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市場調査レポート
商品コード
1644467

コネクテッドTV-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Connected TV - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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コネクテッドTV-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

コネクテッドTV市場規模は2025年に105億米ドルと推定され、2030年には195億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは13.2%です。

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ネットワークスマートテレビは、インターネットサービスを介して標準的なブラウン管テレビでは利用できない幅広いイノベーションを提供するため、テレビ産業を変革する責任を負うことになります。このテレビにはWi-Fiやイーサネットポートが装備されており、ユーザーはインターネットに接続した状態を維持できます。

主要ハイライト

  • Apple TV、Amazon Fire TV、Google Chromecastなどのストリーミングメディアが消費者の視聴習慣を変えつつあります。いくつかのメーカーは、OTT(オーバー・ザ・トップ)コンテンツやデバイスのサプライヤーと協力し、セットトップボックスを必要としない内蔵機能を提供しています。例えば、TCLコーポレーションは、4K HDRテレビの発売でRoku Inc.と協力しました。
  • さらに、TVメーカーは、ユーザーインターフェース、コンテンツ集約、アプリケーション開発における最新の進歩を競いあっています。例えば、スマートTVには、ビデオや音楽をストリーミングするためのアプリケーションやウィジェットを実行できるOSが搭載されています。インテリジェントTVは、さまざまな先進的コンピューティング機能と一般的なインターネット機能との接続を記載しています。これにより消費者は、スマートTV上でマルチメディアコンテンツを検索、会話、探索、共有、更新、ダウンロードすることが可能になり、コネクテッドTVの需要を牽引しています。
  • さらに、世界のメディアの急速なデジタル化により、従来のテレビ画面がデジタル化されたスマートな代替製品に取って代わられ、市場開拓をさらに刺激しています。さらに、米国などでは、消費者の一人当たり所得が上昇し、製品が容易に入手できるようになったため、スマートコネクテッドテレビの需要が増加しています。
  • さらに、アンビエントインテリジェンス、自動ユーザーアシスタンス、消費者の可処分所得の増加といった機能により、モノのインターネット・エコシステムにおけるスマートTVの重要性が増していることも、市場成長に拍車をかけています。
  • パソコンやスマートフォンに似ているため、連動したテレビがクラッシュしたりフリーズしたりすることがあります。データ漏洩や、インターネット接続によるカメラやマイクへの不正アクセスに対する顧客の不安の高まりが、評価期間中のコネクテッドTVの市場拡大を抑制する可能性があります。
  • COVID-19の流行は、すべての消費者のライフスタイルや生活様式に劇的な影響を与えました。避難命令や在宅勤務の義務化の結果、家庭でのビデオ消費は史上最高水準に達しました。家庭内の大画面でストリーミング・コンテンツを消費し続けようとする消費者が増えるにつれ、新興諸国におけるモバイルユーザーの増加がスマートTVの大きな原動力となりました。

コネクテッドTV市場動向

スマートTVが最大の市場シェアを占める

  • スマートテレビは、従来のテレビに比べて最先端の機能とアプリケーションを備えてアップグレードされています。さらに、AppleやRokuはスマートTV専用のOSを開発しています。例えば、LG ElectronicsのWebOSやSamsung Electronicsが開発したTizenは、顧客がストアから番組をダウンロードしたり、オンラインストリーミングアプリケーションにアクセスしたりすることを可能にしています。
  • 近年、高速ブロードバンドアクセスの増加により、オンライン材料の視聴率は飛躍的に伸びています。さらに、拡大するエレクトロニクスセグメントは、音声コマンドや計算知能を含むさまざまな技術的進歩を融合し始め、スマートコネクテッドTVを含むインテリジェント・ガジェットへの需要が高まっている
  • さらに、さまざまなスマートTVブランドがAndroidをOSに採用しているおかげで、視聴者はNetflix、Amazon Prime、Hotstarといった人気のOTTサービスに簡単にアクセスできるようになりました。Facebook、Twitter、ユーチューブなどのAndroidアプリケーションはAndroid OSからアクセスできます。
  • さらに、Bluetoothリモコンを使えば、視聴者はこれらのテレビで音声コマンドにアクセスできます。例えば、SonyのOne-Flickリモコンにはマイクが内蔵されており、何でも音声で検索できます。Androidには、ゲーム、音楽、映画、アプリケーションストアが内蔵されています。
  • さらに、Amazon Fire TV、Apple TV、メディアデバイス、Google Chrome castなど、複数のストリーミングが簡単に利用できるようになったことで、人々の体験や視聴パターンが変化すると推測されます。その結果、テレビに内蔵された機能を開発するために、コンテンツ・プロバイダーやOTT機器メーカーとの提携や協力へとメーカーが急速にシフトすることが予想されます。

アジア太平洋が最大の市場シェアを占める

  • アジア太平洋では、消費者の純可処分所得の増加がスマートテレビの需要を牽引しています。さらに、同地域ではAmazon Prime Video、HOOQ、Netflixなどのオーバー・ザ・トッププラットフォームの人気が高まっていることも市場成長を刺激しています。例えば、Samsungは2023年5月、4Kと8K解像度を備えた最新のNeo QLEDスマートTVシリーズを発売しました。最新のNeo QLEDスマートTVシリーズには、50インチ、55インチ、65インチ、75インチ、85インチ、98インチのサイズがあります。
  • さらに、インターネットの普及がスマートTVの販売増に貢献し、市場の成長を後押ししています。IBEFは、2023年までにインドのOTTビデオストリーミングの市場規模は50億米ドルに達すると予測しています。今年末の推定市場規模は8億2,300万米ドルで、インドは世界第10位のOTT市場になると予想されています。
  • 従来のテレビからスマートテレビへの嗜好の変化により、インドの家庭は転換期を迎えています。中間所得層のライフスタイルの変化は、所得の増加、意識の向上、新技術の採用、インターネットの普及率の増加によるものです。また、予測期間中にインドのスマートTV市場の成長を加速させると予想される重要な要因は、特にTier IIとTier IIIの都市を対象とした政府の取り組みです。
  • さらに、インドではブロードバンドインターネットの普及が進んでおり、オンラインコンテンツに対する顧客の嗜好が変化していることも、市場成長を刺激すると考えられます。Netflix、Amazon Prime、Hotstarのような動画ストリーミングメディア企業による多額の投資フローが有料テレビ加入者を増加させました。さらに、大和は最近、webOS TVを搭載したユニークな4K UHDスマートTVを発売しました。50インチのスマートTVはwebOS TVを搭載し、ThinQAI音声アシスタンスとMagic Remoteを備えています。

コネクテッドTV産業概要

コネクテッドTV市場には複数の参入企業が存在します。大きな市場シェアを持つこれらの大手企業は、国際的な消費者基盤の拡大に注力しています。最近の消費者の関心の高まりから、この産業は有望な投資先と見られています。各企業は、長期的な競争優位性を提供するために、新興技術に投資して実質的な専門知識を開発しています。

2023年4月、インドのXiaomiは3つの新しい4Kスマートテレビを発売しました。新シリーズには、43インチ、50インチ、55インチの3つのバリエーションがあります。X Proモデルは、既存のXシリーズと比較して、広色域にわたって色、コントラスト、彩度、輝度が向上しています。

2023年1月、RokuはRoku SelectシリーズとRoku Plusシリーズのテレビを発表しました。Rokuは24インチから75インチまでの11機種を製造し、Rokuのオペレーティングシステムを搭載します。米国では2023年春から発売されます。

2022年7月、Honorは中国市場でスマートTV「Honor Smart Screen X3」と「Smart Screen X3i」シリーズを発売しました。これらのスマートTVは昨年のHonor Smart Screen X2の後継製品です。今回発表されたHonor Smart Screen X3には、55インチと65インチの2種類の画面サイズがあります。さらに2022年5月、LGはニューデリーで、OLEDベースのスマートTVの新ラインナップと、ロール式ディスプレイパネルを搭載した超高級R Signature TVを発表しました。G2、C2、Z2、A2、Signature R OLEDシリーズで、画面サイズは42インチから97インチ、スリムベゼルのデザイン言語を採用しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業利害関係者分析(スマートTVメーカー、ミドルウェアプロバイダー、ストリーミングメディア参入企業ベンダー、サプライヤー/ディストリビューター、エンドユーザー)
  • コネクテッドTV-技術情勢(スマートTV、ストリーミング参入企業、ゲーム機(ストリーミング用))-ゲーム機の市場推定と地域情勢別を含む
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インターネット普及の拡大と従来型テレビからのシフトの予想
    • 産業連携と良好な市場環境(インターネットTVからスマートTVへの移行)
  • 市場課題
    • コスト問題と代替メディアとの競合

第6章 市場セグメンテーション

  • デバイス別
    • スマートTV
      • スマートテレビ市場概要と予測(単位:100万台、2020~2027年)
      • スマートテレビ市場の主要OS別内訳(Android、Tizen、WebOS、Roku、Firefoxなど)
      • スマートTV解像度の主要シフトと動向-4K、Ultra、8Kなど
    • ストリーミングメディア参入企業市場概要と予測(単位:百万台、2020~2027年)
  • ***地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
    • アジア
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Samsung Corporation
    • LG Electronics
    • Hisense
    • TCL
    • Sony Corporation
    • Skyworth
    • Vizio Inc.
    • Haier Group
    • Sharp Electronics
    • Panasonic
    • Xiaomi Corporation
    • Amazon(streaming media player-Fire TV)
    • Apple(streaming media player-Apple TV)
    • Roku(streaming media player-Roku)
    • Google(Chromecast)

第8章 スマートテレビ-ベンダーの市場シェア分析

第9章 ストリーミングメディア参入企業:ベンダー市場シェア分析

第10章 投資分析と市場展望

目次
Product Code: 72245

The Connected TV Market size is estimated at USD 10.50 billion in 2025, and is expected to reach USD 19.53 billion by 2030, at a CAGR of 13.2% during the forecast period (2025-2030).

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As they offer a wide range of innovations that are unavailable with standard CRT TVs via internet services, networked smart televisions will be accountable for transforming the television industry. The TVs are equipped with Wi-Fi or Ethernet ports to allow users to remain connected to the Internet.

Key Highlights

  • Streaming media such as Apple TV, Amazon Fire TV, and Google Chromecast is changing consumers' viewing habits. Several manufacturers collaborate with OTT (over-the-top) content and device suppliers to deliver built-in functionality without needing a set-top box. TCL Corporation, for instance, worked with Roku Inc. on the launch of a 4K HDR TV.
  • Moreover, TV manufacturers are competing with each other for the latest advances in user interfaces, content aggregation, and application development. For example, smart TVs come equipped with an operating system that's capable of running applications or widgets for streaming videos and music. A range of advanced computing capabilities and connections with common internet capability is provided by intelligent TVs. It enables consumers to find, talk, explore, share, make updates, and download multimedia content on Smart TVs, driving demand for connected televisions.
  • In addition, the rapid global digitization of media has replaced traditional TV screens with digitized and smarter alternatives that have further stimulated market development. Moreover, demand for smart connected TVs has been increasing in countries such as the United States due to rising consumer per capita incomes and easy availability of products.
  • Furthermore, market growth increases are being fueled by an increase in the importance of Smart TVs to the Internet of Things ecosystem due to features like ambient intelligence, automated user assistance, and increasing consumer disposable income.
  • Due to their resemblance to a computer or a smartphone, linked TVs might crash and freeze. Customers' growing worries about data breaches and unauthorized access to the camera or microphone by internet connectivity may restrain the market expansion for connected TVs during the assessment period.
  • The COVID-19 pandemic drastically affected the lifestyles of all consumers and the way they lived; as a result of sheltered orders and work-at-home mandates, video consumption in households reached an all-time high. As more and more consumers looked to keep consuming streaming content on larger screens in their homes, the increasing number of mobile users in developing countries was a major driver for smart TV.

Connected TV Market Trends

Smart TV Accounts for the Largest Market Share

  • Smart TVs are upgraded with cutting-edge capabilities and applications compared to traditional televisions. Furthermore, Apple and Roku are creating operating systems specifically for smart TVs. For instance, WebOS by LG Electronics and Tizen, developed by Samsung Electronics Co. Ltd., allows customers to download programs from their stores and access online streaming applications.
  • Viewership of online material has grown dramatically in recent years due to high-speed broadband access has increased. Furthermore, the expanding electronics sector has started merging different technical advancements, including voice command and computational intelligence, with a growing demand for intelligent gadgets, including smart connected TVs.
  • Furthermore, viewers can now easily access popular OTT services like Netflix, Amazon Prime, and Hotstar, thanks to various smart TV brands employing Android as their operating system. Android applications like Facebook, Twitter, and YouTube are accessible through the Android OS.
  • Additionally, with Bluetooth remotes, viewers may access voice commands on these TVs. For instance, the One-Flick remote from Sony has an integrated microphone that enables voice searches for anything. Android includes built-in games, music, and movies and its application store.
  • Besides, the easy availability of multiple streaming, such as Amazon Fire TV, Apple TV, media devices, and Google Chrome cast, is estimated to change people's experiences and view patterns. It is set to further result in the rapid shift of manufacturers towards partnerships and collaborations with content providers and OTT device producers for developing inbuilt features in their TV sets.

Asia-Pacific Accounts For the Largest Market Share

  • In Asia-Pacific, the demand for smart TVs was primarily driven by an increase in consumers' net disposable income. Further, the market growth is stimulated by the rising popularity of over-the-top platforms in the region, such as Amazon Prime Video, HOOQ, Netflix, and others. For instance, in May 2023, Samsung launched its latest Neo QLED smart TVs range with 4K and 8K resolutions. The latest Neo QLED series of smart TVs come in 50-inch, 55-inch, 65-inch, 75-inch, 85-inch, and 98-inch sizes.
  • Furthermore, growing internet penetration contributes to increased smart TV sales, fueling market growth. The IBEF projects that by 2023, the market size of OTT video streaming in India is expected to reach USD 5 billion. With an estimated USD 823 million at the end of this year, India is expected to become the 10th largest OTT market in the world.
  • With a shift in preference from traditional TV sets to smart televisions, India's households are on the verge of transition. Changing the lifestyle of middle-income populations is due to a rise in incomes, better awareness, adoption of new technology, and an increase in internet penetration. In addition, critical factors expected to accelerate the growth of the smart TV market in India during the forecast period are government initiatives that have been particularly targeted at tier II and III cities.
  • In addition, market growth will be stimulated by a shift in the customer's preference towards online content as more and more areas of India are experiencing an increased proliferation of broadband internet. Significant investment flows by video streaming media companies, like Netflix, Amazon Prime, and Hotstar, increased Pay-TV subscribers. Further, Daiwa recently launched a unique 4K UHD smart TV powered by webOS TV. The 50-inch smart TVs are powered by webOS TV, with ThinQAI voice assistance and Magic Remote.

Connected TV Industry Overview

The connected TV market includes several players. These large firms, holding a significant market share, concentrate on growing their international consumer base. Due to the recent surge in consumer interest, this industry is seen as a viable investment prospect. The businesses invest in emerging technology to develop substantial expertise to provide them with a long-term competitive advantage.

In April 2023, Xiaomi India launched three new 4K smart TVs. The new series includes three variants - 43-inch, 50-inch, and 55-inch. The X Pro models offer improved colors, contrast, saturation, and brightness across a wide color gamut compared to the existing X series.

In January 2023, Roku unveiled its Roku Select and Roku Plus Series TVs, the first to be designed and made by the company. Roku will make 11 models, ranging from 24 to 75 inches, which will feature Roku's operating system. The sets will be available in the United States starting in spring 2023.

In July 2022, Honor launched the Honor Smart Screen X3 and Smart Screen X3i series of smart TVs in the Chinese market. These Smart TVs are a successor to last year's Honor Smart Screen X2. The newly announced Honor Smart Screen X3 comes in two different screen sizes, 55-inch and 65-inch. Furthermore, in May 2022, LG launched a new line of OLED-based smart TVs and ultra-premium R Signature TVs with rollable display panels in New Delhi. The company introduced premium variants of smart OLED TVs - G2, C2, Z2, A2, and Signature R OLED series with screen sizes ranging between 42-inch- and 97-inch and slim bezel design language.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis (Smart TV Manufacturers, Middleware providers, Streaming Media player vendors, Suppliers/Distributors, End-users)
  • 4.3 Connected TV - Technology Landscape (Smart TVs, Streaming Players, Gaming Consoles (for streaming)) - includes a market estimates and geographical view of the gaming consoles
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing internet penetration and anticipated shift from conventional TVs
    • 5.1.2 Industry collaborations and favorable market conditions (shift from internet TV to smart TV)
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Cost issues and competition from alternative mediums

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Device
    • 6.1.1 Smart TV
      • 6.1.1.1 Smart TV Market Overview and Estimates (in million units, 2020-2027)
      • 6.1.1.2 Smart TV Market breakdown by key OS (Android, Tizen, WebOS, Roku, Firefox, etc.)
      • 6.1.1.3 Key shifts and trends in Smart TV Resolution - 4K, Ultra, 8K, etc.
    • 6.1.2 Streaming Media Player - Market Overview and Estimates (in million units, 2020-2027)
  • 6.2 ***By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
    • 6.2.3 Asia
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 India
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Samsung Corporation
    • 7.1.2 LG Electronics
    • 7.1.3 Hisense
    • 7.1.4 TCL
    • 7.1.5 Sony Corporation
    • 7.1.6 Skyworth
    • 7.1.7 Vizio Inc.
    • 7.1.8 Haier Group
    • 7.1.9 Sharp Electronics
    • 7.1.10 Panasonic
    • 7.1.11 Xiaomi Corporation
    • 7.1.12 Amazon (streaming media player - Fire TV)
    • 7.1.13 Apple (streaming media player - Apple TV)
    • 7.1.14 Roku (streaming media player - Roku)
    • 7.1.15 Google (Chromecast)

8 SMART TV - VENDOR MARKET SHARE ANALYSIS

9 STREAMING MEDIA PLAYERS - VENDOR MARKET SHARE ANALYSIS

10 INVESTMENT ANALYSIS & MARKET OUTLOOK