市場調査レポート
商品コード
1399661
空港クイックサービスレストランの市場規模、料理タイプ別、フランチャイズタイプ別、2023~2032年予測Airport Quick Service Restaurant Market Size, By Cuisine Type (Fast Food Chains, Beverages, Bakery & Confectionery, International Cuisine), By Franchise Type (Branded Chains, Local Brands), Forecast 2023 - 2032 |
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空港クイックサービスレストランの市場規模、料理タイプ別、フランチャイズタイプ別、2023~2032年予測 |
出版日: 2023年11月27日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 230 Pages
納期: 2~3営業日
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空港クイックサービスレストラン市場規模は、旅客体験全体を向上させるための協調的な取り組みにより、2023年から2032年にかけてCAGR 3%以上で拡大すると予測されます。
世界の空港は、旅行者に便利で多様かつ高品質な食事の選択肢を提供するクイックサービスレストランの重要性を認識しています。サービス効率を最適化し、魅力的なダイニング環境を構築するために、有名クイックサービスレストランブランドへの投資が増加しています。
さらに、オンライン予約やデリバリーサービスの導入が進んでいるため、時間に追われる旅行者がさまざまなクイックサービスレストランに効率的にアクセスできるようになり、迅速で手間のかからないサービスを求める現代の旅行者の需要の高まりに対応できるようになり、業界の拡大が加速しています。例えば、2023年3月には、ウーバーイーツとタンパ国際空港が提携し、20カ所以上の空港売店で、顧客や従業員に事前注文や行列をスキップするオプションを提供しました。
空港クイックサービスレストラン業界は、料理タイプ、フランチャイズタイプ、地域に区分されます。
料理タイプ別では、飲料セグメントの市場シェアが2032年まで顕著な伸びを記録すると推定されます。消費者の嗜好がより健康的で多様な飲料の選択肢へと明らかに変化していることが、空港クイックサービスレストランの提供に拍車をかけており、特殊飲料、スムージー、革新的なノンアルコール飲料などが含まれるようになっています。健康志向の強い旅行者の強い要望が、ウェルネスとユニークな風味をより重視することにつながっています。さらに、空港が個性的で爽やかな飲料の選択肢を導入することで、このセグメントの成長を促進すると思われます。
フランチャイズ・タイプ別では、空港クイックサービスレストラン市場は、ローカルブランドセグメントが2023年から2032年の間に大幅な成長を占めると予想されます。クイックサービスレストランは地元の味を重視し、多様で文化的に本格的なメニューを提供することで、対象層の味覚に響くようにしています。本格的な郷土料理体験を求める旅行者に対応する切実なニーズも、地元クイックサービスレストランブランドのフランチャイズ需要を後押しします。
アジア太平洋の空港クイックサービスレストラン業界は、経済発展、都市化、中間層の拡大による航空旅行の急増と空港旅客輸送量の増加により、2032年まで力強い成長を示す展望です。さらに、アジア太平洋全域の政府が大規模な空港インフラ整備に投資しており、新ターミナルや収容能力の拡大につながっています。一例を挙げると、インド・マクドナルドは2023年8月、ムンバイのチャトラパティ・シヴァージ・マハラジ国際空港(CSMIA)に国内初の空港ドライブスルー・レストランをオープンしました。
Airport Quick Service Restaurant Market size is projected to expand at over 3% CAGR from 2023-2032, driven by concerted efforts to enhance the overall passenger experience. Airports globally are recognizing the importance of quick service restaurants (QSRs) in providing travelers with convenient, diverse, and high-quality dining options. There have been rising investments in well-known QSR brands for optimizing service efficiency and creating inviting dining environments.
Furthermore, the ongoing introduction of online pre-ordering and delivery services is allowing time-pressed travelers to efficiently access a variety of QSRs to cater to the growing demand of modern travelers for quick and hassle-free services, accelerating the industry expansion. For instance, in March 2023, Uber Eats and Tampa International Airport partnered to provide customers and employees with the option to preorder and skip queues at more than 20 airport concession sites.
The airport quick service restaurant industry is segmented into cuisine type, franchise type, and region.
Based on cuisine type, the market share from the beverages segment is estimated to record notable growth through 2032. The discernible shift in consumer preferences towards healthier and diverse beverage options is spurring the expansion of QSR offerings at airports to include specialty drinks, smoothies, and innovative non-alcoholic beverages. The strong demands of health-conscious travelers is leading to the higher emphasis on wellness and unique flavor profiles. Additionally, the growing capitalization by airports on the introduction of distinctive and refreshing beverage choices will propel the segment growth.
In terms of franchise type, the airport quick service restaurant market from the local brands segment is anticipated to account for substantial growth between 2023 and 2032. QSRs are placing a premium on local tastes to provide a diverse and culturally authentic menu resonating with the specific palates of the target audience. The dire need to adhere to travelers looking for authentic and regional culinary experiences will also drive the demand for franchises of local QSR brands.
Asia Pacific airport quick service restaurant industry is poised to exhibit robust growth through 2032 owing to the surge in air travel and increased passenger traffic at airports due to economic development, urbanization, and an expanding middle class. Furthermore, governments across APAC are investing in extensive airport infrastructure development, leading to new terminals and expanded capacities, further creating opportunities for a diverse range of QSR outlets. To cite an instance, in August 2023, McDonald's India opened the country's first Airport Drive-Thru restaurant at Mumbai's Chhatrapati Shivaji Maharaj International Airport (CSMIA).