デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1402690

オムニチャネルリテイリング市場:小売形態別、業種別、地域別

Omnichannel Retailing Market, By Retail Format, By Industry Vertical, By Geography

出版日: | 発行: Coherent Market Insights | ページ情報: 英文 165 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.53円
オムニチャネルリテイリング市場:小売形態別、業種別、地域別
出版日: 2023年12月20日
発行: Coherent Market Insights
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

オムニチャネルリテイリングの世界市場規模は、2023年には78億米ドルと推定され、2023年から2030年にかけてCAGR14%で成長し、2030年には195億1,000万米ドルに達すると予測されています。

レポート範囲 レポート詳細
基準年 2022年 2023年の市場規模 78億米ドル
実績データ 2018年~2021年 予測期間 2023-2030
予測期間のCAGR 14.00% 2030年の市場規模予測 195億1,000万米ドル
図1.オムニチャネルリテイリングの世界市場シェア(%)、地域別、2023年
Omnichannel Retailing Market-IMG1

オムニチャネルリテイリングとは、販売、マーケティング、顧客サービスに対するアプローチであり、顧客が好みのチャネルで企業とやり取りできるようにし、利用するチャネルに関係なく、つながりのある体験を提供するものです。オムニチャネルリテイリングは、在庫管理と可視性の向上を可能にします。小売企業は、さまざまな場所から注文に応じることができるため、在庫切れや過剰在庫の状況を最小限に抑えることができます。オムニチャネルリテイリングは、オンライン、店舗、モバイルアプリ、その他のチャネルを問わず、顧客にシームレスで一貫性のあるショッピング体験を提供します。

このような体験の向上は、顧客満足度とロイヤルティの向上につながります。顧客に複数のタッチポイントと柔軟な購入オプションを提供することで、小売業者はより幅広い顧客を獲得し、売上を拡大できる可能性があります。オムニチャネルリテイリングの顧客は、1つのチャネルのみを利用する顧客よりも消費額が高く、買い物頻度も高い傾向にあります。

市場力学

オムニチャネルリテイリング市場は、消費者の嗜好や行動の変化に大きく後押しされています。今日の消費者は、あらゆるプラットフォームで一貫性のあるスムーズな購買体験を求めています。彼らは、オンラインで商品を閲覧し、多数のタッチポイントで商品を購入し、店舗で商品を受け取ったり返品したりする自由を望んでいます。統合されカスタマイズされたショッピングジャーニーを提供し、こうした期待に応えることができる小売企業は、競争上優位に立つことができます。

効率的なオムニチャネル戦略の導入と管理は難しいかもしれないです。シームレスなエクスペリエンスを実現するためには、多数のシステム、データベース、チャネルを統合する必要があるため、大規模なテクノロジーインフラが必要となります。小売企業は、データの一貫性を保証し、レガシーシステムと新しいプラットフォームを接続し、チャネルをまたいで顧客情報を単一のビューに保つという課題に直面する可能性があります。

本調査の主な特徴

  • 本レポートでは、世界のオムニチャネルリテイリング市場を詳細に分析し、2022年を基準年とした予測期間(2023年~2030年)の市場規模および複合年間成長率(CAGR%)を掲載しています。
  • また、さまざまなセグメントにおける潜在的な収益機会を明らかにし、この市場に対する魅力的な投資提案のマトリックスについて解説しています。
  • また、市場促進要因、抑制要因、機会、新製品の上市や承認、市場動向、地域別の展望、主要企業が採用する競争戦略などに関する主要考察も提供しています。
  • 企業ハイライト、製品ポートフォリオ、主要ハイライト、財務実績、戦略などのパラメータに基づいて、世界のオムニチャネルリテイリング市場の主要企業をプロファイルしています。
  • 本レポートからの洞察により、マーケティング担当者や企業の経営陣は、将来の製品発売、タイプアップ、市場拡大、マーケティング戦術に関する情報に基づいた意思決定を行うことができます。
  • オムニチャネルリテイリングの世界市場レポートは、投資家、サプライヤー、製品メーカー、流通業者、新規参入者、財務アナリストなど、この業界の様々な利害関係者を対象としています。
  • 利害関係者は、世界のオムニチャネルリテイリング市場の分析に使用される様々な戦略マトリックスを通じて、意思決定が容易になります。

目次

第1章 調査の目的と前提条件

  • 調査目的
  • 前提条件
  • 略語

第2章 市場展望

  • レポートの説明
    • 市場の定義と範囲
  • エグゼクティブサマリー
  • Coherent Opportunity Map(COM)

第3章 市場力学、規制、動向分析

  • 市場力学
    • 促進要因
  • 消費者の行動の変化
    • 抑制要因
  • 技術の複雑さと統合の課題
    • 機会
  • オンラインとオフラインのチャネルのシームレスな統合
  • 影響分析
  • 主なハイライト
  • 規制シナリオ
  • 製品の発売/承認
  • PEST分析
  • ポーターの分析
  • 合併と買収のシナリオ

第4章 オムニチャネルリテイリング市場-COVID-19パンデミックの影響

  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の疫学
  • 供給側と需要側の分析
  • 経済的影響

第5章 オムニチャネルリテイリング市場、小売形態別、2017~2030年

  • 実店舗
  • eコマースプラットフォーム

第6章 オムニチャネルリテイリング市場、業種別、2017~2030年

  • ファッション・アパレル
  • エレクトロニクス・電化製品
  • 日用消費財・食料品
  • リフォーム

第7章 オムニチャネルリテイリング市場、地域別、2017~2030年

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • 欧州
  • ドイツ
  • 英国
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • ロシア
  • その他欧州
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • オーストラリア
  • 韓国
  • ASEAN
  • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • メキシコ
  • その他ラテンアメリカ
  • 中東とアフリカ
  • GCC諸国
  • 南アフリカ
  • その他中東とアフリカ

第8章 競合情勢

  • Amazon
  • Walmart
  • Alibaba Group
  • Target Corporation
  • JD.com
  • eBay Inc.
  • Best Buy Co., Inc.
  • Zara(Inditex Group)
  • The Home Depot, Inc.
  • Nordstrom, Inc.
  • Macy's, Inc.
  • Costco Wholesale Corporation
  • Apple Inc.
  • Tesco PLC
  • ASOS PLC

第9章 セクション

  • 調査手法
  • 出版社について
目次
Product Code: CMI5968

The Global Omnichannel Retailing Market size is estimated to be valued at US$ 7.80 billion in 2023 and is expected to reach US$ 19.51 billion by 2030, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 14% from 2023 to 2030.

Report Coverage Report Details
Base Year: 2022 Market Size in 2023: US$ 7.80 Bn
Historical Data for: 2018 to 2021 Forecast Period: 2023 - 2030
Forecast Period 2023 to 2030 CAGR: 14.00% 2030 Value Projection: US$ 19.51 Bn
Figure 1. Global Omnichannel Retailing Market Share (%), by Region, 2023
Omnichannel Retailing Market - IMG1

Omnichannel retailing is an approach to sales, marketing, and customer service that allows customers to interact with businesses on their preferred channels and provides a connected experience regardless of the channel they use. Omnichannel retailing allows for better inventory management and visibility. Retailers can fulfill orders from various locations, minimizing stockouts and overstock situations. Many retailers have adopted omnichannel as a way to connect with customers. omnichannel retailing offers customers a seamless and consistent shopping experience, whether they engage with a retailer online, in-store, via mobile apps, or through other channels.

This enhanced experience can lead to increased customer satisfaction and loyalty. By providing customers with multiple touchpoints and flexible purchasing options, retailers can capture a broader audience and potentially increase sales. Omnichannel retailing customers tend to spend more and shop more frequently than those using only one channel.

Market Dynamics

The omnichannel retailing market is significantly being driven by changing consumer tastes and behavior. Today's consumers demand a consistent and smooth buying experience across all platforms. They desire the freedom to browse products online, buy products through numerous touchpoints, and pick up or return items from stores. Retailers who can deliver an integrated and customized shopping journey and match these expectations have a competitive advantage.

An efficient omnichannel strategy might be difficult to implement and manage. To create a seamless experience, integrating numerous systems, databases, and channels necessitates a substantial technology infrastructure. Retailers may encounter challenges assuring data consistency, connecting legacy systems with new platforms, and keeping a single view of customer information across channels.

Key features of the study:

  • This report provides an in-depth analysis of the global Omni channel retailing market, and provides market size (US$ Billion) and compound annual growth rate (CAGR%) for the forecast period (2023-2030), considering 2022 as the base year
  • It elucidates potential revenue opportunities across different segments and explains attractive investment proposition matrices for this market
  • This study also provides key insights about market drivers, restraints, opportunities, new product launches or approval, market trends, regional outlook, and competitive strategies adopted by key players
  • It profiles key players in the global omnichannel retailing market based on the following parameters - company highlights, product portfolio, key highlights, financial performance, and strategies
  • Key companies covered as a part of this study include Amazon, Walmart, Alibaba Group, Target Corporation, JD.com, eBay Inc., Best Buy Co., Inc., Zara (Inditex Group), The Home Depot, Inc., Nordstrom, Inc., Macy's, Inc., Costco Wholesale Corporation, Apple Inc., Tesco PLC, ASOS PLC
  • Insights from this report would allow marketers and the management authorities of the companies to make informed decisions regarding their future product launches, type up-gradation, market expansion, and marketing tactics
  • The global omnichannel retailing market report caters to various stakeholders in this industry including investors, suppliers, product manufacturers, distributors, new entrants, and financial analysts
  • Stakeholders would have ease in decision-making through various strategy matrices used in analyzing the global omnichannel retailing market

Omnichannel Retailing Market Detailed Segmentation:

  • By Retail Format
    • Brick-and-Mortar Stores
    • E-commerce Platforms
  • By Industry Vertical
    • Fashion & Apparel
    • Electronics & Appliances
    • FMCG & Grocery
    • Home Improvements
  • By Region
    • North America
    • Europe
    • Asia Pacific
    • Latin America
    • Middle East and Africa
  • Top companies in Omnichannel Retailing Market
    • Amazon
    • Walmart
    • Alibaba Group
    • Target Corporation
    • com
    • eBay Inc.
    • Best Buy Co., Inc.
    • Zara (Inditex Group)
    • The Home Depot, Inc.
    • Nordstrom, Inc.
    • Macy's, Inc.
    • Costco Wholesale Corporation
    • Apple Inc.
    • Tesco PLC
    • ASOS PLC

Table of Contents

1. Research Objectives and Assumptions

  • Research Objectives
  • Assumptions
  • Abbreviations

2. Market Purview

  • Report Description
    • Market Definition and Scope
  • Executive Summary
    • Market Snippet , By Retail Format
    • Market Snippet , By Industry Vertical
    • Market Snippet , By Region
  • Coherent Opportunity Map (COM)

3. Market Dynamics, Regulations, and Trends Analysis

  • Market Dynamics
    • Drivers
  • Changing Consumer Behavior
    • Restraints
  • Technological Complexity and Integration Challenges
    • Opportunities
  • Seamless Integration of Online and Offline Channels
  • Impact Analysis
  • Key Highlights
  • Regulatory Scenario
  • Product launch/Approvals
  • PEST Analysis
  • PORTER's Analysis
  • Merger and Acquisition Scenario

4. Omnichannel Retailing Market - Impact of Coronavirus (COVID-19) Pandemic

  • COVID-19 Epidemiology
  • Supply Side and Demand Side Analysis
  • Economic Impact

5. Omnichannel Retailing Market, By Retail Format, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • Brick-and-Mortar Stores
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030, (US$ Billion)
  • E-commerce Platforms
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030, (US$ Billion)

6. Omnichannel Retailing Market, By Industry Vertical, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, 2018 - 2030
    • Segment Trends
  • Fashion & Apparel
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Electronics & Appliances
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030, (US$ Billion)
  • FMCG & Grocery
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030, (US$ Billion)
  • Home Improvements
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, 2017-2030, (US$ Billion)

7. Omnichannel Retailing Market, By Geographic Region, 2017-2030, (US$ Bn)

  • Introduction
    • Market Share Analysis, By Country, 2023 and 2030 (%)
    • Y-o-Y Growth Analysis, For Country 2018 -2030
    • Country Trends
  • North America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Retail Format, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Industry Vertical, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Share Analysis, By Country, 2017 and 2030(%)
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Channel Integration, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Retail Format, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Industry Vertical, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Share Analysis, By Country, 2017 and 2030(%)
  • Germany
  • U.K.
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Channel Integration, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Retail Format, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Industry Vertical, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Share Analysis, By Country, 2017 and 2030(%)
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • ASEAN
  • Rest Of Asia Pacific
  • Latin America
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Channel Integration, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Retail Format, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Industry Vertical, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Share Analysis, By Country, 2017 and 2030(%)
  • Brazil
  • Mexico
  • Rest Of Latin America
  • Middle East & Africa
    • Introduction
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Channel Integration, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Retail Format, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Size and Forecast, and Y-o-Y Growth, By Industry Vertical, 2017-2030, (US$ Bn)
    • Market Share Analysis, By Country, 2017 and 2030 (%)
  • GCC Countries
  • South Africa
  • Rest of the Middle East and Africa

8. Competitive Landscape

  • Amazon
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Developments
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Walmart
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Alibaba Group
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Target Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • JD.com
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • eBay Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Best Buy Co., Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Zara (Inditex Group)
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • The Home Depot, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Nordstrom, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Macy's, Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Costco Wholesale Corporation
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Apple Inc.
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Tesco PLC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • ASOS PLC
    • Company Highlights
    • Product Portfolio
    • Key Highlights
    • Financial Performance
    • Strategies
  • Analyst Views

9. Section

  • Research Methodology
  • About us