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市場調査レポート
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1574095

サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場-2024年から2029年までの予測

Contact Center as a Service (CCaaS) Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 143 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年10月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場は、2024年の85億5,100万米ドルから2029年には163億300万米ドルにCAGR 13.78%で成長すると予測されています。

サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)は、多様なオムニチャネルコミュニケーションチャネルを通じて企業の顧客エンゲージメントを向上させるプラットフォームです。このソフトウェアは、低コストで業務を合理化し、顧客エンゲージメントを高める好ましいチャネルを提供することで、全体的な効率を高めます。

主要経済国における企業文化の成長、顧客との対話を強化するための新たな技術革新への投資、活況を呈するクラウド環境が、新たなソフトウェアの利用規模を加速させています。これらの要因は、サービスとしてのコンタクトセンター市場に新たな成長の展望をもたらしています。

さらに、主要な市場企業による継続的な技術革新とビジネスの拡張性を向上させる取り組み、それに続くクラウド支援型カスタマーサービスチャネルへの移行を支援する新たな戦略への現代企業による投資が、市場全体の拡大をさらに加速させています。

CCaaSはコンタクトセンターに不可欠なインサイトをリアルタイムで生成するのに役立つが、品質管理管理、合理化された統合、インバウンドコールとアウトバウンドコールの最適化に関連するコストは高くなり、市場成長の妨げとなっています。

サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場促進要因は?

  • 活況を呈する企業文化が市場拡大の原動力になると予想されます。

企業文化は国のビジネス目標を合理化し、経済成長を達成するための目標を明確にするのに役立ちます。主要国では、企業部門が積極的に成長し、新規事業が立ち上がりつつあり、現在進行中の技術移行に伴い、事業活動の規模は加速していくと思われます。

米国国勢調査によると、2024年8月の会社設立申請件数は43万1,928件で、前月比2.5%増となった。また、同出典によると、同月の企業設立予測は2.6%増でした。同様に、クラウド・サービスは政府や公共部門で採用され、新たな顧客関係管理チャネルの枠組みをさらに確立しています。

現在進行中の人工知能への移行は、顧客エンゲージメント・チャネルにおける生成的・観察的AIの成長機会を生み出しました。この強化により、企業はコンタクトセンター分析を通じてエージェントとのやり取りを把握・分析することで、業務を効率化できるようになった。

サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場地理的展望:

  • 北米が大きな市場シェアを占めると推定されます。

地域的には、サービスとしてのコンタクトセンター市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。北米市場はかなりのシェアを占めると予想され、恒常的な成長が見込まれています。この成長の原動力となっているのは、事業運営を強化するための先端技術への継続的な投資、活況を呈するクラウド・コンピューティング、米国とカナダという主要地域経済圏における企業設立です。

北米では、Microsoft, Amazon Web Service, Cisco, and Accentureといった大手企業がクラウドインフラ強化のために継続的な投資を行っています。例えば、AWBの"Economic Impact Study 2023 "によると、アマゾンは米国のクラウドコンピューティングインフラを強化するために2011年から2022年の間に約1,080億米ドルを投資しています。

同様に、欧州とアジア太平洋市場は、企業環境の成長と企業と顧客のコミュニケーションを強化するための戦略的ベンチャーにより、予測期間中に安定した成長を示すと予測されています。中東と南米の市場シェアはわずかなものになると予想されています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済的要因、消費者の嗜好、産業分野、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域と新興地域をカバーする詳細な市場洞察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を把握します。
  • 市場促進要因と今後の動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開発をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務情報、主な発展など)

サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場は以下のセグメントに分けて分析されています:

ソリューション別

  • 通話録音
  • ダイヤラー
  • 顧客コラボレーション
  • インタラクティブ音声応答
  • 労働力の最適化
  • その他

サービス別

  • 統合と展開
  • サポートとメンテナンス
  • トレーニングとコンサルティング
  • マネージドサービス

企業規模別

  • 中小企業
  • 大企業

業界別

  • BFSI
  • ITおよび通信
  • ホスピタリティ
  • 政府
  • 小売
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • タイ
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場:ソリューション別

  • イントロダクション
  • 通話録音
  • ダイヤラー
  • 顧客コラボレーション
  • インタラクティブ音声応答
  • 労働力の最適化
  • その他

第6章 サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場:サービス別

  • イントロダクション
  • 統合と展開
  • サポートとメンテナンス
  • トレーニングとコンサルティング
  • マネージドサービス

第7章 サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場:企業規模別

  • イントロダクション
  • 中小企業
  • 大企業

第8章 サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場:業界別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • ITおよび通信
  • ホスピタリティ
  • 政府
  • 小売り
  • その他

第9章 サービスとしてのコンタクトセンター(CCaaS)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Microsoft
  • Amazon Web Services, Inc.
  • Accenture
  • ALE International
  • Avaya LLC
  • Tata Communication Services Limited
  • Cisco
  • Genesys
  • 8x8, Inc.
  • Evolve IP, LLC.
  • Five9, Inc.
  • Enghouse Interactive
目次
Product Code: KSI061617113

The contact center as a service (CCaaS) market is anticipated to grow from US$8.551 billion in 2024 to US$16.303 billion in 2029 at a CAGR of 13.78%.

Contact Center as a Service (CCaaS) is a platform that improves a company's customer engagement through varied omnichannel communications channels. The software enhances overall efficiency by streamlining their operations at a low cost and providing them with preferred customer-engaging channels.

"The growing corporate culture in major economies, investment in new technological innovations to bolster customer interaction, and a booming cloud environment have accelerated the scale of new software usage. These factors are providing new growth prospects to the Contact Center as a Service market."

Moreover, the ongoing innovations by major market players and efforts to improve business scalability, followed by investments by modern enterprises in new strategies that would assist them in migrating towards cloud-assisted customer service channels, have further augmented the overall market expansion.

Though CCaaS assists in generating essential contact center insights in real-time, the cost associated with quality control management, streamlined integration, and inbound and outbound call optimization can be high, hindering market growth.

Contact Center as a Service (CCaaS) market drivers?

  • A booming corporate culture is expected to drive market expansion.

Corporate culture streamlines a country's business objectives, which assists in identifying the goals to achieve positive economic growth. Major economies are witnessing positive growth in their corporate sector, with new business establishments taking place, and with the ongoing technological transition, the scale of business activities is set to accelerate.

According to the US Census, the number of formation applications for August 2024 reached 431,928 representing a 2.5% growth over the preceding month. The same source also specified that projected business formation experienced 2.6% growth in the same month. Likewise, cloud services are being adopted by the government and public sectors, further establishing a new framework for new customer relationship management channels.

The ongoing transition to Artificial Intelligence has created growth opportunities for generative and observational AI in customer engagement channels. This enhancement has allowed companies to streamline operations by capturing and analyzing agent interactions through contact center analytics.

Contact Center As A Service (CCaaS) Market Geographical Outlook:

  • North America is estimated to account for a significant market share.

Geographically, the contact center as a service market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The North American market is expected to account for a considerable share and is estimated to grow constantly. This growth is fueled by ongoing investments in advanced technologies to bolster business operations, booming cloud computing, and corporate establishments in major regional economies, namely the United States and Canada.

Major market players, namely Microsoft, Amazon Web Service, Cisco, and Accenture are well-established in North America, and the companies have shown constant investment to bolster cloud infrastructure. For instance, according to AWB's "Economic Impact Study 2023", Amazon invested nearly US$108 billion between 2011 and 2022 to strengthen cloud computing infrastructure in the US.

Likewise, the European and Asia Pacific markets are anticipated to show steady growth during the forecast period owing to the growing corporate environment and strategic ventures to bolster corporate-customer communication. Middle East and South America are expected to account for a minimal market share.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Contact Center as a Service (CCaaS) market is analyzed into the following segments:

By Solution

  • Call Recording
  • Dialer
  • Customer Collaboration
  • Interactive Voice Response
  • Workforce Optimization
  • Others

By Service

  • Integration and Deployment
  • Support and Maintenance
  • Training and Consulting
  • Managed Service

By Enterprise Size

  • Small & Medium Enterprise (SMEs)
  • Large Enterprise

By Industry Vertical

  • BFSI
  • IT and Telecom
  • Hospitality
  • Government
  • Retail
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. CONTACT CENTER AS A SERVICE (CCAAS) MARKET BY SOLUTION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Call Recording
  • 5.3. Dialer
  • 5.4. Customer Collaboration
  • 5.5. Interactive Voice Response
  • 5.6. Workforce Optimization
  • 5.7. Others

6. CONTACT CENTER AS A SERVICE (CCAAS) MARKET BY SERVICE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Integration and Deployment
  • 6.3. Support and Maintenance
  • 6.4. Training and Consulting
  • 6.5. Managed Services

7. CONTACT CENTER AS A SERVICE (CCAAS) MARKET BY ENTERPRISE SIZE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Small and Medium Enterprise (SMEs)
  • 7.3. Large Enterprise

8. CONTACT CENTER AS A SERVICE (CCAAS) MARKET BY INDUSTRY VERTICAL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. BFSI
  • 8.3. IT and Telecom
  • 8.4. Hospitality
  • 8.5. Government
  • 8.6. Retail
  • 8.7. Others

9. CONTACT CENTER AS A SERVICE (CCAAS) MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. UK
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. Israel
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. Japan
    • 9.6.2. China
    • 9.6.3. India
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Indonesia
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Microsoft
  • 11.2. Amazon Web Services, Inc.
  • 11.3. Accenture
  • 11.4. ALE International
  • 11.5. Avaya LLC
  • 11.6. Tata Communication Services Limited
  • 11.7. Cisco
  • 11.8. Genesys
  • 11.9. 8x8, Inc.
  • 11.10. Evolve IP, LLC.
  • 11.11. Five9, Inc.
  • 11.12. Enghouse Interactive