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市場調査レポート
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1660653

没入型テクノロジーとメタバースに対する認識と利用の評価

Evaluating the Perceptions and Use of Immersive Technologies and the Metaverse


出版日
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英文 48 Pages
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即日から翌営業日
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没入型テクノロジーとメタバースに対する認識と利用の評価
出版日: 2025年02月10日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 48 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

Frost & SullivanのIT意思決定者調査(2024年)のハイライト

Frost & Sullivanは、ITおよびビジネスの意思決定者を対象に、没入型サービス、メタバース、モノのインターネット、人工知能、クラウドなどのテクノロジーに関する見解を毎年調査しています。

本レポートでは、Frost & Sullivanの「2024年のIT意思決定者調査」で収集した情報を活用し、複数の業界と地域における没入型テクノロジーとメタバースの認識と現在の利用状況を分析します。この調査では、回答者がこれらの進化するテクノロジーをさまざまな特性からどのように評価しているかを調査し、ビジネスの優先順位に関する洞察を得て、意味のある差別化ポイントを決定しています。

その結果、以下のような企業の意思決定プロセスが明らかになりました:

  • 企業は没入型テクノロジーとメタバースをどのように利用し、または利用する予定なのか?
  • これらのテクノロジーを導入する際の、組織の主な関心と懸念は何か?
  • 企業は、メタバースと没入型テクノロジーソリューションを選択する際に、どのような基準を考慮しているか?

メタバースと没入型サービスについて知識を持つIT意思決定者の大多数(93%~94%)は、仮想現実、拡張現実、複合現実に関心を示しています。10人中9人が、メタバースは組織にとって何らかの、あるいは重要なビジネス価値を持つと信じています。

目次

注目すべき調査結果

  • 注目すべき調査結果

調査目的と調査手法

  • 調査目的と調査手法
  • 定義
  • VR/AR-MRテクノロジー:没入感のスペクトラム
  • メタバースの解体
  • 回答者のプロファイル
  • 没入型デジタルサービス:知識レベル
  • メタバース:知識レベル

没入型デジタルサービス

  • 没入型デジタルサービスへの関心
  • 没入型デジタル・サービスへの投資に関する主な懸念事項
  • 没入型デジタル・テクノロジーの評価と導入
  • 没入型テクノロジー・ベンダーの選び方
  • 没入型デジタル・テクノロジーの利用状況
  • 没入型サービスの利用状況
  • 今後2年間の没入型サービスの利用状況
  • 今後2年間の没入型サービスへの投資額
  • 企業によるXRヘッドセットの利用
  • XRヘッドセットブランドの人気

メタバース

  • メタバース関連技術の評価と展開
  • メタバース導入のタイムフレーム
  • 今後2年間のメタバース投資
  • 組織にとってのメタバースの可能性
  • メタバース参入のメリット
  • メタバース導入に関する主な懸念事項
  • メタバース導入の成功測定
  • メタバース導入のタイプ
  • メタバース企業に対する知識と関与意欲
  • 組織はどのようにメタバースソリューションを選択するか

付録

  • 成長機会がGrowth Pipeline Engine(TM)を促進
  • なぜ成長が難しくなっているのか?
  • The Strategic Imperative 8(TM)

次のステップ

  • 成長機会のメリットと影響
  • 次のステップ
  • 別紙リスト
  • 免責事項
目次
Product Code: KB13-70

Highlights from the 2024 Frost & Sullivan Global IT Decision-Makers Survey

Frost & Sullivan conducts an annual survey of IT and business decision-makers regarding their views of technologies, such as immersive services, the metaverse, the internet of things, artificial intelligence, and the cloud.

This report leverages the information collected in Frost & Sullivan's 2024 IT Decision-Makers Survey to analyze the perception and current use of immersive technologies and the metaverse in multiple industries and regions. The study examines how respondents assess these evolving technologies on various characteristics to gain insights into business priorities and determine meaningful differentiation points.

The results provide a look into enterprise decision processes, including:

  • How do organizations use or plan to use immersive technologies and the metaverse?
  • What are organizations' main concerns and interests when implementing these technologies?
  • What criteria do organizations consider for choosing metaverse and immersive tech solutions?

The vast majority of IT decision-makers with knowledge of the metaverse and immersive services (93% to 94%) show interest in virtual reality, augmented reality, and mixed reality. Nine out of 10 believe that the metaverse holds some or significant business value for their organizations.

Table of Contents

Notable Findings

  • Notable Findings

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology
  • Definitions
  • VR/AR-MR Technologies: the Spectrum of Immersiveness
  • Deconstructing the Metaverse
  • Respondent Profile
  • Immersive Digital Services: Level of Knowledge
  • Metaverse: Level of Knowledge

Immersive Digital Services

  • Interest in Immersive Digital Services
  • Major Concerns About Investing in Immersive Digital Services
  • Evaluating and Deploying Immersive Digital Technologies
  • How Organizations Select Immersive Technology Vendors
  • Organizations' Use of Immersive Digital Technologies
  • How Organizations Are Using Immersive Services
  • How Organizations will Use Immersive Services in the Next 2 Years
  • Immersive Services Investment During the Next 2 Years
  • Organizations' Use of XR Headsets
  • Popularity of XR Headset Brands

The Metaverse

  • Evaluating and Deploying Metaverse-related Technologies
  • Timeframe for Metaverse Adoption
  • Metaverse Investment During the Next 2 Years
  • Metaverse's Potential for Organizations
  • Benefits for Entering the Metaverse
  • Major Concerns About Adopting the Metaverse
  • Measuring the Success of Metaverse Adoption
  • Types of Metaverse Adoption
  • Knowledge of and Willingness to Engage with Metaverse Companies
  • How Organizations Select Metaverse Solutions

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer