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市場調査レポート
商品コード
1798099
コンタクトセンターの目標と投資計画(2025年~2027年)Contact Center Objectives and Investment Plans, 2025 to 2027 |
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コンタクトセンターの目標と投資計画(2025年~2027年) |
出版日: 2025年07月29日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 27 Pages
納期: 即日から翌営業日
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顧客の視点
近年、企業は成功の主要因として、カスタマーエクスペリエンス(CX)よりも従業員エンゲージメントやブランドロイヤルティを重視する傾向が強まっています。しかし、これからの2年間は、CXの向上が再び最優先課題となり、次いで事業継続性の確保、業務効率と生産性の最適化が続きます。AIが顧客により良いサービスを提供するためのセルフサービス機能を強化するにつれて、バーチャルエージェントへの投資は加速しています。
本調査では、コンタクトセンターソリューションの意思決定者が、さまざまなコンタクトセンターおよびCXソリューションに投資する優先順位を調査し、インタラクションの動向を把握し、CSATスコアを評価し、AI導入のメリットと課題を明らかにします。
調査は、主要な業種、事業規模、地域を対象に、オンライン調査によって実施されました。
回答者の居住地域は以下の通りです:北米、ラテンアメリカ、欧州、アジア太平洋、中東
調査対象とした業種は以下の通りです:IT/通信、銀行/金融/保険(BFSI)、ヘルスケア、小売、製造、旅行/ホスピタリティ、CCアウトソーサー、行政
この調査結果は、ソリューションプロバイダーが、どのテクノロジーが顧客を最もよくサポートするかを評価するのに役立つと同時に、企業やコンタクトセンター環境の競合他社に対するベンチマークを可能にします。
A Customer Perspective
In recent years, businesses have increasingly focused on employee engagement and brand loyalty, rather than customer experience (CX), as the primary drivers of success. However, in the next two years, improving CX has become the top priority again, followed closely by ensuring business continuity and optimizing operational efficiency and productivity. Investments in virtual agents are accelerating as AI enhances self-service capabilities to better serve customers.
This study explores contact center solution decision makers' investment priorities for a wide variety of contact center and CX solutions, discovers interaction trends, evaluates CSAT scores, and identifies the benefits and challenges of AI implementation.
The survey was conducted across major verticals, business sizes, and regions via an online survey.
Respondents were located in the following regions: - North America - Latin America - Europe - Asia Pacific - Middle East
The verticals we focused on included: IT/Communications - Banking/Finance/Insurance (BFSI) - Healthcare - Retail - Manufacturing - Travel and Hospitality - CC Outsourcers - Public Administration
The findings from this study will help solution providers evaluate which technologies best support their customers, while enabling businesses and contact center environments to benchmark against competitors.