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市場調査レポート
商品コード
1725002
顧客の声 - エンタープライズネットワークサービス、2024年Voice of the Customer-Enterprise Network Services, 2024 |
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顧客の声 - エンタープライズネットワークサービス、2024年 |
出版日: 2025年03月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 17 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ネットワークアクセスに関する洞察と嗜好
この「顧客の声」調査の主な目的は、ネットワーク・ITの意思決定者から洞察を収集し、ネットワーク・関連サービスに関する嗜好を理解することです。この調査は、Frost & Sullivanが毎年ICT部門全体で実施しているもので、ネットワーク技術に焦点を当てています。北米、ラテンアメリカ、欧州、アジアの19カ国から参加者を募り、包括的かつ世界なアプローチをとっています。この調査には全体で1,285人の回答者が参加し、2024年にはカナダとシンガポールの回答者が加わりました。特筆すべきは、米国の規模を考慮すると、回答者の16%が米国を代表していたことです。回答者は、従業員100人未満の中小企業から従業員5,000人以上の大企業まで、あらゆる規模の企業を代表しています。
適切な回答を確保するため、参加者は資格を得る前に一連のスクリーニング質問に答える必要がありました。調査自体は、特定の詳細を調査するためのいくつかのセクションで構成されています。2023年の調査結果との比較は、必要に応じて記載しています。
network-as-a-service、SD-WAN/SASE、マネージドサービスに関する追加レポートは2025年に発行される予定です。
Network Access Insights and Preferences
The primary objective of this Voice of the Customer survey was to gather insights from network and IT decision-makers and understand their preferences regarding network and related services. Conducted annually by Frost & Sullivan across the ICT practice, the survey focuses on network technologies. It takes a comprehensive, global approach, with participants from 19 countries across North America, Latin America, Europe, and Asia. The survey included 1,285 respondents overall, with representation from Canada and Singapore added in 2024. Notably, 16% of the respondents represented the United States, given its size. Respondents represented companies of all sizes, ranging from small businesses with fewer than 100 employees to large enterprises with at least 5,000 employees.
To ensure relevant responses, participants were required to answer a series of screening questions before qualifying. The survey itself consisted of several sections designed to explore specific details. Comparisons to 2023 survey results are included where appropriate.
Additional reports on network-as-a-service, SD-WAN/SASE, and managed services will be published in 2025.