市場調査レポート
商品コード
1300972

ゲームエンジン市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、タイプ別、プラットフォーム別、ジャンル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Game Engines Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Solution, Services), By Type (2D Game Engine, 3D Game Engine, Others), By Platform, By Genre, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 179 Pages | 納期: 2~10営業日

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ゲームエンジン市場規模、シェア、動向分析レポート:コンポーネント別、タイプ別、プラットフォーム別、ジャンル別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年06月05日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 179 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

ゲームエンジン市場の成長と動向

GrandView Research, Inc.の最新レポートによると、世界のゲームエンジン市場規模は2030年までに82億6,160万米ドルに達し、予測期間中のCAGRは17.4%を示すと予測されています。

ゲームエンジン市場の成長は、モバイルゲーム需要の増加、仮想現実および拡張現実技術の台頭、esports人気の高まりなど、いくつかの要因に起因しています。

また、ゲームエンジンはより身近で使いやすくなっており、あらゆるスキルレベルの開発者が高品質のゲームやインタラクティブな体験を作成できるようになっています。また、Unreal Engine 5やAmazon Lumberyardなど、革新的なゲームエンジンの台頭も見られ、業界の成長をさらに後押しすると期待されています。教育、ヘルスケア、広告など、さまざまな業界でゲームエンジンの採用が進んでいることから、予測期間中も市場の急成長が続くと予想されます。

モバイルゲームの人気の高まりが、ゲームエンジン市場の成長を促進します。スマートフォンやタブレットの持続的な普及により、モバイルゲームはこれまで以上に身近なものとなり、外出先でもプレイできるゲームへの需要が高まっています。UnityやUnreal Engineのようなプラットフォームは、開発者に高品質なモバイルゲームを迅速かつ効率的に作成するためのツールやリソースを提供することで、このようなトレンドを活用してきました。

モバイルゲームの開発にゲームエンジンを使用する主な利点は、複数のプラットフォーム向けにゲームを作成できることです。各社は、iOS、Android、コンソール、PCなど、さまざまなプラットフォームに対応しています。そのため、開発者は一度ゲームを作れば複数のプラットフォームに展開でき、時間とリソースを節約できます。また、eスポーツ業界の人気の急速な高まりも市場の需要を後押ししており、esportsは世界中で数百万人のプレーヤーと視聴者を抱えています。eSportsが成長し続けるにつれ、UnityやUnreal Engineといった企業は、競技としてプレイできる高品質のゲームを作成する上で、より重要な存在となっています。

ゲームエンジンはリアルタイムの物理シミュレーションやネットワーク最適化などの機能を提供し、オンラインマルチプレイヤーマッチでのスムーズでレスポンスの良いゲームプレイを実現します。ゲーム開発のためのツールを提供するだけでなく、これらのプラットフォームはeスポーツに特化したツールやソフトウェアの作成にも使用されています。例えばUnityは、eスポーツ業界向けに特別に設計されたツールやサービスのセットであるUnity for eSportsを発表しました。このプラットフォームは、試合管理、選手プロファイル、ライブストリーミングの統合などの機能を提供し、主催者がeスポーツイベントを管理・放送しやすくしています。

このプラットフォームへのアクセスのしやすさも、市場成長の一因となっています。かつては、ゲーム開発は高度な専門知識を必要とする、技術的かつ時間のかかるプロセスでした。現在では、ゲームエンジンはドラッグ・アンド・ドロップのインターフェイスやプレハブ建築、チュートリアルによってユーザーフレンドリーになっており、あらゆるレベルの開発者がゲームを簡単に作れるようになっています。このアクセシビリティによって、より多くの開発者が市場に参入できるようになり、ゲームの制作数は爆発的に増加しています。

各社は技術的進歩、革新、提携、M&Aを重視し、まだ浸透していない分野での足跡を拡大し、確立された地域での地位を確固たるものにすると予想されます。例えば、Epic Gamesは2022年4月、開発ツールセットの最新バージョンであるUnreal Engine 5を発表し、クリエイターが大量の幾何学的ディテールを持つゲームを構築できるようにしました。

一方、2022年8月には、Tencent GamesがLogitechと提携し、複数のクラウドゲームサービスを利用できるハンドヘルドデバイスを開発しました。さらに2022年8月には、マイクロソフトのAzureがUnity Game Engineのクラウドパートナーに指名されました。Unityは、開発者がXboxやWindowsプラットフォーム上でより簡単かつ迅速に作品を実装できるようになると期待しています。

ゲームエンジン市場レポートハイライト

  • ソリューションコンポーネント分野は、2022年に70.0%以上の最も高い売上シェアを占めました。プラグインやアセットパックのようなソリューションコンポーネントは、開発者がゲーム開発にあらかじめ用意されたツールやアセットを利用することで、時間とリソースを節約するのに役立ちます。
  • 3Dゲームエンジン分野は、2023年から2030年にかけて最も速いCAGRを記録すると予想されます。この成長は、プレイヤーに没入的で魅力的な体験を提供する3Dゲームの人気が高まっていることに起因しており、あらゆる年齢層のゲーマーの間で人気が高まっています。
  • ジャンル別では、アクション&アドベンチャーゲーム分野が2022年に最も高い収益シェアを占め、予測期間中にCAGR 16.1%で拡大する見通しです。エンドユーザーにおけるスマートフォンベースのゲーム動向の高まりが、同分野の成長を促進すると予測されます。
  • アジア太平洋地域はゲーマー人口が多く、急速に拡大しているため、予測期間中にCAGR 18.4%で最も高い成長が見込まれます。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
  • 調査範囲と前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

  • ゲームエンジン市場のスナップショット
  • ゲームエンジン- セグメントスナップショット(1/2)
  • ゲームエンジン- セグメントスナップショット(2/2)
  • ゲームエンジン-競合情勢のスナップショット

第3章 ゲームエンジン市場- 業界の展望

  • 市場系統の見通し
  • バリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因分析
    • 市場抑制要因分析
  • 業界のチャンス
  • 業界分析ツール
    • ポーターのファイブフォース分析
    • マクロ経済分析
  • ゲームエンジン市場:概要
    • ゲーム市場の動向
    • インターネットの世界の普及
    • 世界中でスマートフォンユーザーが増加
    • 5Gテクノロジーの導入が進む
  • 技術動向
    • ブロックチェーンベースのゲーム
    • クラウドベースのゲーム
    • eスポーツゲーミング
    • ARおよびVRベースのゲーム
    • スマートウェアラブルのゲーム
    • スマートフォンベースのゲーム
    • コンソールベースのゲーム
  • ゲームエンジン市場-COVID-19の影響分析
  • ゲームエンジン市場における技術開発
  • ゲームエンジン分析、2022年
    • さまざまなゲームエンジンの採用に関する分析
  • ゲームエンジン市場シェア分析、盛んにプレイされているゲーム別、2022年
  • さまざまな機能に基づくゲーム開発エンジンの比較

第4章 ゲームエンジン市場:コンポーネントの推定・動向分析

  • 変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス

第5章 ゲームエンジン市場:タイプの推定・動向分析

  • 変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • タイプ別
    • 2Dゲームエンジン
    • 3Dゲームエンジン
    • その他

第6章 ゲームエンジン市場:プラットフォームの推定・動向分析

  • プラットフォームの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • プラットフォーム別
    • モバイル
    • コンソール
    • コンピューター
    • その他

第7章 ゲームエンジン市場:ジャンルの推定・動向分析

  • 変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • ジャンル別
    • アクションアドベンチャー
    • マルチプレイヤーオンラインバトルアリーナ(Moba)
    • リアルタイムストラテジー(Rts)
    • ロールプレイングゲーム
    • サンドボックス
    • シューター(FpsおよびTps)
    • シミュレーションとスポーツ
    • その他

第8章 地域推定・動向分析

  • ゲームエンジン市場:地域別の展望
  • 北米
    • 北米のゲームエンジン市場の推定と予測、2017~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のゲームエンジン市場の推定と予測、2017~2030年
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のゲームエンジン市場の推定と予測、2017~2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのゲームエンジン市場の推定と予測、2017~2030年
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東とアフリカ
    • 中東およびアフリカのゲームエンジン市場の推定と予測、2017~2030年
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ

第9章 ゲームエンジン市場-競合情勢

  • 主な市場参入企業
    • Buildbox
    • Clickteam
    • Cocos
    • Crytek Gmbh
    • Gamesalad
    • Marmalade Technologies Ltd.
    • Phaser(Photon Storm Ltd.)
    • Rpg Maker
    • Scirra Ltd.(Construct 3)
    • Stencyl Llc
    • Stride
    • The Game Creators Ltd.(Appgamekit)
    • Unity Software Inc.
    • Unreal Engine(Epic Games)
    • Yoyo Games Ltd.(Gamemaker Studio 2)
  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡張
    • 合併と買収
    • コラボレーション
    • 新製品
図表

List of Tables

  • Table 1 Game engines market - Key market driver impact
  • Table 2 Key market restraint/challenges impact
  • Table 3 Paid Games featuring Blockchain-based Currencies
  • Table 4 eSports Value Proposition
  • Table 5 Most Watched eSports Tournament Worldwide
  • Table 6 List of Trending Smartwatch Games, 2023
  • Table 7 Comparison of trending gaming consoles, 2023
  • Table 8 Overview of Game Engine Trends Among Game Developers, 2023
  • Table 9 Comparison of top gaming consoles, 2023
  • Table 10 Comparison of top gaming consoles
  • Table 11 Global Game Engine Market Revenue Estimates and Forecast, By Component, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 12 Global Game Engine Market Revenue Estimates and Forecast, By Type, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 13 Top Grossing 2D Games
  • Table 14 Top Grossing 3D Games
  • Table 15 Top Grossing Other Games
  • Table 16 Global Game Engine Market Revenue Estimates and Forecast, By Platform, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 17 Top Grossing Mobile Games
  • Table 18 Top Grossing Console Games
  • Table 19 Top Grossing Computer Games
  • Table 20 Top Grossing Other Platform Games
  • Table 21 Global Game Engines Market Revenue Estimates and Forecast, By Genre, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 22 Most Popular Action and Adventure Games
  • Table 23 Most Popular MOBA Games
  • Table 24 Most Popular Strategy Games
  • Table 25 Most Popular Role Playing Games
  • Table 26 Most Popular Sandbox Games
  • Table 27 Most Popular Shooter Games
  • Table 28 Most Popular Simulation & Sports Games
  • Table 29 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • Table 30 Company Heat Map Analysis
  • Table 31 Key Companies undergoing expansions
  • Table 32 Key Companies involved in M&As
  • Table 33 Key Companies undergoing collaborations
  • Table 34 Key Companies launching new products 

List of Figures

  • Fig. 1 Game Engines Market Segmentation
  • Fig. 2 Information Procurement
  • Fig. 3 Data Analysis Models
  • Fig. 4 Market Formulation And Validation
  • Fig. 5 Data Validating & Publishing
  • Fig. 6 Market Snapshot
  • Fig. 7 Segment Snapshot (1/2)
  • Fig. 8 Segment Snapshot (2/2)
  • Fig. 9 Competitive Landscape Snapshot
  • Fig. 11 Game Engine - Industry Value Chain Analysis
  • Fig. 12 Market dynamics
  • Fig. 13 Number of video gamers worldwide, 2018 - 2025 (USD Million)
  • Fig. 14 Gamer's concentration (%) by region, 2022
  • Fig. 15 Nintendo mobile games: Worldwide player spending, 2023 (USD Million)
  • Fig. 16 eSports audience size worldwide, by type of viewers, 2018 - 2022
  • Fig. 17 Active eSports players, by country (Thousand), for January 2023
  • Fig. 18 Share of eSports fans who spent money on esports, by country
  • Fig. 19 Share of popular devices used for gaming. By country, 2022
  • Fig. 20 Game engines market: Porter's Five Forces Analysis
  • Fig. 21 Game engines market: PESTEL Analysis
  • Fig. 22 Share of gamer type, 2022
  • Fig. 23 Internet world penetration rate, by geographic region, 2022
  • Fig. 24 Growth of smartphone users (Million)
  • Fig. 25 Smartphone penetration, by country, 2022
  • Fig. 26 Number of cities in which 5G is available, by country, 2022
  • Fig. 27 Major Events in NFT and Blockchain Gaming History, 2013 - 2021
  • Fig. 28 Insights of Cloud Gaming Market, 2022
  • Fig. 29 Total number of AR/VR Users, 2017 - 2023
  • Fig. 30 U.S. Mobile In-app Spending Trends by Game Genres, 2022
  • Fig. 31 Game Engine Market Share Analysis, by Actively Played Games, 2022
  • Fig. 32 Game Engine Market, by Component: Key Takeaways
  • Fig. 33 Game Engine Market, by Component: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 34 Solution market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 Services market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 36 Game Engine Market, by Type: Key Takeaways
  • Fig. 37 Game Engine Market, by Type: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 38 2D game engine market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 3D game engine market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 Other market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 Game Engine Market, by Platform: Key Takeaways
  • Fig. 42 Game Engine Market, by Platform: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 43 Mobile market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 Console market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 45 Computer market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 46 Other platforms market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 Game Engines Market, by Genre: Key Takeaways
  • Fig. 48 Game Engines Market, by Genre: Market Share, 2022 & 2030
  • Fig. 49 Action & adventure market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 50 Multiplayer online battle arena (MOBA) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 51 Real-time strategy (RTS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 52 Role-playing games market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 54 Sandbox market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 55 Shooter (FPS and TPS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 56 Simulation and sports market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 57 Other game genres market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 58 Game Engines Market Revenue By Region, 2022 & 2030 (USD Million)
  • Fig. 59 Regional marketplace: Key takeaways
  • Fig. 60 North America Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 61 U.S. Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 62 Canada Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 63 Europe Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 64 Germany Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 65 UK Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 66 France Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 67 Italy Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 68 Spain Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 69 Asia Pacific Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 70 China Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 71 India Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 72 Japan Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 73 South Korea Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 74 Latin America Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 75 Brazil Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 76 Mexico Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 77 MEA Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 78 Saudi Arabia Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 79 UAE Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 80 South Africa Game Engines market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 81 Key Company Categorization
  • Fig. 82 Company Market Share Analysis, 2022
  • Fig. 83 Strategic framework 
目次
Product Code: GVR-4-68039-991-8

Game Engines Market Growth & Trends

The global game engines market size is anticipated to reach USD 8,261.6 million by 2030, exhibiting a CAGR of 17.4% over the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growth of the market for game engines can be attributed to several factors, including the increasing demand for mobile games, the rise of virtual and augmented reality technologies, and the growing popularity of esports.

Game engines are also becoming more accessible and easier to use, allowing developers of all skill levels to create high-quality games and interactive experiences. The market is also witnessing the emergence of innovative game engines, including Unreal Engine 5 and Amazon Lumberyard, which are expected to further drive industry growth. The increasing adoption of game engines across various industries, including education, healthcare, and advertising, is expected to continue the rapid growth of the market during the forecast period.

The increasing popularity of mobile gaming drives the market growth of game engines. With the sustained rise in popularity of smartphones and tablets, mobile gaming has become more accessible than ever, increasing demand for games that can be played on the go. Platforms like Unity and Unreal Engine have been able to capitalize on this trend by providing developers with tools and resources to create high-quality mobile games quickly and efficiently.

The primary advantage of using game engines for mobile game development is the ability to create games for multiple platforms. Companies offer support for a range of platforms, including iOS, Android, console, and PC. This allows developers to create games once and deploy them to multiple platforms, saving time and resources. The rapid growth in popularity of the eSports industry is also driving market demand, with esports having millions of players & viewers globally. As it continues to grow, companies like Unity and Unreal Engine are becoming more crucial for creating high-quality games that can be played competitively.

Game engines offer features such as real-time physics simulation and network optimization, which ensure smooth and responsive gameplay in online multiplayer matches. Besides providing tools for game development, these platforms are used to create specialized tools and software for eSports. For example, Unity has launched Unity for eSports, a set of tools and services designed specifically for the industry. The platform offers features like match management, player profiles, and live streaming integration, making it easier for organizers to manage and broadcast eSports events.

The accessibility of this platform is another factor contributing to the market growth. In the past, game development was a highly technical and time-consuming process that required significant expertise. Nowadays, game engines have become more user-friendly with drag-and-drop interfaces, pre-built assets, and tutorials, making it easier for developers of all skill levels to create games. This accessibility has allowed more developers to enter the market, leading to an explosion in the number of games being created.

Companies are expected to emphasize technological advancements, innovations, collaborations, and mergers & acquisitions to expand their footprint across yet-to-be-penetrated areas and solidify their position in established regions. For instance, in April 2022, Epic Games introduced Unreal Engine 5, the latest version of its development toolset, to enable creators to build games with substantial amounts of geometric detail.

On the other hand, in August 2022, Tencent Games teamed up with Logitech to create a handheld device that will facilitate multiple cloud gaming services. Moreover, in August 2022, Microsoft's Azure was named the cloud partner of the Unity Game Engine, as the latter gears up to boost its 3D portfolio. Unity expects it will help developers to implement their creations more easily and quickly on Xbox and Windows platforms.

Game Engines Market Report Highlights

  • The solution component segment accounted for the highest revenue share of over 70.0% in 2022, due to the ease of development of high-quality games using game engines. Solution components like plugins and asset packs can help developers save time and resources by utilizing pre-made tools and assets for game development
  • The 3D game engine segment is expected to register the fastest CAGR from 2023 to 2030. The growth is attributed to the increasing popularity of 3D games, which provide players with immersive and engaging experiences and are becoming more popular among gamers of all ages
  • Based on genre, the action & adventure games segment accounted for the highest revenue share in 2022, and is poised to expand at a CAGR of 16.1% during the forecast period. The rise in trend of smartphone-based gaming among end-users is anticipated to propel the growth of the segment
  • Asia Pacific is expected to expand at the highest CAGR of 18.4% over the forecast period, owing to the region's large and rapidly expanding population of gamers

Table of Contents

Chapter 1 Methodology And Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information Analysis
    • 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.3 Data Validation & Publishing
  • 1.4 Research Scope And Assumptions
    • 1.4.1 List To Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Game Engines Market Snapshot
  • 2.2 Game Engines - Segment Snapshot (1/2)
  • 2.3 Game Engines - Segment Snapshot (2/2)
  • 2.4 Game Engines - Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 Game Engines Market - Industry Outlook

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Value Chain Analysis
  • 3.3 Market Dynamics
    • 3.3.1 Market Driver Analysis
    • 3.3.2 Market Restraint Analysis
  • 3.4 Industry Opportunities
  • 3.5 Industry Analysis Tools
    • 3.5.1 Porter's Five Forces Analysis
    • 3.5.2 Macroeconomic Analysis
  • 3.6 Game Engines Market: Overview
    • 3.6.1 Gaming Market Trends
    • 3.6.2 Internet Penetration Worldwide
    • 3.6.3 Increase In Smartphone Users Worldwide
    • 3.6.4 Rise In 5g Technology Adoption
  • 3.7 Technology Trends
    • 3.7.1 Blockchain-Based Gaming
    • 3.7.2 Cloud-Based Gaming
    • 3.7.3 Esports Gaming
    • 3.7.4 Ar & Vr Based Gaming
    • 3.7.5 Games On Smart Wearables
    • 3.7.6 Smartphone-Based Gaming
    • 3.7.7 Console-Based Gaming
  • 3.8 Game Engines Market - Covid-19 Impact Analysis
  • 3.9 Technology Developments In Game Engines Market
  • 3.10 Game Engines Analysis, 2022
    • 3.10.1 Analysis On Adoption Of Different Game Engines
  • 3.11 Game Engine Market Share Analysis, By Actively Played Games, 2022
  • 3.12 Comparison Of Game Development Engine Based On Different Features

Chapter 4 Game Engines Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Component Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2 Game Engine Market Estimates & Forecast, By Component (USD Million)
    • 4.2.1 Solution
    • 4.2.2 Services

Chapter 5 Game Engines Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2 Game Engine Market Estimates & Forecast, By Type (USD Million)
    • 5.2.1 2d Game Engine
    • 5.2.2 3d Game Engine
    • 5.2.3 Others

Chapter 6 Game Engines Market: Platform Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 Platform Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2 Game Engine Market Estimates & Forecast, By Platform (USD Million)
    • 6.2.1 Mobile
    • 6.2.2 Console
    • 6.2.3 Computer
    • 6.2.4 Others

Chapter 7 Game Engines Market: Genre Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 Genre Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2 Game Engines Market Estimates & Forecast, By Genre (USD Million)
    • 7.2.1 Action & Adventure
    • 7.2.2 Multiplayer Online Battle Arena (Moba)
    • 7.2.3 Real-Time Strategy (Rts)
    • 7.2.4 Role-Playing Games
    • 7.2.5 Sandbox
    • 7.2.6 Shooter (Fps And Tps)
    • 7.2.7 Simulation And Sports
    • 7.2.8 Others

Chapter 8 Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1 Game Engines Market: Regional Outlook
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 North America Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2 U.S.
      • 8.2.2.1 U.S. Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.3 Canada
      • 8.2.3.1 Canada Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Europe Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2 Germany
      • 8.3.2.1 Germany Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3 Uk
      • 8.3.3.1 Uk Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4 France
      • 8.3.4.1 France Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.5 Italy
      • 8.3.5.1 Italy Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.6 Spain
      • 8.3.6.1 Spain Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Asia Pacific Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2 China
      • 8.4.2.1 China Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.3 India
      • 8.4.3.1 India Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4 Japan
      • 8.4.4.1 Japan Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.5 South Korea
      • 8.4.5.1 South Korea Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Latin America Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2 Brazil
      • 8.5.2.1 Brazil Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.3 Mexico
      • 8.5.3.1 Mexico Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.6 Middle East And Africa
    • 8.6.1 Middle East And Africa Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2 Saudi Arabia
      • 8.6.2.1 Saudi Arabia Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.3 Uae
      • 8.6.3.1 Uae Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.4 South Africa
      • 8.6.4.1 South Africa Game Engines Market Estimates & Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 9 Game Engines Market - Competitive Landscape

  • 9.1 Key Market Participants
    • 9.1.1 Buildbox
    • 9.1.2 Clickteam
    • 9.1.3 Cocos
    • 9.1.4 Crytek Gmbh
    • 9.1.5 Gamesalad
    • 9.1.6 Marmalade Technologies Ltd.
    • 9.1.7 Phaser (Photon Storm Ltd.)
    • 9.1.8 Rpg Maker
    • 9.1.9 Scirra Ltd. (Construct 3)
    • 9.1.10 Stencyl Llc
    • 9.1.11 Stride
    • 9.1.12 The Game Creators Ltd. (Appgamekit)
    • 9.1.13 Unity Software Inc.
    • 9.1.14 Unreal Engine (Epic Games)
    • 9.1.15 Yoyo Games Ltd. (Gamemaker Studio 2)
  • 9.2 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 9.3 Company Categorization
  • 9.4 Participant's Overview
  • 9.5 Financial Performance
  • 9.6 Product Benchmarking
  • 9.7 Company Market Share Analysis, 2022
  • 9.8 Company Heat Map Analysis
  • 9.9 Strategy Mapping
    • 9.9.1 Expansions
    • 9.9.2 Mergers & Acquisitions
    • 9.9.3 Collaborations
    • 9.9.4 New Product