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市場調査レポート
商品コード
1535561

ファミリーエンターテインメントセンター(FEC)の市場規模:センター別、収益ストリーム別、年齢層別、予測、2024年~2032年

Family Entertainment Center (FEC) Market Size - By Center, By Revenue Stream, By Age Group & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 240 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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ファミリーエンターテインメントセンター(FEC)の市場規模:センター別、収益ストリーム別、年齢層別、予測、2024年~2032年
出版日: 2024年06月03日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 240 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ファミリーエンターテインメントセンター(FEC)市場規模は、ユニークで思い出に残る体験を創造するための強力なテーマとストーリーテリング要素の取り込みの増加により、2024年から2032年にかけて10.5%以上を記録します。

人気の映画やテレビ番組、オリジナルストーリーに基づくテーマ環境は、ファミリーエンターテインメントセンター(FEC)の差別化に貢献すると同時に、ゲストのエンゲージメントを高めています。

最近では、環境意識の高い消費者にアピールするため、これらのセンターは持続可能な慣行も取り入れています。その中には、環境に優しい素材の使用、廃棄物の削減、エネルギー効率の高い技術の導入などがあります。家族のために安全で清潔で居心地の良い環境を作ることを重視する傾向が強まっていることも、市場成長を促進する重要な動向です。

FEC産業は、センター、収益の流れ、年齢層、地域に区分されます。

センター別では、2024年から2032年の間にVRパーク・セグメントによる産業価値が力強い成長を記録すると予測されています。VRパークは、アクション満載のアドベンチャーやシミュレーション、教育的かつ創造的なアクティビティなど、幅広い体験を提供しています。この多様性により、多様な興味や年齢層に対応できるようになっています。また、従来の遊園地の乗り物に伴う身体的リスクを伴わずに、スリリングな体験を提供することもできます。

収益の流れから見ると、飲食品セグメントのFEC市場は2024年から2032年にかけてかなりの拡大が見込まれます。これは、待ち時間を短縮し全体的な満足度を高めつつ、来場者の利便性を向上させるために、飲食品オプションのモバイル注文が容易になったことに起因しています。飲食品を効果的に管理し革新することで、FECはゲストの全体的な体験をさらに向上させ、収益源を大幅に強化しています。

地域別では、アジア太平洋のファミリーエンターテインメントセンター(FEC)産業規模は、さまざまな年齢層に対応するアクティビティを備えた家族向けの環境に重点を置いているため、2024年から2032年の間に大幅なCAGRを記録すると予測されています。FECは、地域の文化的要素やテーマをアトラクションに取り入れることで、地域住民とより深く共鳴し、エンゲージメントを高めるため、同地域で高い支持を得ています。APACの多くの地域で都市化が進んでいることも、市場の成長に影響を与えると思われます。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 機器サプライヤー
    • FEC事業者
    • 技術プロバイダー
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 消費者の平均消費額
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース&イニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • レクリエーション活動への消費支出の増加
      • FEC開発への投資の増加
      • VRパークへの消費者参加の増加
      • エンターテインメント産業に対する政府の取り組みの増加
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 高い開発コスト
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:センター別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • アーケード
  • キッズプレイエリア
  • VRパーク
  • その他

第6章 市場推計・予測:収益ストリーム別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • チケット
  • 飲食品
  • マーチャンダイズ

第7章 市場推計・予測:年齢層別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 12歳未満
  • 13-19歳
  • 20~35歳
  • 36~65歳
  • 65歳以上

第8章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • オランダ
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • シンガポール
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • その他中東・アフリカ

第9章 企業プロファイル

  • Adrenark Adventure
  • Al Hokair
  • Altitude Trampoline Park
  • Balubaid Group of Companies(BGC)
  • Barcade
  • Bowlero Corp.
  • CA Sega Joypolis Ltd.
  • Chuck E. Cheese's(CEC Entertainment Concepts, LP)
  • Cinergy Entertainment
  • Dave & Buster's
  • KidZania
  • Legoland Discovery Center(Merlin Entertainments)
  • Majid Al Futtaim Leisure and Entertainment
  • Nicckeloaden
  • Punch Bowl Social
  • Round1 Bowling & Amusement
  • Scene75 Entertainment Centers
  • Sky Zone, LLC
  • The Entertainment and Education Group(Timezone Global)
  • The VOID
目次
Product Code: 9715

Family Entertainment Center Market size will record more than 10.5% from 2024-2032, driven by increasing incorporation of strong themes and storytelling elements to create unique and memorable experiences. Themed environments based on popular movies, TV shows, and original stories are helping to differentiate family entertainment centers (FECs) while enhancing the guest engagement.

Lately, these centers are also adopting sustainable practices to appeal to the environmentally conscious consumers. Some of these include the usage of eco-friendly materials, reducing waste, and incorporating energy-efficient technologies. The growing emphasis on creating safe, clean, and welcoming environments for families is another important trend driving the market growth.

The FEC industry is segmented into center, revenue stream, age group, and region.

By center, the industry value from the VR parks segment is anticipated to record strong growth between 2024 and 2032. VR parks offer a wide range of experiences like action-packed adventures, simulations as well as educational and creative activities. This versatility is allowing them to cater to diverse interests and age groups. They also provide thrilling experiences without the physical risks associated with traditional amusement park rides.

Based on revenue stream, the FEC market from the food & beverage segment will foresee considerable expansion from 2024 to 2032. This can be attributed to the ease of mobile ordering of food and beverages options to enhance convenience for visitors while reducing wait times and increasing the overall satisfaction. By effectively managing and innovating their food & beverage offerings, FECs are further improving the overall guest experience and significantly boosting their revenue streams.

Regionally, the Asia Pacific family entertainment center industry size is projected to witness substantial CAGR between 2024 and 2032 due to strong emphasis on family-friendly environments with activities that cater to different age groups. FECs are highly favored in the region as they incorporate local cultural elements and themes into their attractions to resonate more deeply with the local population and enhance engagement. The ongoing urbanization in many parts of APAC will also influence the market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Equipment suppliers
    • 3.2.2 FEC operates
    • 3.2.3 Technology providers
    • 3.2.4 End-user
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Average consumer spend
    • 3.4.1 North America
    • 3.4.2 Europe
    • 3.4.3 Asia Pacific
    • 3.4.4 Latin America
    • 3.4.5 MEA
  • 3.5 Technology & innovation landscape
  • 3.6 Patent analysis
  • 3.7 Key news & initiatives
  • 3.8 Regulatory landscape
  • 3.9 Impact forces
    • 3.9.1 Growth drivers
      • 3.9.1.1 Increasing consumer spending on recreational activities
      • 3.9.1.2 Growing investment in development of FEC
      • 3.9.1.3 Increasing consumer participation in VR park
      • 3.9.1.4 Rise in government initiatives for entertainment industry
    • 3.9.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.9.2.1 High development cost
  • 3.10 Growth potential analysis
  • 3.11 Porter's analysis
  • 3.12 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Center, 2021 - 2032 ($Bn, Number of Visitors)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Arcades
  • 5.3 Kids play areas
  • 5.4 VR parks
  • 5.5 Others

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Revenue Stream, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Ticket
  • 6.3 Food & beverage
  • 6.4 Merchandise

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Age Group, 2021 - 2032 ($Bn, Number of Visitors)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Up to 12 years
  • 7.3 13-19 years
  • 7.4 20-35 years
  • 7.5 36-65 years
  • 7.6 Above 65 years

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn, Number of Visitors)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Netherlands
    • 8.3.7 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 Australia
    • 8.4.6 Singapore
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 UAE
    • 8.6.2 South Africa
    • 8.6.3 Saudi Arabia
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Adrenark Adventure
  • 9.2 Al Hokair
  • 9.3 Altitude Trampoline Park
  • 9.4 Balubaid Group of Companies (BGC)
  • 9.5 Barcade
  • 9.6 Bowlero Corp.
  • 9.7 CA Sega Joypolis Ltd.
  • 9.8 Chuck E. Cheese's (CEC Entertainment Concepts, LP)
  • 9.9 Cinergy Entertainment
  • 9.10 Dave & Buster's
  • 9.11 KidZania
  • 9.12 Legoland Discovery Center (Merlin Entertainments)
  • 9.13 Majid Al Futtaim Leisure and Entertainment
  • 9.14 Nicckeloaden
  • 9.15 Punch Bowl Social
  • 9.16 Round1 Bowling & Amusement
  • 9.17 Scene75 Entertainment Centers
  • 9.18 Sky Zone, LLC
  • 9.19 The Entertainment and Education Group (Timezone Global)
  • 9.20 The VOID