市場調査レポート
商品コード
1574095
サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場-2024年から2029年までの予測Contact Center as a Service (CCaaS) Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年10月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
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サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場は、2024年の85億5,100万米ドルから2029年には163億300万米ドルにCAGR 13.78%で成長すると予測されています。
サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)は、多様なオムニチャネルコミュニケーションチャネルを通じて企業の顧客エンゲージメントを向上させるプラットフォームです。このソフトウェアは、低コストで業務を合理化し、顧客エンゲージメントを高める好ましいチャネルを提供することで、全体的な効率を高めます。
主要経済国における企業文化の成長、顧客との対話を強化するための新たな技術革新への投資、活況を呈するクラウド環境が、新たなソフトウェアの利用規模を加速させています。これらの要因は、サービスとしてのコンタクトセンター市場に新たな成長の展望をもたらしています。
さらに、主要な市場企業による継続的な技術革新とビジネスの拡張性を向上させる取り組み、それに続くクラウド支援型カスタマーサービスチャネルへの移行を支援する新たな戦略への現代企業による投資が、市場全体の拡大をさらに加速させています。
CCaaSはコンタクトセンターに不可欠なインサイトをリアルタイムで生成するのに役立つが、品質管理管理、合理化された統合、インバウンドコールとアウトバウンドコールの最適化に関連するコストは高くなり、市場成長の妨げとなっています。
サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場促進要因は?
企業文化は国のビジネス目標を合理化し、経済成長を達成するための目標を明確にするのに役立ちます。主要国では、企業部門が積極的に成長し、新規事業が立ち上がりつつあり、現在進行中の技術移行に伴い、事業活動の規模は加速していくと思われます。
米国国勢調査によると、2024年8月の会社設立申請件数は43万1,928件で、前月比2.5%増となった。また、同出典によると、同月の企業設立予測は2.6%増でした。同様に、クラウド・サービスは政府や公共部門で採用され、新たな顧客関係管理チャネルの枠組みをさらに確立しています。
現在進行中の人工知能への移行は、顧客エンゲージメント・チャネルにおける生成的・観察的AIの成長機会を生み出しました。この強化により、企業はコンタクトセンター分析を通じてエージェントとのやり取りを把握・分析することで、業務を効率化できるようになった。
地域的には、サービスとしてのコンタクトセンター市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。北米市場はかなりのシェアを占めると予想され、恒常的な成長が見込まれています。この成長の原動力となっているのは、事業運営を強化するための先端技術への継続的な投資、活況を呈するクラウド・コンピューティング、米国とカナダという主要地域経済圏における企業設立です。
北米では、Microsoft, Amazon Web Service, Cisco, and Accentureといった大手企業がクラウドインフラ強化のために継続的な投資を行っています。例えば、AWBの"Economic Impact Study 2023 "によると、アマゾンは米国のクラウドコンピューティングインフラを強化するために2011年から2022年の間に約1,080億米ドルを投資しています。
同様に、欧州とアジア太平洋市場は、企業環境の成長と企業と顧客のコミュニケーションを強化するための戦略的ベンチャーにより、予測期間中に安定した成長を示すと予測されています。中東と南米の市場シェアはわずかなものになると予想されています。
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業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The contact center as a service (CCaaS) market is anticipated to grow from US$8.551 billion in 2024 to US$16.303 billion in 2029 at a CAGR of 13.78%.
Contact Center as a Service (CCaaS) is a platform that improves a company's customer engagement through varied omnichannel communications channels. The software enhances overall efficiency by streamlining their operations at a low cost and providing them with preferred customer-engaging channels.
"The growing corporate culture in major economies, investment in new technological innovations to bolster customer interaction, and a booming cloud environment have accelerated the scale of new software usage. These factors are providing new growth prospects to the Contact Center as a Service market."
Moreover, the ongoing innovations by major market players and efforts to improve business scalability, followed by investments by modern enterprises in new strategies that would assist them in migrating towards cloud-assisted customer service channels, have further augmented the overall market expansion.
Though CCaaS assists in generating essential contact center insights in real-time, the cost associated with quality control management, streamlined integration, and inbound and outbound call optimization can be high, hindering market growth.
Contact Center as a Service (CCaaS) market drivers?
Corporate culture streamlines a country's business objectives, which assists in identifying the goals to achieve positive economic growth. Major economies are witnessing positive growth in their corporate sector, with new business establishments taking place, and with the ongoing technological transition, the scale of business activities is set to accelerate.
According to the US Census, the number of formation applications for August 2024 reached 431,928 representing a 2.5% growth over the preceding month. The same source also specified that projected business formation experienced 2.6% growth in the same month. Likewise, cloud services are being adopted by the government and public sectors, further establishing a new framework for new customer relationship management channels.
The ongoing transition to Artificial Intelligence has created growth opportunities for generative and observational AI in customer engagement channels. This enhancement has allowed companies to streamline operations by capturing and analyzing agent interactions through contact center analytics.
Geographically, the contact center as a service market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The North American market is expected to account for a considerable share and is estimated to grow constantly. This growth is fueled by ongoing investments in advanced technologies to bolster business operations, booming cloud computing, and corporate establishments in major regional economies, namely the United States and Canada.
Major market players, namely Microsoft, Amazon Web Service, Cisco, and Accenture are well-established in North America, and the companies have shown constant investment to bolster cloud infrastructure. For instance, according to AWB's "Economic Impact Study 2023", Amazon invested nearly US$108 billion between 2011 and 2022 to strengthen cloud computing infrastructure in the US.
Likewise, the European and Asia Pacific markets are anticipated to show steady growth during the forecast period owing to the growing corporate environment and strategic ventures to bolster corporate-customer communication. Middle East and South America are expected to account for a minimal market share.
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