市場調査レポート
商品コード
1458569

高級品小売業の世界市場:2018年~2028年

Global Luxury Retailing Market 2018-2028

出版日: | 発行: GlobalData | ページ情報: 英文 98 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

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高級品小売業の世界市場:2018年~2028年
出版日: 2024年02月29日
発行: GlobalData
ページ情報: 英文 98 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 目次
概要

世界の高級品の市場規模は、観光レベルがパンデミック以前のレベルに回復し、旅行小売店での高級品販売の力強い成長が可能になるため、2028年までに6,239億米ドルに達します。同市場は、世界中の新興経済諸国における所得水準の上昇に後押しされ、2024年に上昇すると予測されます。今後5年間は、APAC地域が世界の高級品市場を牽引する一方、南北アメリカは不調になると予測されます。アジア太平洋は2023年に8.2%の力強い成長を示し、観光レベルの上昇と若く裕福な消費者の増加から恩恵を受けるとみられています。中国経済の再開がこの成長に拍車をかけ、旅行中の中国人買い物客による高級品需要の高まりが高級品販売を押し上げました。LVMHの幅広いブランドポートフォリオにより、2023年には世界の高級品消費額のほぼ4分の1を占め、LVMHグループは過去5年間で市場シェアを拡大し続け、2018年の18.3%から2023年には24.1%に上昇しました。

当レポートでは、世界の高級品小売市場について調査し、市場の概要とともに、市場の規模と予測、地域別の動向、主要ブランドのプロファイルなどを提供しています。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 促進要因と阻害要因
  • 高級小売市場の主な動向
  • 世界市場規模と予測:2018年~2028年
  • 競合情勢:世界のトップブランド
  • 地域別市場規模と予測:2018年~2028年
  • 南北アメリカの市場規模と予測:2018年~2028年
  • アジア太平洋の市場規模と予測:2018年~2028年
  • 欧州の市場規模と予測:2018年~2028年
  • 中東・アフリカの市場規模と予測:2018年~2028年
  • 競合情勢:ブランドプロファイル
  • 調査手法
目次
Product Code: GDRT240003GS

This report provides an overview of the Global Luxury Retailing which includes Analysis, drivers, inhibitors, market forecasts, brands and trends in the Global Luxury Retailing 2018-2028

The global luxury market will reach $623.9 billion by 2028 as tourism levels bounce back to pre-pandemic levels, enabling strong growth in luxury sales at travel retail outlets. The global luxury retail market is forecasted to rise in 2024, boosted by increasing income levels in developing economies across the globe. APAC will be a driving force in the global luxury market over the next five years, while the Americas is forecasted to underperform. The APAC region saw strong growth of 8.2% in 2023, benefitting from the rising tourism levels and an increasing number of young and affluent consumers. The reopening of the Chinese economy added to this growth, as pent-up luxury demand from traveling Chinese shoppers boosted luxury sales. Accounting for almost a quarter of all global luxury spending in 2023, LVMH's broad brand portfolio has enabled the group to continue growing its market share over the past five years, rising from 18.3% in 2018 to 24.1% in 2023.

Scope

  • Following a post-pandemic boost in recent years, the global luxury market is forecast to see strong and steady growth out to 2028, registering a CAGR of 6.2% between 2023 and 2028, to reach $623.9bn by 2028.
  • The Asia-Pacific (APAC) region will experience a surge in the growth of luxury retailing which will drive growth in the global luxury market.
  • China is expected to see the fastest growth amongst the top ten countries, supported by rising per capita income in the country.
  • LVMH dominates the global luxury market while maintaining robust growth due to its strong portfolio of desirable brands.

Reasons to Buy

  • Gain a comprehensive knowledge on Global Luxury retail market and develop a competitive advantage
  • Investigate current trends in Global luxury retail market to identify the best opportunities to exploit
  • Analysis of key luxury retail players operating globally
  • Explore novel opportunities that will allow you to align your product offerings and strategies to meet demand by analyzing the key consumer and technology trends influencing the luxury fashion market globally
  • Analyze the recommended actions to align your marketing strategies with the crucial trends influencing consumer behavior globally

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Drivers and Inhibitors
  • Key Trends in the Luxury Retail Market
  • Global Market Size & Forecasts 2018-2028
  • Competitive Landscape: Top Global Brands
  • Regional Market Size & Forecasts 2018-2028
  • Americas Market Size & Forecasts 2018-2028
  • APAC Market Size & Forecasts 2018-2028
  • Europe Market Size & Forecasts 2018-2028
  • MEA Market Size & Forecasts 2018-2028
  • Competitive Landscape: Brand Profiles
  • Methodology