表紙:玩具とゲームの市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、流通チャネル別、製品別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
市場調査レポート
商品コード
1321496

玩具とゲームの市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、流通チャネル別、製品別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年

Toys And Games Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Up To 0-8 Years, 9-15 Years), By Distribution Channel (Online, Offline), By Product (Preschool Toys, Electronic Games), By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~10営業日

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玩具とゲームの市場規模、シェア、動向分析レポート:用途別、流通チャネル別、製品別、地域別、セグメント予測、2023年~2030年
出版日: 2023年07月20日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 目次
概要

玩具とゲーム市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界の玩具とゲーム市場規模は、2023年から2030年にかけてCAGR 4.5%の成長を遂げ、2030年には4,399億1,000万米ドルに達する見込みです。

パンデミックの広がりとともに売上が増加2020年には玩具の売上が増加し、ゲーム&パズル、人形&アクションフィギュア、外遊びが最も人気のあるカテゴリーとなっています。天候に関連したアイテムの使用は、野外活動の大きな側面でした。そり、雪を着色するおもちゃ、インフレータブル、雪の構造物を作る道具などが飛ぶように売れました。アクセスのしやすさ、品揃えの豊富さ、競合価格の高さから、消費者はeコマース・チャネルを通じて玩具やゲームを購入することが増えています。さらに、インターネットのポータルサイトは、24時間365日体制で顧客をサポートし、幅広い商品から選べるだけでなく、ブランド品の大幅な割引も提供しています。

加えて、パンデミック(世界的大流行)の最中でも、家族連れは少しでも元気を出したいと考えたため、小売業者は2020年のホリデーシーズンを成功させました。スケートボードやスクーターなどのスポーツ玩具は、ファッション人形やアクセサリー、レゴなどの組み立てセットを上回っています。2020年、ブラックフライデーにウェブサイトへのトラフィックが増加したため、レゴはオンライン消費者のためにバーチャルな待ち時間を設けなければならなかっています。3Dや4Dパズルの人気は、業界に創造性と興奮を呼び起こしました。これらのパズルは、より没入感のある体験を提供し、より高いレベルのエンゲージメントをもたらし、おそらく教育的な利点もあります。カナダのWrebbit Puzzle Inc.は3Dパズルに力を入れており、ハリー・ポッター、ゲーム・オブ・スローンズ、ロード・オブ・ザ・リングなど様々なテーマのパズルを制作しています。

同社は2021年4月、テレビシリーズ「フレンズ」を題材にした440ピースの3Dジグソーパズル「セントラルパーク」を発表しました。環境意識の高まりと消費者の関心、そして環境に優しく社会的責任を果たす製品への動向の高まりにより、現在市場では持続可能なゲームやパズルへの需要が高まっています。市場関係者は、環境にやさしい製品の開発・普及、持続可能な資源の利用、環境にやさしい製造・流通手順の実践によって、この動向に対応しています。例えば、米国に本社を置くMattel, Inc.は、環境への影響を軽減するため、常に資源利用の最適化を図っています。

玩具とゲーム市場レポートハイライト

  • 電子ゲーム分野は、没入型かつインタラクティブな体験が可能で、テクノロジー主導のエンターテインメントを好む現代の消費者の嗜好にアピールできることから、2022年に最大のシェアを占めました。デジタルプラットフォームの成長とゲーム技術の進歩が電子ゲームの人気を後押しし、業界の支配的な力となっています。
  • 0~8歳の年齢層向けの玩具とゲームの需要は、2023年から2030年にかけてCAGRは最も速く増加すると予測されます。
  • これは、この時期の幼児の認知能力と運動能力の急速な発達に起因する、遊びと探求への自然な傾斜によるものです。世界の人口増加も需要を押し上げると思われます。
  • 2022年にはオフライン・チャネル・セグメントが最大のシェアを占めたが、これは消費者が体験型のショッピングを好むためであり、これにより消費者は製品と物理的に触れ合い、即座に購入することができます。
  • 中東・アフリカ地域は、2023年から2030年にかけて最も速いペースで成長すると予測されています。若年人口の増加、可処分所得の増加、急速な都市化、中間所得層の増加といった要因が、この地域の製品需要を促進すると思われます。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
  • 情報分析
  • 市場の形成とデータの視覚化
  • データの検証と公開

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 玩具とゲーム市場の変数、動向および範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
    • 原材料の見通し
    • 製造と技術の動向
  • 市場力学
    • 市場促進要因の分析
    • 市場抑制要因分析
    • 業界の課題
    • 業界の機会
  • 業界分析ツール
    • 業界分析- ポーター
  • 市場参入戦略

第4章 消費者行動分析

  • 人口統計分析
  • 消費者の動向と嗜好
  • 購入決定に影響を与える要因
  • 消費者向け製品の採用
  • 所見と推奨事項

第5章 玩具とゲーム市場:製品の推定・動向分析

  • 製品の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 製品別
    • 電子ゲーム
    • アウトドア &スポーツおもちゃ
    • 人形
    • 就学前のおもちゃ
    • ゲームとパズル
    • その他

第6章 玩具とゲーム市場:用途の推定・動向分析

  • 用途の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 用途別
    • 0~8歳まで
    • 9~15歳
    • 15歳以上

第7章 玩具とゲーム市場:流通チャネルの推定・動向分析

  • 流通チャネルの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 流通チャネル別
    • オンライン
    • オフライン

第8章 玩具とゲーム市場:地域別の推定・動向分析

  • 地域別の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 北米
    • 北米の玩具とゲーム市場の推定・予測、2017~2030年
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州の玩具とゲーム市場の推定・予測、2017~2030年
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域の玩具とゲーム市場の推定・予測、2017~2030年
    • 中国
    • インド
    • 日本
  • 中南米
    • 中南米の玩具とゲーム市場の推定・予測、2017~2030年
    • ブラジル
  • 中東とアフリカ
    • 中東およびアフリカの玩具とゲーム市場の推定・予測、2017~2030年
    • 南アフリカ

第9章 玩具とゲーム市場:競合情勢

  • 主要企業のリスト
    • Dream International Ltd.
    • VTech Holdings Ltd.
    • The LEGO Group
    • Sanrio Company, Ltd
    • Playmates Toys Ltd
    • JAKKS Pacific, Inc.
    • Mattel, Inc.
    • Hasbro
    • Konami Holdings Corp.
    • Bandai Namco Holdings Inc.
  • 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
  • 企業の分類
  • 参入企業の概要
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業市場シェア分析、2022年(金額シェア%)
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
図表

List of Tables

  • 1. Toys and games market estimates & forecast, by product (USD Billion)
  • 2. Toys and games market estimates & forecast, by application (USD Billion)
  • 3. Toys and games market estimates & forecast, by distribution channel (USD Billion)
  • 4. U.S. macro-economic outlay
  • 5. Canada macro-economic outlay
  • 6. UK macro-economic outlay
  • 7. Germany macro-economic outlay
  • 8. France macro-economic outlay
  • 9. China macro-economic outlay
  • 10. India macro-economic outlay
  • 11. Japan macro-economic outlay
  • 12. Brazil macro-economic outlay
  • 13. South Africa macro-economic outlay
  • 14. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 15. Company market share, 2022 (Value % Share)

List of Figures

  • 1. Toys and games market segmentation
  • 2. Information procurement
  • 3. Primary research pattern
  • 4. Primary research approaches
  • 5. Primary research process
  • 6. Market Snapshot
  • 7. Segment Snapshot
  • 8. Competitive Landscape Snapshot
  • 9. Toys and games market - Industry value chain analysis
  • 10. Toys and games market dynamics
  • 11. Toys and games market: PORTER's analysis
  • 12. Toys and games market, by product: Key takeaways
  • 13. Toys and games market, by product: Market share, 2022 & 2030
  • 14. Electronic games market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 15. Outdoor & sport toys market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 16. Dolls market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 17. Preschool toys market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 18. Games and puzzles market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 19. Others market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 20. Toys and games market, by application: Key takeaways
  • 21. Toys and games market, by application: Market share, 2022 & 2030
  • 22. Up to 0-8 years toys and games market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 23. 9-15 years Toys And Games market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 24. 15 years and above toys and games market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 25. Toys and games market, by distribution channel: Key takeaways
  • 26. Toys and games market, by distribution channel: Market share, 2022 & 2030
  • 27. Online toys and games market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 28. Offline toys and games market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 29. Toys and games market revenue, by region, 2022 & 2030 (USD Billion)
  • 30. Regional marketplace: Key takeaways
  • 31. Regional marketplace: Key takeaways
  • 32. North America toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 33. U.S. toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 34. Canada toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 35. Europe toys and games market estimates & forecasts, 2017- 2030 (USD Billion)
  • 36. UK toys and games market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 37. Germany toys and games market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 38. France toys and games market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 39. Asia Pacific toys and games market estimates & forecast, 2017- 2030 (USD Billion)
  • 40. China toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 41. India toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 42. Japan toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 43. Central & South America toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 44. Brazil toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 45. Middle East & Africa toys and games estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 46. South Africa toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 47. Key company categorization
  • 48. Company market share analysis, 2022 (Value % Share)
  • 49. Strategic framework
目次
Product Code: GVR-3-68038-209-9

Toys And Games Market Growth & Trends

The global toys and games market size is expected to reach USD 439.91 billion by 2030, growing a CAGR of 4.5% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Sales increased as the pandemic spread. Toy sales increased in 2020, with games & puzzles, dolls & action figures, and outdoor plays being the most popular categories. The use of weather-related items was a big aspect of outdoor activity. Sleds, snow-coloring toys, inflatables, and tools for building snow structures flew off the shelves. Due to the ease of accessibility, a large range of products, and competitive pricing, consumers are increasingly purchasing toys and games through the e-commerce channel. Furthermore, internet portals assist customers 24 hours a day, seven days a week, and offer a wide range of products to choose from, as well as substantial discounts on branded products.

In addition, families wanted to spread a little extra cheer during the pandemic, thus retailers had a successful holiday season in 2020. Sports toys, such as skateboards and scooters, outperformed fashion dolls and accessories, as well as building sets like Lego. In 2020, due to increased traffic to its website on Black Friday, Lego had to construct a virtual wait for online consumers. The popularity of 3D and 4D puzzles has sparked creativity and excitement in the industry. These puzzles provide a more immersive experience, higher levels of engagement, and possibly even educational advantages. A Canadian company called Wrebbit Puzzle Inc. focuses on 3D puzzles and creates a wide variety of puzzles with different themes, such as Harry Potter, Game of Thrones, and Lord of the Rings.

The business introduced its Central Perk, a 440-piece 3D jigsaw puzzle, in April 2021, which was based on the television series, Friends. Due to the rising environmental awareness and consumer concern, as well as a growing trend toward eco-friendly and socially responsible products, the market is currently experiencing increased demand for sustainable games and puzzles. Market players have been addressing this trend by creating and promoting eco-friendly products, utilizing sustainable resources, and putting into practice eco-friendly manufacturing and distribution procedures. For instance, to reduce its impact on the environment, a U.S.-based corporation called Mattel, Inc. always attempts to optimize its resource use.

Toys And Games Market Report Highlights

  • The electronic games segment accounted for the largest share in 2022 due to their immersive and interactive experiences, appealing to modern consumers' preferences for technology-driven entertainment. The growth of digital platforms and advancements in gaming technology has propelled the popularity of electronic games, making them a dominant force in the industry
  • Demand for toys and games for the 0-8 years age group segment is forecasted to rise at the fastest CAGR from 2023 to 2030
  • This is due to the natural inclination of young children to play and explore owing to their rapid cognitive and motor skill development during this period. The rising population globally will also push the demand
  • The offline channel segment accounted for the largest share in 2022 due to consumers' preference for a hands-on shopping experience, allowing them to physically interact with the products and make immediate purchases
  • The Middle East & Africa region is projected to rise at the fastest rate from 2023 to 2030. Factors, such as a growing young population, increasing disposable incomes, rapid urbanization, and rising middle-class segment will propel the product demand in the region

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Product Outlook
  • 2.3. Application Outlook
  • 2.4. Distribution Channel Outlook
  • 2.5. Region Insights

Chapter 3. Toys And Games Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Raw Material Outlook
    • 3.2.2. Manufacturing & Technology Trends
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Industry Challenges
    • 3.3.4. Industry Opportunities
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.4.1.1. Supplier Power
      • 3.4.1.2. Buyer Power
      • 3.4.1.3. Substitution Threat
      • 3.4.1.4. Threat from New Entrant
      • 3.4.1.5. Competitive Rivalry
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Toys And Games Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Toys And Games Market Estimates & Forecast, By Product (USD Billion)
    • 5.2.1. Electronic Games
    • 5.2.2. Outdoor & Sport Toys
    • 5.2.3. Dolls
    • 5.2.4. Preschool Toys
    • 5.2.5. Games & Puzzles
    • 5.2.6. Others

Chapter 6. Toys And Games Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Toys And Games Market Estimates & Forecast, By Application (USD Billion)
    • 6.2.1. Up to 0-8 Years
    • 6.2.2. 9-15 Years
    • 6.2.3. 15 Years and Above

Chapter 7. Toys And Games Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2. Toys And Games Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel (USD Billion)
    • 7.2.1. Online
    • 7.2.2. Offline

Chapter 8. Toys And Games Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Regional Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. Key country dynamics
      • 8.2.2.2. U.S. toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Key country dynamics
      • 8.2.3.2. Canada toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe games and puzzles market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. Key country dynamics
      • 8.3.2.2. UK toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Key country dynamics
      • 8.3.3.2. Germany toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. Key country dynamics
      • 8.3.4.2. France toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. Key country dynamics
      • 8.4.2.2. China toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.3. India
      • 8.4.3.1. Key country dynamics
      • 8.4.3.2. India toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.4.4. Japan
      • 8.4.4.1. Key country dynamics
      • 8.4.4.2. Japan toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.5. Central & South America
    • 8.5.1. Central & South America toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Key country dynamics
      • 8.5.2.2. Brazil toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 8.6. Middles East & Africa
    • 8.6.1. Middles East & Africa toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 8.6.2. South Africa
      • 8.6.2.1. Key country dynamics
      • 8.6.2.2. South Africa toys and games market estimates & forecast, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 9. Toys And Games Market: Competitive Landscape

  • 9.1. List of key companies analyzed in this section includes:
    • 9.1.1. Dream International Ltd.
    • 9.1.2. VTech Holdings Ltd.
    • 9.1.3. The LEGO Group
    • 9.1.4. Sanrio Company, Ltd
    • 9.1.5. Playmates Toys Ltd
    • 9.1.6. JAKKS Pacific, Inc.
    • 9.1.7. Mattel, Inc.
    • 9.1.8. Hasbro
    • 9.1.9. Konami Holdings Corp.
    • 9.1.10. Bandai Namco Holdings Inc.
  • 9.2. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 9.3. Company Categorization
  • 9.4. Participant's Overview
  • 9.5. Financial Performance
  • 9.6. Product Benchmarking
  • 9.7. Company Market Share Analysis, 2022 (Value % Share)
  • 9.8. Company Heat Map Analysis
  • 9.9. Strategy Mapping