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市場調査レポート
商品コード
1450325
コンタクトセンターのワークフォース最適化(WFO)の進展 - 世界Advancements in Contact Center Workforce Optimization-Global |
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コンタクトセンターのワークフォース最適化(WFO)の進展 - 世界 |
出版日: 2024年02月02日
発行: Frost & Sullivan
ページ情報: 英文 45 Pages
納期: 即日から翌営業日
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AIを活用したイノベーションがコンタクトセンターの成長機会を加速
Frost & Sullivanは、ワークフォース最適化(WFO)を、異なるコンタクトセンターのワークフォースアプリケーションを統合し、顧客とエージェントのやり取りを監視・分析し、プロセスを自動化してリソースを最適化する戦略と定義しています。WFOは、パフォーマンス、エージェントエンゲージメント、カスタマーエクスペリエンス(CX)の向上を促進するため、コンタクトセンター業界において重要なセグメントです。
従業員エクスペリエンス(EX)の向上は、WFO戦略の重要な部分です。コンタクトセンター業界は伝統的に従業員の離職率(エージェントの解約率)が高いため、これはカスタマーケア業界における長年の取り組みとなっています。エージェントの入れ替えやトレーニングのコスト、ベテランで知識豊富なエージェント(およびその知識)の損失、不幸なエージェントが顧客とのやり取りに与える直接的な影響など、さまざまな理由から、離職率に対処するための取り組みが進められています。
WFOに含まれるのは、ワークフォースエンゲージメントマネジメント(WEM)という小さな傘の下にある補完的な機能で、採用、入社、評価、トレーニング、コーチング、そしてWFO戦略で重要なワークフォースの動機付けに重点を置いています。
WEMは、考え方とソリューションセットの両方を包含する幅広いカテゴリーです。この考え方は、EXとCXが等しく重要であり、相互依存関係にあるという認識から生まれたもので、コンタクトセンターのすべての領域がWEMに影響を与えます。これには、エージェントのエンゲージメントを向上させるために、ライブエージェントとのやり取りを回避したり、より複雑な通話中のエージェントの労力を軽減したりするセルフサービスチャネルの強化が含まれます。
WFOの改善は、特にAI技術の導入によって急速に加速しています。例えば、多数のソリューションプロバイダーが、リアルタイムでトランスクリプトを作成し、分析を行って、エージェントとの対話中にガイドを行い、通話後のサマリーを作成するバーチャルエージェント支援ボットをマーケティングしています。これらの同じツールは、トレーニングやコーチングの機会をリアルタイムで自動的に特定することもできます。以前は一般的に「あれば便利な機能」と考えられていたゲーミフィケーションは、コンタクトセンター内外で確かな投資対効果(ROI)が実証され、その機能と人気が高まっています。
このインサイトでは、今日のコンタクトセンターWFOに影響を与えている動向とイノベーション、特にAI技術の活用について詳しく解説しています。成熟しつつある技術と企業市場のニーズを活用することで、ソリューションプロバイダーが獲得できる成長機会について概説しています。また、WFOに影響を及ぼしているソリューションプロバイダーのユースケースの一部を紹介しています。
Innovation Powered by AI Is Accelerating Contact Center Growth Opportunities
Frost & Sullivan defines workforce optimization (WFO) as a strategy to integrate disparate contact center workforce applications, monitor and analyze customer and agent interactions, and automate processes to optimize resources. WFO is an important segment of the contact center industry because it drives performance, agent engagement, and an improved customer experience (CX).
Improving employee experience (EX) is a critical part of a WFO strategy. This has been a longstanding effort within customer care because the contact center industry has traditionally had high employee turnover (agent churn). Efforts are well underway to address churn for multiple reasons, including the cost of replacing and training agents, the loss of more seasoned, knowledgeable agents (and that knowledge with them), and the direct impact that unhappy agents can have on customer interactions.
Inclusive to WFO are complementary functions under a smaller umbrella of workforce engagement management (WEM) that focus on recruitment, onboarding, evaluating, training, coaching, and motivating the workforce, which is critical in WFO strategies.
WEM is a broad category that embraces both mindsets and solution sets. The mindset springs from the realization that EX and CX are equally important and interdependent-all areas of the contact center impact WEM. This includes enhancements to self-service channels that deflect live agent interactions or reduce agent effort during more complex calls to improve agent engagement.
WFO improvements are rapidly accelerating, particularly through the infusion of AI technologies. For instance, myriad solution providers are marketing virtual agent assist bots that construct real-time transcriptions and perform analytics to guide agents during interactions and create post-call summaries. These same tools can also automatically pinpoint training and coaching opportunities in real time. Gamification, which was previously generally thought of as a nice-to-have feature, has grown in capabilities and popularity due to its demonstrable benefits inside and outside the contact center with a solid return on investment (ROI).
This insight details the trends and innovations that are impacting contact center WFO today, particularly through the use of AI technologies. It outlines growth opportunities that solution providers can attain by taking advantage of maturing technologies and enterprise market needs. It also lays out a sampling of solution provider use cases that are having an impact on WFO.