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市場調査レポート
商品コード
1660653
没入型テクノロジーとメタバースに対する認識と利用の評価Evaluating the Perceptions and Use of Immersive Technologies and the Metaverse |
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没入型テクノロジーとメタバースに対する認識と利用の評価 |
出版日: 2025年02月10日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 48 Pages
納期: 即日から翌営業日
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Frost & SullivanのIT意思決定者調査(2024年)のハイライト
Frost & Sullivanは、ITおよびビジネスの意思決定者を対象に、没入型サービス、メタバース、モノのインターネット、人工知能、クラウドなどのテクノロジーに関する見解を毎年調査しています。
本レポートでは、Frost & Sullivanの「2024年のIT意思決定者調査」で収集した情報を活用し、複数の業界と地域における没入型テクノロジーとメタバースの認識と現在の利用状況を分析します。この調査では、回答者がこれらの進化するテクノロジーをさまざまな特性からどのように評価しているかを調査し、ビジネスの優先順位に関する洞察を得て、意味のある差別化ポイントを決定しています。
その結果、以下のような企業の意思決定プロセスが明らかになりました:
メタバースと没入型サービスについて知識を持つIT意思決定者の大多数(93%~94%)は、仮想現実、拡張現実、複合現実に関心を示しています。10人中9人が、メタバースは組織にとって何らかの、あるいは重要なビジネス価値を持つと信じています。
Highlights from the 2024 Frost & Sullivan Global IT Decision-Makers Survey
Frost & Sullivan conducts an annual survey of IT and business decision-makers regarding their views of technologies, such as immersive services, the metaverse, the internet of things, artificial intelligence, and the cloud.
This report leverages the information collected in Frost & Sullivan's 2024 IT Decision-Makers Survey to analyze the perception and current use of immersive technologies and the metaverse in multiple industries and regions. The study examines how respondents assess these evolving technologies on various characteristics to gain insights into business priorities and determine meaningful differentiation points.
The results provide a look into enterprise decision processes, including:
The vast majority of IT decision-makers with knowledge of the metaverse and immersive services (93% to 94%) show interest in virtual reality, augmented reality, and mixed reality. Nine out of 10 believe that the metaverse holds some or significant business value for their organizations.