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市場調査レポート
商品コード
1617165
大型商用車市場の2030年までの予測:車両タイプ、燃料タイプ、エンドユーザー、地域別の世界分析Heavy Commercial Vehicles Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Vehicle Type (Trucks, Buses, Vans and Other Vehicle Types), Fuel Type, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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大型商用車市場の2030年までの予測:車両タイプ、燃料タイプ、エンドユーザー、地域別の世界分析 |
出版日: 2024年12月11日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の大型商用車市場は2024年に1,329億8,000万米ドルを占め、2030年には2,487億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは11.0%で成長する見込みです。
大型商用車(HCV)は、主に物品、資材、または旅客を輸送するために設計された自動車であり、通常、車両総重量(GVW)が16トンを超えます。これらの車両には、トラック、トレーラー、ティッパー、バス、その他の大型輸送機器が含まれます。これらの車両は、構成、燃料の種類、および用途に基づいて分類され、燃料効率、電気ドライブトレイン、およびインテリジェントな車両管理システムに重点を置いた進歩が見られます。
ケンワースとカミンズ社によると、X15Nエンジンを搭載したトラックは2024年半ばまでに連続生産を開始し、第3四半期初めに最初の納入を行う予定です。
インフラ開発
道路、橋、都市開発などのインフラ開発には、信頼性が高く大容量の車両が必要です。HCVは、セメント、鉄鋼、骨材などの原材料の運搬に重要な役割を果たしています。スマートシティや農村部の連結性に対する政府の投資は、HCVの必要性をさらに高めています。インフラが改善されれば物流がスムーズになり、車両の拡大が促進されます。これらの要因が総合的にHCVの生産と販売を刺激し、市場の成長を促進しています。
厳しい排ガス規制
メーカーは、環境基準を満たすために電気駆動系や排気システムなどの先進技術に投資しなければならないです。こうした規制はまた、追加試験や開発が必要となるため、製品発売の遅れにつながります。フリート・オペレーターは、新しい基準に適合させるために古い車両を改造する際、経済的負担に直面します。さらに、地域によって規制が異なるため、世界貿易と市場拡大の課題となっています。また、規制違反に対する罰則が中小メーカーの参入を制限しているため、市場成長はさらに制限されています。
電気自動車と代替燃料自動車
電気自動車と代替燃料自動車は化石燃料への依存を減らし、フリートオペレーターの運行コストを下げます。世界各国の政府は、補助金や税制上の優遇措置を通じて導入にインセンティブを与えています。バッテリー技術と水素燃料電池の進歩は性能と航続距離を向上させ、実用性を高めています。産業界における持続可能性への意識の高まりが、環境に優しいHCVへの需要を後押ししています。さらに、大手メーカーは電気自動車や代替燃料自動車のポートフォリオを拡大するために研究開発に多額の投資を行っており、それによって市場の成長が加速しています。
鉄道や海上輸送との競合
鉄道や海上輸送との競合は、より高い燃料効率を提供し、より低コストで大量の輸送を可能にするため、重量物移動におけるHCVへの依存度を低下させる。海上輸送は国際貿易にとって極めて重要であり、国境を越えた物流においてHCVの必要性を回避することができます。どちらの輸送形態も環境負荷が低く、世界の持続可能性目標に合致しています。鉄道と港湾インフラへの投資は、道路輸送に対する魅力をさらに高めています。この競争力により、特に鉄道や海運のネットワークが強固な地域では、HCVの成長の可能性が制限されます。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行は大型商用車(HCV)市場を大きく混乱させ、世界の産業活動の停止、サプライチェーンの混乱、貨物輸送の減少による需要の急激な落ち込みを引き起こしました。製造施設は閉鎖に直面し、インフラ・プロジェクトの遅れは販売に影響を与えました。しかし、eコマースと必需品輸送がトラック需要を増加させたため、市場は回復しました。政府の景気刺激策とインフラ・プロジェクトへの投資は、このセクターをさらに押し上げました。パンデミックはまた、将来の回復力のために電気商用車やコネクテッド商用車への動向を加速させました。
予測期間中、トラック部門が最大となる見込み
トラック部門は、業界全体にわたる商品輸送需要の増加により、有利な成長を遂げると推定され、トラックは物流とサプライチェーン業務において重要な役割を果たしています。eコマースの拡大が配送トラックのニーズをさらに押し上げ、市場の需要を高めています。燃料効率、電動パワートレイン、自律走行技術の進歩は、フリート・オペレーターにとってトラックをより魅力的なものにしています。さらに、インフラ開発への政府投資は、トラック採用により有利な環境を作り出しています。都市化と建設活動の増加もまた、大型トラック需要に寄与しています。
農業セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
農業セグメントは、大量の農産物を扱うことができる輸送車両への需要を促進することで、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれます。HCVは、穀物、野菜、家畜を農場から市場や加工工場まで輸送するのに不可欠です。さらに、農業の機械化が進むにつれて、大型機械や装置を輸送するための大型車両が必要となります。農業の季節的な需要変動も、柔軟で信頼性の高い商用車の必要性を高めています。
アジア太平洋地域は、急速な都市化、インフラ開発、産業拡大により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。中国、インド、日本などの国々は、物流、建設、農業活動の増加により需要を牽引しています。同地域のeコマースセクターの台頭は、効率的な輸送の必要性をさらに高めています。さらに、道路網への政府投資や車両近代化への取り組みが市場を牽引しています。また、中国のような国々では、電気や代替燃料を使用するHCVへのシフトも市場の拡大に寄与しており、成長する経済に環境に優しい輸送ソリューションを提供しています。
北米は、物流、建設、eコマース分野の拡大により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。同地域はインフラが発達しており、貨物輸送の需要が増加していることが、HCV採用増加の主な要因となっています。電気自動車や自律走行車技術の統合を含む技術の進歩が市場の将来を形成しています。強力な製造能力を持つ米国とカナダがHCVの主要生産国であり、強力なアフターマーケット・サービス市場に支えられています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Heavy Commercial Vehicles Market is accounted for $132.98 billion in 2024 and is expected to reach $248.72 billion by 2030 growing at a CAGR of 11.0% during the forecast period. Heavy Commercial Vehicles (HCVs) are motor vehicles designed primarily for transporting goods, materials, or passengers and typically have a gross vehicle weight (GVW) exceeding 16 tons. These vehicles include trucks, trailers, tippers, buses, and other heavy-duty transport equipment. They are categorized based on configurations, fuel types, and applications, with advancements focusing on fuel efficiency, electric drivetrains, and intelligent fleet management systems.
According to Kenworth and Cummins, trucks with the X15N engine were planned to enter serial production by mid-2024, with first deliveries in early Q3.
Infrastructure development
Infrastructure development like roads, bridges, and urban development require reliable and high-capacity vehicles. HCVs play a crucial role in moving raw materials such as cement, steel, and aggregates. Governments' investments in smart cities and rural connectivity further boost the need for HCVs. Improved infrastructure facilitates smoother logistics, encouraging fleet expansion. These factors collectively stimulate HCV production and sales, thus fostering the growth of the market.
Stringent emission norms
Manufacturers must invest in advanced technologies such as electric drivetrains and exhaust systems to meet environmental standards, which raises vehicle prices and makes them less affordable for cost-conscious buyers. These regulations also lead to delays in product launches, as additional testing and development are required. Fleet operators face financial strain when retrofitting older vehicles to comply with new norms. Moreover, varying regulations across regions create challenges for global trade and market expansion, while non-compliance penalties limit participation for smaller manufacturers, further restricting market growth.
Electric and alternative fuel vehicles
Electric and alternative fuel vehicles reduce dependency on fossil fuels, lowering operational costs for fleet operators. Governments worldwide are incentivizing adoption through subsidies and tax benefits. Advances in battery technology and hydrogen fuel cells improve performance and range, making them more viable. Growing awareness of sustainability among industries boosts demand for eco-friendly HCVs. Additionally, major manufacturers are investing heavily in R&D to expand their electric and alternative fuel vehicle portfolios, thereby booming the market growth.
Competition from rail and sea transport
Competition from rail and sea transport provides higher fuel efficiency and can carry larger volumes at lower costs, reducing reliance on HCVs for heavy goods movement. Sea transport is crucial for international trade, bypassing the need for HCVs in cross-border logistics. Both modes have lower environmental impacts, aligning with global sustainability goals. Investments in rail and port infrastructure further enhance their appeal over road transport. This competitive edge limits the growth potential of HCVs, especially in regions with robust rail and maritime networks.
Covid-19 Impact
The COVID-19 pandemic significantly disrupted the Heavy Commercial Vehicles (HCV) market, causing a sharp decline in demand due to halted industrial activities, supply chain disruptions, and reduced freight movement globally. Manufacturing facilities faced closures, while delayed infrastructure projects affected sales. However, the market saw recovery as e-commerce and essential goods transportation increased demand for trucks. Governments' stimulus packages and investments in infrastructure projects further boosted the sector. The pandemic also accelerated trends toward electric and connected commercial vehicles for future resilience.
The trucks segment is expected to be the largest during the forecast period
The trucks segment is estimated to have a lucrative growth, due to increased demand for goods transportation across industries, trucks play a vital role in logistics and supply chain operations. E-commerce expansion has further boosted the need for delivery trucks, enhancing the market's demand. Advancements in fuel efficiency, electric power trains, and autonomous driving technologies are making trucks more appealing to fleet operators. Additionally, government investments in infrastructure development are creating a more favourable environment for truck adoption. Rising urbanization and construction activities are also contributing to the demand for heavy-duty trucks.
The agriculture segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The agriculture segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, by driving demand for transport vehicles that can handle bulk produce. HCVs are crucial for transporting grains, vegetables, and livestock from farms to markets and processing plants. Additionally, the growth of agricultural mechanization requires heavy-duty vehicles to transport large machinery and equipment. Seasonal demand fluctuations in farming also boost the need for flexible and reliable commercial vehicles.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period by rapid urbanization, infrastructure development, and industrial expansion. Countries like China, India, and Japan are leading the demand due to increased logistics, construction, and agriculture activities. The region's rising e-commerce sector further boosts the need for efficient transportation. Additionally, government investments in road networks and initiatives to modernize fleets are driving the market. The shift towards electric and alternative fuel HCVs in countries like China is also contributing to the market's expansion, offering eco-friendly transportation solutions for the growing economy.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the expanding logistics, construction, and e-commerce sectors. The region's well-developed infrastructure and increasing demand for freight transportation are key contributors to the rise in HCV adoption. Technological advancements, including the integration of electric and autonomous vehicle technologies, are shaping the market's future. The U.S. and Canada, with their strong manufacturing capabilities, are leading producers of HCVs, supported by a strong aftermarket services market.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Heavy Commercial Vehicles Market include Daimler Truck AG, Volvo Group, Tata Motors Limited, Scania AB, PACCAR Inc., MAN Truck & Bus SE, Hino Motors, Ltd., Navistar International Corporation, Ashok Leyland, Isuzu Motors Limited, CNH Industrial N.V. (Iveco), BYD Auto Co., Ltd., Hyundai Motor Company, Ford Trucks (Ford Otosan) and Mack Trucks, Inc.
In October 2024, Daimler Truck AG and Volvo Group signed a binding agreement to form a joint venture focused on developing a software-defined vehicle platform for heavy-duty vehicles. This venture aims to set an industry standard for truck operating systems.
In October 2024, Tata Motors Finance entered into a strategic co-sourcing agreement with Bank of India aimed at improving financing accessibility for commercial vehicle owners and fleet operators across India. This partnership seeks to enhance customer experience by leveraging both entities' strengths.
In April 2023, Tata Motors strengthened its 30-year alliance with Cummins Inc. by signing a definitive agreement to manufacture low- to zero-emissions technology products in India. This partnership includes the establishment of TCPL Green Energy Solutions Private Limited to develop sustainable technology products.