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市場調査レポート
商品コード
1517575

クラス7トラックの世界市場:燃料別、用途別、馬力別、車軸別、所有者別 - 予測(2024年~2032年)

Class 7 Truck Market - By Fuel (Diesel, Natural Gas, Hybrid Electric), By Application (Freight Delivery, Utility Services, Construction & Mining), By Horsepower, By Axle, By Ownership & Forecast, 2024 - 2032


出版日
ページ情報
英文 270 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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クラス7トラックの世界市場:燃料別、用途別、馬力別、車軸別、所有者別 - 予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年04月12日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 270 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のクラス7トラックの市場規模は、eコマースと駆け込み配送市場の需要拡大により、2024年~2032年にCAGR4%以上で成長すると予測されています。

Social Shephardによると、eコマースの売上は2027年までに8兆米ドルに達するとのことです。消費者が利便性とアクセスの良さを求めてますますオンライン・ショッピングを利用するようになるにつれ、効率的で信頼性の高い配送ソリューションの必要性が高まっています。クラス7トラックはこの需要に応える上で重要であり、ラスト・マイル物流業務のバックボーンとして機能しています。これらのトラックは、都市環境をナビゲートし、商品を顧客の戸口まで直接配送するのに非常に適しており、eコマース・エコシステムの変化するニーズに対応しています。

顕著な市場動向の1つは、ハイブリッド電気および代替燃料技術の採用が増加していることです。持続可能性がフリートオーナーや政府にとって同様に中心的な焦点となるにつれ、よりクリーンで効率的な電力システムへの移行がますます進んでいます。電気自動車と従来の内燃エンジンを組み合わせたハイブリッド電気自動車は、特に都市環境において、大幅な燃料節約と排出ガスの削減を実現します。さらに、バイオメタン、水素、圧縮天然ガス(CNG)といった代替燃料がディーゼル燃料の有力な代替品として台頭しており、市場の成長を刺激しています。

ハイブリッド電気自動車セグメントは2032年まで急成長する見通しです。ハイブリッド電気自動車は、電気システムを従来の内燃エンジンに統合することで、特に都市走行において燃料を大幅に節約し、排出ガスを削減することができるからです。バッテリー技術と回生ブレーキ・システムの進歩に伴い、ハイブリッド電気自動車は、運行コストと環境への影響を最小限に抑えたいフリート管理者にとって、ますます収益性の高い選択肢となりつつあります。加えて、政府の奨励策や排出ガス規制がハイブリッド電気自動車の採用を後押ししており、市場の成長に拍車をかけています。

クラス7トラックは多くのユーティリティ・サービスに不可欠な部分であるため、ユーティリティ・セグメントは2032年まで安定的に成長すると思われます。フリート管理者は、生産性を最大化しダウンタイムを最小化しながら地域社会に必要不可欠なサービスを提供するために、これらのトラックを頼りにしています。さらに、テレマティックスとフリート管理技術の進歩は、トラック運行のリアルタイム・モニタリングと最適化を可能にし、効率と信頼性を高めています。公益事業の発展と拡大に伴い、さらなる成長が期待されます。

欧州のクラス7トラック産業は、経済成長、インフラ開発、規制イニシアチブの組み合わせにより、2032年まで大きく成長する見込みです。欧州がよりクリーンで持続可能な輸送ソリューションに向かうにつれて、フリートオペレーターはハイブリッド電気技術や代替燃料技術を装備した先進的なクラス7トラックへの投資を増やしています。ドイツ、フランス、英国といった国々は、インセンティブ、補助金、排出規制を通じて、低排出ガス車の採用を促進する先導的役割を担っています。さらに、欧州連合(EU)のカーボンニュートラルと大気質改善という野心的な目標が、クリーンな輸送インフラと技術への投資を促し、市場成長の原動力となっています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤー情勢
    • 原材料サプライヤー
    • 部品サプライヤー
    • メーカー
    • サービス・プロバイダー
    • 流通チャネル
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • 技術とイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュース
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
    • 業界の潜在的リスクと課題
  • 成長可能性分析
  • ポーターの分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:燃料別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • ディーゼル
    • 貨物輸送
    • 公益事業
    • 建設・鉱業
    • その他
  • 天然ガス
    • 貨物輸送
    • 公益事業
    • 建設・鉱業
    • その他
  • ハイブリッド電気
    • 貨物輸送
    • 公益事業
    • 建設・鉱業
    • その他
  • その他
    • 貨物輸送
    • 公益事業
    • 建設・鉱業
    • その他

第6章 市場推計・予測:用途別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • 貨物輸送
  • 公益事業
  • 建設・鉱業
  • その他

第7章 市場推計・予測:車軸別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • 4x2
  • 6x4
  • 6x2

第8章 市場推計・予測:馬力別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • 300HP未満
  • 300~400HP
  • 400~500HP
  • 500HP以上

第9章 市場推計・予測:所有者別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • フリートオペレーター
  • 独立事業者

第10章 市場推計・予測:地域別(2021年~2032年)

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • ロシア
    • ベルギー
    • スウェーデン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • ベトナム
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • イラン
    • トルコ
    • その他中東・アフリカ

第11章 企業プロファイル

  • Dongfeng
  • Eicher Motor Limited
  • Ford Motor Company
  • Freightliner
  • GMC(General Motors Truck Company)
  • Hino Motors
  • International Truck(Navistar)
  • Isuzu Motors
  • Kenworth
  • Mack Trucks
  • MAN SE
  • Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation
  • Peterbilt
  • Scania AB
  • Volvo Trucks
目次
Product Code: 9029

Global Class 7 truck market size will grow at over 4% CAGR during 2024-2032 due to the growing demand from e-commerce and last-minute delivery markets. According to Social Shephard, e-commerce sales will reach $8 trillion by 2027. As consumers increasingly turn to online shopping for convenience and accessibility, the need for efficient and reliable delivery solutions has risen. Class 7 trucks are key in meeting this demand and act as the backbone of last-mile logistics operations. These trucks are uniquely suited to navigate urban environments and deliver goods directly to customers' doorsteps, meeting the changing needs of the e-commerce ecosystem.

One prominent market trend is the increasing adoption of hybrid electric and alternative fuel technologies. As sustainability becomes a central focus for fleet owners and governments alike, we are increasingly moving towards cleaner and more efficient power systems. Hybrid electric cars, which combine an electric and a traditional internal combustion engine, offer significant fuel savings and reduced emissions, especially in urban environments. Additionally, alternative fuels such as biomethane, hydrogen, and compressed natural gas (CNG) are emerging as viable alternatives to diesel fuel, stimulating market growth.

The overall Class 7 Truck industry is classified based on fuel, application, horsepower, axle, ownership, and region.

The hybrid electric cars segment will grow rapidly through 2032, as by integrating electric systems with traditional combustion engines, hybrid electric cars can significantly save fuel and reduce emissions, especially in urban driving. As battery technology and regenerative braking systems advance, hybrid electric cars are becoming an increasingly profitable option for fleet managers looking to minimize operating costs and environmental impact. In addition, government incentives and emissions regulations are encouraging the adoption of hybrid electric vehicles, fueling market growth.

The utility segment will grow steadily through 2032, as Class 7 trucks are an integral part of many utility services. Fleet managers rely on these trucks to provide essential services to communities while maximizing productivity and minimizing downtime. In addition, advances in telematics and fleet management technologies enable real-time monitoring and optimization of truck operations, increasing efficiency and reliability. Further growth is expected as utility services develop and expand.

Europe Class 7 truck industry will grow significantly through 2032 due to a combination of economic growth, infrastructure development, and regulatory initiatives. As Europe moves towards cleaner and more sustainable transport solutions, fleet operators increasingly invest in advanced Class 7 trucks equipped with hybrid electric and alternative fuel technologies. Countries such as Germany, France, and the UK are leading the way in promoting the adoption of low-emission vehicles through incentives, subsidies, and emission regulations. In addition, the European Union's ambitious goals for carbon neutrality and improving air quality are encouraging investments in clean transport infrastructure and technologies that will drive market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material suppliers
    • 3.2.2 Component suppliers
    • 3.2.3 Manufacturers
    • 3.2.4 Service providers
    • 3.2.5 Distribution channel
    • 3.2.6 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Increasing demand for electric & hybrid class 7 trucks across the globe
      • 3.8.1.2 Growing freight transportation activities across North America
      • 3.8.1.3 Implementation of stringent emission regulations in Europe
      • 3.8.1.4 Rising investments in infrastructure development activities in Asia Pacific
      • 3.8.1.5 Growing demand for class 7 from mining and, oil & gas sector in MEA
      • 3.8.1.6 Rising real estate construction activities in Latin America
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High initial and maintenance costs
      • 3.8.2.2 Shortage of truck drivers
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Fuel, 2021 - 2032 ($Mn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Diesel
    • 5.2.1 Freight delivery
    • 5.2.2 Utility services
    • 5.2.3 Construction & mining
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 Natural gas
    • 5.3.1 Freight delivery
    • 5.3.2 Utility services
    • 5.3.3 Construction & mining
    • 5.3.4 Others
  • 5.4 Hybrid electric
    • 5.4.1 Freight delivery
    • 5.4.2 Utility services
    • 5.4.3 Construction & mining
    • 5.4.4 Others
  • 5.5 Others
    • 5.5.1 Freight delivery
    • 5.5.2 Utility services
    • 5.5.3 Construction & mining
    • 5.5.4 Others

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021 - 2032 ($Mn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Freight delivery
  • 6.3 Utility services
  • 6.4 Construction & mining
  • 6.5 Others

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Axle, 2021 - 2032 ($Mn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 4x2
  • 7.3 6x4
  • 7.4 6x2

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Horsepower, 2021 - 2032 ($Mn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Below 300HP
  • 8.3 300HP - 400HP
  • 8.4 400HP - 500HP
  • 8.5 500HP & Above

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Ownership, 2021 - 2032 ($Mn, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Fleet operator
  • 9.3 Independent operator

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 (($Mn, Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Russia
    • 10.3.6 Belgium
    • 10.3.7 Sweden
    • 10.3.8 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 Indonesia
    • 10.4.6 Thailand
    • 10.4.7 Vietnam
    • 10.4.8 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
    • 10.5.4 Rest of Latin America
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 South Africa
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Saudi Arabia
    • 10.6.4 Iran
    • 10.6.5 Turkey
    • 10.6.6 Rest of MEA

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 Dongfeng
  • 11.2 Eicher Motor Limited
  • 11.3 Ford Motor Company
  • 11.4 Freightliner
  • 11.5 GMC (General Motors Truck Company)
  • 11.6 Hino Motors
  • 11.7 International Truck (Navistar)
  • 11.8 Isuzu Motors
  • 11.9 Kenworth
  • 11.10 Mack Trucks
  • 11.11 MAN SE
  • 11.12 Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation
  • 11.13 Peterbilt
  • 11.14 Scania AB
  • 11.15 Volvo Trucks