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市場調査レポート
商品コード
1529091

アミューズメントパークの世界市場:市場規模 - パークタイプ別、乗り物別、収益源別、年齢層別、予測、2024~2032年

Amusement Parks Market Size - By Park Type (Theme Parks, Water Parks, Adventure Parks, Zoo Parks), By Ride (Mechanical Rides, Water Rides), By Revenue Source (Tickets, Food & Beverage, Merchandise, Hotel & Resorts), By Age Group & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 275 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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アミューズメントパークの世界市場:市場規模 - パークタイプ別、乗り物別、収益源別、年齢層別、予測、2024~2032年
出版日: 2024年05月14日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 275 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のアミューズメントパークの市場規模は、2024~2032年にかけてCAGR5.5%以上を記録すると予測されています。

現代のアミューズメントパークは、ゲストの体験と運営効率を高めるために、最先端の技術と建築設計を統合しています。没入型バーチャルリアリティアトラクション、高度なライドエンジニアリング、スマートパーク管理システムなどの革新が、産業に革命をもたらしています。これらの進歩は、スリル満点のユニークな体験を提供するだけでなく、安全性の向上、待ち時間の短縮、エネルギー消費の最適化にもつながっています。

例えば、アミューズメントパークのシーズンが始まる2024年7月、DMT GmbH & Co.KGは、AIがサポートする初の乗り物用リアルタイム監視システムを発表しました。現在、Movie Park Germanyに導入されているこのシステムは、TUV Nord Groupの子会社であるDMT GmbHによって、世界初の完全自動リアルタイム監視ソリューションとして宣伝されています。

アミューズメントパーク市場では、ウォーターライドの人気が高く、あらゆる年齢層の来場者にアピールできることから、需要が高まっています。スライダー、波のプール、ゆったりとした川を含むウォーターライドは、公園の多様性を高めるリフレッシュ体験とユニークなアトラクションを提供します。その魅力は、暑い季節に楽しさと涼しさを提供する能力によってさらに高まり、夏の季節の重要な特徴となっています。さらに、高度な安全機能やインタラクティブな要素など、ウォーターライドの技術革新がゲストを魅了し続け、市場の成長を牽引しています。アミューズメントパークが多様で魅力的な体験を提供しようとする中、洗練されたウォーターライドへの需要は依然として強いです。

アミューズメントパーク市場は、ウォーターパークに対する需要の高まりによってますます牽引されています。ウォーターパークは、スリル満点のアトラクションとリラクゼーションのユニークな融合を提供し、楽しくリフレッシュできる体験を求める家族連れやグループ、個人にアピールしています。ウォーターライド、ウェーブプール、レイジーリバーなどのイノベーションは、ゲストの満足度を高め、リピーターを増やしています。ウォーターパークの魅力は、特に暑い季節に、1カ所で1日中楽しめるという点で、さらに高まっています。多様なレクリエーションオプションに対する消費者の関心が高まるにつれ、ウォーターパークの需要は増加の一途をたどっており、アミューズメントパーク産業の拡大や投資に拍車をかけています。

アジア太平洋のアミューズメントパーク市場は、急速な都市化、可処分所得の増加、中産階級の増加を背景に、著しい成長を遂げています。同地域の観光セクターの拡大とレクリエーション活動への関心の高まりが、アミューズメントパーク需要をさらに押し上げています。

乗り物技術や没入型アトラクションの革新は、国内外の観光客を引き付け、アミューズメントパークの魅力を高めています。さらに、インフラや娯楽分野への政府投資も市場拡大を後押ししています。アジア太平洋の発展と近代化が進むにつれて、多様で高度なアミューズメントパーク体験に対する需要が高まり、市場の継続的な成長に拍車がかかると予想されます。例えば、2024年7月、The Parks and Horticulture Authority(PHA)は、市内の有名な2カ所にアミューズメントパークを開発する計画を立てました。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 産業洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 機器サプライヤー
    • デベロッパー
    • メーカー
    • パークオペレーター
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース・イニシアチブ
    • パートナーシップ/コラボレーション
    • 合併/買収
    • 投資
    • 製品上市とイノベーション
  • 規制状況
  • アミューズメントパークの入場者数、企業別
  • 最も来場者の多いアミューズメントパーク、地域別
  • 影響要因
    • 促進要因
  • 産業の潜在的リスク・課題
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニングマトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:パークタイプ別、2021~2032年

  • 主要動向
  • テーマパーク
  • ウォーターパーク
  • アドベンチャーパーク
  • 動物園

第6章 市場推計・予測:乗り物別、2021~2032年

  • 主要動向
  • メカニカルライド
  • ウォーターライド
  • その他

第7章 市場推計・予測:年齢層別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 18歳以下
  • 19~35歳
  • 36~50歳
  • 51~65歳
  • 65歳以上

第8章 市場推計・予測:収益源別、2021~2032年

  • 主要動向
  • チケット
  • 食品・飲料
  • マーチャンダイズ
  • ホテル・リゾート
  • その他

第9章 市場推計・予測:地域別、2021~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • 北欧
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他の中東・アフリカ

第10章 企業プロファイル

  • Ardent Leisure Limited
  • Aspro Ocio Group
  • Cedar Fair Entertainment Company
  • Chimelong Group Co. Ltd.
  • Comcast Corporation
  • Fantawild Holdings Inc.
  • Fuji-Q Highland
  • Hershey Entertainment & Resorts Company
  • IMG Worlds of Adventure
  • Merlin Entertainments Group(Owned by The Blackstone Group)
  • OCT Group(Overseas Chinese Town)
  • Parques Reunidos
  • SeaWorld Parks & Entertainment, Inc.
  • Shanghai Disneyland Park(Operated by Shanghai Shendi Group)
  • Six Flags Entertainment Corporation
  • The Walt Disney Company
目次
Product Code: 7546

Global Amusement Parks Market will witness over 5.5% CAGR between 2024 and 2032, driven by innovative advances in park infrastructures. Modern amusement parks are integrating cutting-edge technologies and architectural designs to enhance guest experiences and operational efficiency. Innovations such as immersive virtual reality attractions, advanced ride engineering, and smart park management systems are revolutionizing the industry. These advancements not only offer thrilling and unique experiences but also improve safety, reduce wait times, and optimize energy consumption.

For instance, in July 2024, as the amusement park season begins, DMT GmbH & Co. KG launched the first AI-supported real-time monitoring system for rides. Currently implemented at Movie Park Germany, this system is touted by DMT GmbH, a subsidiary of TUV Nord Group, as the world's first fully automated real-time monitoring solution.

The overall Amusement Parks Industry is classified based on the park type, ride, revenue source, age group, and region.

The amusement parks market is seeing increased demand for water rides due to their popularity and appeal among visitors of all ages. Water rides, including slides, wave pools, and lazy rivers, offer refreshing experiences and unique attractions that enhance park diversity. Their appeal is further boosted by their ability to provide fun and cooling relief during hot weather, making them a key feature in summer seasons. Additionally, innovations in water ride technology, such as advanced safety features and interactive elements, continue to attract guests and drive market growth. As parks seek to offer diverse and engaging experiences, the demand for sophisticated water rides remains strong.

The amusement parks market is increasingly driven by the rising demand for water parks. Water parks offer a unique blend of thrilling attractions and relaxation, appealing to families, groups, and individuals seeking enjoyable and refreshing experiences. Innovations in water rides, wave pools, and lazy rivers enhance guest satisfaction and keep visitors returning. The appeal of water parks is amplified by their ability to provide a full day of entertainment in a single location, particularly during hot weather. As consumer interest in diverse recreational options grows, the demand for water parks continues to rise, fueling expansion and investment in the amusement park industry.

Asia Pacific amusement parks market is experiencing significant growth, driven by rapid urbanization, rising disposable incomes, and a growing middle class. The region's expanding tourism sector and increasing interest in recreational activities further boost demand for amusement parks.

Innovations in ride technology and immersive attractions attract both local and international visitors, enhancing the appeal of these parks. Additionally, government investments in infrastructure and entertainment sectors support market expansion. As the Asia-Pacific region continues to develop and modernize, the demand for diverse and advanced amusement park experiences is expected to rise, fueling ongoing market growth. For instance, in July 2024, The Parks and Horticulture Authority (PHA) from Lahore planned to develop amusement parks at two well-known locations within the city.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021-2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Equipment supplier
    • 3.2.2 Developers
    • 3.2.3 Manufacturer
    • 3.2.4 Park Operators
    • 3.2.5 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
    • 3.6.1 Partnership/Collaboration
    • 3.6.2 Merger/Acquisition
    • 3.6.3 Investment
    • 3.6.4 Product launch and innovation
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Number of visitors in amusement parks, by company
  • 3.9 Most visited amusement parks, by region
  • 3.10 Impact forces
    • 3.10.1 Growth drivers
      • 3.10.1.1 Increasing disposable incomes among consumers
      • 3.10.1.2 Growing popularity of themed entertainment
      • 3.10.1.3 Increasing adoption of virtual reality and augmented reality in rides
      • 3.10.1.4 Increasing urbanization globally
  • 3.11 Industry pitfalls & challenges
      • 3.11.1.1 Seasonality and weather dependency
      • 3.11.1.2 Rising operating costs
  • 3.12 Growth potential analysis
  • 3.13 Porter's analysis
  • 3.14 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Park Type, 2021-2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Theme parks
  • 5.3 Water parks
  • 5.4 Adventure parks
  • 5.5 Zoo parks

Chapter 6 Market Estimate & Forecast, By Ride, 2021-2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Mechanical ride
  • 6.3 Water ride
  • 6.4 Others

Chapter 7 Market Estimate & Forecast, By Age Group, 2021-2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Up to 18 years
  • 7.3. 19-35 years
  • 7.4. 36-50 years
  • 7.5. 51-65 years
  • 7.6 Above 65 years

Chapter 8 Market Estimate & Forecast, By Revenue Source, 2021-2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Tickets
  • 8.3 Food & beverage
  • 8.4 Merchandise
  • 8.5 Hotel & resorts
  • 8.6 Others

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021-2032 ($Bn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Russia
    • 9.3.7 Nordics
    • 9.3.8 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 ANZ
    • 9.4.6 Southeast Asia
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 UAE
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Ardent Leisure Limited
  • 10.2 Aspro Ocio Group
  • 10.3 Cedar Fair Entertainment Company
  • 10.4 Chimelong Group Co. Ltd.
  • 10.5 Comcast Corporation
  • 10.6 Fantawild Holdings Inc.
  • 10.7 Fuji-Q Highland
  • 10.8 Hershey Entertainment & Resorts Company
  • 10.9 IMG Worlds of Adventure
  • 10.10 Merlin Entertainments Group (Owned by The Blackstone Group)
  • 10.11 OCT Group (Overseas Chinese Town)
  • 10.12 Parques Reunidos
  • 10.13 SeaWorld Parks & Entertainment, Inc.
  • 10.14 Shanghai Disneyland Park (Operated by Shanghai Shendi Group)
  • 10.15 Six Flags Entertainment Corporation
  • 10.16 The Walt Disney Company