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市場調査レポート
商品コード
1695885

インドネシアのティッシュと衛生用品市場

Tissue and Hygiene in Indonesia


出版日
ページ情報
英文 54 Pages
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即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
インドネシアのティッシュと衛生用品市場
出版日: 2025年03月24日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

2024年、インドネシアのティッシュと衛生用品の市場規模は、主に紙おむつ/おむつ/パンツの急激な減少によって、現在の販売額で減少を記録しました。一般的に、低成長要因はサプライチェーン、原材料コスト、為替レートの変動に影響を与えた世界の経済問題から生じました。2023年から2024年初頭にかけて、インドネシアの失業率は上昇し、中間所得世帯数は減少を続け、消費マインドは低下しました。

当レポートでは、インドネシアのティッシュと衛生用品市場について調査し、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

  • 2024年のティッシュと衛生:全体像
  • 2024年の主要動向
  • 競合情勢
  • 小売業の発展
  • ティッシュと衛生の今後はどうなるのか

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

インドネシアにおける月経ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 生理用品は2024年に堅調な価値成長を記録
  • Uni-Charmは、KaoとSoftexを抑え、高度に統合された分野で引き続きトップに立っている
  • eコマースはコンビニエンスストアに続き、2024年も上昇傾向を続ける

展望と機会

  • 予測期間中、インドネシアの月経ケアは堅調な成長が見込まれる
  • eコマースは急成長が予測されるが、コンビニエンスストアが引き続き優勢
  • 持続可能性のトレンドは勢いを増しているが、価格は依然として決定的な要因となる

カテゴリーデータ

インドネシアのおむつ/おむつ/パンツ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者信頼感の低下により、2024年には紙おむつ・おむつ・パンツの売上がさらに減少する見込み
  • Uni-Charmが首位を維持、Lucky Momは成長継続
  • eコマースは、主要流通チャネルとしてコンビニエンスストアとシェアを競いながら、急速な成長を続けている

展望と機会

  • 出生率の低下にもかかわらず、今後数年間でこのカテゴリーは大幅な成長が見込まれる
  • 参入企業は消費者と交流するためにソーシャルメディアプラットフォームを利用する機会が増える
  • イノベーションは重要だが、価格は依然として重要

カテゴリーデータ

インドネシアにおける成人用失禁用品の小売販売

主なデータ結果

2024年の発展

  • 成人用失禁用品の小売販売は、調査期間の初めに比べて伸びが低いまま
  • 2024年、高度に統合された競合情勢においてSoftexがリード
  • コンビニエンスストアは2024年も成人向け小売業の失禁市場として存続

展望と機会

  • 今後数年間、インドネシアの人口高齢化により、このカテゴリーの成長は大きく促進される
  • eコマースは引き続き成長が見込まれるが、コンビニエンスストアが依然として選ばれるチャネルであり続ける
  • 比較的未成熟な製品分野におけるさらなる革新の余地が大きい

カテゴリーデータ

インドネシアのワイプ

主なデータ結果

2024年の発展

  • パンデミック後の消費者の衛生行動の変化により、汎用ワイプが恩恵を受ける
  • Mituは幅広いブランド認知度と消費者の忠誠心を獲得し、業界をリード
  • 利便性と継続的な価格感度のおかげで、eコマースの成長は急速に続いている

展望と機会

  • 今後数年間でワイプの運命は好転すると予想される
  • 今後数年間、eコマースは堅調な成長が見込まれる
  • 持続可能性と肌の健康がワイプの重要な動向になる

カテゴリーデータ

インドネシアの小売ティッシュ

主なデータ結果

2024年の発展

  • インドネシアの小売ティッシュは2024年に緩やかに成長する
  • Paseoは代表サッカーチームとの提携により認知度が高まり恩恵を受ける
  • スーパーマーケットは引き続きトップだが、2024年にはeコマースにシェアを奪われる

展望と機会

  • 予測期間中の小売ティッシュの見通しは楽観的
  • eコマースは引き続き上昇傾向にあるが、インドネシア人は依然として実店舗を重視する
  • 利便性と自然食品は関心を集めるが、価格が鍵となる

カテゴリーデータ

インドネシアにおける外出時のティッシュと衛生

主なデータ結果

2024年の発展

  • 観光ブームが2024年、外出先でのティッシュや衛生用品の成長を後押し
  • 高齢化社会は、特にAFH成人失禁のカテゴリーの成長を支えている
  • メーカーの優先事項が他にあるため、イノベーションは限られている

展望と機会

  • 都市化と人口の高齢化が予測期間中のカテゴリーの成長を支える
  • パンデミック後の観光業の回復に伴い、ホレカはAFHティッシュと衛生用品の販売で引き続き優位に立つ
  • 持続可能性のトレンドは引き続き勢いを増すが、競争力のある価格設定が重要になる

カテゴリーデータ

目次
Product Code: DPPID

In 2024, tissue and hygiene in Indonesia registered a decline in current value sales, mainly driven by a sharper decrease in nappies/diapers/pants. In general, slow growth factors arose from global economic issues that impacted supply chains, the cost of materials, and fluctuating exchange rates. During 2023 and early 2024, the unemployment rate in the country increased, and the number of middle-income households continued to decline, lowering consumer confidence. Many Indonesians responded by d...

Euromonitor International's Tissue and Hygiene in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Tissue and hygiene in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for tissue and hygiene?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Birth Rates 2019-2024
  • Table 2 Infant Population 2019-2024
  • Table 3 Female Population by Age 2019-2024
  • Table 4 Total Population by Age 2019-2024
  • Table 5 Households 2019-2024
  • Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
  • Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
  • Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
  • Table 9 Forecast Households 2024-2029

MARKET DATA

  • Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
  • Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
  • Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MENSTRUAL CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Menstrual care enjoys robust value growth in 2024
  • Uni-Charm continues to lead in a highly consolidated field ahead of Kao and Softex
  • E-commerce continues its upward trajectory in 2024, hot on the heels of convenience stores

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Robust growth expected for menstrual care in Indonesia over the forecast period
  • Rapid growth predicted for e-commerce, but convenience stores will continue to hold sway
  • Sustainability trend gains traction, but price will remain the deciding factor

CATEGORY DATA

  • Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
  • Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
  • Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
  • Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029

NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Further decline for nappies/diapers/pants in 2024 as consumer confidence is dented
  • Uni-Charm retains the lead, but Lucky Mom enjoys ongoing growth
  • E-commerce continues to enjoy rapid growth as it vies for share with convenience stores as the leading distribution channel

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Significant growth expected for the category in the years ahead despite faltering birth rate
  • Players will increasingly engage on social media platforms to engage with consumers
  • Innovation will be important, but price will remain key

CATEGORY DATA

  • Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
  • Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
  • Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL ADULT INCONTINENCE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth for retail adult incontinence remains low compared to earlier in the review period
  • Softex leads in a highly consolidated competitive landscape in 2024
  • Convenience stores remains for retail adult incontinence in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Category growth will be significantly driven by Indonesia's ageing population in the coming years
  • E-commerce will continue to see growth, but convenience stores will remain the channel of choice
  • Significant scope for further innovation in a relatively immature product area

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 NBO Company Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2020-2024
  • Table 35 LBN Brand Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2021-2024
  • Table 36 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2024-2029
  • Table 37 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2024-2029

WIPES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • General-purpose wipes benefits from shift in consumer hygiene behaviour, post-pandemic
  • Mitu enjoys widespread brand recognition and consumer loyalty to lead the field
  • E-commerce growth continues apace thanks to the convenience factor and ongoing price sensitivity

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Turnaround of fortunes expected for wipes in the years ahead
  • Solid growth expected for e-commerce in the years ahead
  • Sustainability and skin health set to become significant trends in wipes

CATEGORY DATA

  • Table 38 Retail Sales of Wipes by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Retail Wipes: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Retail Wipes: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL TISSUE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Moderate growth for retail tissue in Indonesia in 2024
  • Paseo benefits from raised awareness after partnership with national football team
  • Supermarkets continues to lead but loses share to e-commerce in 2024

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Optimistic outlook for retail tissue over the forecast period
  • E-commerce will continue its upward trajectory, but Indonesians will still value brick-and-mortar stores
  • Convenience and natural products will attract interest, but price will be key

CATEGORY DATA

  • Table 44 Retail Sales of Tissue by Category: Value 2019-2024
  • Table 45 Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Retail Tissue: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Retail Tissue: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2024-2029

AWAY-FROM-HOME TISSUE AND HYGIENE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Tourism boom supports growth of away-from-home tissue and hygiene in 2024
  • Ageing population supports category growth, particularly AFH adult incontinence
  • Limited innovation as manufacturers' priorities lie elsewhere

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Urbanisation and ageing population will support category growth over the forecast period
  • Horeca will continue to dominate sales of AFH tissue and hygiene as tourism enjoys post-pandemic recovery
  • Sustainability trend will continue to gain traction, but competitive pricing will be vital

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 Sales of Away-From-Home Paper Towels by Type: % Value 2019-2024
  • Table 53 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 54 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 55 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 56 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029