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市場調査レポート
商品コード
1678140

フィリピンのティッシュと衛生用品市場

Tissue and Hygiene in the Philippines


出版日
ページ情報
英文 51 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
フィリピンのティッシュと衛生用品市場
出版日: 2025年03月06日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

フィリピンのティッシュと衛生用品の市場規模は、経済状況の改善とCOVID-19パンデミック後の消費者の流動性向上により、2024年には現在の金額ベースでも数量ベースでも成長を遂げました。この成長は、小売店向けや家庭外(AFH)向けティッシュ、トイレットペーパー、大人用失禁用品など様々なセグメントで顕著でした。

当レポートでは、フィリピンのティッシュと衛生用品市場について調査し、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

フィリピンにおける月経ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • 2024年の消費者の消費習慣の変化により生理用品が影響を受ける
  • 生理用下着がフィリピンに上陸
  • Kotex Philippinesはマーケティング活動から利益を得る

展望と機会

  • 生理用品の継続的な成長により、今後数年間で競合は激化する見込み
  • 製品の品質に対する期待は価格とともに高まる
  • 現代の生理用品が普及するチャンス

カテゴリーデータ

フィリピンのおむつ/おむつ/パンツ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 都市化と所得増加別カテゴリー拡大
  • プレイヤーはセレブやインフルエンサーとのコラボレーションにますます興味を持つようになっている
  • おむつパンツの人気が高まり、オンライン販売が増加

展望と機会

  • 使い捨てパンツが牽引役となり、引き続き好調な業績が続くが、持続可能性がより重要な考慮事項となる
  • 流通情勢は大きく変わらないが、eコマースは低いベースではあるもの、引き続き勢いを増していく
  • 今後数年間で、新しい技術別問題解決が増加する可能性がある

カテゴリーデータ

フィリピンにおける成人向け失禁用品の小売販売

主なデータ結果

2024年の発展

  • 可処分所得の増加と人口動態の変化により、2024年に成人向け失禁用品の小売販売が拡大
  • JS Unitrade Merchandise Inc.は引き続きエシティを上回り売上トップ
  • インフレと製品価格の上昇は消費者の購買パターンに影響を与える

展望と機会

  • フィリピンの人口の高齢化は予測期間中の成長の重要な原動力となる
  • eコマースの拡大は新たなブランドの出現につながる
  • 性別に特化した製品やユニセックスの製品は消費者の好みに応える

カテゴリーデータ

フィリピンのワイプ

主なデータ結果

2024年の発展

  • ベビーワイプは2024年も引き続きカテゴリー売上をリード
  • 大人用および男性用ウェットティッシュの登場により、カテゴリーの多様化が進む
  • Lysolの消毒用ワイプはさまざまな香りがあり、幅広い層に受け入れられている

展望と機会

  • ベビーワイプは今後数年間、地元の消費者の間で人気を維持する
  • 戦略的なバンドル別価値の促進はワイプでより一般的になる
  • 差別化は技術と新製品開発別推進される

カテゴリーデータ

フィリピンの小売ティッシュ

主なデータ結果

2024年の発展

  • トイレットペーパーは多機能性で優位を維持
  • 外出中の消費者にとって便利な選択肢が、2024年に小売ティッシュの成長を促進
  • SCPAは複数のカテゴリーでその地位を維持

展望と機会

  • 可処分所得の増加と継続的な衛生問題により、小売ティッシュの持続的な成長が保証される
  • 手頃な価格はますます購入の決定に影響を与えるようになる
  • 衛生習慣の強化は、今後数年間の消費の増加につながる

カテゴリーデータ

フィリピンにおける外出時のティッシュと衛生用品

主なデータ結果

2024年の発展

  • インフラへの国家支出の増加により、2024年には外出先でのティッシュや衛生用品の成長が促進される
  • 人口の高齢化に伴い、AFH成人用失禁用品の需要が増加
  • SCPAとKimberly-Clarkは、幅広い品質のAFH製品を企業顧客に提供し続けている

展望と機会

  • 観光動向は今後数年間、外出先でのティッシュや衛生用品の売上にプラスの影響を与える見込み
  • 小売業の競合により、将来的には外出先でのサービス提供が改善される
  • ブランドはシェア拡大のために製品ラインナップを拡大する可能性がある

カテゴリーデータ

目次
Product Code: DPPPH

The tissue and hygiene industry in the Philippines saw growth in current value and volume terms in 2024, driven by improved economic conditions and increased consumer mobility following the COVID-19 pandemic. This growth was evident across various segments, including retail and away-from-home (AFH) tissues, toilet paper, and adult incontinence products.

Euromonitor International's Tissue and Hygiene in Philippines report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Tissue and hygiene in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for tissue and hygiene?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Birth Rates 2019-2024
  • Table 2 Infant Population 2019-2024
  • Table 3 Female Population by Age 2019-2024
  • Table 4 Total Population by Age 2019-2024
  • Table 5 Households 2019-2024
  • Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
  • Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
  • Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
  • Table 9 Forecast Households 2024-2029

MARKET DATA

  • Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
  • Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
  • Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MENSTRUAL CARE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Menstrual care products affected by evolving consumer spending habits in 2024
  • Period underwear makes an entrance in the Philippines
  • Kotex Philippines benefits from marketing initiatives

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Competition set to intensify in the years ahead amid ongoing growth for menstrual care
  • Product quality expectations will increase in tandem with prices
  • Opportunities for modern menstrual products to gain traction

CATEGORY DATA

  • Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
  • Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
  • Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
  • Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029

NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Category expansion thanks to urbanisation and rising incomes
  • Players are increasingly connecting with celebrity and influencer collaborations
  • Growing popularity of diaper pants boosts online sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued positive performance, led by disposable pants, although sustainability will become a more important consideration
  • Distribution landscape will remain largely unchanged, but e-commerce will continue to gain traction, albeit from a low base
  • Problem-solving with new technologies is likely to increase in the coming years

CATEGORY DATA

  • Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
  • Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
  • Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL ADULT INCONTINENCE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Higher disposable incomes and demographic changes boost growth in retail adult incontinence in 2024
  • JS Unitrade Merchandise Inc. continues to lead sales ahead of Essity
  • Inflation and rising product prices impact consumer purchasing patterns

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Ongoing ageing of the Filipino population will be a key driver of growth over the forecast period
  • E-commerce expansion will lead to new brand emergence
  • Gender-specific and unisex products will cater to consumer preferences

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 NBO Company Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2020-2024
  • Table 35 LBN Brand Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2021-2024
  • Table 36 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2024-2029
  • Table 37 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2024-2029

WIPES IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Baby wipes continue to lead category sales in 2024
  • Category sees diversification with the emergence of adult and men's wipes
  • Lysol's disinfecting wipes in a variety of fragrances have broad appeal

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Baby wipes will remain popular amongst local consumers in the coming years
  • Promoting value through strategic bundling will become more prevalent in wipes
  • Differentiation will be driven by technology and new product development

CATEGORY DATA

  • Table 38 Retail Sales of Wipes by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Retail Wipes: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Retail Wipes: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL TISSUE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Toilet paper remains dominant through multifunctionality
  • Convenient options for on-the-go consumers boost growth in retail tissues in 2024
  • SCPA maintains its hold across multiple categories

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increase in disposable income and ongoing hygiene concerns will assure sustained growth for retail tissue
  • Affordability will increasingly inform purchasing decisions
  • Reinforced hygiene habits will lead to increased consumption in the years ahead

CATEGORY DATA

  • Table 44 Retail Sales of Tissue by Category: Value 2019-2024
  • Table 45 Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Retail Tissue: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Retail Tissue: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2024-2029

AWAY-FROM-HOME TISSUE AND HYGIENE IN THE PHILIPPINES

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Increased national spending on infrastructure boosts away-from-home tissue and hygiene growth in 2024
  • Growth in the demand for AFH adult incontinence products in line with ageing population
  • SCPA and Kimberly-Clark continue to serve their corporate clients with a wide range of quality AFH products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Tourism trends set to benefit sales of away-from-home tissue and hygiene in the coming years
  • Retail competition will improve away-from-home offerings in the future
  • Brands may expand their product offerings to boost share

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 Sales of Away-From-Home Paper Towels by Type: % Value 2019-2024
  • Table 53 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 54 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 55 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 56 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029