デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1695914

中国のティッシュと衛生用品市場

Tissue and Hygiene in China


出版日
ページ情報
英文 56 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
中国のティッシュと衛生用品市場
出版日: 2025年03月28日
発行: Euromonitor International
ページ情報: 英文 56 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

2024年の中国では、ティッシュと衛生用品が現在の金額ベースで成長し、小売ティッシュとAFHティッシュと衛生用品の両方で増加しました。小売ティッシュと衛生は、景気の逆風、消費者の嗜好の変化、カテゴリー特有の原動力が混在しているため、低い伸びにとどまっています。景気回復の足取りは依然として鈍く、消費者の消費パターンが低迷しています。ティシュと衛生用品はほとんどの消費者にとって必需品と考えられているが、価格に対する感度の高まりが消費者の消費意欲を減退させました。

当レポートでは、中国のティッシュと衛生用品市場について調査し、国レベルの市場規模と形状に関する包括的なガイドを提供しています。2020年から2024年までの最新の小売販売データを提供しており、成長を牽引するセクターを特定することができます。主要企業、主要ブランドを特定し、市場に影響を与える主な要因(新製品開発、流通、価格問題など)の戦略的分析を提供しています。2029年までの予測では、市場がどのように変化するかを示しています。

目次

目次と表のリスト

エグゼクティブサマリー

  • 2024年のティッシュと衛生:全体像
  • 2024年の主要動向
  • 競合情勢
  • 小売業の発展
  • ティッシュと衛生の今後はどうなるのか

市場指標

市場データ

免責事項

情報源

中国における月経ケア

主なデータ結果

2024年の発展

  • スリム/薄型/極薄タオルは依然として生理用品の成長を牽引している
  • 月経ケアは依然として断片化されたカテゴリーである
  • パンツ型タオルは、さらなる浸透と使用シーンの拡大により、急速な成長を続けている

展望と機会

  • 羽根のないスリム/薄型/極薄タオルが引き続き成長を牽引
  • 生理用品ブランドにとって、製品品質の向上は重要な戦略となる
  • 消費者にコスト効率を提供するプライベートブランドの生理用品が登場

カテゴリーデータ

中国のおむつ/おむつ/パンツ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 出生率の低下と経済減速により紙おむつ・パンツの需要が減少
  • 国内ブランドは引き続き好調
  • 小売eコマースは依然として紙おむつ/おむつ/パンツの主要流通チャネルである

展望と機会

  • 使い捨てパンツは紙おむつ・おむつ・パンツの主要成長原動力になると予想
  • おむつ・おむつ・パンツの季節性の低下
  • さまざまな使用シーンや機能性に基づいたおむつ・おむつ・パンツのさらなる多様化

カテゴリーデータ

中国における成人用失禁用品の小売

主なデータ結果

2024年の発展

  • 消費者がより安価な代替品を求めるにつれ、成人用失禁用品の小売販売は減速
  • ますます多くの地元ブランドが軽い大人の失禁製品を発売している
  • 成人用失禁用品の小売販売は依然として非常に細分化されている

展望と機会

  • 知識が増え、恥ずかしさが減るにつれてダイナミックな成長
  • さまざまな使用シナリオと機能に基づいた、成人用失禁用品の小売における多様な製品イノベーション
  • 快適さにより、プルアップとオープンテープ形式が中国でますます人気に

カテゴリーデータ

中国のワイプ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 純水ワイプの成長により、汎用ワイプは成長を維持します
  • ウェットティッシュは衛生と快適性により堅調な成長を維持
  • Hengan Fujian Holdingが首位を維持し、河南易祥が急上昇

展望と機会

  • 出生率の低下により、ベビーワイプの需要は引き続き減少する
  • 小売eコマースのシェアは今後も上昇する見込み
  • 家の外での活動の増加により、ポケットサイズのウェットティッシュの人気が高まる

カテゴリーデータ

中国の小売ティッシュ

主なデータ結果

2024年の発展

  • 経済的な課題にもかかわらず、回復力のある成長
  • 競争のダイナミクスの変化:価格競争から戦略的合併へ
  • 流通の変化:eコマースとコンビニエンスストアの台頭

展望と機会

  • イノベーションとプレミアム化:小売ティッシュ製品の未来
  • プライベートブランドとインスタントリテール:シェアをめぐる新たな戦場
  • 技術の進歩が消費者の嗜好を変える

カテゴリーデータ

中国における外出時のティッシュと衛生

主なデータ結果

2024年の発展

  • ホスピタリティ業界の回復が成長を牽引するが、AFHティッシュ製品は依然として裁量的支出のまま
  • AFH成人失禁はダイナミックな成長を維持

展望と機会

  • 経済の不確実性と消費者行動の変化が将来の需要を形作る
  • ブランドやメーカーがAFH専用の失禁製品を発売

カテゴリーデータ

目次
Product Code: DPPCN

Tissue and hygiene saw growth in China in current value terms in 2024, with increases for both retail and AFH tissue and hygiene. Retail tissue and hygiene saw only a low increase, driven by a mix of economic headwinds, shifting consumer preferences, and category-specific dynamics. The trajectory of economic recovery remained sluggish, leading to subdued consumer spending patterns. While tissue and hygiene products are considered essential by most consumers, increased price sensitivity drove con...

Euromonitor International's Tissue and Hygiene in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market - be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Away-from-Home Tissue and Hygiene, Retail Tissue and Hygiene, Rx/Reimbursement adult incontinence, Total Tissue and Hygiene.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Tissue and Hygiene market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Tissue and hygiene in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for tissue and hygiene?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Birth Rates 2019-2024
  • Table 2 Infant Population 2019-2024
  • Table 3 Female Population by Age 2019-2024
  • Table 4 Total Population by Age 2019-2024
  • Table 5 Households 2019-2024
  • Table 6 Forecast Infant Population 2024-2029
  • Table 7 Forecast Female Population by Age 2024-2029
  • Table 8 Forecast Total Population by Age 2024-2029
  • Table 9 Forecast Households 2024-2029

MARKET DATA

  • Table 10 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 11 Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 12 NBO Company Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2020-2024
  • Table 13 LBN Brand Shares of Retail Tissue and Hygiene: % Value 2021-2024
  • Table 14 Penetration of Private Label in Retail Tissue and Hygiene by Category: % Value 2019-2024
  • Table 15 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 16 Distribution of Retail Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 17 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 18 Forecast Retail Sales of Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MENSTRUAL CARE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Slim/thin/ultra-thin towels are still the main driver of growth for menstrual care
  • Menstrual care remains a fragmented category
  • Pant-format towels continue to see rapid growth thanks to further penetration and expansion into more usage scenarios

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Slim/thin/ultra-thin towels without wings set to continue to drive growth
  • Improving product quality will be a key strategy for menstrual care brands
  • Private label menstrual care products emerge to provide consumers with cost-effectiveness

CATEGORY DATA

  • Table 19 Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 20 Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 21 Retail Sales of Tampons by Application Format: % Value 2019-2024
  • Table 22 NBO Company Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2020-2024
  • Table 23 LBN Brand Shares of Retail Menstrual Care: % Value 2021-2024
  • Table 24 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 25 Forecast Retail Sales of Menstrual Care by Category: % Value Growth 2024-2029

NAPPIES/DIAPERS/PANTS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Declining birth rate and economic slowdown drive decline for nappies/diapers/pants
  • Domestic brands continue to outperform
  • Retail e-commerce is still the key distribution channel for nappies/diapers/pants

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Disposable pants expected to be the main growth driver in nappies/diapers/pants
  • Weakening of seasonality of sales in nappies/diapers/pants
  • Further diversification in nappies/diaper/pants based on different usage scenarios and functionality

CATEGORY DATA

  • Table 26 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2019-2024
  • Table 27 Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 28 NBO Company Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2020-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Retail Nappies/Diapers/Pants: % Value 2021-2024
  • Table 30 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: Value 2024-2029
  • Table 31 Forecast Retail Sales of Nappies/Diapers/Pants by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL ADULT INCONTINENCE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Retail adult incontinence decelerates as consumers look for cheaper alternatives
  • More and more local brands launch light adult incontinence products
  • Retail adult incontinence remains highly fragmented

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Dynamic growth as knowledge increases and embarrassment lessens
  • Diverse product innovations in retail adult incontinence, based on different usage scenarios and functionality
  • Comfort makes pull-up and open-tape formats increasingly popular in China

CATEGORY DATA

  • Table 32 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2019-2024
  • Table 33 Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 34 NBO Company Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2020-2024
  • Table 35 LBN Brand Shares of Retail Adult Incontinence: % Value 2021-2024
  • Table 36 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: Value 2024-2029
  • Table 37 Forecast Sales of Retail Adult Incontinence by Category: % Value Growth 2024-2029

WIPES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • General purpose wipes maintains growth thanks to the growth of pure water wipes
  • Moist toilet wipes maintains strong growth due to hygiene and comfort
  • Hengan Fujian Holding maintains its lead, while Henan Yixiang rises rapidly

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Falling birth rate will continue to drive decline for baby wipes
  • Share of retail e-commerce likely to continue to rise
  • Pocket-sized wipes to become more popular thanks to increasing activities outside the home

CATEGORY DATA

  • Table 38 Retail Sales of Wipes by Category: Value 2019-2024
  • Table 39 Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 40 NBO Company Shares of Retail Wipes: % Value 2020-2024
  • Table 41 LBN Brand Shares of Retail Wipes: % Value 2021-2024
  • Table 42 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: Value 2024-2029
  • Table 43 Forecast Retail Sales of Wipes by Category: % Value Growth 2024-2029

RETAIL TISSUE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Resilient growth despite economic challenges
  • Shifting competitive dynamics: From price wars to strategic mergers
  • The changing face of distribution: E-commerce and convenience stores on the rise

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Innovation and premiumisation: The future of retail tissue products
  • Private label and instant retail: The new battleground for share
  • Technological advances set to reshape consumer preferences

CATEGORY DATA

  • Table 44 Retail Sales of Tissue by Category: Value 2019-2024
  • Table 45 Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 46 NBO Company Shares of Retail Tissue: % Value 2020-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Retail Tissue: % Value 2021-2024
  • Table 48 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: Value 2024-2029
  • Table 49 Forecast Retail Sales of Tissue by Category: % Value Growth 2024-2029

AWAY-FROM-HOME TISSUE AND HYGIENE IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Recovery of hospitality drives growth, but AFH tissue products remain a discretionary expense
  • AFH adult incontinence maintains dynamic growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Economic uncertainty and changing consumer behaviour to shape future demand
  • Brands and manufacturers launch AFH-specific incontinence products

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2019-2024
  • Table 51 Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 52 Sales of Away-From-Home Paper Towels by Type: % Value 2019-2024
  • Table 53 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format: % Value 2019-2024
  • Table 54 Distribution of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Format and Category: % Value 2024
  • Table 55 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: Value 2024-2029
  • Table 56 Forecast Sales of Away-From-Home Tissue and Hygiene by Category: % Value Growth 2024-2029