表紙:欧州・北米・中国における新車EV小売デジタル化イニシアチブによる成長機会
市場調査レポート
商品コード
1152290

欧州・北米・中国における新車EV小売デジタル化イニシアチブによる成長機会

Growth Opportunities from Digital Retail Initiatives for New Electric Vehicles in Europe, North America, and China

出版日: | 発行: Frost & Sullivan | ページ情報: 英文 84 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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欧州・北米・中国における新車EV小売デジタル化イニシアチブによる成長機会
出版日: 2022年10月26日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 84 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

小売バリューチェーンのステークホルダーは、デジタル化の進展と消費者のオンライン購入の快適性への期待から、オムニチャネルの購入オプションを提供する必要があります。このことが、今後7年のEV小売のデジタル化の成長を後押しする見通しです。

当レポートでは、欧州・北米・中国における新車EVの小売デジタル化イニシアチブを調査し、市場背景、市場への各種影響因子の分析、主なデジタル小売技術の概要・使用事例・OEMによるイニシアチブ、地域・販売チャネル別のBEV販売台数の予測、ベストセラーモデル、成長機会の分析などをまとめています。

目次

戦略的必須要件

  • 成長がますます困難になる理由
  • Strategic Imperative 8(TM)
  • 上位3つの戦略的必須要件の市場への影響
  • Growth Pipeline Engine(TM)を推進する成長機会

成長機会の分析

  • 新車BEV小売におけるデジタル化:市場概要
  • 調査手法
  • 調査課題
  • 分類:販売チャネル/OEMカテゴリー/地域
  • 定義
  • 新しい形態:例
  • 主要企業:地域別
  • 成長指標
  • 成長促進要因
  • 成長抑制要因
  • 競合環境
  • 主要OEMの市場シェア

デジタル新車BEV小売の概要

  • BEV小売のエコシステム・デジタルの関与
  • カスタマージャーニーにおけるデジタルの進化
  • BEVの販売チャネルをデジタル化する理由
  • BEV小売のデジタル化:地域シナリオ
  • BEV小売のデジタル化に影響を与える潜在的な動向
  • BEV小売における潜在的な動向の影響
  • 関連法規制
  • 欧州の新車販売動向
  • 南北アメリカの新車販売動向
  • 中国の新車販売動向
  • BEV OEMの販売チャネルの採用:地域別
  • 主な調査結果・現在および将来の見通し

デジタル小売技術とアプローチ

  • 自動車小売における主要デジタル技術:採用ロードマップ
  • 主要なデジタル技術:AI/ML - 使用事例・OEMイニシアチブ
  • 主要なデジタル技術:ブロックチェーン - 使用事例・OEMイニシアチブ
  • 主要なデジタル技術:ビデオストリーミングプラットフォーム - 使用事例・OEMイニシアチブ
  • 主要なデジタル技術:メタバース (AR・VR) - 使用事例・OEMイニシアチブ
  • 主なデジタルBEV小売アプローチ
  • デジタルBEV小売アプローチの販売チャネル全体への適用可能性

OEM評価:カテゴリー別

  • BEV OEMの分類
  • 販売チャネルの採用:従来型OEMのステータス
  • 販売チャネルの採用:ピュアプレイOEM/ダイバーシファイア別のステータス
  • BEV OEMの能力の概要:カテゴリー別
  • BEV OEMのSWOT分析:カテゴリー別
  • 概要:従来型OEM
  • 概要:ピュアプレイOEM
  • 概要:ダイバーシファイア

BEV販売チャネルの予測・ケーススタディ:地域別

  • 予測の前提条件/考慮事項
  • デジタル化の可能性・BEV小売への影響:地域別
  • 欧州:販売チャネル別のBEV販売台数の予測・ベストセラーモデル
  • 欧州:OEMによるBEV販売チャネルの採用
  • 欧州:注目の小売デジタル化イニシアチブ
  • 北米:販売チャネル別のBEV販売台数の予測・ベストセラーモデル
  • 北米:OEMによるBEV販売チャネルの採用
  • 北米:注目の小売デジタル化イニシアチブ
  • 中国:販売チャネル別のBEV販売台数の予測・ベストセラーモデル
  • 中国:OEMによるBEV販売チャネルの採用
  • 中国:注目の小売デジタル化イニシアチブ

成長機会の領域

  • 成長機会1:代理店販売モデル
  • 成長機会2:特約店の廃止
  • 成長機会3:世界的展開

次のステップ

目次
Product Code: K7BA-41

Online and Agency Sales Channels will Drive Competitive Intensity

This Frost & Sullivan research service analyzes digital retail initiatives in new electric vehicle (EV) sales, focusing on the European, North American, and Chinese new electric passenger vehicle market. It provides an overview of the digitalization influence on stakeholders in the retail value chain.

This study discusses potential digital trends and implications, examines the European, North American, and Chinese regulatory landscape, and elaborates on sales trends through various channels. In addition, it assesses customers' online journeys, digitalization impact on each retail activity, and the stance of important OEMs regarding online sales implementation.

The research service discusses growth opportunities for digital electric vehicle retailing and offers actionable insight to market participants to leverage these opportunities.

Retail value chain stakeholders must offer omnichannel purchase options due to digital advancement and consumers expecting online purchase comfort. It will boost EV retail digitalization growth in the next 7 years. Likewise, industry stakeholders should digitalize every aspect of the sales process to use this opportunity and ensure faster growth.

Key Issues Addressed:

  • Digital activities in direct-to-customer (D2C) new battery electric vehicle (BEV) retailing
  • Impact of digitalizing new BEV retailing
  • Key industry trends impacting the digitalizing D2C channel in new BEV retailing
  • Digital D2C sales approach of different stakeholders and implications
  • Sales forecast for BEVs by various sales channels
  • Identification of top OEMs and companies to watch

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of Top 3 Strategic Imperatives on Digitalization in New Battery Electric Vehicles (BEVs) Retailing
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis

  • Digitalization in New BEV Retailing: Market Overview
  • Research Methodology
  • Questions This Study Will Answer
  • Segmentation: Sales Channels/OEM Category/Regions
  • Definitions
  • New Format: Examples
  • Competitors by Regions
  • Growth Metrics
  • Growth Drivers
  • Growth Restraints
  • Competitive Environment
  • Market Share of Key OEMs

Digital New Battery Electric Vehicle Retailing Overview

  • BEV Retail Ecosystem and Digital Involvement
  • Digital Evolution in the Customer Purchase Journey
  • Rationale To Digitalize BEV Sales Channels
  • Digitalization of BEV Retail: Regional Scenario
  • Potential Trends Impacting Digitalization in BEV Retailing
  • Implications of Potential Trends on BEV Retailing
  • Relevant Regulations and Legislations
  • European New Vehicle Sales Trend
  • Americas New Vehicle Sales Trend
  • Chinese New Vehicle Sales Trends
  • BEV OEMs Sales Channel Adoption by Region
  • Key Findings/Current Outlook and Future Outlook
  • Key Findings/Current Outlook and Future Outlook (continued)

Digital Retail Technology and Approach

  • Key Digital Technology in Automotive Retail: Adoption Roadmap
  • Select Key Digital Technology: AI/ML-Use Case/OEM Initiative
  • Select Key Digital Technology: Blockchain-Use Case/OEM Initiative
  • Select Key Digital Technology: Video Streaming Platform-Use Case/OEM Initiative
  • Select Key Digital Technology: Metaverse (AR and VR)-Use Case/OEM Initiative
  • Key Digital BEV Retail Approach
  • Digital BEV Retail Approach Applicability Across Sales Channels

OEM Assessment by Category

  • Categorization of BEV OEMs
  • Sales Channel Adoption: Status by Traditional OEM
  • Sales Channel Adoption: Status by Traditional OEM (continued)
  • Sales Channel Adoption: Status by Pure Player/Diversifier
  • Overview of BEV OEMs' Capabilities by Category
  • Swot Analysis by BEV OEM Category
  • Overview: Traditional OEMs
  • Overview: Pure Play OEMs
  • Overview: Diversifiers

Regional BEV Sales Channel Forecast/Case Studies

  • Forecast Assumptions/Considerations
  • Digitalization Potential by Region and Impact on BEV Retailing
  • BEV Sales Forecast by Sales Channels and Best-selling Models, Europe
  • BEV Sales Forecast by Sales Channels and Best-selling Models, Europe (continued)
  • BEV Sales Channel Adoption by OEMs Operating in Europe
  • Notable Retail Digitalization Initiatives in Europe
  • BEV Sales Forecast by Sales Channels and Best-selling Models, North America
  • BEV Sales Forecast by Sales Channels and Best-selling Models, North America (continued)
  • BEV Sales Channel Adoption by OEM, North America
  • Notable Retail Digitalization Initiatives in North America
  • BEV Sales Forecast by Sales Channels and Best-selling Models, China
  • BEV Sales Forecast by Sales Channels and Best-selling Models, China (continued)
  • BEV Sales Channel Adoption by OEM, China
  • Notable Retail Digitalization Initiatives in China

Growth Opportunity Universe

  • Growth Opportunity 1: Agency Sales Model
  • Growth Opportunity 1: Agency Sales Model (continued)
  • Growth Opportunity 2: Elimination of Dealerships
  • Growth Opportunity 2: Elimination of Dealerships (continued)
  • Growth Opportunity 3: Global Expansion
  • Growth Opportunity 3: Global Expansion (continued)

Next Steps

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