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市場調査レポート
商品コード
1490813
ワークフォース最適化とタスク自動化の近代化が、小売業者に求められているForces Affecting Retailers Call for Modernized Workforce Optimization and Task Automation |
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ワークフォース最適化とタスク自動化の近代化が、小売業者に求められている |
出版日: 2024年06月07日
発行: IDC
ページ情報: 英文 6 Pages
納期: 即納可能
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このIDC Perspectiveでは、従業員を惹きつけ、維持するためのテクノロジー戦略や、従業員がより良い顧客サービスを提供できるよう、ルーチンワークを自動化することが急務であることを強調しています。小売業者は、不透明なマクロ経済状況や顧客の高い期待といった課題に直面しており、効率性と顧客エクスペリエンスを向上させるために、最新のワークフォースツールやタスク自動化が必要となっています。小売業者は、こうしたニーズに対応するため、モバイルファーストのワークフォースエンゲージメントアプリケーションやツール、コンピュータビジョン、ESL、RFID、ロボットへの投資を進めています。AIは近い将来、ビジネスプロセスに大きな変化をもたらすため、こうしたツールをうまく活用するには、小売業者は現場の従業員や顧客がデータにアクセスできるようにするためのインフラに投資する必要があります。IDCのRetail Insights、グループバイスプレジデントであるLeslie Hand氏は次のように述べています。「当社の調査から、従業員エクスペリエンスが顧客エクスペリエンスに直接影響することがわかっています。小売業者は転換期を迎えています。従業員エンゲージメントとタスク自動化を近代化しなければ、従業員や顧客を競合に奪われるリスクがあります」
This IDC Perspective highlights the urgent need for technology strategies that attract and retain employees and that automate routine tasks to free up associates to provide better customer service. Retailers face challenges from uncertain macroeconomic conditions and high customer expectations, necessitating modernized workforce tools and task automation to improve efficiency and customer experience. Retailers are investing in mobile-first workforce engagement applications and tools, computer vision, ESLs, RFID, and robotics to meet these needs. AI will bring sweeping changes in business processes in the near term, and to use these tools well, retailers will need to invest in infrastructure to make data accessible for frontline workers and their customers. "We know from our research that employee experience directly impacts customer experience. Retailers are at a turning point - they must modernize workforce engagement and task automation or risk losing workers - and customers - to the competition," said Leslie Hand, group vice president, IDC Retail Insights.