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市場調査レポート
商品コード
1509763
世界の小型・中型・大型商用車展望、2024年Global Light, Medium, and Heavy Commercial Vehicle Outlook, 2024 |
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世界の小型・中型・大型商用車展望、2024年 |
出版日: 2024年05月31日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 即日から翌営業日
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北米と欧州のトラック市場の落ち込みを中国の好調な販売が補う
中国と欧州は、2023年のLCVとM&HDトラックの販売台数で大幅な伸びを記録しましたが、これは主にベースとなる影響が少なかったことによります。その他の新興市場は厳しい年に直面し、特にインドとASEANはLCV販売台数が減少し、ラテンアメリカのM&HDトラック販売台数は2023年に大幅に減少しました。困難な2022年の後、中国OEMは2023年に再浮上し、国内販売を押し上げ、中国国外、特にラテンアメリカとASEAN市場で足跡を伸ばし、既存の欧州と日本のOEMを駆逐しました。中国のOEMは、2023年の世界のトラック販売台数の3分の1近くに寄与し、前年の4分の1から大幅に増加しました。
EV技術の世界の普及は、共通の利点を提供しコストを削減するために、車両セグメント、重量クラス、地域を超えた、より高いレベルのモジュール化とプラットフォーム化へとCV産業を駆り立てると思われます。消費者の関心の低下と原材料価格の高騰を理由とする最近のEV投資削減は、短中期的には、顧客がより採用しやすい価格プレミアムの低い代替内燃機関車への追い風となる可能性があります。
2024年の経済成長は、2023年よりも鈍化すると予想され、高金利とインフレ率の上昇が上半期に引き続き課題となります。ウクライナと中東での戦争に加え、いくつかの国で国政選挙が行われるため、来年の不確実性と予測不能性はさらに高まる。北米や欧州などの先進市場は、過剰生産能力と圧倒的な運賃状況のため、2024年にはトラック販売台数が大幅に減少すると予想されます。ASEANやラテンアメリカのような新興市場は、2023年の低迷の後、好調なマクロを背景に力強く立ち直ると予想されます。
主要課題
Strong Sales in China to Compensate for Decline in Truck Market in North America and Europe
Both China and Europe experienced significant growth in LCV and M&HD truck sales in 2023, mainly driven by a low base affect. Other emerging markets faced a challenging year, with India and ASEAN specifically contracting in LCV sales and with LATAM's M&HD truck sales declining substantially in 2023. After a difficult 2022, Chinese OEMs reemerged in 2023 with a boost in domestic sales and a growing footprint outside of China, especially in the LATAM and ASEAN markets, displacing incumbent European and Japanese OEMs. Chinese OEMs contributed to nearly one-third of global truck sales in 2023, a substantial increase from one-fourth of sales the previous year.
The growing proliferation of EV technology globally will drive the CV industry toward a higher level of modularity and platformization across vehicle segments, weight classes, and geographies, to offer common benefits and cut costs. Recent cutbacks in EV investments because of lower consumer interest and higher raw material prices can prove to be a boost to alternate ICE vehicles with lower price premiums that customers can more readily adopt in the short-to-medium term.
Economic growth in 2024 is expected to be slower than in 2023, with high interest rates and rising inflation continuing to be a challenge, certainly in the first half of the year. Wars in Ukraine and the Middle East, in addition to state elections in several countries, only add to the uncertainties and unpredictability of the year ahead. Advanced markets, such as North America and Europe, are expected to experience a significant decline in truck sales in 2024 because of excess capacity and an underwhelming freight situation. Emerging markets, such as ASEAN and LATAM, are expected to bounce back strongly on the back of stronger macros after a weak 2023.
Key Issues Addressed