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市場調査レポート
商品コード
1633808
加水分解小麦タンパク質の市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年Hydrolyzed Wheat Protein Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Food & Beverages, Personal Care), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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加水分解小麦タンパク質の市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2025年~2030年 |
出版日: 2024年12月17日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、加水分解小麦タンパク質の世界市場規模は2030年までに2億4,393万米ドルに達し、2025~2030年のCAGRは7.5%を記録すると予測されています。
食習慣の変化による植物性製品の使用の増加や、世界の高齢者の増加が市場を牽引する主要要因の一つです。
加水分解小麦タンパク質は、栄養素、特にタンパク質とペプチドを抽出するために小麦胚芽を加水分解するプロセスを経て得られる、植物由来の非遺伝子組み換え製品です。小麦は最終製品の主成分であり、不必要な副作用がないため、様々な飲食品メーカーに使用されています。カーギル社やアグリディエント社などの企業は、特に世界中で増加している菜食主義者を対象に、数多くの有機飲食品配合を開発するため、その資本の大部分を研究開発に費やしています。例えば、カーギル社は、様々な飲料に使用できる植物性タンパク質製剤を開発しました。同社はまた、可溶性加水分解小麦タンパク質を含む清涼飲料製剤を発売し、タンパク質が豊富な新しい消耗品を求める最終消費者からの需要が高まっています。
パーソナルケア製品へのオーガニック原料の採用が増加していることから、メーカーの間でニーズが高まっており、パーソナルケアセグメントの成長に寄与しています。このセグメントは予測期間中にCAGR 7.9%を記録すると予想されます。加水分解小麦タンパク質は、多くのスキンケア製品やヘアケア製品の主成分として使用されています。加水分解小麦タンパク質は、多くのスキンケア製品とヘアケア製品の主成分として使用されています。この製品は、水分を補給し保持する特性を持ち、また損傷した毛根を修復するため、髪に栄養を与え柔らかくします。加水分解小麦タンパク市場に力強い勢いを与えている主要動向は、特にアジア太平洋市場において、Body Shop、Logona、Cushのようなパーソナルケア製品メーカーの増加による、天然で無害であるという主張です。
原料の入手が容易であること、政府の施策が支持的であることなども市場を牽引する要因です。食品加工における植物由来原料の需要の急増により、各国政府は農業開発に積極的になっています。例えば、インド食品安全基準局(FSSAI)は、食品添加物の8つのカテゴリーに新基準を導入したが、そのほとんどが小麦タンパク質に関わるものでした。現在では、FSSAIの承認を得て、メーカーは小麦を食品や飲料に使用することが許可されています。
オンラインチャネルは流通チャネルの中で最も急成長しているセグメントであり、予測期間のCAGRは8.0%です。モバイルの普及率の上昇、アクセスの容易さ、24時間365日利用可能、複数の選択肢が利用可能であることなどが、オンライン販売を促進する要因となっています。さらに、複数の製品に関する割引やオファーが定期的に提供されることも、予測期間にわたってオンライン販売を促進する重要な要因となっています。
アジア太平洋はパーソナルケア産業の主要な需要を占めており、予測期間中にCAGR 8.4%を記録し、市場全体で最も急成長するセグメントとなる可能性が高いです。アジア諸国とは別に、欧州諸国も美容動向とイノベーションで知られており、パーソナルケア体制に洗練された成分を取り入れています。例えば、ギリシャのブランドであるKorresは、オリーブオイルのようなオーガニック原料を使用したヘアケア製品シリーズ全体を製造しており、加水分解小麦タンパク質を主成分として、くすんで傷んだ髪を修復しています。
The global hydrolyzed wheat protein market size is expected to reach USD 243.93 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., registering a CAGR of 7.5% from 2025 to 2030. Increased use of plant-based products due to changing food habits and rising geriatric population across the globe are some of the key factors driving the market.
Hydrolyzed wheat proteins are plant-based, non-genetically modified products obtained through a process of hydrolysis of wheat germ to extract nutrients, especially proteins and peptides. Wheat is the main ingredient of the final product and is free from unnecessary side-effects; it is hence used by various food and beverage manufacturers. Companies such as Cargill Inc. and Agridient are spending a large portion of their capital on R&D to develop numerous organic food and beverage formulations, especially targeting the growing vegan population around the world. For instance, Cargill Inc. developed a vegetable-protein formulation that could be used in a variety of beverages. The company also launched a soft drink formulation that contains soluble hydrolyzed wheat proteins, thereby witnessing escalating demand from end-consumers looking for newer protein-rich consumables.
Increasing adoption of organic ingredients in personal care products has marked a growing need amongst manufacturers, thereby contributing to the growth of the personal care segment. This segment is expected to register a CAGR of 7.9% over the forecast period. Hydrolyzed wheat proteins are often used as a main ingredient in a number of skincare and hair-care products. The product has properties of hydrating and retaining moisture and also repairs damaged hair follicles, thus nourishing and softening the hair. A key trend that has imparted robust momentum to the market for hydrolyzed wheat protein is the natural and non-toxic claims made by a growing number of personal care product manufacturers like Body Shop, Logona, and Cush, especially in the APAC market.
Easy availability of raw material and supportive government policies are a few other factors driving the market. Surging requirement of plant-based ingredients in food processing has led governments to become proactive in terms of agricultural development. For instance, the Food Safety & Standard Authority of India (FSSAI) introduced new standards in eight categories under food additives, mostly involving wheat proteins. Now with the approval of FSSAI, manufacturers are permitted to use wheat production of food and beverages.
Online channel is the fastest growing segment under distribution channels, exhibiting a CAGR of 8.0% over the forecast period. Increasing mobile penetration, ease of access, 24/7 availability, and multiple options available are some of the factors driving online sales. Moreover, regular availability of discounts and offers on multiple products is a crucial factor fueling online sales over the forecast period.
Asia Pacific accounts for major demand in the personal care industry and is likely to register a CAGR of 8.4% over the forecast period, making it the fastest growing segment in the overall market. Apart from Asian countries, European countries are also known for their beauty trends and innovations, featuring sophisticated ingredients in their personal care regime. For instance, Korres, a Greek brand, manufactures an entire haircare range using organic ingredients like olive oil, where hydrolyzed wheat protein is a main ingredient to repair dull and damaged hair.