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市場調査レポート
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1292372

IDC Perspective:2023年に向けたコネクテッドTVの広告成長が、ネイティブクラウドサービスに向けたメディアテクノロジーベンダーのイノベーションを促進する

IDC Perspective: Advertising Growth in Connected TV for 2023 Is Driving Media Technology Vendor Innovations for Native Cloud Services

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 13 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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IDC Perspective:2023年に向けたコネクテッドTVの広告成長が、ネイティブクラウドサービスに向けたメディアテクノロジーベンダーのイノベーションを促進する
出版日: 2023年06月13日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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概要

このIDCの調査では、メディア・エンターテインメント(M&E)および広告業界が、クラウドネイティブで、スマートで、効率的で、安全で、ファーストパーティデータを活用できる総所有コスト(TCO)目標を達成できるソリューションへの移行を目の当たりにしていることが明らかになりました。CTVの急速な成長は、消費者が従来のテレビからOTT(オーバー・ザ・トップ)ストリーミング・プラットフォームへと移行する中で、広告主が革新的かつ魅力的な方法で視聴者にアプローチする機会を生み出しています。本書で取り上げるベンダーの多くは、このNAB 2023で注目され、全体的なテーマとなった上位3分野(「ネイティブ」クラウドサービス、OTTおよびCTVストリーミング、AI/ML)をカバーしており、これらを組み合わせてTCOに対処することが可能です。CTVの成長は、メディアコンテンツ制作者、プロデューサー、プログラマー、放送局にとって、技術や市場の動向を明確に捉え、クラウドサービスへの移行に伴う今日の厳しい経済状況に対応するソリューションをM&E顧客に提供している革新的なベンダーに注目する機会をもたらします」とWorldwide Media and Entertainment Digital Strategiesのリサーチディレクター、Alex Holtzは述べています。「これらのベンダーと素早く関わり、コンサルテーション、戦略立案、ロードマップの調整、設計、ビジネスモデルのTCOについてパートナーとなることができる顧客は、この困難なキャズムを素早く、確実に、そして安全に越えて、消費者に利益をもたらすサービスを提供することができます」

エグゼクティブスナップショット

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目次
Product Code: US50631124

This IDC study highlights that the media and entertainment (M&E) and advertising industries are witnessing a shift toward solutions that are cloud native, smart, efficient, secure, and provide achievable total cost of ownership (TCO) targets that can leverage first-party data because of the emergence of connected TV (CTV) since this channel provides advertisers with a way to reach their desired audience with relevant ads at scale. The rapid growth of CTV is creating opportunities for advertisers to reach audiences in innovative and engaging ways, as consumers move away from traditional TV toward over-the-top (OTT) streaming platforms. Media companies that have invested in solutions that prioritize CTV interoperability are well-positioned to capture additional market share and achieve profitable growth.Many of the vendors discussed within this document cover the top 3 areas of focus and overall theme at this past NAB 2023, consisting of "native" cloud service offerings, OTT and CTV streaming and AI/ML, and how together they can address TCO. Depending on where you are in the transition to cloud services, one or more of these vendors can provide consultation, strategic planning, and most important, native products/services that help lower costs and increase margins and profits."The growth of CTV brings forth an opportunity for media content creators, producers, programmers, and broadcasters to focus on innovative vendors that have clearly followed technology and market trends to offer M&E customers solutions to address today's challenging economic climate as they transition to cloud services," says Alex Holtz, research director, Worldwide Media and Entertainment Digital Strategies. "Customers that can quickly engage these vendors and partner with them on consultation, strategic planning, road map alignment, design, and business model TCO can cross this challenging chasm quickly, reliably, and securely to serve consumers profitably."

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