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市場調査レポート
商品コード
1511303
クラス8トラックの世界市場、2030年までの予測:製品別、燃料タイプ別、用途別、地域別Class 8 Truck Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Fuel Type, Application and by Geography |
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カスタマイズ可能
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クラス8トラックの世界市場、2030年までの予測:製品別、燃料タイプ別、用途別、地域別 |
出版日: 2024年07月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のクラス8トラック市場は2024年に2,940億9,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは8.03%で成長し、2030年には4,674億6,000万米ドルに達すると予測されています。
大型トラックとしても知られるクラス8トラックは、最も困難な輸送業務にも対応できるように作られた頑丈な車です。これらのトラックは、車両総重量定格(GVWR)が通常33,000ポンド以上であるため、大規模建設プロジェクトや長距離貨物などの大型用途に適しています。堅牢なシャシー、洗練されたサスペンションシステム、および強力なエンジンを備えたクラス8トラックは、荒れた地形や重い荷物に取り組むために作られています。さらに、貨物を長距離にわたって効率的に移動させることができるため、ロジスティクスおよび輸送部門にとって不可欠な存在となっています。
米国トラック協会(ATA)によると、トラックは2020年に重量ベースで全米貨物の72.5%を輸送しており、米国経済におけるトラック産業の重要な役割が浮き彫りになっています。
サプライチェーンと物流の最適化
サプライチェーンとロジスティクスの最適化を優先する企業は、生産性の向上と営業経費の削減のため、クラス8トラックを頻繁に購入しています。リアルタイムの追跡、積荷の最適化、洗練されたルーティング・スケジューリングソフトウェアはすべて、効果的なロジスティクス戦略の構成要素です。さらに、クラス8トラックは、その大きな積載量と長い走行距離により、信頼性が高くリーズナブルな価格のサプライチェーンソリューションの実施に必要です。
高い乗り出し価格
多くの企業にとって最大の障害の一つは、クラス8トラックを取得するために必要な多額の初期投資です。これらのトラックの製造・購入コストは、その洗練された技術と頑丈なコンポーネントのために高いです。さらに、中小企業や新規参入企業がフリートの入れ替えや拡張のために十分な資金を準備することが困難であれば、市場の成長は制限されるかもしれません。
新興市場での成長
Class8トラック市場は、新興市場で起きている急速な工業化と都市化により、多くのチャンスを手にしています。中南米、アジア、アフリカ諸国では、物流・輸送サービスのニーズが高まっています。さらに、これらの地域に参入することで、トラックメーカーはより多くの人々にリーチすることができ、貿易、建設、インフラ開発を促進するための大型車に対する需要の増加を利用することができます。
サプライチェーンへの混乱
自然災害、地政学的不安、パンデミック、および貿易紛争は、世界のサプライチェーンを深刻に混乱させ、クラス8トラックの生産と供給力に悪影響を及ぼしうる出来事のいくつかの例です。半導体、金属、およびその他の原材料のような重要なコンポーネントの不足は、生産の停滞、費用の上昇、および納期遵守の困難さを引き起こす可能性があります。さらに、こうした不都合は市場の拡大を妨げ、サプライチェーンの信頼性を損なう可能性があります。
クラス8トラック市場はCOVID-19の大流行により大きな影響を受け、サプライチェーンの混乱や工場の閉鎖、重要部品の不足を招いた。景気後退のため、フリートオペレーターはトラックの新規購入を延期し、貨物需要の減少を示しました。しかし、パンデミックに関連したeコマースの急増と消費者行動の変化によって、効率的なロジスティクスと配送サービスの必要性が高まり、減少をいくらか相殺しました。さらに、パンデミックはトラック運送業界の非接触ソリューションとデジタル技術の採用を早め、市場力学と業務手順の長期的な調整につながった。
トラクター・トレーラーセグメントが予測期間中最大となる見込み
クラス8トラック市場では、トラクター・トレーラーセグメントが最大のシェアを占めています。長距離貨物輸送では、トラクター・トレーラー(セミトラックまたは連結トラックとも呼ばれる)は必需品です。大きな貨物容量を持つトラクター・トレーラーは、強力なトラクターユニットと1台以上のトレーラーで構成されています。また、汎用性が高く、サプライチェーンやロジスティクスの分野で重要な役割を果たしているため、貨物を効率的に長距離移動させることができ、このセグメントは市場をリードしています。
電動セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる
クラス8トラック市場では、電動セグメントが最も高いCAGRで成長すると予測されます。二酸化炭素排出量の削減が重視されるようになり、環境に優しい輸送手段への移行がこの拡大の主な要因となっています。政府や規制機関は、厳しい排出規制を実施し、電気自動車の使用を奨励するための財政的インセンティブを提供しています。さらに、バッテリー容量、充電インフラ、電気ドライブトレインなどの技術開発により、クラス8トラックの電気自動車の実現可能性と魅力が高まっています。
北米がクラス8トラック市場の最大シェアを占めると予測されます。この地域の大きな産業活動、貨物輸送の広大なネットワーク、強力なインフラ整備が、この優位性の主な原因です。さらに、広範な州間高速道路網と、建設、農業、物流産業における大型トラックへの高い需要により、特に米国がこの市場シェアのかなりの部分を占めています。
クラス8トラック市場では、現在アジア太平洋地域が最もCAGRが高いです。急速な都市化、eコマースの台頭、中国やインドのような国々におけるインフラ開発投資の増加が、この成長の主な原動力となっています。これらの国々では、拡大する建設・物流産業を支えるため、大型トラックの需要が高いです。さらに、この地域の市場は、道路連結性と輸送効率の向上を目指した政府のイニシアティブにより拡大しています。
According to Stratistics MRC, the Global Class 8 Truck Market is accounted for $294.09 billion in 2024 and is expected to reach $467.46 billion by 2030 growing at a CAGR of 8.03% during the forecast period. A Class 8 truck, also known as a heavy-duty truck, is a sturdy car built to handle even the most difficult transportation jobs. These trucks are appropriate for heavy-duty applications such as large-scale construction projects and long-haul freight because their gross vehicle weight rating (GVWR) is usually more than 33,000 pounds. With their robust chassis, sophisticated suspension systems, and potent engines, Class 8 trucks are built to tackle rough terrain and heavy loads. Moreover, they are essential to the logistics and transportation sectors because they make sure that cargo is moved across long distances effectively.
According to the American Trucking Associations (ATA), trucks transported 72.5% of the nation's freight by weight in 2020, highlighting the critical role of the trucking industry in the U.S. economy.
Optimization of the supply chain and logistics
Businesses that prioritize supply chain and logistics optimization frequently purchase Class 8 trucks in order to increase productivity and lower operating expenses. Real-time tracking, load optimization, and sophisticated routing and scheduling software are all components of effective logistics strategies. Additionally, class 8 trucks are necessary for the implementation of dependable and reasonably priced supply chain solutions because of their large carrying capacities and long driving range.
High starting prices
One of the biggest obstacles for many businesses is the large initial outlay of funds needed to acquire Class 8 trucks. The cost of manufacturing and purchasing these trucks is high due to their sophisticated technologies and sturdy components. Furthermore, growth in the market may be restricted if smaller companies and new entrants find it difficult to set aside enough money for fleet replacement or expansion.
Growth in the emerging markets
The Class 8 truck market has a lot of opportunities due to the rapid industrialization and urbanization occurring in emerging markets. The need for logistics and transportation services is rising in Latin American, Asian, and African nations. Moreover, by entering these areas, truck manufacturers can reach a wider audience and capitalize on the increasing demand for heavy-duty vehicles to facilitate trade, construction, and infrastructure development.
Disruptions to the supply chain
Natural disasters, geopolitical unrest, pandemics, and trade disputes are a few examples of events that can seriously disrupt the global supply chain and have an adverse effect on Class 8 truck production and availability. Deficits in vital components such as semiconductors, metals, and other raw materials can cause production to stall, expenses to rise, and delivery timetables to become difficult to fulfill. Furthermore, these hiccups have the potential to impede market expansion and compromise supply chains' dependability.
The Class 8 truck market was severely affected by the COVID-19 pandemic, which resulted in supply chain disruptions and factory closures as well as shortages of vital parts. Due to the economic downturn, fleet operators postponed buying new trucks and saw a decrease in demand for freight. But the pandemic-related spike in e-commerce and changes in consumer behaviour made efficient logistics and delivery services more necessary, somewhat offsetting the decline. Moreover, the pandemic hastened the trucking industry's adoption of contactless solutions and digital technologies, resulting in long-term adjustments to market dynamics and operational procedures.
The Tractor-Trailers segment is expected to be the largest during the forecast period
In the market for Class 8 trucks, the tractor-trailer segment has the largest share. For long-distance freight transportation, tractor-trailers-also referred to as semi-trucks or articulated trucks-are a necessity. With their substantial cargo capacity, they are comprised of a potent tractor unit and one or more trailers. Additionally, because it is so versatile and plays such a vital role in the supply chain and logistics sectors, allowing goods to be moved across large distances efficiently, this segment leads the market.
The Electric segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
In the Class 8 truck market, the electric segment is anticipated to grow at the highest CAGR. The growing emphasis on cutting carbon emissions and the move toward environmentally friendly transportation options are the main forces behind this expansion. Governments and regulatory agencies are enforcing strict emission regulations and offering financial incentives to encourage the use of electric vehicles. Furthermore, the viability and attractiveness of electric Class 8 trucks are increasing due to technological developments in battery capacity, charging infrastructure, and electric drive trains.
It is projected that North America will account for the largest share of the class 8 truck market. The region's substantial industrial activity, vast networks of freight transportation, and strong infrastructure development are the main causes of this dominance. Moreover, due to its extensive interstate highway network and high demand for heavy-duty trucks in the construction, agriculture, and logistics industries, the United States, in particular, holds a sizable portion of this market share.
In the class 8 truck market, the Asia-Pacific region currently has the highest CAGR. Rapid urbanization, rising e-commerce, and rising infrastructure development investments in nations like China and India are the main drivers of this growth. Heavy-duty trucks are in high demand in these countries to support their expanding construction and logistics industries. Additionally, the region's market is expanding due to government initiatives aimed at enhancing road connectivity and transportation efficiency.
Key players in the market
Some of the key players in Class 8 Truck market include Volvo Group, Caterpillar, Hitachi, Liebherr Group, Daimler Trucks, Navistar International, Freightliner Trucks, Kenworth, Bell Trucks America Inc., Komatsu, Doosan, Paccar and Western Star Trucks.
In June 2024, Hitachi Ltd. and Microsoft Corp. announced a projected multibillion-dollar collaboration over the next three years that will accelerate social innovation with generative AI. Through this strategic alliance, Hitachi will propel growth of the Lumada business, with a planned revenue of 2.65 trillion yen (18.9 billion USD)*1 in FY2024, and will promote operational efficiency and productivity improvements for Hitachi Group's 270,000 employees.
In January 2024, Volvo Group has signed an option agreement with John Cockerill Defense, which gives the Volvo Group the right to sell French military vehicle maker Arquus after mandatory consultations with staff representative bodies. The consultations are expected to be finalized in Q1 2024. The amount of the agreement was not disclosed.
In January 2024, Caterpillar Inc. has signed an electrification strategic agreement with CRH to advance the deployment of Caterpillar's zero-exhaust emissions solutions for electric off-highway trucks and charging solutions. CRH is the number one Electric Off-Highway Trucksaggregates producer in North America and the first company in that industry to sign such an agreement with Caterpillar.