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市場調査レポート
商品コード
1735523

シンガポールのティッシュと衛生市場

Tissue and Hygiene in Singapore


出版日
ページ情報
英文 55 Pages
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即日から翌営業日
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本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
シンガポールのティッシュと衛生市場
出版日: 2025年05月13日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 55 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

2024年のシンガポールにおけるティッシュと衛生の市場規模は、2023年よりも若干低い伸び率ではありますが、依然として健全な水準でプラスを維持しました。このわずかな金額の減少は、2年間の上昇の後に再び安定したインフレ水準の低下に起因しています。しかし全体としては、ティッシュと衛生の全カテゴリーで2024年の売上高はプラスとなっています。

当レポート「シンガポールのティッシュと衛生」は、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

対象製品:家庭用ティシュと衛生用品、小売用ティシュと衛生用品、Rx/償還用大人用失禁、総合ティシュと衛生用品

データ範囲:市場規模(実績と予測)、企業シェア、ブランドシェア、流通データ

このレポートを購入する理由

  • ティッシュと衛生市場の詳細な把握
  • 成長分野を特定し、変化を促す要因を特定する
  • 競合環境、市場の主要参入企業、主要ブランドを理解する
  • 5年間の予測を用いて、市場がどのように発展すると予測されるかを評価

Euromonitor Internationalは、市場調査レポート、ビジネス参考書、オンライン情報システムの出版において50年以上の実績があります。ロンドン、シカゴ、シンガポール、上海、ヴィリニュス、ドバイ、ケープタウン、サンティアゴ、シドニー、東京、ベンガルール、サンパウロ、ソウル、香港、デュッセルドルフ、メキシコシティにオフィスを構え、100カ国にアナリストネットワークを持つ同社は、独自の能力と多様な市場を理解し、情報に基づいた戦略立案を支援する信頼性の高い情報資源を開発しています。

目次

目次と表の一覧

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

シンガポールの月経ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者は月経ケアにおいて快適さと安心感を選ぶ
  • 環境に配慮した製品への注目は高まり続けている
  • 国内の暑い気候のため、涼しげな香りは依然として人気

展望と機会

  • 経済の改善に伴い、プレミアム化の動向が強まる
  • 環境意識の高まりは製品開発に影響を与え続ける
  • 再利用可能な生理用品の需要がますます高まる

カテゴリーデータ

シンガポールのおむつ・パンツ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 縁起の良い辰年がベビーブームを牽引、プレミアム化の動向も売上を支え
  • 環境に配慮した親は赤ちゃんのために持続可能な解決策を求めている
  • シンガポールの親御さん向けのショッピングオプションが豊富

展望と機会

  • 売上はベースライン需要とプレミアム化の動向別引き続き支えられる
  • エコ動向が新製品開発を牽引
  • 小売eコマース、オムニチャネル戦略、越境貿易は引き続き重要となる

カテゴリーデータ

シンガポールにおける成人用失禁用品の小売

主なデータ結果

2024年の発展

  • 高齢者人口の増加と機能性への需要により継続的な成長
  • サブスクリプションサービスの機会の拡大
  • 持続可能性は、成人用失禁用品の小売業で増加傾向にある

展望と機会

  • 国の人口高齢化は、男性や若い消費者向けの製品の機会とともに、基本的な需要を支える
  • 政府の老人ホーム提供計画は小売売上高の伸びを阻害する可能性がある
  • 不利な経済状況により、より多くの消費者がプライベートブランドや消費者直販サービスに目を向ける可能性がある

カテゴリーデータ

シンガポールのワイプ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 機能性は、成熟したワイプのカテゴリーにおける差別化要因となる
  • 持続可能性を重視する消費者は環境に優しい代替品を選ぶ
  • スキンケアの動向が肌に優しいワイプの開発に影響を与える

展望と機会

  • プレミアム化の動向は予測期間中の価値成長を支える
  • ブランドが消費者の予算ニーズに応えていく中で、二極化も予想されます。
  • シンガポールの人口高齢化はウェットティッシュの需要を支える可能性がある

カテゴリーデータ

シンガポールの小売ティッシュ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者は利便性と機能的な小売ティッシュの選択肢を求めている
  • 持続可能性の動向は小売ティッシュにも影響を与える
  • オンラインショッピングの重要性は高まり続けている

展望と機会

  • 強化された製品は価格上昇を正当化する
  • プライベートブランドも二極化したトレンドの中で人気を維持する
  • コンパクトなパッケージと多機能性は今後も動向となるだろう

カテゴリーデータ

シンガポールにおける外出時のティッシュと衛生用品

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者の外出先でのライフスタイルが外出先でのティッシュや衛生用品の売上を押し上げている
  • 観光業の回復により、接客・サービス業におけるティッシュペーパーの需要が増加
  • 高齢者ヘルスケアに対する政府の支援により、AFH衛生用品の価格が低水準に

展望と機会

  • 高付加価値サービス部門がプレミアム化の動向を牽引
  • 効率性と使用の最適化は継続的な動向となる
  • 高齢化が進むにつれ、AFH衛生用品の需要は引き続き高まる

カテゴリーデータ

目次
Product Code: DPPSG

Tissue and hygiene maintained positive value sales in Singapore in 2024, at slightly lower rates of growth than seen in 2023, albeit still at a healthy level. This slight decline in value can be attributed to lowering levels of inflation, which have stabilised again after two years of elevations. Overall, however, all categories in tissue and hygiene experienced positive sales in 2024.

Euromonitor International's Tissue and Hygiene in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Tissue and hygiene in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for tissue and hygiene?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Birth Rates 2019-2024
  • Table 2 Infant Population 2019-2024
  • Table 3 Female Population by Age 2019-2024
  • Table 4 Total Population by Age 2019-2024
  • Table 5 Households 2019-2024
  • Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
  • Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
  • Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
  • Table 9 Forecast Households 2024-2029

MARKET DATA

  • Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
  • Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
  • Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MENSTRUAL CARE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Consumers opt for comfort and a sense of security in menstrual care
  • Growing attention to eco-conscious products continues
  • Cooling scents remain popular due to the hot climate in the country

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premiumisation trends will become stronger in line with improving economy
  • Rising eco-awareness will continue to influence product developments
  • Reusable menstrual care set to become increasingly in demand

CATEGORY DATA

  • Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
  • Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
  • Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
  • Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029

NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Auspicious Year of the Dragon drives baby boom, with sales also supported by premiumisation trends
  • Eco-conscious parents seek sustainable solutions for their babies
  • Multiple shopping options available for parents in Singapore

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sales will remain supported by baseline demand and premiumisation trends
  • Eco trends will drive new product developments
  • Retail e-commerce, omnichannel strategies, and cross-border trade will remain relevant

CATEGORY DATA

  • Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
  • Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
  • Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL ADULT INCONTINENCE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Continuous growth due to the increasing senior population and demand for functionality
  • Growing opportunities for subscription services
  • Sustainability is a growing trend in retail adult incontinence

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Country's ageing population will support baseline demand, with opportunities for products for men and younger consumers
  • Government initiative to offer nursing homes could hamper retail sales growth
  • Unfavourable economic situations could turn more consumers towards private label and direct-to-consumer services

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 NBO Company Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2020-2024
  • Table 35 LBN Brand Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2021-2024
  • Table 36 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2024-2029
  • Table 37 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2024-2029

WIPES IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Functionality serves as a differentiator in the mature category of wipes
  • Sustainably-minded consumers opt for green alternatives
  • Skincare trends influence developments in skin-kind wipes

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Premiumisation trends will support value growth over the forecast period
  • Polarisation also expected, as brands meet different consumer budgetary needs
  • Singapore's ageing population could help to support demand for wipes

CATEGORY DATA

  • Table 38 Retail Sales of Wipes by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Retail Wipes: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Retail Wipes: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL TISSUE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Consumers seek convenience and functional retail tissue options
  • Sustainability trends also influence retail tissue
  • Online shopping continues to grow in significance

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Enhanced products justify price increases
  • Private label will also remain popular in a polarised trend
  • Compact packaging and multifunctionality will be ongoing trends

CATEGORY DATA

  • Table 44 Retail Sales of Tissue by Category: Value 2019-2024
  • Table 45 Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Retail Tissue: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Retail Tissue: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2024-2029

AWAY-FROM-HOME TISSUE AND HYGIENE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Consumers' out-of-home lifestyles boost sales of away-from-home tissue and hygiene
  • Recovery in tourism boosts tissue demand in hospitality and services
  • Government assistance for elder healthcare keeps AFH hygiene prices low

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • High-value service sectors will drive premiumisation trends
  • Efficiency and optimisation of use will be ongoing trends
  • Ageing population will continue to drive demand for AFH hygiene products

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 Sales of Away-From-Home Paper Towels by Type: % Value 2019-2024
  • Table 53 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 54 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 55 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 56 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029