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市場調査レポート
商品コード
1660644
消費者の声:インドにおける電動二輪車の購入者プロファイルVoice of Consumer-Buyer Profiles of Electric Two-wheelers in India |
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消費者の声:インドにおける電動二輪車の購入者プロファイル |
出版日: 2025年02月03日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 48 Pages
納期: 即日から翌営業日
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持続可能性、コスト削減、汚染削減を推進するインドで電動二輪車の普及が進む
インドの電動二輪車市場は、ガソリン価格の上昇、政府のインセンティブ、環境への関心の高まりにより急速に拡大しています。顧客を効果的にターゲットとし、そのニーズを満たすために、OEMやマーケティング担当者は電動二輪車の購入者プロファイルを理解する必要があります。本調査では、インドの電動二輪車顧客の特徴、傾向、購買パターンを調べることで、消費者の声を検証します。この調査では、質的・量的調査方法を用いて、心理統計、人口統計、購入理由によって異なる購入者層を特定しました。その結果、電動二輪車を購入するインドの顧客は、若くて技術に精通した人々や、環境意識の高い専門職の人々であることが示されています。 性能、バッテリー寿命、スマートコネクティビティなどの機能が向上した高価なE2Wにお金をかける傾向があるとしても、価格への敏感さは依然として大きな考慮事項です。購入決定は、製品の信頼性、充電インフラ、航続距離に関する根強い不安にも影響されます。この調査は、都市生活者がラストワンマイル接続のために電動二輪車を利用する傾向が強まっていることを示しており、その結論は、メーカーが変化する顧客の需要に対応して流通、製品開発、マーケティング計画を調整するのに役立つ戦略的洞察を提供しています。購入者の関心や悩みを調べることで、OEMは自社の電動二輪車をよりよく位置づけ、持続可能なモビリティソリューションに対する需要の高まりを利用することができると思われます。
India's Electric Two-wheeler Adoption is Growing due to the Country's Push for Sustainability, Cost Savings, and Pollution Reduction
India's E2W market is expanding quickly due to rising petrol prices, government incentives, and growing environmental concerns. To effectively target customers and meet their needs, OEMs and marketers should understand the buyer profiles of electric two-wheelers. This study examines the Voice of the Consumer by looking at the traits, inclinations, and buying patterns of Indian electric two-wheeler customers. The study uses qualitative and quantitative research methods to identify different buyer segments according to psychographics, demographics, and reasons for buying. The results show that Indian customers who buy electric two-wheelers are younger, tech-savvy people and environmentally conscientious professionals. Even if buyers are inclined to spend money on expensive E2Ws with better performance, battery life, and features like smart connectivity, price sensitivity is still a major consideration. Purchase decisions are also influenced by persistent worries about product reliability, charging infrastructure, and range. The study shows that city dwellers are increasingly using electric two-wheelers for last-mile connectivity, and its conclusion offers manufacturers strategic insights to help them adjust their distribution, product development, and marketing plans in response to changing customer demands. By looking into the interests and worries of the buyers, OEMs may better position their electric two-wheeler offers and take advantage of the rising demand for sustainable mobility solutions.