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市場調査レポート
商品コード
1617165

大型商用車市場の2030年までの予測:車両タイプ、燃料タイプ、エンドユーザー、地域別の世界分析

Heavy Commercial Vehicles Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type (Trucks, Buses, Vans and Other Vehicle Types), Fuel Type, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
大型商用車市場の2030年までの予測:車両タイプ、燃料タイプ、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2024年12月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の大型商用車市場は2024年に1,329億8,000万米ドルを占め、2030年には2,487億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは11.0%で成長する見込みです。

大型商用車(HCV)は、主に物品、資材、または旅客を輸送するために設計された自動車であり、通常、車両総重量(GVW)が16トンを超えます。これらの車両には、トラック、トレーラー、ティッパー、バス、その他の大型輸送機器が含まれます。これらの車両は、構成、燃料の種類、および用途に基づいて分類され、燃料効率、電気ドライブトレイン、およびインテリジェントな車両管理システムに重点を置いた進歩が見られます。

ケンワースとカミンズ社によると、X15Nエンジンを搭載したトラックは2024年半ばまでに連続生産を開始し、第3四半期初めに最初の納入を行う予定です。

インフラ開発

道路、橋、都市開発などのインフラ開発には、信頼性が高く大容量の車両が必要です。HCVは、セメント、鉄鋼、骨材などの原材料の運搬に重要な役割を果たしています。スマートシティや農村部の連結性に対する政府の投資は、HCVの必要性をさらに高めています。インフラが改善されれば物流がスムーズになり、車両の拡大が促進されます。これらの要因が総合的にHCVの生産と販売を刺激し、市場の成長を促進しています。

厳しい排ガス規制

メーカーは、環境基準を満たすために電気駆動系や排気システムなどの先進技術に投資しなければならないです。こうした規制はまた、追加試験や開発が必要となるため、製品発売の遅れにつながります。フリート・オペレーターは、新しい基準に適合させるために古い車両を改造する際、経済的負担に直面します。さらに、地域によって規制が異なるため、世界貿易と市場拡大の課題となっています。また、規制違反に対する罰則が中小メーカーの参入を制限しているため、市場成長はさらに制限されています。

電気自動車と代替燃料自動車

電気自動車と代替燃料自動車は化石燃料への依存を減らし、フリートオペレーターの運行コストを下げます。世界各国の政府は、補助金や税制上の優遇措置を通じて導入にインセンティブを与えています。バッテリー技術と水素燃料電池の進歩は性能と航続距離を向上させ、実用性を高めています。産業界における持続可能性への意識の高まりが、環境に優しいHCVへの需要を後押ししています。さらに、大手メーカーは電気自動車や代替燃料自動車のポートフォリオを拡大するために研究開発に多額の投資を行っており、それによって市場の成長が加速しています。

鉄道や海上輸送との競合

鉄道や海上輸送との競合は、より高い燃料効率を提供し、より低コストで大量の輸送を可能にするため、重量物移動におけるHCVへの依存度を低下させる。海上輸送は国際貿易にとって極めて重要であり、国境を越えた物流においてHCVの必要性を回避することができます。どちらの輸送形態も環境負荷が低く、世界の持続可能性目標に合致しています。鉄道と港湾インフラへの投資は、道路輸送に対する魅力をさらに高めています。この競争力により、特に鉄道や海運のネットワークが強固な地域では、HCVの成長の可能性が制限されます。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は大型商用車(HCV)市場を大きく混乱させ、世界の産業活動の停止、サプライチェーンの混乱、貨物輸送の減少による需要の急激な落ち込みを引き起こしました。製造施設は閉鎖に直面し、インフラ・プロジェクトの遅れは販売に影響を与えました。しかし、eコマースと必需品輸送がトラック需要を増加させたため、市場は回復しました。政府の景気刺激策とインフラ・プロジェクトへの投資は、このセクターをさらに押し上げました。パンデミックはまた、将来の回復力のために電気商用車やコネクテッド商用車への動向を加速させました。

予測期間中、トラック部門が最大となる見込み

トラック部門は、業界全体にわたる商品輸送需要の増加により、有利な成長を遂げると推定され、トラックは物流とサプライチェーン業務において重要な役割を果たしています。eコマースの拡大が配送トラックのニーズをさらに押し上げ、市場の需要を高めています。燃料効率、電動パワートレイン、自律走行技術の進歩は、フリート・オペレーターにとってトラックをより魅力的なものにしています。さらに、インフラ開発への政府投資は、トラック採用により有利な環境を作り出しています。都市化と建設活動の増加もまた、大型トラック需要に寄与しています。

農業セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる

農業セグメントは、大量の農産物を扱うことができる輸送車両への需要を促進することで、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれます。HCVは、穀物、野菜、家畜を農場から市場や加工工場まで輸送するのに不可欠です。さらに、農業の機械化が進むにつれて、大型機械や装置を輸送するための大型車両が必要となります。農業の季節的な需要変動も、柔軟で信頼性の高い商用車の必要性を高めています。

最大のシェアを占める地域:

アジア太平洋地域は、急速な都市化、インフラ開発、産業拡大により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。中国、インド、日本などの国々は、物流、建設、農業活動の増加により需要を牽引しています。同地域のeコマースセクターの台頭は、効率的な輸送の必要性をさらに高めています。さらに、道路網への政府投資や車両近代化への取り組みが市場を牽引しています。また、中国のような国々では、電気や代替燃料を使用するHCVへのシフトも市場の拡大に寄与しており、成長する経済に環境に優しい輸送ソリューションを提供しています。

CAGRが最も高い地域:

北米は、物流、建設、eコマース分野の拡大により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。同地域はインフラが発達しており、貨物輸送の需要が増加していることが、HCV採用増加の主な要因となっています。電気自動車や自律走行車技術の統合を含む技術の進歩が市場の将来を形成しています。強力な製造能力を持つ米国とカナダがHCVの主要生産国であり、強力なアフターマーケット・サービス市場に支えられています。

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • ドライバー
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の大型商用車市場:車両タイプ別

  • トラック
    • リジッドトラック
    • 連結式トラック
    • トラクタートラック
  • バス
    • 市バス
    • 都市間バス
    • スクールバス
  • バンズ
  • その他の車両タイプ

第6章 世界の大型商用車市場:燃料タイプ別

  • 内燃機関(ICE)
    • ディーゼル
    • ガソリン
  • 代替燃料
    • 電気
    • 圧縮天然ガス(CNG)
    • 液化天然ガス(LNG)
    • 水素
    • ハイブリッド
  • バイオ燃料
    • バイオディーゼル
    • エタノール
  • その他の燃料タイプ

第7章 世界の大型商用車市場:エンドユーザー別

  • 建設とインフラ
  • 鉱業
  • 石油・ガス
  • 農業
  • 小売・卸売
  • 運輸・物流
  • その他のエンドユーザー

第8章 世界の大型商用車市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第10章 企業プロファイリング

  • Daimler Truck AG
  • Volvo Group
  • Tata Motors Limited
  • Scania AB
  • PACCAR Inc.
  • MAN Truck & Bus SE
  • Hino Motors, Ltd.
  • Navistar International Corporation
  • Ashok Leyland
  • Isuzu Motors Limited
  • CNH Industrial N.V.(Iveco)
  • BYD Auto Co., Ltd.
  • Hyundai Motor Company
  • Ford Trucks(Ford Otosan)
  • Mack Trucks, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Vehicle Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Trucks (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Rigid Trucks (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Articulated Trucks (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Tractor Trucks (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Buses (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By City Buses (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Intercity Buses (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By School Buses (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Vans (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Other Vehicle Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Fuel Type (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Internal Combustion Engine (ICE) (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Diesel (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Gasoline (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Alternative Fuels (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Electric (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Compressed Natural Gas (CNG) (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Liquefied Natural Gas (LNG) (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Hydrogen (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Hybrid (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Biofuels (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Biodiesel (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Ethanol (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Other Fuel Types (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Construction and Infrastructure (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Mining (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Oil and Gas (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Agriculture (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Retail and Wholesale (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Transportation and Logistics (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Heavy Commercial Vehicles Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC28044

According to Stratistics MRC, the Global Heavy Commercial Vehicles Market is accounted for $132.98 billion in 2024 and is expected to reach $248.72 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.0% during the forecast period. Heavy Commercial Vehicles (HCVs) are motor vehicles designed primarily for transporting goods, materials, or passengers and typically have a gross vehicle weight (GVW) exceeding 16 tons. These vehicles include trucks, trailers, tippers, buses, and other heavy-duty transport equipment. They are categorized based on configurations, fuel types, and applications, with advancements focusing on fuel efficiency, electric drivetrains, and intelligent fleet management systems.

According to Kenworth and Cummins, trucks with the X15N engine were planned to enter serial production by mid-2024, with first deliveries in early Q3.

Market Dynamics:

Driver:

Infrastructure development

Infrastructure development like roads, bridges, and urban development require reliable and high-capacity vehicles. HCVs play a crucial role in moving raw materials such as cement, steel, and aggregates. Governments' investments in smart cities and rural connectivity further boost the need for HCVs. Improved infrastructure facilitates smoother logistics, encouraging fleet expansion. These factors collectively stimulate HCV production and sales, thus fostering the growth of the market.

Restraint:

Stringent emission norms

Manufacturers must invest in advanced technologies such as electric drivetrains and exhaust systems to meet environmental standards, which raises vehicle prices and makes them less affordable for cost-conscious buyers. These regulations also lead to delays in product launches, as additional testing and development are required. Fleet operators face financial strain when retrofitting older vehicles to comply with new norms. Moreover, varying regulations across regions create challenges for global trade and market expansion, while non-compliance penalties limit participation for smaller manufacturers, further restricting market growth.

Opportunity:

Electric and alternative fuel vehicles

Electric and alternative fuel vehicles reduce dependency on fossil fuels, lowering operational costs for fleet operators. Governments worldwide are incentivizing adoption through subsidies and tax benefits. Advances in battery technology and hydrogen fuel cells improve performance and range, making them more viable. Growing awareness of sustainability among industries boosts demand for eco-friendly HCVs. Additionally, major manufacturers are investing heavily in R&D to expand their electric and alternative fuel vehicle portfolios, thereby booming the market growth.

Threat:

Competition from rail and sea transport

Competition from rail and sea transport provides higher fuel efficiency and can carry larger volumes at lower costs, reducing reliance on HCVs for heavy goods movement. Sea transport is crucial for international trade, bypassing the need for HCVs in cross-border logistics. Both modes have lower environmental impacts, aligning with global sustainability goals. Investments in rail and port infrastructure further enhance their appeal over road transport. This competitive edge limits the growth potential of HCVs, especially in regions with robust rail and maritime networks.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic significantly disrupted the Heavy Commercial Vehicles (HCV) market, causing a sharp decline in demand due to halted industrial activities, supply chain disruptions, and reduced freight movement globally. Manufacturing facilities faced closures, while delayed infrastructure projects affected sales. However, the market saw recovery as e-commerce and essential goods transportation increased demand for trucks. Governments' stimulus packages and investments in infrastructure projects further boosted the sector. The pandemic also accelerated trends toward electric and connected commercial vehicles for future resilience.

The trucks segment is expected to be the largest during the forecast period

The trucks segment is estimated to have a lucrative growth, due to increased demand for goods transportation across industries, trucks play a vital role in logistics and supply chain operations. E-commerce expansion has further boosted the need for delivery trucks, enhancing the market's demand. Advancements in fuel efficiency, electric power trains, and autonomous driving technologies are making trucks more appealing to fleet operators. Additionally, government investments in infrastructure development are creating a more favourable environment for truck adoption. Rising urbanization and construction activities are also contributing to the demand for heavy-duty trucks.

The agriculture segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The agriculture segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, by driving demand for transport vehicles that can handle bulk produce. HCVs are crucial for transporting grains, vegetables, and livestock from farms to markets and processing plants. Additionally, the growth of agricultural mechanization requires heavy-duty vehicles to transport large machinery and equipment. Seasonal demand fluctuations in farming also boost the need for flexible and reliable commercial vehicles.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period by rapid urbanization, infrastructure development, and industrial expansion. Countries like China, India, and Japan are leading the demand due to increased logistics, construction, and agriculture activities. The region's rising e-commerce sector further boosts the need for efficient transportation. Additionally, government investments in road networks and initiatives to modernize fleets are driving the market. The shift towards electric and alternative fuel HCVs in countries like China is also contributing to the market's expansion, offering eco-friendly transportation solutions for the growing economy.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the expanding logistics, construction, and e-commerce sectors. The region's well-developed infrastructure and increasing demand for freight transportation are key contributors to the rise in HCV adoption. Technological advancements, including the integration of electric and autonomous vehicle technologies, are shaping the market's future. The U.S. and Canada, with their strong manufacturing capabilities, are leading producers of HCVs, supported by a strong aftermarket services market.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Heavy Commercial Vehicles Market include Daimler Truck AG, Volvo Group, Tata Motors Limited, Scania AB, PACCAR Inc., MAN Truck & Bus SE, Hino Motors, Ltd., Navistar International Corporation, Ashok Leyland, Isuzu Motors Limited, CNH Industrial N.V. (Iveco), BYD Auto Co., Ltd., Hyundai Motor Company, Ford Trucks (Ford Otosan) and Mack Trucks, Inc.

Key Developments:

In October 2024, Daimler Truck AG and Volvo Group signed a binding agreement to form a joint venture focused on developing a software-defined vehicle platform for heavy-duty vehicles. This venture aims to set an industry standard for truck operating systems.

In October 2024, Tata Motors Finance entered into a strategic co-sourcing agreement with Bank of India aimed at improving financing accessibility for commercial vehicle owners and fleet operators across India. This partnership seeks to enhance customer experience by leveraging both entities' strengths.

In April 2023, Tata Motors strengthened its 30-year alliance with Cummins Inc. by signing a definitive agreement to manufacture low- to zero-emissions technology products in India. This partnership includes the establishment of TCPL Green Energy Solutions Private Limited to develop sustainable technology products.

Vehicle Types Covered:

  • Trucks
  • Buses
  • Vans
  • Other Vehicle Types

Fuel Types Covered:

  • Internal Combustion Engine (ICE)
  • Alternative Fuels
  • Biofuels
  • Other Fuel Types

End Users Covered:

  • Construction and Infrastructure
  • Mining
  • Oil and Gas
  • Agriculture
  • Retail and Wholesale
  • Transportation and Logistics
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Heavy Commercial Vehicles Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Trucks
    • 5.2.1 Rigid Trucks
    • 5.2.2 Articulated Trucks
    • 5.2.3 Tractor Trucks
  • 5.3 Buses
    • 5.3.1 City Buses
    • 5.3.2 Intercity Buses
    • 5.3.3 School Buses
  • 5.4 Vans
  • 5.5 Other Vehicle Types

6 Global Heavy Commercial Vehicles Market, By Fuel Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Internal Combustion Engine (ICE)
    • 6.2.1 Diesel
    • 6.2.2 Gasoline
  • 6.3 Alternative Fuels
    • 6.3.1 Electric
    • 6.3.2 Compressed Natural Gas (CNG)
    • 6.3.3 Liquefied Natural Gas (LNG)
    • 6.3.4 Hydrogen
    • 6.3.5 Hybrid
  • 6.4 Biofuels
    • 6.4.1 Biodiesel
    • 6.4.2 Ethanol
  • 6.5 Other Fuel Types

7 Global Heavy Commercial Vehicles Market, By End User

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Construction and Infrastructure
  • 7.3 Mining
  • 7.4 Oil and Gas
  • 7.5 Agriculture
  • 7.6 Retail and Wholesale
  • 7.7 Transportation and Logistics
  • 7.8 Other End Users

8 Global Heavy Commercial Vehicles Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 8.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 Daimler Truck AG
  • 10.2 Volvo Group
  • 10.3 Tata Motors Limited
  • 10.4 Scania AB
  • 10.5 PACCAR Inc.
  • 10.6 MAN Truck & Bus SE
  • 10.7 Hino Motors, Ltd.
  • 10.8 Navistar International Corporation
  • 10.9 Ashok Leyland
  • 10.10 Isuzu Motors Limited
  • 10.11 CNH Industrial N.V. (Iveco)
  • 10.12 BYD Auto Co., Ltd.
  • 10.13 Hyundai Motor Company
  • 10.14 Ford Trucks (Ford Otosan)
  • 10.15 Mack Trucks, Inc.