビジョンの現在と将来の役割について調査しています。コンピュータビジョンとは何か、どのように機能するのか、小売企業における開発、検証、導入のアプローチなど、コンピュータビジョンについて深く掘り下げています。またIDCは、小売業におけるコンピュータビジョン活用事例として、実験的なもの、新たなもの、確立されたものを特定・分析しています。IDCの調査とエコシステムに関する議論は、コンピュータビジョンが顧客体験の向上、店舗における業務効率の向上、イノベーションの機会の発見に果たす長期的な役割を改めて示しています。IDCのComputer Vision AI Tools and Technology Research ProgramのリサーチディレクターであるMatt Arcaro氏は、次のように述べています。「小売企業にとって、コンピュータビジョンの潜在的な価値は明らかですが、どのユースケースを優先し、最初に追求すべきかを決定することが、小売企業にとっての主要なハードルとなっています。コンピュータビジョンの広範な適用可能性と、小売業者の現在および将来の業務目標との強い整合性と適合性により、価値の高い使用事例のパイプラインが形成されます。新たなAIツールやテクノロジーと組み合わせることで、コンピュータビジョンは、小売業者がこれまで隠されていたデータを取得し、運用するのに役立ち、実店舗が顧客の行動、嗜好、エンゲージメントに関する同じ洞察力を持つオンラインショッピング環境のように機能するようになります」

エグゼクティブスナップショット

状況の概要

  • イントロダクション
  • 現代の小売業者は市場の厳しい逆風に直面している
  • 店舗におけるコンピュータービジョンAIの役割
  • コンピュータービジョンとは何ですか?
  • 水平コンピュータビジョンのアプリケーションと用途のベースライン化
  • 組織がコンピュータビジョンにアクセスする方法
  • コンピュータービジョンのライフサイクルプロセスを理解する
  • 小売業におけるコンピュータビジョンの導入状況を調査する
  • 小売業におけるコンピュータビジョンの課題
  • コンピュータビジョンの実装は、モジュール式で柔軟なテクノロジーを目指す小売業の傾向に合わせるべきです
  • 小売業におけるコンピュータビジョン対応のユースケースの特定と評価

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 要約
目次
Product Code: US51002223

This IDC Perspective investigates the current and future role of computer vision within the retail industry. This includes a deep dive into computer vision - what it is, how it works, and the approaches for developing, validating, and deploying it within retail organizations. IDC also identifies and analyzes key experimental, emerging, and established computer vision-enabled use cases for retailers. IDC's research and ecosystem discussions reiterate the long-term role that computer vision will play in improving customer experience, increasing operational efficiencies in stores, and finding opportunities for innovation. Although the journey to fully realize computer vision's potential remains long, retailers and their technology partners should remain committed to future development and adoption."The potential value of computer vision to help retail organizations is crystal clear, yet the primary hurdle for retailers remains determining which use case should be prioritized and pursued first," said Matt Arcaro, research director of IDC's Computer Vision AI Tools and Technology Research Program. "The broad applicability of computer vision and its strong alignment and fit with a retailer's current and future operational goals create a high-value use case pipeline to be unlocked.""We see computer vision solutions adding value across operational domains," said Leslie Hand, GVP, IDC Retail and Financial Insights. "Combined with emerging AI tools and technologies, computer vision will help retailers capture and operationalize data that has previously been hidden, making brick and mortar stores function more like online shopping environments with the same insights into customer behavior, preference, and engagement."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Introduction
  • Modern Retailers Face Challenging Market Headwinds
  • The Role of Computer Vision AI in Stores
  • What Is Computer Vision?
  • Baselining Horizontal Computer Vision Applications and Uses
  • How Organizations Gain Access to Computer Vision
  • Understanding the Computer Vision Life-Cycle Process
  • Investigating the State of Computer Vision Adoption in Retail
  • Computer Vision Challenges in Retail
  • Computer Vision Implementations Should Align with Retail's Trend Toward Modular, Flexible Technology
  • Identifying and Evaluating Computer Vision-Enabled Use Cases in Retail

Advice for the Technology Buyer

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  • Related Research
  • Synopsis