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市場調査レポート
商品コード
1682746

タイのティッシュと衛生用品市場

Tissue and Hygiene in Thailand


出版日
ページ情報
英文 62 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
タイのティッシュと衛生用品市場
出版日: 2025年03月13日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 62 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

2024年には、持続可能性、プレミアム化、利便性に対する消費者の幅広い嗜好を反映し、タイのティッシュと衛生用品業界に顕著な変化が見られました。世界的に環境に優しい商品やリサイクル商品が重視されるようになるにつれ、タイの消費者は、持続可能な方法で調達された原材料から環境への影響を最小限に抑えたパッケージ商品まで、こうした価値観に沿った商品を求めるようになっています。ティッシュと衛生用品もまた、より高品質で革新的な製品への需要が高まっています。

当レポートでは、タイのティッシュと衛生用品市場について調査し、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

タイの生理ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年は月経ケアの大幅な拡大が見込まれる
  • 持続可能性とグリーンイノベーションに焦点を当てる
  • 快適性の向上と流通の拡大

展望と機会

  • 安定した環境における将来の成長の原動力
  • 競合情勢とプレミアムポジショニング
  • 小売業の変革と再利用性の採用

カテゴリーデータ

タイのおむつ/おむつ/パンツ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 快適性、利便性、持続可能性に対する需要の高まり
  • 統合情勢下での競合激化
  • 2024年にはハイパーマーケットが流通をリード

展望と機会

  • プレミアム品質とアクセシビリティへの投資
  • eコマースの拡大に伴い、ハイパーマーケットがリーダーシップを維持
  • 価格統制と将来の動向を予測する

カテゴリーデータ

タイにおける成人用失禁用品の小売販売

主なデータ結果

2024年の発展

  • 成人失禁ソリューションの重要性の高まり
  • 消費者需要の変化の中、DSG Internationalが2024年にトップに立つ
  • 成長の抑制要因とチャネルの多様化

展望と機会

  • 高齢者人口の増加と将来の利益
  • 小売業界のダイナミクスの変化
  • 競争の見通しと製品の革新

カテゴリーデータ

タイのワイプ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年タイのワイプ市場は着実に拡大
  • Unicharmが総合首位を維持、Lison Visionが最速で上昇
  • 流通チャネルの転換
  • 衛生と利便性への継続的な重点
  • 現代貿易の進化する役割
  • イノベーションと将来の競合

カテゴリーデータ

タイにおける外出時のティッシュと衛生

主なデータ結果

2024年の発展

  • 衛生と持続可能性の向上
  • ニッチな機会を捉える
  • 2024年にAFHのティッシュと衛生用品全体の流通をビジネス/業界がリード

展望と機会

  • 高品質製品に対する需要の高まり
  • ダイナミックな競合と観光の復活
  • リサイクル材料へのさらなる取り組み

カテゴリーデータ

タイの小売ティッシュ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者行動と製品の魅力の変化
  • Kimberly-Clarkがリード、プライベートブランドが拡大
  • 流通戦略と消費者の優先順位

展望と機会

  • 高まる需要と消費者の意識
  • 近代的な小売チャネルの継続的な強さ
  • 継続的なイノベーションと持続可能性への取り組み

カテゴリーデータ

目次
Product Code: DPPTH

2024 saw notable shifts in Thailand's tissue and hygiene industry, reflecting broader consumer preferences for sustainability, premiumisation and convenience. As the global emphasis on eco-friendly and recycled goods gathers momentum, Thai consumers are increasingly seeking products that align with these values, from sustainably sourced raw materials to items packaged with minimal environmental impact. Tissue and hygiene has also experienced an upswing in demand for higher-quality, innovative so...

Euromonitor International's Tissue and Hygiene in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Tissue and hygiene in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for tissue and hygiene?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Birth Rates 2019-2024
  • Table 2 Infant Population 2019-2024
  • Table 3 Female Population by Age 2019-2024
  • Table 4 Total Population by Age 2019-2024
  • Table 5 Households 2019-2024
  • Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
  • Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
  • Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
  • Table 9 Forecast Households 2024-2029

MARKET DATA

  • Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
  • Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
  • Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MENSTRUAL CARE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • 2024 sees robust expansion for menstrual care
  • Focus on sustainability and green innovations
  • Advancing comfort and broadening distribution

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Future growth drivers in a stable environment
  • Competitive landscape and premium positioning
  • Transforming retail and embracing reusability

CATEGORY DATA

  • Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
  • Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
  • Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
  • Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029

NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising demand for comfort, convenience and sustainability
  • Intensified competition amid consolidated landscape
  • Hypermarkets leads distribution in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Investing in premium quality and accessibility
  • Hypermarkets to maintain leadership as e-commerce rises
  • Navigating price controls and future trends

CATEGORY DATA

  • Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
  • Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
  • Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL ADULT INCONTINENCE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growing importance of adult incontinence solutions
  • DSG International leads in 2024, amid shifting consumer demands
  • Growth constraints and channel diversification

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growing senior population and future gains
  • Changing retail dynamics
  • Competitive outlook and product innovation

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 NBO Company Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2020-2024
  • Table 35 LBN Brand Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2021-2024
  • Table 36 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2024-2029
  • Table 37 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2024-2029

WIPES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Steady expansion for wipes in Thailand in 2024
  • Unicharm maintains overall leadership as Lison Vision rises fastest
  • Shifting distribution channels
  • Ongoing focus on hygiene and convenience
  • Evolving role of modern trade
  • Innovation and future competition

CATEGORY DATA

  • Table 38 Retail Sales of Wipes by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Retail Wipes: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Retail Wipes: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2024-2029

AWAY-FROM-HOME TISSUE AND HYGIENE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Enhancing hygiene and sustainability
  • Capturing niche opportunities
  • Business/industry leads distribution for overall AFH tissue and hygiene in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising demand for quality products
  • Dynamic competition and tourism revival
  • Greater commitment to recycled materials

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 45 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 Sales of Away-From-Home Paper Towels by Type: % Value 2019-2024
  • Table 47 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 48 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 49 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 50 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL TISSUE IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Shifting consumer behaviour and product appeal
  • Kimberly-Clark leads while private label expands
  • Distribution strategies and consumer priorities

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Escalating demand and consumer awareness
  • Continued strength of modern retail channels
  • Ongoing innovation and sustainability efforts

CATEGORY DATA

  • Table 51 Retail Sales of Tissue by Category: Value 2019-2024
  • Table 52 Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 53 NBO Company Shares of Retail Tissue: % Value 2020-2024
  • Table 54 LBN Brand Shares of Retail Tissue: % Value 2021-2024
  • Table 55 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: Value 2024-2029
  • Table 56 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2024-2029