市場調査レポート
商品コード
1452440

シェアードサービスセンター市場規模:サービス別、組織規模別、産業別、成長見通し、地域別展望・予測、2024年~2032年

Shared Services Center Market Size - By Service (Finance and Accounting, Human Resources, Information Technology, Procurement), By Organization Size (Large Enterprises, SMEs), By Industry, Growth Prospects, Regional Outlook & Forecast, 2024 - 2032

出版日: | 発行: Global Market Insights Inc. | ページ情報: 英文 260 Pages | 納期: 2~3営業日

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シェアードサービスセンター市場規模:サービス別、組織規模別、産業別、成長見通し、地域別展望・予測、2024年~2032年
出版日: 2024年02月01日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 260 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

シェアードサービスセンターの世界市場規模は、業界特化型ソリューションの採用と技術進歩に後押しされ、2024年から2032年にかけてCAGR 16%超を記録すると予想されます。

近年、企業は金融やITなど、業界のニーズに合わせた専門的なサービスを求める傾向が強まっています。自動化やAIのような先進技術は、効率と成果を向上させるシェアードサービスセンターの能力を高めています。企業がこうした業界に特化したソリューションや革新的な技術の価値を認識する中、シェアードサービスの導入は、さまざまな業界の進化する需要に応えるために大幅に拡大すると思われます。例えば、2024年3月、Crunchyrollは、業務能力を拡大し、サービス提供を強化するために、新しいテクノロジーとシェアードサービスセンターを立ち上げました。

シェアードサービスセンター市場は、サービス、組織規模、産業、地域によって区分されます。

サービス別では、コスト効率と業務の合理化のためにシェアードサービスへの依存度が高まっていることから、2032年までに情報技術分野の産業規模が顕著な発展を遂げると思われます。ITシェアードサービスは、データ管理、ソフトウェア開発、技術サポートなどのソリューションを提供し、幅広い業界に対応しています。企業がIT機能をシェアード・センターにアウトソーシングするメリットを認識する中、効率的で専門的なITサービスを求める企業の多様なニーズに応えることができます。

シェアードサービスセンター市場におけるBFSIセグメントは、2024年から2032年にかけて大きな成長を遂げると思われます。BFSIアプリケーションの複雑化とデータ駆動型業務の増加により、シェアードサービスはコスト効率と業務最適化のための魅力的な選択肢となっています。顧客サポート、データ分析、トランザクション処理などのサービスは、高い需要を目の当たりにしています。BFSI業界では、効率性の向上とコスト削減のために共有サービスへの注目が高まっており、金融機関や保険会社のニーズに対応するために共有サービスセンターの需要は拡大すると思われます。

北米のシェアードサービスセンター市場は、成熟したビジネス環境とさまざまな業界へのシェアードサービスの広範な導入に後押しされ、2024年から2032年にかけて顕著なCAGRを示すと思われます。米国やカナダなどの国々では、シェアードサービスセンターの存在感が強く、バックオフィス機能にコスト効率の高いソリューションを提供しています。業務の効率化のためにシェアードサービスを利用する企業が増えており、合理的で専門的なサービスを求める企業の多様なニーズを満たすために、北米が市場を独占することになると思われます。

報告書の内容

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • テクノロジープロバイダー
    • クラウドサービスプロバイダー
    • インテグレーター
    • エンドユーザー
  • 利益率分析
  • テクノロジーとイノベーションの展望
  • 特許分析
  • 主要ニュースとイニシアチブ
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • シェアードサービスの導入に対する組織の奨励の高まり
      • プロセスの標準化を推進し、規制へのコンプライアンスを確保
      • 組織による持続可能性目標の高まり
      • 人工知能、機械学習、分析などのテクノロジーの進歩
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • さまざまな機能にわたって一貫したサービス品質を維持する
      • 新技術の採用と統合
  • 成長可能性分析
  • ポーター分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:サービス別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 財務・会計
  • 人的資源
  • 情報技術
  • 調達

第6章 市場規模推計・予測:組織規模別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 大企業
  • 中小企業

第7章 市場規模別市場推計・予測:産業別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • BFSI
  • ヘルスケア
  • 製造業
  • IT・通信
  • 小売・消費財
  • その他

第8章 市場推計・予測:地域別、2018年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他のMEA

第9章 企業プロファイル

  • Accenture Plc
  • Ahlstrom
  • Atos SE
  • Capgemini SE
  • CBRE Group
  • Cognizant Technology Solutions Corp(CTS)
  • Concentrix
  • Deloitte
  • DXC Technology
  • EY Global Ltd.
  • Genpact
  • HCL Technologies
  • IBM Global Services
  • Infosys Ltd.
  • KPMG International Ltd.
  • PwC International Ltd.
  • SSC Heroes
  • Sutherland Global Services
  • Tata Consultancy Services(TCS)
  • Wipro
目次
Product Code: 8004

Global Shared Services Center Market size is expected to record over 16% CAGR from 2024 to 2032, fueled by the adoption of industry-specific solutions and technological advancements. Of late, companies are increasingly seeking specialized services tailored to industry needs, such as finance or IT. Advanced technologies like automation and AI are enhancing the capabilities of shared services centers for improving efficiency and outcomes. With businesses recognizing the value of these industry-specific solutions and innovative technologies, the adoption of shared services will expand significantly for meeting the evolving demands of various industries. For instance, in March 2024, Crunchyroll launched a new technology and shared services center for expanding its operational capabilities and enhancing the service offerings.

The shared services center market is segmented based on service, organization size, industry, and region.

In terms of service, the industry size from the information technology segment will establish noteworthy development by 2032, owing to the increasing reliance on shared services for cost efficiency and streamlined operations. IT shared services offer solutions for data management, software development, and technical support for catering to a wide range of industries. With businesses recognizing the benefits of outsourcing IT functions to shared centers, the diverse needs of companies seeking efficient and specialized IT services will be subsequently met.

The BFSI segment in the shared services center market will undergo significant growth between 2024 and 2032. The rising intricate and data-driven operations in BFSI applications is making shared services an appealing option for cost efficiency and operational optimization. Services, such as customer support, data analytics, and transaction processing are witnessing high demand. With the BFSI industry increasingly turning to shared services to enhance efficiency and reduce costs, the demand for shared services center will escalate for catering to the needs of financial institutions and insurance companies.

North America shared services center market will exhibit a noteworthy CAGR from 2024 to 2032, propelled by the mature business environment and widespread adoption of shared services across various industries. Countries like the U.S. and Canada have a robust presence of shared services centers, further offering cost-effective solutions for back-office functions. With businesses increasingly turning to shared services for operational efficiency, North America will dominate the market for meeting the diverse needs of companies seeking streamlined and specialized services.

Report Content

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definition
  • 1.2 Base estimates & calculations
  • 1.3 Forecast calculation
  • 1.4 Data sources
    • 1.4.1 Primary
    • 1.4.2 Secondary
      • 1.4.2.1 Paid sources
      • 1.4.2.2 Public sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Technology provider
    • 3.2.2 Cloud service providers
    • 3.2.3 Integrators
    • 3.2.4 End-users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising encouragement of organizations to implement shared services
      • 3.8.1.2 Promotion of standardization of processes, ensuring compliance with regulations
      • 3.8.1.3 Rise of sustainability goals by organizations
      • 3.8.1.4 Advancement of technology, including artificial intelligence, machine learning, and analytics
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Maintaining consistent service quality across various functions
      • 3.8.2.2 Adopting and integrating new technologies
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
    • 3.10.1 Supplier power
    • 3.10.2 Buyer power
    • 3.10.3 Threat of new entrants
    • 3.10.4 Threat of substitutes
    • 3.10.5 Industry rivalry
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Service, 2018-2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Finance and accounting
  • 5.3 Human resources
  • 5.4 Information technology
  • 5.5 Procurement

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Organization Size, 2018-2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Large enterprises
  • 6.3 SMEs

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Industry, 2018-2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 BFSI
  • 7.3 Healthcare
  • 7.4 Manufacturing
  • 7.5 IT and telecommunications
  • 7.6 Retail and consumer goods
  • 7.7 Others

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Region, 2018-2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 UK
    • 8.3.2 Germany
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Italy
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Russia
    • 8.3.7 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 India
    • 8.4.3 Japan
    • 8.4.4 South Korea
    • 8.4.5 Australia
    • 8.4.6 Southeast Asia
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 MEA
    • 8.6.1 South Africa
    • 8.6.2 Saudi Arabia
    • 8.6.3 UAE
    • 8.6.4 Rest of MEA

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 Accenture Plc
  • 9.2 Ahlstrom
  • 9.3 Atos SE
  • 9.4 Capgemini SE
  • 9.5 CBRE Group
  • 9.6 Cognizant Technology Solutions Corp (CTS)
  • 9.7 Concentrix
  • 9.8 Deloitte
  • 9.9 DXC Technology
  • 9.10 EY Global Ltd.
  • 9.11 Genpact
  • 9.12 HCL Technologies
  • 9.13 IBM Global Services
  • 9.14 Infosys Ltd.
  • 9.15 KPMG International Ltd.
  • 9.16 PwC International Ltd.
  • 9.17 SSC Heroes
  • 9.18 Sutherland Global Services
  • 9.19 Tata Consultancy Services (TCS)
  • 9.20 Wipro