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市場調査レポート
商品コード
1725002

顧客の声 - エンタープライズネットワークサービス、2024年

Voice of the Customer-Enterprise Network Services, 2024


出版日
ページ情報
英文 17 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
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顧客の声 - エンタープライズネットワークサービス、2024年
出版日: 2025年03月17日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 17 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

ネットワークアクセスに関する洞察と嗜好

この「顧客の声」調査の主な目的は、ネットワーク・ITの意思決定者から洞察を収集し、ネットワーク・関連サービスに関する嗜好を理解することです。この調査は、Frost & Sullivanが毎年ICT部門全体で実施しているもので、ネットワーク技術に焦点を当てています。北米、ラテンアメリカ、欧州、アジアの19カ国から参加者を募り、包括的かつ世界なアプローチをとっています。この調査には全体で1,285人の回答者が参加し、2024年にはカナダとシンガポールの回答者が加わりました。特筆すべきは、米国の規模を考慮すると、回答者の16%が米国を代表していたことです。回答者は、従業員100人未満の中小企業から従業員5,000人以上の大企業まで、あらゆる規模の企業を代表しています。

適切な回答を確保するため、参加者は資格を得る前に一連のスクリーニング質問に答える必要がありました。調査自体は、特定の詳細を調査するためのいくつかのセクションで構成されています。2023年の調査結果との比較は、必要に応じて記載しています。

network-as-a-service、SD-WAN/SASE、マネージドサービスに関する追加レポートは2025年に発行される予定です。

目次

調査目的と調査手法

  • 調査目的と調査手法
  • 回答者のプロファイル

顧客の声 - エンタープライズネットワークサービス、2024年

  • 主な調査結果
  • 事業はプロセス効率向上のためにテクノロジーに投資
  • ネットワークの意思決定は主にネットワークディレクター
  • テクノロジー投資のトップはセキュリティ
  • プロバイダーと多様性の好み
  • バックアップテクノロジーの好み
  • ネットワーク技術の使用
  • PSTN利用と回線管理者の見解
  • 5Gとプライベートワイヤレス

付録

  • Growth Pipeline Engine(TM)を促進する成長機会
  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 免責事項
目次
Product Code: KAFA-65

Network Access Insights and Preferences

The primary objective of this Voice of the Customer survey was to gather insights from network and IT decision-makers and understand their preferences regarding network and related services. Conducted annually by Frost & Sullivan across the ICT practice, the survey focuses on network technologies. It takes a comprehensive, global approach, with participants from 19 countries across North America, Latin America, Europe, and Asia. The survey included 1,285 respondents overall, with representation from Canada and Singapore added in 2024. Notably, 16% of the respondents represented the United States, given its size. Respondents represented companies of all sizes, ranging from small businesses with fewer than 100 employees to large enterprises with at least 5,000 employees.

To ensure relevant responses, participants were required to answer a series of screening questions before qualifying. The survey itself consisted of several sections designed to explore specific details. Comparisons to 2023 survey results are included where appropriate.

Additional reports on network-as-a-service, SD-WAN/SASE, and managed services will be published in 2025.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology
  • Respondent Profiles

Voice of the Customer-Enterprise Network Services, 2024

  • Key Findings
  • Businesses Invest in Technology to Improve Process Efficiency
  • Network Directors Primarily Make Network Decisions
  • Security Tops List of Technology Investments
  • Provider and Diversity Preferences
  • Backup Technology Preferences
  • Network Technology Usage
  • View of PSTN Usage and Who Manages Lines
  • 5G and Private Wireless

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine
  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • Legal Disclaimer