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市場調査レポート
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1301043

サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別、サービス別(サポート&メンテナンス、統合&導入)、企業規模別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年

Contact Center As A Service (CCaaS) Market Size, Share & Trends Analysis Report By Solution, By Service (Support & Maintenance, Integration & Deployment), By Enterprise Size, By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

出版日: | 発行: Grand View Research | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~10営業日

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サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場規模、シェア、動向分析レポート:ソリューション別、サービス別(サポート&メンテナンス、統合&導入)、企業規模別、最終用途別、地域別、セグメント別予測、2023年~2030年
出版日: 2023年06月15日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~10営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

サービスとしてのコンタクトセンター市場の成長と動向

Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、サービスとしてのコンタクトセンターの世界市場規模は、2023年から2030年にかけて19.1%のCAGRで成長し、2030年には171億2,000万米ドルに達すると予測されています。

市場成長の背景には、より優れた柔軟性と顧客の利便性を提供するために、企業によるクラウドベースのコンタクトセンターサービスの採用が増加していることがあります。ビジネスインテリジェンス(BI)技術は、エージェントのパフォーマンスを全体的に把握し、組織目標の達成状況を測定するのに役立つため、多くの企業が導入しています。

クラウドベースのコンタクトセンターは、統合、サポート、IT関連コストの削減などの利点があるため、企業で広く採用されており、CCaaS(Contact Center as a Service)市場の成長を後押ししています。さらに、多くの企業がクラウドコンタクトセンターを開発し、ユーザーの運用機能と柔軟性を高めています。例えば、インフォシスは2021年1月、クラウド・コンタクトセンター・ソリューション・プロバイダーであるジェネシスの技術と、グーグル・クラウドのコンタクトセンターAIおよび分析サービスを活用した顧客エンゲージメント・プラットフォーム「インフォシス・コルテックス(Infosys Cortex)」を発表しました。

例えば、2023年5月、英国を拠点とする通信プロバイダーのBTとインテリジェントCXプラットフォームの大手プロバイダーであるFive9は、世界中の組織に幅広いコンタクトセンターサービスとソリューションを提供することを目的としたパートナーシップの拡大を発表しました。この提携の一環として、BTはFive9 Intelligent CX Platformをマネージド・サービスとして新規および既存の顧客に提供します。このサービスは、既存の音声、ユニファイド・コミュニケーション、デジタル・チャネル、顧客関係管理(CRM)システムとシームレスに統合することで、組織が職場の完全なデジタル化を達成できるよう支援することを目的としています。

COVID-19パンデミックは市場に好影響を与えると予想されます。パンデミック(世界的大流行)の状況が続く中、クラウドホスト型のコンタクトセンターは、エージェントの業務に必要なツールにどこからでもアクセスできるため、信頼性、可用性、災害復旧の面でより優れたレベルを提供できるとして、支持を集めています。さらに、クラウドホスト型コンタクトセンターは、ワークフォースの柔軟性に優れているため、ソリューションの拡張が容易で、新機能やテクノロジーソリューションの展開も迅速です。しかし、データ・セキュリティに対する懸念の高まりが、予測期間中の市場成長の妨げになると予想されます。CCaaSソリューションは、膨大なデータ量と消費者の重要な財務データを扱うため、悪意ある攻撃のリスクにさらされる可能性があります。

サービスとしてのコンタクトセンター市場レポートハイライト

  • ソリューション別では、カスタマーコラボレーション分野が予測期間中に最も高い年間平均成長率(CAGR)で成長する見込みです。これは、顧客からの問い合わせに迅速に対応し、問題を解決することで、顧客満足度を高めることに企業が注力するようになったためです。
  • サービス面では、マネージド・サービス・セグメントが予測期間中に最も高いCAGRで成長すると思われます。IT運用の監視、データのバックアップとリカバリ、ヘルプデスクサポート、セキュリティに対するニーズの高まりが、予測期間中のマネージドサービスの需要を促進すると予想されます。
  • 企業規模別では、中小企業セグメントが最も高いCAGRで成長する見込みです。便利なサービス提供とCCaaSに関する投資コストの低さが、中小企業での採用を後押ししています。
  • 最終用途別では、競争の激しい小売業界において、顧客エクスペリエンスの向上、営業・マーケティング効果の改善、シームレスなオムニチャネル顧客対応の実現への注目が高まっていることから、消費財・小売分野が有望な市場成長機会を提供すると予測されます。
  • 北米地域市場は2022年に支配的な地位を占め、予測期間中も市場に有望な成長機会をもたらす可能性が高いです。アジア太平洋地域市場は、新興経済諸国における産業拡大と市場開拓の増加により、最も高い成長が見込まれています。

目次

第1章 調査手法と範囲

  • 市場セグメンテーションと範囲
  • 市場の定義
  • 情報調達
  • 情報分析
    • 市場の形成とデータの視覚化
    • データの検証と公開
  • 調査範囲と前提条件
  • データソースのリスト

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の見通し
  • セグメント別の見通し
  • 競合情勢のスナップショット

第3章 市場変数、動向、および範囲

  • 市場系統の見通し
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 市場力学
    • 市場促進要因の影響分析
    • 市場課題の影響分析
    • 市場機会の影響分析
  • COVID-19のパンデミックの影響
  • 業界分析ツール
    • ポーターの分析
    • PESTEL分析

第4章 サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場:ソリューションの推定・動向分析

  • ソリューションの変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • ソリューション別
    • 自動通話分配
    • 通話録音
    • コンピュータテレフォニーの統合
    • 顧客とのコラボレーション
    • ダイヤラー
    • 自動音声応答
    • レポートと分析
    • 労働力の最適化
    • その他

第5章 サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場:サービスの推定・動向分析

  • サービス変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • サービス別
    • 統合と導入
    • サポートとメンテナンス
    • トレーニングとコンサルティング
    • マネージドサービス

第6章 サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場:企業規模の推定・動向分析

  • 企業規模の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 企業規模別
    • 大企業
    • 中小企業

第7章 サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場:最終用途の推定・動向分析

  • 最終用途の変動分析と市場シェア、2022年と2030年
  • 最終用途別
    • BFSI
    • 消費財と小売
    • 政府
    • ヘルスケア
    • IT&テレコム
    • 旅行とホスピタリティ
    • その他

第8章 サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場:地域推定・動向分析

  • サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場:地域別の見通し
  • 北米
    • 北米のサービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場の推定と予測、2017~2030年(100万米ドル)
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 欧州のサービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場の推定と予測、2017~2030年(100万米ドル)
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
  • アジア太平洋地域
    • アジア太平洋地域のサービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場の推定と予測、2017~2030年(100万米ドル)
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
    • ラテンアメリカのサービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場の推定と予測、2017~2030年(100万米ドル)
    • ブラジル
    • メキシコ
  • 中東とアフリカ
    • 中東およびアフリカのサービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場の推定と予測、2017~2030年(100万米ドル)
    • サウジアラビア王国(KSA)
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ

第9章 競合情勢

  • 会社分類
  • 市場参入企業の概要
    • Alcatel Lucent Enterprise
    • Avaya, Inc.
    • Cisco Systems, Inc.
    • Enghouse Interactive, Inc.
    • Five9, Inc.
    • Genesys
    • Microsoft Corporation
    • NICE inContact
    • SAP SE
    • Unify, Inc.
  • 財務実績
  • 製品のベンチマーク
  • 企業の市場での位置付け
  • 企業の市場シェア分析、2022年
  • 企業ヒートマップ分析
  • 戦略マッピング
    • 拡張
    • コラボレーション
    • 合併と買収
    • 新製品の発売
    • パートナーシップ
    • その他
図表

List of Tables

  • Table 1. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, by Solution, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 2. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, by Service, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 3. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, by Enterprise Size, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 4. Global Contact Center as a Service (CCaaS) Market, by End Use, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Table 5. Company Market Share, 2022
  • Table 6. Company Heat Map Analysis
  • Table 7. Key companies undergoing expansion
  • Table 8. Key companies undergoing collaborations
  • Table 9. Key companies undergoing new product launch
  • Table 10. Key companies undergoing mergers & acquisitions
  • Table 11. Key companies undergoung other strategies

List of Figures

  • Fig. 1 Contact Center as a Service (CCaaS) market segmentation
  • Fig. 2 Information procurement
  • Fig. 3 Data analysis models
  • Fig. 4 Market formulation and valudation
  • Fig. 5 Data validating & publishing
  • Fig. 6 Market snapshot
  • Fig. 7 Segment snapshot
  • Fig. 8 Competitive landscape snapshot
  • Fig. 9 Parent Market Value, 2022 (USD Million)
  • Fig. 10 Contact Center as a Service (CCaaS) market - Industry value chain analysis
  • Fig. 11 Contact Center as a Service (CCaaS) market dynamics
  • Fig. 12 Contact Center as a Service (CCaaS) market: Porters's analysis
  • Fig. 13 Contact Center as a Service (CCaaS) market: PESTEL analysis
  • Fig. 14 Contact Center as a Service (CCaaS) market, by solution: key takeaways
  • Fig. 15 Contact Center as a Service (CCaaS) market, by solution: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 16 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by automatic call distribution, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 17 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by call recording, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 18 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by computer telephony integration, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 19 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by customer collaboration, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 20 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by dialer, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 21 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by interactive voice response, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 22 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by reporting & analytics, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 23 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by workforce optimization, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 24 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by others, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 25 Contact Center as a Service (CCaaS) market, by service: key takeaways
  • Fig. 26 Contact Center as a Service (CCaaS) market, by service: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 27 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by integration & deployment, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 28 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by support & maintenance, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 29 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by training & consulting, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 30 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by managed services, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 31 Contact Center as a Service (CCaaS) market, by enterprise size: key takeaways
  • Fig. 32 Contact Center as a Service (CCaaS) market, by enterprise size: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 33 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by lage enterprises, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 34 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by small & medium enterprises, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 35 Contact Center as a Service (CCaaS) market, by end use: key takeaways
  • Fig. 36 Contact Center as a Service (CCaaS) market, by end use: market share, 2022 & 2030
  • Fig. 37 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by BFSI, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 38 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by consumer goods & retail, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 39 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by government, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 40 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by healthcare, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 41 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by IT & telecom, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 42 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by travel & hospitality, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 43 Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, by others, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 44 Contact Center as a Service (CCaaS) market revenue, by region, 2022 & 2030, (USD Million)
  • Fig. 45 Regional marketplace: key takeways
  • Fig. 46 North America Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 47 U.S. Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 48 Canada Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 49 Europe Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 50 UK Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 51 Germany Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 52 France Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 53 Asia Pacific Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 54 China Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 55 India Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 56 Japan Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 57 South Korea Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 58 Australia Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 59 Latin America Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 60 Brazil Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 61 Mexico Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 62 Middle East & Africa Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 63 Kingdom of Saudi Arabia (KSA) Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 64 UAE Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 65 South Africa Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • Fig. 66 Key company categorization
  • Fig. 67 Company market positioning
  • Fig. 68 Company market share analysis, 2022
  • Fig. 69 Strategic framework
目次
Product Code: GVR-4-68038-284-6

Contact Center As A Service Market Growth & Trends

The global contact center as a service market size is expected to reach USD 17.12 billion by 2030, registering a CAGR of 19.1% from 2023 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market growth can be attributed to the rising adoption of cloud-based contact center services by enterprises to offer better flexibility and customer convenience. Many organizations are adopting Business Intelligence (BI) technology, as it provides them with a holistic view of agent performance and helps measure how they are achieving organizational goals.

Businesses are widely adopting cloud-based contact centers owing to benefits such as reduced integration, support, and IT-related costs, which could help drive the growth of the Contact Center as a Service (CCaaS) market. Moreover, numerous players are developing cloud contact centers to enhance operational functionality and flexibility for users. For instance, in January 2021, Infosys announced the launch of the Infosys Cortex, a customer engagement platform that leverages the technology from Genesys, a cloud contact center solutions provider, along with Contact Center AI and analytics services from Google Cloud.

Numerous CCaaS providers are entering into partnerships with communication companies to deploy contact center software and expand their reach.For instance, in May 2023, BT, a U.K.-based telecommunications provider, and Five9, a leading intelligent CX Platform provider, announced an expanded partnership aimed at offering a wider range of contact center services and solutions to organizations worldwide. As part of this collaboration, BT will now provide the Five9 Intelligent CX Platform as a managed service to both new and existing customers. This offering aims to assist organizations in achieving full digitalization of their workplace by seamlessly integrating with their existing voice, unified communications, digital channels, and Customer Relationship Management (CRM) systems.

The COVID-19 pandemic is expected to have a positive impact on the market. As the pandemic situation continues, cloud-hosted contact centers are gaining more traction as it provides better levels of reliability, availability, and disaster recovery because agents can access the tools they need to perform the job from any place. Moreover, cloud-hosted contact centers provide better workforce elasticity for easily scalable solutions and faster deployment of new capabilities and technology solutions. However, the increasing concerns of data security are expected to hamper the market growth over the forecast period. CCaaS solutions handle huge data volumes and critical financial data of consumers, which could be at risk of malicious attacks.

Contact Center As A Service Market Report Highlights

  • In terms of solution, the customer collaboration segment is expected to witness the highest Compound Annual Growth Rate (CAGR) over the forecast period. This can be attributed to the rising focus of businesses on offering enhanced customer satisfaction by solving their issues and promptly attending their calls
  • In terms of service, the managed services segment is likely to register the highest CAGR over the forecast period. The increasing need for monitoring IT operations, data backup and recovery, help desk support, and security is expected to drive the demand for managed services over the forecast period
  • In terms of enterprise size, the small and medium enterprises segment is likely to register the highest CAGR. Convenient service delivery and the low cost of investment related to CCaaS is boosting its adoption across small & medium enterprises
  • In terms of end use, the consumer goods and retail segment is expected to provide promising growth opportunities to the marketdue to the increasing focus on enhancing customer experience, improving sales and marketing effectiveness, and enabling seamless omnichannel customer interactions in the highly competitive retail industry
  • The North American regional market dominated in 2022 and is likely to present promising growth opportunities for the market over the forecast period as well. The Asia Pacific regional market is expected to witness the highest growth owing to the increasing industrial expansion and development in emerging economies of the region

Fig. 1Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Information Procurement
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.4.2. Data Validation & Publishing
  • 1.5. Research Scope and Assumptions
  • 1.6. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segmental Outlook
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Market Variables, Trends, and Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Impact Analysis
      • 3.3.1.1. Increasing need to improve customer experiences
      • 3.3.1.2. Growing preference for cloud-based contact
      • 3.3.1.3. Rising adoption of advanced contact center technologies
    • 3.3.2. Market Challenge Impact Analysis
      • 3.3.2.1. Increasing concerns of data security
    • 3.3.3. Market Opportunity Impact Analysis
      • 3.3.3.1. Increasing customer demands for robust self-service interactions
  • 3.4. Impact of COVID-19 Pandemic
  • 3.5. Industry Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's Analysis
    • 3.5.2. PESTEL Analysis

Chapter 4. Contact Center as a Service (CCaaS) Market: Solution Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Solution Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2. Contact Center as a Service (CCaaS) Market Estimates & Forecast, By Solution
    • 4.2.1. Automatic Call Distribution
    • 4.2.2. Call Recording
    • 4.2.3. Computer Telephony Integration
    • 4.2.4. Customer Collaboration
    • 4.2.5. Dialer
    • 4.2.6. Interactive Voice Response
    • 4.2.7. Reporting & Analytics
    • 4.2.8. Workforce Optimization
    • 4.2.9. Others

Chapter 5. Contact Center as a Service (CCaaS) Market: Service Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Service Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2. Contact Center as a Service (CCaaS) Market Estimates & Forecast, By Service
    • 5.2.1. Integration & Deployment
    • 5.2.2. Support & Maintenance
    • 5.2.3. Training & Consulting
    • 5.2.4. Managed Services

Chapter 6. Contact Center as a Service (CCaaS) Market: Enterprises Size Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Enterprise Size Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2. Contact Center as a Service (CCaaS) Market Estimates & Forecast, By Enterprise Size
    • 6.2.1. Large Enterprises
    • 6.2.2. Small & Medium Enterprises

Chapter 7. Contact Center as a Service (CCaaS) Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. End Use Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2. Contact Center as a Service (CCaaS) Market Estimates & Forecast, By End Use
    • 7.2.1. BFSI
    • 7.2.2. Consumer Goods & Retail
    • 7.2.3. Government
    • 7.2.4. Healthcare
    • 7.2.5. IT & Telecom
    • 7.2.6. Travel & Hospitality
    • 7.2.7. Others

Chapter 8. Contact Center as a Service (CCaaS) Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Contact Center as a Service (CCaaS) Market: Regional Outlook
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. U.S. Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Canada Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. UK Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Germany Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. France Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. China Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.3. India
      • 8.4.3.1. India Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4. Japan
      • 8.4.4.1. Japan Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.5. South Korea
      • 8.4.5.1. South Korea Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.6. Australia
      • 8.4.6.1. Australia Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Latin America Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Brazil Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.3. Mexico
      • 8.5.3.1. Mexico Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 8.6. Middle East & Africa
    • 8.6.1. Middle East & Africa Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2. Kingdom of Saudi Arabia (KSA)
      • 8.6.2.1. Kingdom of Saudi Arabia (KSA) Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.3. UAE
      • 8.6.3.1. UAE Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.4. South Arica
      • 8.6.4.1. South Africa Contact Center as a Service (CCaaS) market estimates & forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Company Categorization
  • 9.2. Participant's Overview
    • 9.2.1. Alcatel Lucent Enterprise
    • 9.2.2. Avaya, Inc.
    • 9.2.3. Cisco Systems, Inc.
    • 9.2.4. Enghouse Interactive, Inc.
    • 9.2.5. Five9, Inc.
    • 9.2.6. Genesys
    • 9.2.7. Microsoft Corporation
    • 9.2.8. NICE inContact
    • 9.2.9. SAP SE
    • 9.2.10. Unify, Inc.
  • 9.3. Financial Performance
  • 9.4. Product Benchmarking
  • 9.5. Company Market Positioning
  • 9.6. Company Market Share Analysis, 2022
  • 9.7. Company Heat Map Analysis
  • 9.8. Strategy Mapping
    • 9.8.1. Expansion
    • 9.8.2. Collaborations
    • 9.8.3. Mergers & Acquisitions
    • 9.8.4. New Product Launches
    • 9.8.5. Partnerships
    • 9.8.6. Others